Skocz do zawartości

Pomocy ! Kranik w GS500.


Petereq
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

No wiec juz wam opisuje dolegliwosci tego kranika. W GS-ie mam kranik podcisnieniowy ktory nie ma pozycji off - sa za to pri , res i on !!!

I taki jest problem ze jesli ustawie kranik w pozycji on to motor albo gasnie po jakiejs chwili albo silnik chodzi ale przy kazdym ruchu manetka silnik sie dlawi i traci obroty.

Dolegliwosc ta znika jednak jesli przestawie kranik w pozycje res - oco tutaj chodzi ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie widze w zadnym z pozostalych tematow odpowiedzi na moj problem , wiec napisalem nowy temat - co w tym dziwnego ( czy jak sie ktos chce czegos zapytac to musi tylko z opcji szukaj korzystac - nawet jesli nie ma odpowiedzi ) :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla nieumiejących korzystać z opcji szukaj :) rozszyfruję skróty umieszczone na kraniku:

PRI - tzw. wolny przelot. Paliwko przy tej pozycji kranika leci cały czas. Ustawienie to zalecane jest przy opdapalniu motocykla po długim postoju lub po wypaleniu całe benzynki z gaźników np. kiedy w porę nie zdążymy przekręcić kranik z pozycji ON na RES. Kiedy silnik juz załapie przestawiamy na pozycję ON lub RES.

RES - rezerwa na podciśnieniu. Rezerwa paliwa w GS-ie ok. 2 litry paliwa. Przy wyłączonym silniku paliwko nie leci do gaźników.

ON - standardowa pozycja do jazdy. Oczywiście też na podsiśnieniu. W tej pozycji również przy wyłączonym silniku paliwko nie leci do gaźników.

Nigdy nie zostawiaj motocykla na pozycji PRI bo może spotkać cie niemiła niespodzianka a mianowicie zawartość zbiornika paliwa spłynie do silnika.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezeli wszystkie weze zalozone sa prawidlowo ( tzn paliwowy i cienszy podcisnieniowy idacy do kolektora ssacego ) to moze byc zatkany filtr kranika laczony z pozycja ON. Ta pozycja jest pozycja otwarcia kranika przy pracujacym silniku, ale przy zgaszonym silniku kranik w pozycji ON jest zamkniety.

Paliwo leci zawsze po ustawieniu kranika w pozycji PRI ( prime ) i tak sie zastanawiam czy sie nie pomyliles piszac ze leci w pozycji RES. Jezeli paliwo NIE leci w pozycji RES i ON to jest to uszkodzona membrana lub nieszczelnosc / dziura w wezu podcisnieniowym.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czolem!

 

Ze swojej strony chcialem tylko sprostowac wzmianke o pojemnosci rezerwy w GSie.

Fredi napisal, ze sa to 2l i wcale nie mowie, ze tak nie jest - bo moze tyle ma. Standardowo podaja, ze jest to 3,5l, zas moj GS mial az 5l rezerwy.

Takze w praktyce nie ma chyba dwoch GSow z taka sama pojemnoscia rezerwy :).

Takze moze faktycznie masz malo paliwa dla pozycji ON jak pisal MarianKa? Bo przy 5l w baku wydaje sie, ze jest to jeszcze calkiem sporo, a jednak moto moze juz wolac o rezerwe (RES).

Chyba Astarte z tego 4um tez miala w swoim GSie tak duza rezerwe.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czolem!

 

Ze swojej strony chcialem tylko sprostowac wzmianke o pojemnosci rezerwy w GSie.

Fredi napisal, ze sa to 2l i wcale nie mowie, ze tak nie jest - bo moze tyle ma. Standardowo podaja, ze jest to 3,5l, zas moj GS mial az 5l rezerwy.

Takze w praktyce nie ma chyba dwoch GSow z taka sama pojemnoscia rezerwy :unsure:.

Takze moze faktycznie masz malo paliwa dla pozycji ON jak pisal MarianKa? Bo przy 5l w baku wydaje sie, ze jest to jeszcze calkiem sporo, a jednak moto moze juz wolac o rezerwe (RES).

Chyba Astarte z tego 4um tez miala w swoim GSie tak duza rezerwe.

 

Pozdrawiam

Dokładnie tak jak mówi zbuhu :angry:

Ja przy w miarę spokojnen jeździe musiałam włączać na RES po przejechaniu ok. 200-220 km, a potem nawet do 300 km (czyli po przełączeniu na RES przejechałam ok. 100 km) mogłam jeszcze na tym baku zrobić, więc to naprawdę zależy od modelu :rolleyes:

 

Później przy szybszej jeździe w trasie czasami od razu na RES dawałam, gdyż jak jechałam na wysokich obrotachi zbliżała się granica przekręcenia kranika (moto zaczyna się krztusić) to czasami robiłam to za wolno i musiałam zatrzymywać się na poboczu z powodu wypalenia całej benzyny z gaźników. Ale wtedy tylko PRI zalanie gaźników, odpalenie moto, RES i można było śmigać dalej. Jednak jak dla mnie było to uciążliwe :blink: Tylko w takim wypadku (jazda zawsze na RES) musisz zawsze wiedzieć ile masz benzyny w zbiorniku. Jak tankujesz po korek to po przejechaniu ok 260 km zacznij rozglądać się za stacją :)

 

pzdr @starte

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adam M wydaje mi się ze wszystko dobrze napisałem i problem chyba wynikł z niedoczytania :). A przy okazji z tymi zbiornikami w GS-ie jest różnie. U mnie na przykład nie wleje się do niego więcej niż 15 litrów a według fabryki ma wchodzić 17 litrów. Doszukałem się w serwisówce haynes informacji że Kalifornijskie wersje mogą mieć właśnie zbiornik 15 litrów ale mój GS-pochodzi a Niemiec a w papierach nie ma wzmianki o wymianie zbiornika po przydogach jakie miał tam z dwoma paniami. Co wy na to?? :rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adam M wydaje mi się ze wszystko dobrze napisałem i problem chyba wynikł z niedoczytania :unsure:. A przy okazji z tymi zbiornikami w GS-ie jest różnie. U mnie na przykład nie wleje się do niego więcej niż 15 litrów a według fabryki ma wchodzić 17 litrów. Doszukałem się w serwisówce haynes informacji że Kalifornijskie wersje mogą mieć właśnie zbiornik 15 litrów ale mój GS-pochodzi a Niemiec a w papierach nie ma wzmianki o wymianie zbiornika po przydogach jakie miał tam z dwoma paniami. Co wy na to?? :angry:

W moim gs-ie było identycznie. Kiedyś wyjeździłam go do suchuteńka (musiałam pchać 500 m do stacji :rolleyes: ) i zatankowałam pod korek. Weszło coś koło 15,5 litra - ale może to 1,5 litra zgubiło się gdzieś w ferworze walki :)

 

pzdr @starte

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czolem!

 

Ze swojej strony chcialem tylko sprostowac wzmianke o pojemnosci rezerwy w GSie.

Fredi napisal, ze sa to 2l i wcale nie mowie, ze tak nie jest - bo moze tyle ma. Standardowo podaja, ze jest to 3,5l, zas moj GS mial az 5l rezerwy.

Takze w praktyce nie ma chyba dwoch GSow z taka sama pojemnoscia rezerwy :).

Takze moze faktycznie masz malo paliwa dla pozycji ON jak pisal MarianKa? Bo przy 5l w baku wydaje sie, ze jest to jeszcze calkiem sporo, a jednak moto moze juz wolac o rezerwe (RES).

Chyba Astarte z tego 4um tez miala w swoim GSie tak duza rezerwe.

 

Pozdrawiam

 

 

Ja mam identyczne nigdy w dalsze trasy jeszcze nie latałem wiec zawsze za 20zł zatankowałem wychodziło gdzies z 5literkow moze mniej i jak brałem na ON to sie ksztusił wiec ta rezerwa to nie nowosc...spora jest i tyle wiec zawsze mam ustawione na res i tak sie jezdzi tylko trzeba spogladac na licznik okresowy co by nie zabrakło nagle paliwka :]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czolem!

 

A bo chyba jest jeszcze takie cudo, ze w GSie zawsze troche paliwa zostaje na dnie - nawet jak juz rezerwa nie chce ciagnac. U mnie sie tak raz zdarzylo. Motocykl juz nagminnie gasl na rezerwie, a w baku jeszcze cos tam pluskalo.

Moze to taki byczy odstojnik :)?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czolem!

 

A bo chyba jest jeszcze takie cudo, ze w GSie zawsze troche paliwa zostaje na dnie - nawet jak juz rezerwa nie chce ciagnac. U mnie sie tak raz zdarzylo. Motocykl juz nagminnie gasl na rezerwie, a w baku jeszcze cos tam pluskalo.

Moze to taki byczy odstojnik :)?

 

Pozdrawiam

 

Oczywiście zawsze zostanie trochę paliwa w zbiorniku paliwa ale nie tyle. Ja zalewałem kiedyś całkowicie suchy zbiornik w GS-ie i wtedy weszło do niego niecałe 15 litrów. Miałem przez to nawet nieprzyjemność na pierwszej trasie bo myślałem że zbiornika ma 17 litrów. Przez to zabrałkło mi paliwka 8 km od nabliższej stacji. Naszczęście uratował mnie szwagier który akurat jechał samochodem w eskorcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...