Skocz do zawartości

pusty wydech do 4-garowej rzędówki ??


tazz
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

oczywiście większa moc gratis!? ale nie zapomnij dokonać zmian w gażnikach i nie chodzi tu tylko o regulację srubami (która odpowiada za skład na wolnych obrotach) lecz w ruch powinny pójść także dysze w gażnikach, wolny wydech powoduje zubożenie mieszanki poprzez wydmuchiwanie jej do u.wydechowego w chwili gdy są otwarte zarówno zawory dolotowe jak i wydechowe, na dłuzszą metę pozostawienie fabrycznych ustawień spowoduje wypalenie zaworów, odpowiednio dobrany wydech daje zwyżkę mocy, zły może dać efekt odwrotny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze raz powtorze, GS 550 na pustym wydechu jechac nie bedzie w kazdym razie w srednim zakresie obrotow, czyli tam gdzie go sie najczesciej uzywa - wszlkie zwyzki mocy w okolicach czerwonej linii napewno tego nie zrekompensuja.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja mam Thundercata z fabrycznym wydechem, którego gwiżdżący i nudny dźwięk jest denerwujący jak ta przedłużająca się zima. Mam też bardzo ładnie grzmiący przelotowy wydech, który został mi po poprzednim motocyklu. W związku z tym mam dużą ochotę wstawić ten przelot do swojej Yamahy, ale już naczytałem się, że lepiej odpuścić. TO rzeczywiście takie groźne dla silnika? Jakich konkretnie dodatkowych zabiegów wymaga taka zmiana aby była w 100% bezpieczna dla silnika? Jaki byłby koszt tych zabiegów? A jeżeli nie, to co ewentualnie byście proponowali aby poprawić dzwięk motocykla??

pozdrawiam

 

 

PS. Zgałaszam do moderatora, niech przeniesie do działu "machanika".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przez "pusty wydech" rozumiem wybebeszony kompletnie fabryczny tlumik. Przelotowy tlumik mozesz zalozyc i ew przeregulowac gazniki na troche bogatsza mieszanke w zakresie srednich obrotow, jesli okaze sie to niezbedne.

Niczym szczegolnym to nie grozi.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

świetnie, dziękuję za radę! ;)

 

[ Dopisane: Wtorek Marzec 21, 2006 1:23 am ]

ale jednak nurtuje mnie jedna rzecz... ta cała dyskusja w tym temacie.:

http://forum.motocyklistow.pl/viewtopic.ph...dcd8f641c9a5de5

 

ale skoro Pan Adam M. mówi mi, że wstawiać, to wstawiam :)

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chciałbym o potwierdzenie czy dobrze zrozumialem... Do cztero garowej rzedowki (GS 550M) mozna sobie wstawic wydech przelotowy, tak? ----> http://www.allegro.pl/item92629996_tlumik_..._40cm_nowy.html a taki nie...

 

[ Dopisane: 21-03-2006, 19:43 ]

" a taki nie" nie mialo sie znalezc w poprzedniej wypowiedzi...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jak dobrac przelotowy tlumik do motocykla jesli prodcenci wydechow nie maja w ofercie modelu do konkretnego motocykla. Wiadomo musi byc srednica dopasowana do kolektora ale czy w srodku bebechy musza byc tej samej srednicy.

O ile sie nie myle w przelocie jest w srodku rura z perforowanej blachy. Ma byc ona srednicy kolektora?? Fabrycznie wylot mam dwa razy wezszy niz wlot. Moze byc wylot srednicy kolektora lub wiekszej??

 

Ps czy dziury w wydechu moga zaszkodzic. Mam dwie. Jedna na zaraz za wlotem tlumika a druga kilka cm przed tlumikiem. Motocykl fajnie charczy powyzej 5 ale czy to moze zaszkodzic??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po kolei. Seria GS chodzi najlepiej na fabrycznych tlumikach, ale wzwiazku z ich duza sklonnoscia do rdzewienia jasnym jest ze w pewnym momencie trzeba je wymienic. Wowczas tlumiki prywaciarskie sa czesto jedynym wyjsciem, glownie z powodu ceny. Tlumik z Allegro to typowy "shorty" do choppera i dlatego nie sadze zeby byl specjalnie udany - ale po jakims przeregulowaniu gaznikow moze znajdziesz srednie obroty.

Dziury w oryginalnym wydechu nie szkodza do momentu kiedy motocykl zacznie miec trudnosci z jazda - wowczas sam zobaczysz ze pora na zmiane.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Widzę że Adam jest dobrze w temacie obeznany ;) – mam pytanko czy warto przerabiać tłumiki w Yamaha Maxim XJ700S.

I jeszcze jedno pytanie czy jest problem samemu zbudować środkowy tłumik ? bo mój jest w strasznym stanie – jeszcze się trzyma ale nie wiem jak długo :banghead:

 

dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po kolei. Seria GS chodzi najlepiej na fabrycznych tlumikach, ale wzwiazku z ich duza sklonnoscia do rdzewienia jasnym jest ze w pewnym momencie trzeba je wymienic. Wowczas tlumiki prywaciarskie sa czesto jedynym wyjsciem, glownie z powodu ceny...

 

W swojej GS 550M zastosowalem tłumiki z Łomianek - chyba gość się nazywa Hartmann - zapłaciłem po 200 za sztuke, ładny dzwiek, w miare ciche (dla mnie to zaleta) i żadnej dziury w obrotach. Moge spokojnie polecic.

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...