Skocz do zawartości

MZ - Technika, Porady, WWW


Sidewinder
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Drgania utrudniają także obserwację drogi w lusterkach wstecznych.

 

jakby w MZ sie nie trzęsły :icon_question: w MZ etz250 przy właczaniu sie do ruchu musisz jak w ogarze obejrzeć sie za siebie bo nie wiesz czy ta rozmazana plama w telepiącym sie lusterku jest samochodem czy domem :icon_eek: tak samo sie trzęsie jak w ogarze 200 czy jawie 350......

 

Najlepsze efekty przynosi wkręcenie wiec firmy Bosch

sory ale odnosze wrażenie że piszący nie miał jawy ;) akurat bosche są jak NGK dosyć delikatne i wrażliwe na zalanie jak do tego dorzucimy zacinający się pływak to trzeba wozić ze sobą pudełko świec żeby dojechać do celu :D najlepsze są stare iskry f95 made in poland

 

u mnie pływak też sie zacinał ale ja nie miałem filtra powietrza więc nie wiedziałem że zacinający sie pływak to wada fabryczna......

 

oba dwukołowce wyglądają przestarzało z tym że mz ma z przodu tarcze to daje jakieś poczucie nowoczesności..choć z drugiej strony w jawie fajnie wygląda ten rzędowy twin i 2 tłumiki.......

 

Po kilku latach garażowania pod chmurką należałoby wymienić całą instalację lub polutować wszystkie złącza.

 

elektryka przy staniu pod chmurka koroduje w każdym moto z tamtego okresu w MZ też......

Edytowane przez michoa

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorrki chłopaki ale nawet opinia goscia który sie zna na rzecyz i kilka lat smiga jawa jest dla was zły. Tekst pisany kilka lat temu wtedy świece Bosch były bardzo dobrej jakosci. W MZ lusterko np. u mnie nie drga tylko kupiłem porzadne lusterko:P Za to w mojej Cz urwało sie przednie mocowanie silnika przy ramie i wcale nic nie cudowałem. Hamulec w jawie na przeciwko Mz tu nie nalezy sie osmieszać tarcza jest duzo lepsza, lepiej sie ja wyczuwa i działa precyzyjniej siła hamowania jedynie nieco wieksza niz w jawie to fakt.

Konstrukcja Mz to konstrukcja technologicznie bardziej dojrzała niż Jawa. Co do dźwieku w jawie zgodze sie jest niepowtarzalny.

 

Mam oba motocykle i jawe i MZ. MZ jest jak dlamnie wygodniejsza, ergonomia klamek i tego typu pierduł w jawie jest okropna. zmiana biegu w MZ trwa bardoz krutko w Jawie na takie szaleństwo nie moge sobie pozwolic;) i nic mnie tak nie wkurza jak ta wiazka instalacyjna wpechana pod lampe w jawie. W MZ kazdy kabelek ma swoje miejsce i jest porzadek. Jawa jeżdze w niedziel kiedy trzeba podejchać gdzies dalej albo pojechac gdzies wolno pozatym duzo miejsca na kanapie daje komfort jazdy z pasazerem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam gaznik starego typu przy MZ etz 250 jak go prawidlowo wyregulowac ? kiedys do wski ktos mi to ladnie napisal jak pokolei robic ktora srubke odkrecac itp

 

i jaka przerwa powinna byc oraz swieca ? pamietam ze jak sprawdzalem (ktos mi podawal wtedy ze iles tam mm przed GMP powinno byc bodajze 0.6) mialem polowe tego co powinno byc dopiero przy prawie gornym polozeniu tloka rozwarcie miedzy platynkami bylo tkaie jak wedlug ksiazki

 

P.S miedzy platynkami na przerywaczu widac ze sie iskrzy niewiem cyz to normalne ale platynki rowno do siebie przylegaja nie maja nic wypalonego - poprostu idelnie sie stykaja

 

Mzetka pali bez problemu ładnie sie zbiera ale przy 4tys obrotow na 5 biegu jedzie 90-100 km/h i dalej niechce

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

P.S miedzy platynkami na przerywaczu widac ze sie iskrzy niewiem cyz to normalne ale platynki rowno do siebie przylegaja nie maja nic wypalonego - poprostu idelnie sie stykaja

 

Mzetka pali bez problemu ładnie sie zbiera ale przy 4tys obrotow na 5 biegu jedzie 90-100 km/h i dalej niechce

Jeżeli to iskrzenie jest silne to do wymiany kondensator. Przerwa na świecy to bylo chyba 0,7-0,8mm o ile pamiętam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Jeżeli to iskrzenie jest silne to do wymiany kondensator. Przerwa na świecy to bylo chyba 0,7-0,8mm o ile pamiętam.

 

najlepiej nową świece i kondensator...

 

a ja posiadam MZ TS 250 z 1980 roku. Nie mam z ną większych problemów, ostatni tylko gdzieśmałe przebicie na instalacji i prawy kierunek zapala sie wraz ze światłami mijania, ale jak bede miał czas to to zrobie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam jeszcze jedo pytanie mam mz etz 250 z 83 r. posiada hamulec przedni bebnowy. Chce ja przerobic aby miala hamulec tarczowy nie wiem czy dobrze mysle ale musze dokupic pompe z dzwignia, zacisk z przewodem, kolo przednie z hamulcem tarczowym oraz lagi z mozliwosia przymocowania zacisku tak ?

i jeszcze jedno czy te czesci beda pasowac (chodzi o to czy to jest to samo) od Mz etz 251 ? gdzie naprzyklad kolo przednie jest z dwoma tarczowkami (spotkalem sie z takimi) ?

 

pozdrawiam

Edytowane przez radziok16
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Mam kilka problemów z moją ETZ, mianowicie tak:

Nie mogę wyregulować zapłonu bez względu jak ustawie to strzela mi w gaźnik a jak gaśnie to strzeli w tłumik, gdy prubuje dodać gazu to nie ma żadnych efektów tylko zalewa go bardziej.

Ustawiłem poziom paliwa na minimalny w gaźniku przepustnica jest na ostatnim ząbku na samym dole (gaźnik jest nowy) zdjęłem filtr powietrza i dmucha mi paliwem przez niego jak ze spryskiwacza. Jak ustawię jako tako zapłon żeby odpalił to odpali pochodzi trochę na wolnych obrotach i zalewa go i gaśnie.

Prubowałem ruszyć nim z miejsca to zaczyna zwalniać aż wkońcu zgaśnie i oczywiście zalany jest.

W ETZ zostały zmienione tłok, pierścienie, cylinder, głowica, skrzynia, regulator, wirnik, przerywacz, kondensator praktycznie tylko kartery zostały stare. Ciągle mi zalewa świecę nie wiem czemu. ;)

Proszę o odpowiedź. :icon_biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

radziok16 - musisz kupić dokładnie to co napisałeś, czyli koło z piastą pod tarczę, tarczę, lagę prawą z uchwytami do zacisku (lewa jest chyba identyczna w przypadku bębna i tarczy), zacisk, przewód, pompę z klamką. Wszystkie te części są identyczne w ETZ 150, 250 i 251. Te 251 które widziałeś z 2ma tarczami były przerabiane we własnym zakresie, znakomita większość z nich ma w dalszym ciągu jeden zacisk i hamuje na jedną tarczę, druga zakładana jest "dla picu" :)

 

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

A ja mam MZ 125 SM, ale też mam z nią problem taki że pali mi za dużo zamiast 4 litry jak powinna spala 8 co jest grane qrcze??? proszę o rade.

miałem coś podobnego i okazało się, ze nie ma dobrej kompresji - pierścienie i tłok był do wymiany, sprawdź kompresje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...