Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Mam mały problem - no dobra nie taki mały. Jakiś czas temu miałem małego dzwona tzn przy 30 km na h poleciałem na zakręcie - był piasek no i się stało. Odpaliłem go od razu aby spr czy wszystko gra. No i było oki. Jedyne co się stało to rozwaliła się kapa od prądnicy (wgniotła i delikatnie pękła). Kupiłem nową kapę założyłem ale nie odpalałem 2 tygodnie. W sobotę chciałem odpalić aby sobie pojeździć no i troszkę musiałem pokręcić. Zapalił ale co dziwne nie zgasła kontrolka oleju. 5 s później domyśliłem się ze chodzi na sucho cała góra więc wyłączyłem.

 

Bez wyciągania silnika odkręciłem michę i kapę sprzęgłową, całe sprzęgło i wydobyłem pompę olejową.

W misce były małe/srednie drobinki aluminium (wydaje mi się ze pochodzą od odpalenia zaraz po upadku, jak koło magnesowe przypiłowało trochę kapę). Na szczęście opiłki poleciały tylko przez pompę i zatrzymały się na filtrze. Ale pompa dostała. Widać na niej rysy i właśnie mnie zastanawia czy to przez to nie ma ciśnienia oleju, czy może opiłki zatkały jakiś kanał czy coś. Co myślicie rozbierać cały silnik i czyścić dokładnie z starego oleju i opiłków - zakładając że przedostały się przez filtr - co jest niemożliwe bo są za duże - czy może dmuchnąć sprężonym powietrzem w kanał w wnęce filtra oleju (ten idący w silnik) i wykręcić przewody olejowe obok czujnika ciśnienia? Czy to coś da?

 

PS jak znajdę cyfrówkę to zamieszczę foty jak wygląda pompa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opilki zatkaly wylot magistrali do glowicy, wiec niestety czeka cie pelna rozbiorka silnika i czyszczenie wszystkiego.

Pompa mimo rys bedzie dalej dzialac, pytanie czy dobrze.

W kazdym razie cisnienie oleju powinna dalej jakies produkowac.

Gdybys chcial wymienic to eBay.de

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opilki zatkaly wylot magistrali do glowicy, wiec niestety czeka cie pelna rozbiorka silnika i czyszczenie wszystkiego.

Pompa mimo rys bedzie dalej dzialac, pytanie czy dobrze.

W kazdym razie cisnienie oleju powinna dalej jakies produkowac.

Gdybys chcial wymienic to eBay.de

 

Adam M.

 

Sprawa już częściowo rozwiązana, ale powiem mi tylko Adamie czy jak dam na początek sprężone powietrze pod małym ciśnieniem w w miejsce gdzie jest czujnik ciśnienia, aby przetkać kanały - a raczej sprawdzić czy są drożne wywali to jakiś uszczelniacz??

 

Tzn i tak chyba będę musiał wydobyć silnik aby sprawdzić jak wyglądają panewki i wyczyścić kanały do panewek, no chyba że można bez tego, tzn bez wyciągania silnika?

 

PS wydaje mi się że jednak opiłki nie poszły w kanały silnika ponieważ były na tyle duże że wyłaopał wszystko filtr a większość i tak została w misce olejowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niewiem czy to dobry pomysl ale ja bym go spróbowal jeszcze czyms wyplukac np ropą bo raczej opilki nie przedostaly sie do kanalów (filter). sprubuj go zalac ropa i na wylaczonym zaplonie pokrec rozrusznikiem powinno wszystko wyplukac. ale to juz zalezy od ciebie ja bym tak spróbowal na pewno nie zaszkodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niewiem czy to dobry pomysl ale ja bym go spróbowal jeszcze czyms wyplukac np ropą bo raczej opilki nie przedostaly sie do kanalów (filter). sprubuj go zalac ropa i na wylaczonym zaplonie pokrec rozrusznikiem powinno wszystko wyplukac. ale to juz zalezy od ciebie ja bym tak spróbowal na pewno nie zaszkodzi.

 

Pomysł ciekawy i musze to przemyśleć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam pytanie do Adama M. wiem ze pisales mi zeby zaplon ustawic lampa stroboskopowa ale niestety niemam takiej mozliwosci. dzisiaj ustawialem zaplon na zarówke i zegar. zaplon byl 3,5 mm przed gornym wydawalo mi sie ze to jednak za duzo i ustawilem na 1.6mm przed gornym zauwazylem ze jest dosc znaczna poprawa motocykl lepiej i równiej chodzi nawet plynniej przuspiesza . czy tak moze byc? tzn czy te 1.6 mm jest dobrze czy opuznic jeszcze do 1,2 bo tak mi proponowal mechanik?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam pytanie do Adama M. wiem ze pisales mi zeby zaplon ustawic lampa stroboskopowa ale niestety niemam takiej mozliwosci. dzisiaj ustawialem zaplon na zarówke i zegar. zaplon byl 3,5 mm przed gornym wydawalo mi sie ze to jednak za duzo i ustawilem na 1.6mm przed gornym zauwazylem ze jest dosc znaczna poprawa motocykl lepiej i równiej chodzi nawet plynniej przuspiesza . czy tak moze byc? tzn czy te 1.6 mm jest dobrze czy opuznic jeszcze do 1,2 bo tak mi proponowal mechanik?

Edytowane przez ED manetka (KURCZAK)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałem tylko zapytać czy te przewody w prądnicy (3 czarne w kapie przechodzące w żółte już pod bakiem) muszą być podłączone tak jak były seryjnie. Bo zastanawiam sie nad tym ponieważ w końcu są 3 żółte więc wydaje mi sie że to jest bez znaczenia jak się podłączy, szukałem w serwisówkach ale nic na ten temat nie znalazłem :/

 

Będę wdzięczny za odp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma znaczenia w jakim porzadku je podlaczysz.

Powinny laczyc sie z 3 zoltymi z reglera, ale Suzuki w serii GS puscil jeden z nich do swiatel przez przelacznik na kierownicy. Jeden z najglupszych pomyslow jaki widzialem :)

Po drugie w GS550 jest chyba masowanie reglera przez puszke baterii poprowadz bezposredni przewod do masy aku ( - ).

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...