lukimaster Opublikowano 7 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2006 Czy może ktos udzielić 100 % odpowiedzi czy olej silinkowy MOTUL 3000+ 10W40 jest olejem półsyntetycznym ? Złożyłem zamówienie na półsynetyczny 10W40 - jest. Ale z ciekawości patrzyłem na www.motoseven.pl i u nich ten rodzaj oleju widnieje jako olej mineralny! a seria 5000 10W40 to półsyntetyk. (olej ma być do Hondy CB 500 z 1997 r. - jezdziła u poprzedniego właścicela na półsyntetyku)Pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 7 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2006 Z tego co wiem 3000+ jest olejem mineralnym. Niech nie myli lepkość - w olejach motocyklowych może być to zarówno syntetyk (300V) , pół (5100), jak i mineralny, jak 3000+. Do swojego motocykla kup 5100 10W40. Pawel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mati27d Opublikowano 7 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2006 w ofercie intercars tez pisze ze ten 3000+ to polsyntetyk w sklepie mi chcieli go wcisnac wlasnie jako polsytetyk a faktycznie to mineralka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukimaster Opublikowano 7 Marca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2006 w ofercie intercars tez pisze ze ten 3000+ to polsyntetyk w sklepie mi chcieli go wcisnac wlasnie jako polsytetyk a faktycznie to mineralka oferta właśnie jest z intercars..Dzięki wielkie.Jutro ide go wymienić!Ps. a filtr oleju K&N ( KN-303) - już sprawdziłem akurat podchodzi pod Honde CB- tylko za*eb***ie drogi (40zł)-seria powersports performance gold(innych nie było akurat) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 8 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2006 Firma inercars niejednokrotnie wprowadziła motocyklistów w błąd z powodu braku odpowiednich fachowców. Z zasady burak może handlować burakami a nie częściami lub akcesoriami do motocykli.Paweł dobrze napisał MOTUL 3000+ to olej mineralny przeznaczony do starszych typów niewysilonych motocykli. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lolek Opublikowano 8 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2006 na butelce 4 l 5100 tez jest coś nie halo ....tak mi sie teraz przypomniało :? nie pamietam co ale chyba pisze że, to syntetyczny olej ... faktycznie burakami powinni handlować :twisted: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hikor Opublikowano 8 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2006 Zgłosić to do Federacji Konsumentów. Oni im kota pogonią. Jeszcze obciążą (niemałymi) kosztami badań próbek oleju. Siara :mrgreen: się zrobi, a to zagwarantuje rzetelniejsze podejście do klientów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 8 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2006 lolek ma rację że jest błąd na który zwracałem uwagę prawie dwa lata temu importerowi bez skutku.Ale w tym wypadku nie można się dziwić jeżeli kilka razy dziennie ktoś je żaby to może mu się pomylić syntetyk z półsyntetykiem bo w/g niego to jest to samo.Jestem za wprowadzeniem ustawy aby obcokrajowcy prowadzący firmę w naszym kraju mówili dobrze po polsku. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq5rk Opublikowano 8 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2006 Rozwijając temat olejowy. Pawle, Piotrku popatrzcie na tabelkę: http://www.mototec.pl/oferta/oleje.phpi powiedzcie proszę czy dobrze rozumuję, iż 5100 Ester 15w50 jest lepszy od od 10w40 z tej serii? Z tego co ja wiem, istotny bardzo jest wskaźnik lepkościowy przy temperaturze 100 c. A 15w50 ma niekiepski. Bądźcie tak mili i rozwiejcie moje wątpliwości pliz... Wiosnu tuż tuż ... - Romek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 8 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2006 W naszych warunkach atmosferycznych powinno się stosować olej półsyntetyczny 10W40. Motul 15W50 jest zbyt gęsty a jego większa lepkość kinematyczna może powodować klejenie sprzęgła w trakcie stygnięcia silnika.Jeżeli silnik ma już b.duży przebieg i zaczyna brać olej wypada zastosować właśnie ten olej.Niektóre motocykle wymagają stosowania oleju syntetycznego , ale tylko niektóre np. DUCATI lub Yamaha dla modelu R7.Takie jest moje zdaniepozdroPSLepiej wymieniać półsyntetyka co 6000 km jak jezdzić na syntetyku 24000 tylko dlatego że tak napisał producent oleju a nawet 100.000 km dla samochodu Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq5rk Opublikowano 8 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2006 Dziękuję Piotrek. Natomiast czy jest zasadne aby wlać 15w50 przed moim wyjazdem do Afryki? Ani chybi narażony będę na "nieco" wyższe temperatury aniżeli te w naszych warunkach atmosferycznych. Rad jestem, że chcesz dzielić się swym doświadczeniem. Miłego dnia - Romek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 9 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2006 Jeżeli tam chcesz eksploatować silnik to napewno, upewnił bym się co stosują tam na rynku lokalnym np. jakie marki ? Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukimaster Opublikowano 9 Marca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2006 na butelce 4 l 5100 tez jest coś nie halo ....tak mi sie teraz przypomniało ConfusedNa butelce jest napisane- cyt: SYNTETYCZNY OLEJ DO WSZYSTKICH TYPÓW SILNIKÓW 4-SUWOWYCH. MIESZALNY Z OLEJAMI SYNTETYCZNYMI I MINERALNYMI ( tyle po polsku się wysilili i dokładnie nieprzetłumaczyli:). Olej mi wymienili na Motula 5100 ESTER 10W40- oczywiście ciężko im było zrozumieć, że 10W40 to też może być mineralny olej- ale tak to jest jak się zamawia rzeczy do motocykla w sklepie gdzie handlują częściami do samochodów... :P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.