Skocz do zawartości

Opisz swoj najwiekszy speed....


Black Jack
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

CBR 600, wersja amerykańska z 5 cylindrami - 630 km/h i poczułem że motocykl się rozciąga :)

 

ps. Temat bardzo ambitny :)

Widzisz,

bo wersja amerykanska zmienia rozstaw osi powyzej 600km/h.

Edytowane przez Kwiatek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę nie kumam jako można przy zwykłym, tradycyjnym liczniku zrobić max speed i jeszcze tak dokładnie spojrzeć na zegary by wiedzieć, że się jechało akurat 187 a nie 186 lub 188 :D :D

 

U mnie np. licznik zapamiętuje najwyższą prędkość. Drugą metodą jest GPS, który też może zapamiętać prędkość. Też sobie nie wyobrażam liczenia w trakcie jazdy kreseczek na liczniku żeby stwierdzić czy jechało się 223 czy 224 km/h na przykład :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hehehe koles se chyba jaja robi...

sam mam malucha (tzn moi rodzice maja) i jechalem nim max 119 na prostej i juz sie zaczynalo wszystko trzasc, a 135 maluchem to chyba z przepasci hehheheheh

tak samo polonezem gdzie predkosc max (dane fabryczne poloneza Caro plus GSI) ma 160km/h.....

No chyba, ze jechales z przepasci :twisted:

to tak jak moj znajomy opowiadal, ze jechal fordem escortem '85 (v max 155 w danych fabrycznych) w piec osob, max zaladowany (wracal z niemiec) z predkoscia 185 km/h....

 

 

Powiem Ci , że mój maluszek w 1999 roku latał normalnie 120 km/h a rekordowo też koło 135km/h poleciał .

hmmmmmmmmmmm to był piekny sprzęt :icon_biggrin:

 

pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem Ci , że mój maluszek w 1999 roku latał normalnie 120 km/h a rekordowo też koło 135km/h poleciał .

hmmmmmmmmmmm to był piekny sprzęt :icon_biggrin:

 

pozdrowienia

 

 

Dokładnie- to się da zrobić!

Nie zapomnę opowieści mojego kuzyna, który dostał malucha na urodziny od swojego dziadka (ogólnie stan idealny, przejechane miał chyba ok 15000 km). Otóż leciał do mnie z Katowic (do Wrocławia) A4 i jest tam w pewnym momencie dość długi zjazd na którym można się ładnie rozbujać. Kuzyn nie mógł przeboleć, że do "zamknięcia budzika" zabrakło mu dwóch kresek :) Poszliśmy na piwo i po dobrych paru godzinach kuzyn ni z gruszki ni z pietruszki przerwał mi w połowie zdania i mówi: "K..wa!! mogłem zamknąć lufcik i włączyć ssanie"

:wink:

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie- to się da zrobić!

Nie zapomnę opowieści mojego kuzyna, który dostał malucha na urodziny od swojego dziadka (ogólnie stan idealny, przejechane miał chyba ok 15000 km). Otóż leciał do mnie z Katowic (do Wrocławia) A4 i jest tam w pewnym momencie dość długi zjazd na którym można się ładnie rozbujać. Kuzyn nie mógł przeboleć, że do "zamknięcia budzika" zabrakło mu dwóch kresek :) Poszliśmy na piwo i po dobrych paru godzinach kuzyn ni z gruszki ni z pietruszki przerwał mi w połowie zdania i mówi: "K..wa!! mogłem zamknąć lufcik i włączyć ssanie"

Odcinek, o którym piszesz, to chyba Góra Św. Anny... Jadąc w stronę Wrocka zaskoczyć może zakręt wyrastający 'nagle' znikąd ;)

Co do ssania, to raczej nie przyniosłoby to pożądanego efektu, bo gaźniki miewały (nie wiem jak w Maluszku) dodatkową przepustnicę uruchamianą właśnie ssaniem, która zamykała częściowo wlot powietrza przez główną gardziel jeszcze nad miejscem, gdzie rozpylana była benzyna (aby zwiększyć podciśnienie, które ją wysysa). Więc otwarcie ssania przy takiej konstrukcji gaźnika przyniosłoby efekt odwrotny do zamierzonego.

 

A co do samych Vmax to temat stary jak węgiel, że liczniki bardzo często przekłamują i to zdrowo.

Różnie w różnych samochodach (motocyklach pewnie też - nie sprawdzałem), ale zawsze na plus ;)

Dziwnie te przekłamania się układają - czasem są stałe (np. o 10km/h), czasem procentowe (średnio około 10-15%), ale najczęściej to jakiś mix - trudny do zdefiniowania bez laboratoryjnych pomiarów ;)

 

Swoją puszką zarejestrowałem 200km/h (górka była niemal pionowa ;) ) - tyle pokazał GPS, a licznik w samochodzie wyszedł poza wyskalowane 225km/h i niewiele brakowało mu już do ogranicznika. Przyjmując liniowość skali w tym pustym zakresie, można szacować, że według niego było to około 230km/h (+15%).

W zakresie 100km/h przekłamanie jest około 10%, więc zależność ciężko znaleźć.

 

Jeśli chodzi o moto, to bez rewelacji - nie mam na tyle doświadczenia/odwagi (ani stosownego sprzęta pod ręką) by bić rekordy prędkości...

Edytowane przez Miras
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Swoją puszką zarejestrowałem 200km/h (górka była niemal pionowa mrugacz.gif ) - tyle pokazał GPS, a licznik w samochodzie wyszedł poza wyskalowane 225km/h i niewiele brakowało mu już do ogranicznika.

 

A czy GPS uwzględnia kształt terenu czy mierzy prędkość tylko według przemieszczenia w jednej płaszczyźnie? Bo jeśli tak jest, to jadąc z góry, GPS pokaże mniejszą wartość oczywiście...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm fajny temacik, ja na razie nie mam się czym chwalić bo mój obecny sprzęt rozwija 130kmh na prostej drodze także szału nie ma .. Ale mój rekord to równe 160kmh na GSX-F 600 kumpla więcej się bałem :eek: a po za tym wtedy nie miałem za dobrego stroju i kasku a co ważniejsze nie mój motocykl :smile:

 

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy GPS uwzględnia kształt terenu czy mierzy prędkość tylko według przemieszczenia w jednej płaszczyźnie? Bo jeśli tak jest, to jadąc z góry, GPS pokaże mniejszą wartość oczywiście...
Myślę, że uwzględnia, bo przekłamania są niezależne od pochyłości. Zresztą wysokość w mnpm jest jednym z podawanych parametrów, więc bez problemu może być brana pod uwagę do wyliczeń drogi, a co za tym idzie - również prędkości.

Robiłem też pomiary drogi wskazywanej przez GPS i licznik samochodowy względem tej, którą wyznaczają słupki drogowe. GPS względem słupków - znacznie poniżej procenta (być może to nawet błąd pomiaru, choć mierzone na 50km odcinku - dla minimalizacji błędu właśnie), natomiast licznik puszki już na samej drodze oszukuje o 5% - że niby więcej przejechał. Ma to wpływ na zawyżenie prędkości i na zaniżenie spalania ;) Dodam, że opony w rozmiarze z instrukcji obsługi, w chwili pomiaru zużyte w 10-15%, czyli niemal nowe.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

270 na grota-roweckiego , swoim olejaczkiem gsxr-1100 dalej się bałem choć szedł bez problemowo bo czułem pod manetą że jeszcze cosik tam jest , nie wiem co on miał tam na wrzucane ale szedł niemiłosiernie qmpel XX się pocił za mną , kupiłem go od niemca zegary miał wyskalowane do 360 hyhy pamiętam jak go sprzedałem kolesiowi był w gazecie " Motocykl " czy " Swiat Motocykli " już nie pamiętam koleś go docierał na jakimś pokazie stuntu :)))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To chyba z tego wrażenia przy tej prędkości wyleciały Ci z głowy zasady interpunkcji :) Pamiętaj, że przecinki, kropki - pomagają Ciebie zrozumieć.

 

ps: witamy na forum!

Edytowane przez foks

Kawasaki GPZ500S 1991 -> Honda CBR 600 F3 1998 -> Suzuki GSX-R 750 K7 -> Suzuki DRZ 400 SM K5 -> Triumph Street Triple R 2014 & Vespa ET4 125 2004 -> BMW R NineT 2017

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To chyba z tego wrażenia przy tej prędkości wyleciały Ci z głowy zasady interpunkcji :) Pamiętaj, że przecinki, kropki - pomagają Ciebie zrozumieć.

 

ps: witamy na forum!

 

 

sorki za pisownie panie humanisto ale ja zawsze wolałem ścisłe przedmioty, zawsze z polaka byłem noga

postaram się następnym razem poprawić obiecuje , obiecuje ;) :buttrock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...