rysiu8 Opublikowano 8 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2006 Sprawa wyglada nastepująco,odpaliłem maszyne i na wolnych obrotach po przyłozeniu miernika jest 13.63 V zas jak wkrecam go na wyzsze obroty napiecie spada do 12.50 V czy to jest normalne??????Wczoraj udało mi sie wyjechac na ulice i kolejny dziwny objaw poiłem z 5 minut na światlach oczywiscie i jak wjechałem spowrotem do garazu moto zgasło,próbowąłem je odpalic kontrolki sie paliły,rozrusznik raz przezucił i dupa aku padł,jak go dotknełem wydawał mi sie cieply,al eniejestem na 100 pewien było mi zajjjj..... w rece.Aku ponoc jest nowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
frycu5 Opublikowano 8 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2006 Sprawdz połączenie przewodów które wychodza z silnika. Pierwsza kostka, chyba czarna, cztery przewody . Musi byc dobry kontakt , po przyginaj konektorki i sprawdz tez kontakt przewodów od regulatora napiecie który sie znajduje pod owewka ( zadupkiem ) i nastepna sprawa to kontakt przewodu masowego ( minus ) który jest przykrecony do silnika , niestety musisz podniesc bak Powinno pomóc jeśli nie to może to być regulator lub akumulator ewentualnie odłącz kostkę od alter. i sprawdz omomierzem czy wszystkie uzwojenia maja takasamą oporność Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miron Opublikowano 8 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2006 Witam Takie ładowanie jak napisałeś jest prawidłowe-alternator działa i nie maco w nim dłubaćTo,że akumulator jest gorący może być spowodowane zwarciem wewnętrznym w aku.,lub niewłaściwym podłączeniem styków,ale wtedy też ciepłe byłyby przewody.Najprawdopodobniej to będzie padnięty akumulator.Pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ober Opublikowano 8 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2006 miron jak to normalne? 12,5V przecież to nie ma ładowania. Zrób tak jak napisał frycu5. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
scalar Opublikowano 8 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2006 najprościej to odłącz od akumulatora klemę plusową zapnij szeregowo amperomierz, powiniem wskazać porąd ładowania, który powoli będzie się zmniejszał. Jeżeli jest prąd ładowania, to sprawa akumulatora. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miron Opublikowano 8 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2006 WitamCzytajcie dokładnie postyprzy dużych obrotach spada do 12,50V (tak działa regulator napięcia)żeby było ładowanie wystarczy 12,10V ponieważ aku ma 12V -proste? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MłodyVFR Opublikowano 8 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2006 Witam Czytajcie dokładnie posty przy dużych obrotach spada do 12,50V (tak działa regulator napięcia) żeby było ładowanie wystarczy 12,10V ponieważ aku ma 12V -proste? nie bardzo ;) tak to nie dziala. wg manuala, sprawdza sie przy 5000rpm i powinno byc 13.5-16V, proste? :P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
frycu5 Opublikowano 8 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2006 tak jak pisałem wczesniej najpierw sprawdzić oporność alternatora potem wszystkie połączenia i akumulator a potem można sie czepiać regulatora Gdy akumulator bedzie padnięty to układ ładowania bedzie pokazywał dziwne rzeczy ( prąd i napiecie ) mlody VFR dobrze napisał tak sie sprawdza jak wróce do domciu to napisze jaka powinna byc oporność bo w instruk. man. jest chyba napisane Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rysiu8 Opublikowano 8 Marca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2006 Dziękować za info wieczorkiem wpadam do garażu i sprawdzam wszystkie połączenia :lol: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 8 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2006 To jest w miare typowy objaw padnietej diody w reglerze Suzuki.Oczywiscie wszystko trzeba sprawdzic, ale tak mi to wyglada.Frycu5 - tych kabelkow w tej zlaczce bedzie przynajmniej 5.Miron - jak MlodyVFR powiedzial - na wolnych minimum 13.5V, na 5k obrotow ponad 14 do 16V.Do proby akumulator musi byc naladowany do 13.3V. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
frycu5 Opublikowano 8 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2006 To jest w miare typowy objaw padnietej diody w reglerze Suzuki.Oczywiscie wszystko trzeba sprawdzic, ale tak mi to wyglada.Frycu5 - tych kabelkow w tej zlaczce bedzie przynajmniej 5.Miron - jak MlodyVFR powiedzial - na wolnych minimum 13.5V, na 5k obrotow ponad 14 do 16V.Do proby akumulator musi byc naladowany do 13.3V. Adam M.ja miałem podobny objaw i własnie były lużne konektorki w złączce od alternatora sa to 3 przewody kol czarnego do strony alternatora miedzy którymi powinna byćtaka sama oporność w instr. man. napisane jest ze powinno być od 0,2 do 0,5 ohma , a przy uruchomionym silniku 5000 tys obrotów miedzy uzwojeniami powinno być 65 V[/b] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 8 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2006 To o roznych zlaczkach myslelismy.Jezeli to tylko brak kontaktu to ekstra, ale jezeli na wolnych troche laduje to znaczy dla mnie ze kontakt jest. Tak jak napisalem sprawdzic trzeba wszystko, przede wszystkim polaczenia masowe i napiecie na parach przewodow z altka. Te 65V to prad zmienny, moga byc od tej wielkosci odchylki - wazne zeby nie bylo roznic miedzy poszczegolnymi parami przewodow. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szulbor Opublikowano 9 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2006 witam sprawa nei jest normalena jesli dodajesz gazu to powinno pokazywac wiecej. mialem podobna hiostorie z ładowaniem u mnie to byl walniety regulator napiecia sprawdzales?? to sprawdz alterntor ile pradu daje mowisz ze akumulator. hmm... kiedys mialem aprilie i tam dzialo mi sie tak przez bendeks ktory sie "zakleszczał" i rozrusznik nie mial siły krecic mimo ze konktrolki i swiatła byly ok.pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rysiu8 Opublikowano 9 Marca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2006 Panowie wymieniłem dzis złacze trzech czarnych kabelków,które sie stopiło.Zapewne był kipepski styk.Pale maszyne ponownie sprawdzam alternator 61V jest git,regulator sprawdziłem omomierzem i niema zwarcia zas rezystancja jego jest ok 600 ohm.Wydaje mi sie gitara.Nastepnie sprawdziłem napiecie na wolnych jaki wysokich obrotach bez swiatlek 13.8 , a przy swiatełkach spada do 12,8-13,1 dziwne,gdy tak pochodził az do momentu jka złapalł temp. to spróbowłame jeszcze raz go kopnąć i dupa przezucił dwa razy i padł.Podłaczam wiec prostownik laduje 5 minut krece i bez problemu odpala,bendiks napewno sie niezakleszcza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
frycu5 Opublikowano 9 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2006 Naładuj akumulator prostownikiem i dopiedo wtedy sprawdz napiecie ladowania na wolnych i przy 5000 tys obr Potem amperomierzem sprawdz tez prąd ładowania , tylko pamietaj zapal moto dotknij jedmym końcem amperomierza do ZACISKU akumulatora (+) i drugim końcem amper. do KLEMY (+ ) i wtedy zdejmij jaz zacisku , ale nie rozłaczajac przewodów amperomierza !!!!!!! Rozłaczenie przewodów może spowodować uszkodzenie regultora napiecia !!!!!! No chyba ze posiadasz amperomierz o duzej mocy po wyżej 50 A to możesz podłączyć go do moto i wtedy odpalić a potem pomiar. Dla mniej kumatych pamietaj amperom.. włączamy w obwód instalacji ( szeregowo ) instalacja (-)akumulator(+)amperomierz instalacja Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.