Skocz do zawartości

dziwna sprawa z olejem.


Rekomendowane odpowiedzi

moze z filterm 4 litry a bez ffiltra 3 ,filtr oleju troszke wciagnie w siebie .

 

Co do troszkę to się zgodzę, ale litr to już nie :P

 

Nie dziw się że ER-5 żłopie olej. Znajomy latał ER-5 na kurierce to wydawal więcej na olej niż na paliwo.

 

Jedyne motocykle, które żłopią olej to dwusuwy ;) Czterosuwowe silniki z definicji nie powinny brać oleju, chyba że silnik niedomaga. Czy jesteś pewien, że moto nie kopci? Jak go nagrzejesz dobrze i odkręcisz na postoju nie ma niebieskawego dymku z rury podczas wkręcania na obroty lub po zamknięciu przepustnicy? A może masz jakiś wyciek? Po nocy nie zostawiasz oleum pod moto? Silnik nie jest usyfiony? Kurde, cudów nie ma. Olej musi gdzieś uciekać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Własnie się zastanawiam, którędy ucieka, silniczek suchutki, nigdy nie zastałem plamy, pod moto, nie dymi, a jednak olej ucieka...Jeszcze raz jutro rozgrzeje moto, i troszkę go pogonie, może coś wykarze, na biegu jałowym, na rozgrzanym silniku, po odkręceniu manetki na dość wysokie obroty, i przyłożeniu białej szmatki, żaden dym, sadza ani nic podobnego nie osadza się na szmacie....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na biegu jałowym, na rozgrzanym silniku, po odkręceniu manetki na dość wysokie obroty, i przyłożeniu białej szmatki, żaden dym, sadza ani nic podobnego nie osadza się na szmacie....

 

co inne go na luzie co innego z obciazeniem.

1)zweryfikuj czy tam gdzie sprawdzqasz poziom jest na pewno prosto, ew zawsze sprawdzaj w tym samym miejscu na centralce (bo nie masz opcji ze mniej lub bardziej przechylisz)

2)masz chlodzenie ciecza - wiec sprawdz ciecz chlodzaca czy nie zbieraja sie jakies syfy.

 

3) sproboj nie przekraczac 7tys obrotow - i a now przestanie brac.

 

moze ktores z tych cokolwiek pomoze, ale nie daje sobie glowy uciac, bo specem nie jestem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

W instrukcji GIESA wyraźnie jest napisane , by badać poziom oleju w moto stojącym na kołach-ale w innych moto należy stosować się do poleceń producentów.Można by rzec: co model to obyczaj ;)

 

Żeby nie zakładać nowego tematu - orientuje się ktoś jak sprawa sprawdzenia poziomu oleju wygląda w CBR 600 F2? Bo ja już zgłupiałem :icon_rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby nie zakładać nowego tematu - orientuje się ktoś jak sprawa sprawdzenia poziomu oleju wygląda w CBR 600 F2? Bo ja już zgłupiałem :icon_rolleyes:

 

 

 

 

Stawiasz moto na wprost i moczysz bagnet nie wkręcając go,tak mi mówił koleś od którego kupiłem moją Cebre i do tego się stosuję...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stawiasz moto na wprost i moczysz bagnet nie wkręcając go,tak mi mówił koleś od którego kupiłem moją Cebre i do tego się stosuję...

 

Ok, tak robiłem ale przy ostatniej wymianie oleju powiedzieli mi, że miałem go mało w silniku mimo, że wcześniej sprawdzałem. No ale skoro tak robią wszyscy, więc pewnie tak powinno być :)

 

Dzięki za odpowiedź :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...