michoa Opublikowano 5 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2008 (edytowane) Drgania utrudniają także obserwację drogi w lusterkach wstecznych. jakby w MZ sie nie trzęsły :icon_question: w MZ etz250 przy właczaniu sie do ruchu musisz jak w ogarze obejrzeć sie za siebie bo nie wiesz czy ta rozmazana plama w telepiącym sie lusterku jest samochodem czy domem :icon_eek: tak samo sie trzęsie jak w ogarze 200 czy jawie 350...... Najlepsze efekty przynosi wkręcenie wiec firmy Bosch sory ale odnosze wrażenie że piszący nie miał jawy ;) akurat bosche są jak NGK dosyć delikatne i wrażliwe na zalanie jak do tego dorzucimy zacinający się pływak to trzeba wozić ze sobą pudełko świec żeby dojechać do celu :D najlepsze są stare iskry f95 made in poland u mnie pływak też sie zacinał ale ja nie miałem filtra powietrza więc nie wiedziałem że zacinający sie pływak to wada fabryczna...... oba dwukołowce wyglądają przestarzało z tym że mz ma z przodu tarcze to daje jakieś poczucie nowoczesności..choć z drugiej strony w jawie fajnie wygląda ten rzędowy twin i 2 tłumiki....... Po kilku latach garażowania pod chmurką należałoby wymienić całą instalację lub polutować wszystkie złącza. elektryka przy staniu pod chmurka koroduje w każdym moto z tamtego okresu w MZ też...... Edytowane 5 Lipca 2008 przez michoa Cytuj "... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntianmichoa-100% stylistów bez szyku http://miszczua.cba.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 5 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2008 Sorrki chłopaki ale nawet opinia goscia który sie zna na rzecyz i kilka lat smiga jawa jest dla was zły. Tekst pisany kilka lat temu wtedy świece Bosch były bardzo dobrej jakosci. W MZ lusterko np. u mnie nie drga tylko kupiłem porzadne lusterko:P Za to w mojej Cz urwało sie przednie mocowanie silnika przy ramie i wcale nic nie cudowałem. Hamulec w jawie na przeciwko Mz tu nie nalezy sie osmieszać tarcza jest duzo lepsza, lepiej sie ja wyczuwa i działa precyzyjniej siła hamowania jedynie nieco wieksza niz w jawie to fakt. Konstrukcja Mz to konstrukcja technologicznie bardziej dojrzała niż Jawa. Co do dźwieku w jawie zgodze sie jest niepowtarzalny. Mam oba motocykle i jawe i MZ. MZ jest jak dlamnie wygodniejsza, ergonomia klamek i tego typu pierduł w jawie jest okropna. zmiana biegu w MZ trwa bardoz krutko w Jawie na takie szaleństwo nie moge sobie pozwolic;) i nic mnie tak nie wkurza jak ta wiazka instalacyjna wpechana pod lampe w jawie. W MZ kazdy kabelek ma swoje miejsce i jest porzadek. Jawa jeżdze w niedziel kiedy trzeba podejchać gdzies dalej albo pojechac gdzies wolno pozatym duzo miejsca na kanapie daje komfort jazdy z pasazerem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radziok16 Opublikowano 7 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2008 Mam gaznik starego typu przy MZ etz 250 jak go prawidlowo wyregulowac ? kiedys do wski ktos mi to ladnie napisal jak pokolei robic ktora srubke odkrecac itp i jaka przerwa powinna byc oraz swieca ? pamietam ze jak sprawdzalem (ktos mi podawal wtedy ze iles tam mm przed GMP powinno byc bodajze 0.6) mialem polowe tego co powinno byc dopiero przy prawie gornym polozeniu tloka rozwarcie miedzy platynkami bylo tkaie jak wedlug ksiazki P.S miedzy platynkami na przerywaczu widac ze sie iskrzy niewiem cyz to normalne ale platynki rowno do siebie przylegaja nie maja nic wypalonego - poprostu idelnie sie stykaja Mzetka pali bez problemu ładnie sie zbiera ale przy 4tys obrotow na 5 biegu jedzie 90-100 km/h i dalej niechce Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 7 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2008 w tym gaźniku masz 2 śruby;] jedna odpołozenia przepustnicy 2 składu... Śrube składu wykrecasz 1,5 obr. Śruba przepustnicy regulujesz tak zeby ciepły silnik trzymał 1000obr/min tyle. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Domel Opublikowano 8 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2008 P.S miedzy platynkami na przerywaczu widac ze sie iskrzy niewiem cyz to normalne ale platynki rowno do siebie przylegaja nie maja nic wypalonego - poprostu idelnie sie stykaja Mzetka pali bez problemu ładnie sie zbiera ale przy 4tys obrotow na 5 biegu jedzie 90-100 km/h i dalej niechceJeżeli to iskrzenie jest silne to do wymiany kondensator. Przerwa na świecy to bylo chyba 0,7-0,8mm o ile pamiętam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MifodID Opublikowano 23 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2008 Jeżeli to iskrzenie jest silne to do wymiany kondensator. Przerwa na świecy to bylo chyba 0,7-0,8mm o ile pamiętam. najlepiej nową świece i kondensator... a ja posiadam MZ TS 250 z 1980 roku. Nie mam z ną większych problemów, ostatni tylko gdzieśmałe przebicie na instalacji i prawy kierunek zapala sie wraz ze światłami mijania, ale jak bede miał czas to to zrobie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adikosak Opublikowano 24 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2008 A ja mam MZ 125 SM, ale też mam z nią problem taki że pali mi za dużo zamiast 4 litry jak powinna spala 8 co jest grane qrcze??? proszę o rade. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 25 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2008 Nie masz czasem jakiś filtrów storzkowych pozakładanych czy tego typu dziwnych histori ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radziok16 Opublikowano 25 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2008 (edytowane) mam jeszcze jedo pytanie mam mz etz 250 z 83 r. posiada hamulec przedni bebnowy. Chce ja przerobic aby miala hamulec tarczowy nie wiem czy dobrze mysle ale musze dokupic pompe z dzwignia, zacisk z przewodem, kolo przednie z hamulcem tarczowym oraz lagi z mozliwosia przymocowania zacisku tak ? i jeszcze jedno czy te czesci beda pasowac (chodzi o to czy to jest to samo) od Mz etz 251 ? gdzie naprzyklad kolo przednie jest z dwoma tarczowkami (spotkalem sie z takimi) ? pozdrawiam Edytowane 25 Lipca 2008 przez radziok16 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
suchy_xp Opublikowano 25 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2008 Witam! Mam kilka problemów z moją ETZ, mianowicie tak:Nie mogę wyregulować zapłonu bez względu jak ustawie to strzela mi w gaźnik a jak gaśnie to strzeli w tłumik, gdy prubuje dodać gazu to nie ma żadnych efektów tylko zalewa go bardziej.Ustawiłem poziom paliwa na minimalny w gaźniku przepustnica jest na ostatnim ząbku na samym dole (gaźnik jest nowy) zdjęłem filtr powietrza i dmucha mi paliwem przez niego jak ze spryskiwacza. Jak ustawię jako tako zapłon żeby odpalił to odpali pochodzi trochę na wolnych obrotach i zalewa go i gaśnie.Prubowałem ruszyć nim z miejsca to zaczyna zwalniać aż wkońcu zgaśnie i oczywiście zalany jest.W ETZ zostały zmienione tłok, pierścienie, cylinder, głowica, skrzynia, regulator, wirnik, przerywacz, kondensator praktycznie tylko kartery zostały stare. Ciągle mi zalewa świecę nie wiem czemu. ;) Proszę o odpowiedź. :icon_biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adikosak Opublikowano 25 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2008 Moja już cyka wiem co było zepsute i teraz śmigam 100km spalająć zaledwie 4 litry :icon_mrgreen: Nie ma to jak MZ'eta :D :bigrazz: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Włochaty Opublikowano 27 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2008 Witam koledzy. Moglibyście mi zrobic zdjęcie zapłonu w ETZ 250. Bo niewiem jak mają być połączone kable. A schemat to wiadomo... Wiec jesli ktos by przy okazji mógł zrobic był bym wdzięczny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radziok16 Opublikowano 28 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2008 Nizej masz linka do instalacji elektr. czytelnej i przejrzystej - w razie czego pisz :icon_mrgreen: http://img185.imageshack.us/my.php?image=12p3gczs3.jpg pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SOWA Opublikowano 2 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2008 radziok16 - musisz kupić dokładnie to co napisałeś, czyli koło z piastą pod tarczę, tarczę, lagę prawą z uchwytami do zacisku (lewa jest chyba identyczna w przypadku bębna i tarczy), zacisk, przewód, pompę z klamką. Wszystkie te części są identyczne w ETZ 150, 250 i 251. Te 251 które widziałeś z 2ma tarczami były przerabiane we własnym zakresie, znakomita większość z nich ma w dalszym ciągu jeden zacisk i hamuje na jedną tarczę, druga zakładana jest "dla picu" :) Pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tas Opublikowano 12 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2008 A ja mam MZ 125 SM, ale też mam z nią problem taki że pali mi za dużo zamiast 4 litry jak powinna spala 8 co jest grane qrcze??? proszę o rade.miałem coś podobnego i okazało się, ze nie ma dobrej kompresji - pierścienie i tłok był do wymiany, sprawdź kompresje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.