stasiu Opublikowano 16 Kwietnia 2003 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2003 Chciałbym przeprowadzić remont silnika i skrzyni w moimdnieprze,ale przed tym chciałbym dowiedzieć się które elementy zużywaja się najszybciej,które najczęsciej ulegają zniszczeniu,Jak najłatwiej je sprawdzic i jaki jest ich sposób naprawy(,o ile naprawa nie polega na wymianie)?Wszelkie informacje ułatwia mi życie i oszczędzą dużo czasu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał Opublikowano 24 Kwietnia 2003 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2003 w remonty skrzyni się nie wpieprzaj tylko kup nową - kosztuje 50-70 $ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stasiu Opublikowano 24 Kwietnia 2003 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2003 A co z silnikiem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał Opublikowano 24 Kwietnia 2003 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2003 silnik nowy ok 300-350 $ i powiem Ci szczerze, że chcąc zrobić porządnie remont silnika w Polsce wcale taniej Cię to nie wyjdzie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
huck Opublikowano 24 Kwietnia 2003 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2003 w remonty skrzyni się nie wpieprzaj tylko kup nową - kosztuje 50-70 $miszczu co ty za kity żenisz ??? co z tego ze kupi nowa skrzynie jak i tak mu sie rozleci moja rada chcesz miec dobre to remontuj ruskie nowe podzespoły sa gówno wartepzdrhuck Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał Opublikowano 25 Kwietnia 2003 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2003 trochę więcej rusków przerzuciłem od ciebie więc wiem co piszę. Tak się składa, że dnieprowskie skrzynie są dość trwałe i najlepsze ze wszystkich innych skrzyń. Jeszcze nigdy nie miałem żadnych problemów z tymi skrzyniami.Dnieprowskie skrzynie biegów to podzespół który akurat najmniej daje się we znaki w ruskich sprzętach. Po drugie jeśli robisz remont i wymieniasz jakąkolwiek część (wyłączając niektóre simmeringi i łożyska) to nie wkładasz niemieckiej czy japońskiej tylko inną ruską - taką samą jak ta która twoim zdaniem jest gówno warta. Tak więc, masz ten sam gówniany materiał co w nowej i albo robisz głupiego robotę, albo płacisz jak leszcz dwa razy drożej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stasiu Opublikowano 25 Kwietnia 2003 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2003 Rozumiem,że niektóre simmery są zunifikowane.Interesują mnie simmery skrzyni biegów.Czy są dostępne normalnie w sklepie,a jeśli tak,to jakie jest ich oznaczenie handlowe? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pipcyk Opublikowano 26 Kwietnia 2003 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2003 Każdy simmerin ma oznaczenie np. 14x20x8 14 to średnica wałka współpracującego, 20 to średnica do której się wciska simmering, a 8 to jego grubość.Te ruskie też mają. Bierzesz katalog jakiejś firmy produkującej simmeringi i dobierasz sobie odpowiedni. Są także sklepy gdzie sprzedaje się tylko łożyska i simmeringi.Na pewno jest gdzieś taki w twojej okolicy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stasiu Opublikowano 28 Kwietnia 2003 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2003 Co się tyczy silnika-na co w pierwszej kolejności powinienem zwrócić uwagę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
POL-13 Opublikowano 28 Kwietnia 2003 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2003 Cześć.Myślę,że na odległość ciężko jest określić stan silnika,skrzyni itp.Ja przystępując do naprawy zrobił bym zestawienie:ile mogę utopić kasy,czy wszystko wykonam sam ,czy mam kogoś do pomocy?Koszt naprawy wału,Koszt tłoków, pierścieni,szlifu (czy do Dniepra są tłoki nadwymiarowe?) zawory, uszczelniacze,łożyska...czy te koszty nie będą większe niż koszt nowego silnika. Robocizny nie liczę nowy silnik też trzeba rozebrać i przejrzeć. Pozdrowienia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
brzytwa Opublikowano 28 Kwietnia 2003 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2003 Jeżeli chodzi o łożyska-kupisz bez problemu w Tech-Łożu ul. 6-sierpnia albo na Przybyszewskiego w Łodzi. Wymiar weźmiesz sobie z instrukcji. Simeringi również tam. Panewki na Moto-bazarze w Łodzi, ale najpierw trzeba ustalić, czy konieczny jest szlif wału. Dobry szlif robi zakład Ceglińskiego w Łodzi. Tłoki i pierścienie najtaniej na bazarze. Zawory można dobrać od samochodów zachodnich; zdaje się, że od jakiegoś Fiata (ssące). Wydechowy od Fergusona, tyle, że trzeba przerobić zapięcie i skrócić. Prowadnice-duży Fiat. Skrzynię naprawiałbym starą. A w ogóle panowie! Zamiast sprzeczać się, co lepiej zrobić: naprawić czy kupić nową, lepiej pomoglibyście chłopakowi bardziej konkretnie-nie każdy od razu był taki genialny i sam robił wszystko.Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pipcyk Opublikowano 29 Kwietnia 2003 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2003 Jeżeli przeprowadzasz remont dniepra musisz wszystko zweryfikować. Jeżeli ma to być remont silnik to zakładam że był mocno chodzony.Do wymiany: tłoki pierścienie ,wał do szlifu , nowe panewki, tulejki w główce, sworznie i ich zabezpieczenia.Pompa oleju jeżeli nie ma porysowanych powierzchni tez może chodzić dalej. Trzeba jeszcze sprawdzić luz czołowy kół zębatych. Jeżeli jest za duży ( 0.2-0.3) można dotrzeć obudowę na płycie traserskiej posmarowana pasta do docierania. Wszystkie łożyska toczne do wymiany. Nie ma się co cackać. Koła zębate do napędu pompy , wału rozrządu, i alternatora są na tyle trwałe że można je spokojnie zostawić. Tyle że trzeba uważać żeby nie uszkodzić koła na wale korbowym. Jest strasznie miękkie, do napędu alternatora także. Pozostałe koła to odlewy żeliwne. Jeżeli nie maja wykruszeń i jakiś innych uszkodzeń mogą pracować dalej. Uwaga podczas ściągania dużego koła z wałka rozrządu. Trzeba to robić ściągaczem bardzo ostrożnie żeby nie skrzywić końca wałka na którym kręci się przyspieszacz zapłonu i krzywka. Jeżeli to pokrzywimy możemy zapomnieć o poprawnym ustawieniu zapłonu. Sam wałek oglądamy i jeżeli noski krzywek nie są zużyte i nie mają jakiś wżerów i wykruszeń wałek można zostawić. Popychacze- bardzo często zdarzają się wykruszenia powierzchni współpracującej z krzywką. Najlepiej postarać się o wykonanie nowych na zamówienie. Nowe mimo że dobrze wyglądają także maja tendencje do wykruszania się powierzchni. Laski popychaczy- jeżeli nie są krzywe i nie mają żadnych wytrać( winę za to ponoszą krzywo nabite osłony lasek) także można je zostawić. W głowicach trzeba wymienić prowadnice zaworowe, zawory. Weryfikujemy stan dźwigienek, ich tulejek i sworzni oraz powierzchni współpracujących z trzonkiem zaworu.Trzeba jeszcze sprawdzić stan stożka wału korbowego i jego gniazda w kole zamachowym.W razie jakiś wątpliwości można oba stożki posmarować pastą do docierania i dotrzeć. No to chyba wszystko co przyszło mi na myśl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stasiu Opublikowano 5 Maja 2003 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2003 Mam pytanie: z jakiego materiału wykonać uszczelki pod gaźniki,takie,które wytrzymały by temperaturę i jednocześnie dały łatwo się obrabiać?Myślę o wykonaniu tego bajeru do wyrównywania podciśnień w gaźnikach,czyli grubość tego materiału musiałaby wynosić conajmniej 15-20 mm.Zastanawiałem się nad jakimś tekstolitem,ale nie wiem czy wytrzyma on tę temperaturę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stasiu Opublikowano 5 Maja 2003 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2003 I jeszcze jedno.Ostatnio przy regulacji wyprzedzenia zapłonu i przerwy przerywacza zauważyłem iskrzenie na kowadełku.Nie było zbyt silne,ale frasujące.Sprawdziłem iskre i na moje niewprawne oko była w porządku.Czy mimo to powinienem lepiej przyjżeć się kondensatorowi i jaka jest pojemność dnieprowskiego kondensatora?Nigdzie nie mogłem się tego doczytać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pipcyk Opublikowano 6 Maja 2003 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2003 Witam. Jeżeli chodzi o pojemność kondensatora to mierzyłem to miernikiem i odczytałem wartość 0,263 mikro farada. Ale z powodzeniem można zastosować kondensator z malucha z podwójną cewką zapłonową ( jedne ostatnich wersji malucha – aparat zapłonowy bez rozdzielacza)Ja w sumie mam wymienioną cewkę zapłonową na maluchowską podwójną. W razie jakiejś awarii mogę taką kupić na stacji benzynowej czy pierwszym lepszym sklepie. Jeszcze sprawa tekstolitu. Bez problemu wytrzymuje temperatury panujące w silniku. Są przecież z niego robione koła zębate np. rozrządu. Tylko po co robić te uszczelki jeżeli bez problemu można kupić je np. u Lecha czy u Kokota Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.