Adam M. Opublikowano 20 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2007 Najczestszym powosem jest slaby akumulator.Na goraco opory przeplywu pradu sa wieksze, a zaplon elektroniczny potrzebuje ponad 12V zeby zaczal pracowac, dlatego wystarcza pradu na zakrecenie silnikiem, ale brakuje na iskre. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bobek358 Opublikowano 20 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2007 I chyba tutaj masz rację bo jak był nagrzany i sprawdzałem voltomiarzem wbudowanym w obrotomierz to podczas kręcenia rozrusznikiem napięcie spadało do 9 woltów a gdy zobaczyłem teraz jak jest zimny to napięcie przy kręceniu spada do 10 Woltów i zapala. Ale czy wystarczy samo ładowanie akusa, czy już tylko wymiana, bo jak z przekręconą stacyjką spr. napięcie to ma równe 12 W. a chyba powinien mieć około 13? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 20 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2007 (edytowane) Naladuj przez noc malym pradem ( 10% pojemnosci aku, czyli 1A przez 10h jak masz pojemnosc 10 Ah ) i rano zobacz czy trzyma 12V na zgaszonym silniku i wlaczonym swietle mijania.Jak trzyma to OK, jak nie to niestety wymiana.Pamietaj o uzupelnieniu poziomu elektrolitu woda dest. przed ladowaniem. Adam M. Edytowane 20 Maja 2007 przez Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bobek358 Opublikowano 20 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2007 No dobrze będę musiał poszukać jakiegoś prostownika z takim małym prądem bo ja mam tylko samochodowy i domyślam się że on ma o wiele większy prąd niż potrzeba. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ED manetka (KURCZAK) Opublikowano 21 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2007 kolega ma podobny problem w yamaha xj 550.sprzet na zimni gada bez problemów, a jak jest ciepły to czasem sie niezle musi nakrecic zeby sprzet zagadał.ale w kacu odpala. tez niewiadomo co jest tego przyczyna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bobek358 Opublikowano 21 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2007 Hmm no tak tylko że u mnie nie chce wcale zagadać :/ Chociaż kilka razy zaskakiwał na początku kręcenia ale jeszcze za małe obroty były aby zapalił. Od wczoraj ładuje akumulator tak jak było w instrukcji przez 20 godzin małym prądem 1/20 - 1/10 poj. akumulatora. Jak wrócę z pracy odpalę maszynę i zagrzeję i będę już coś wiedział. No niestety jednak to nie będzie akumulatorNaładowałem go i jak sprawdziłem jego napięcie to miał na sucho około 13 W. może torszkę więcej.Podłączyłem, dałem światła i spr - ma około 12,4 w. Zapalam nagrzewam moto zaczął przerywać ale po chwili ponownie działał dobrze aż po chwili zgasł i już iskry nie było. Kręcę sprawdzając miernikiem jest 11.5 w. i przy takim napięciu powinien zapalić a przynajmniej powinna by iskra (przedtem jak był zimny to zapalał nawet jak spadło do 10). Aby mieć 100% pewność podłączyłem jeszcze prostownik dodatkowo i kręcę (napięcie równe 12 w podczas kręcenia) ale iskry jak nie było tak nie ma ... Jakieś inne sugestie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ED manetka (KURCZAK) Opublikowano 21 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2007 moze to cos z modułem zapłonowym. jak jest ciepły to swiruje.a w czasie jazdy cos sie dzieje? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 21 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2007 Masz jakis problem w instalacji.Sprawdz czy wszedzie, tzn do modulu, cewek i impulsatorow dochodzi ci niskie napiecie - to na poczatek.Niestety to dosc zmudna robota ale radze ci przejrzec wszystkie zlaczki i polaczenia masowe w instalacji - te ostatnie potrafia wygladac dobrze z zewnatrz, a miec marginalne przewodzenie pradu.Wszystko trzeba rozlaczyc przemyc plynem do polaczen elektrycznych, nasmarowac smarem diaelektrycznym i zlozyc / skrecic z powrotem.Jak po tym zabiegu dalej bedziesz mial klopoty z iskra to trzeba zaczac testowac poszczegolne elementy ukladu zaplonowego.Wowczas napisz. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bobek358 Opublikowano 22 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2007 No tak będę musiał wszystko posprawdzać :/Mam tylko pytanie, te napięcie sprawdzać jak motor jest odpalony czy jak jest zgaszony ale stacyjka i zapłon jest włączony? No i tak dla formalności, jaki rząd napięć to ma być ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ED manetka (KURCZAK) Opublikowano 22 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2007 sprawdz cewki. spotkalem sie kiedys z czyms takim ze jak cewki sa zimne to wszystko jest ok a po nagzaniu nie dawaly wcale pradu na swiece. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bobek358 Opublikowano 22 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2007 Chciałem sie dla pewności spytać (chociaż to mało prawdopodobne bo nic o tym nie znalazłem w serwisówce) czy ten silnik ma może jakieś zabezpieczenie że jak ma za dużą temp. to może nie odpalić ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ED manetka (KURCZAK) Opublikowano 22 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2007 raczej nie!!!!!!! sprawdz dobrze cewki czy jak sa cieple daja prad, podlacz je na chwile na krótko i bedziesz wiedzial. JA STAWIAM ZE TO WLASNIE TO Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bobek358 Opublikowano 22 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2007 raczej nie!!!!!!!sprawdz dobrze cewki czy jak sa cieple daja prad, podlacz je na chwile na krótko i bedziesz wiedzial. JA STAWIAM ZE TO WLASNIE TO I właśnie tak zrobię. Pomierzę jakie jest napięcie idące do cewek jak go zapale (czyli jak jest zimny) i jakie jest napięcie jak już jest zagrzany (ewentualnie jak już będzie rozgrzany i nie będzie chciał zapalić to podczas kręcenia rozrusznikiem). Wtedy będę wiedział czy to cewki czy może coś z modułem .... Wieczorem dam znać co wyszło z pomiarów No więc tak. Jak motor zapalił to na obydwu cewkach było napięcie około 5,2 - 5,4. Natomiast jak już się rozgrzał i nie dało się zapalić to na prawej cewce podczas kręcenia rozrusznikiem jest napięcie 8,4 natomiast na lewej nie ma wcale tego napięcia (strony - siedząc na motorze) Iskry nie ma zarówno na prawej i lewej cewce. Jak przed ponownym zakręceniem wyłączę i włączę zapłon to zachowuje się tak jak by próbował załapać ale tylko przez pierwszą sekunkę.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ED manetka (KURCZAK) Opublikowano 22 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2007 czyli mialem racje?musisz szukac nowych cewek:(daj znac jak sie uporasz z tym roblemem!!!!!!!!!!powodzenia!!!!!!!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bobek358 Opublikowano 23 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2007 czyli mialem racje?musisz szukac nowych cewek:(daj znac jak sie uporasz z tym roblemem!!!!!!!!!!powodzenia!!!!!!!!! No tak ale to jest napięcie te które wchodzi do cewek więc skoro na dojściach do cewek jest 0 to jak cewka może działać? No chyba że miałem sprawdzać napięcie na wyjściach cewek? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.