Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Najczestszym powosem jest slaby akumulator.

Na goraco opory przeplywu pradu sa wieksze, a zaplon elektroniczny potrzebuje ponad 12V zeby zaczal pracowac, dlatego wystarcza pradu na zakrecenie silnikiem, ale brakuje na iskre.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I chyba tutaj masz rację bo jak był nagrzany i sprawdzałem voltomiarzem wbudowanym w obrotomierz to podczas kręcenia rozrusznikiem napięcie spadało do 9 woltów a gdy zobaczyłem teraz jak jest zimny to napięcie przy kręceniu spada do 10 Woltów i zapala.

 

Ale czy wystarczy samo ładowanie akusa, czy już tylko wymiana, bo jak z przekręconą stacyjką spr. napięcie to ma równe 12 W. a chyba powinien mieć około 13?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Naladuj przez noc malym pradem ( 10% pojemnosci aku, czyli 1A przez 10h jak masz pojemnosc 10 Ah ) i rano zobacz czy trzyma 12V na zgaszonym silniku i wlaczonym swietle mijania.

Jak trzyma to OK, jak nie to niestety wymiana.

Pamietaj o uzupelnieniu poziomu elektrolitu woda dest. przed ladowaniem.

 

Adam M.

Edytowane przez Adam M.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm no tak tylko że u mnie nie chce wcale zagadać :/ Chociaż kilka razy zaskakiwał na początku kręcenia ale jeszcze za małe obroty były aby zapalił.

 

Od wczoraj ładuje akumulator tak jak było w instrukcji przez 20 godzin małym prądem 1/20 - 1/10 poj. akumulatora. Jak wrócę z pracy odpalę maszynę i zagrzeję i będę już coś wiedział.

 

No niestety jednak to nie będzie akumulator

Naładowałem go i jak sprawdziłem jego napięcie to miał na sucho około 13 W. może torszkę więcej.

Podłączyłem, dałem światła i spr - ma około 12,4 w.

Zapalam nagrzewam moto zaczął przerywać ale po chwili ponownie działał dobrze aż po chwili zgasł i już iskry nie było. Kręcę sprawdzając miernikiem jest 11.5 w. i przy takim napięciu powinien zapalić a przynajmniej powinna by iskra (przedtem jak był zimny to zapalał nawet jak spadło do 10). Aby mieć 100% pewność podłączyłem jeszcze prostownik dodatkowo i kręcę (napięcie równe 12 w podczas kręcenia) ale iskry jak nie było tak nie ma ...

 

Jakieś inne sugestie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz jakis problem w instalacji.

Sprawdz czy wszedzie, tzn do modulu, cewek i impulsatorow dochodzi ci niskie napiecie - to na poczatek.

Niestety to dosc zmudna robota ale radze ci przejrzec wszystkie zlaczki i polaczenia masowe w instalacji - te ostatnie potrafia wygladac dobrze z zewnatrz, a miec marginalne przewodzenie pradu.

Wszystko trzeba rozlaczyc przemyc plynem do polaczen elektrycznych, nasmarowac smarem diaelektrycznym i zlozyc / skrecic z powrotem.

Jak po tym zabiegu dalej bedziesz mial klopoty z iskra to trzeba zaczac testowac poszczegolne elementy ukladu zaplonowego.

Wowczas napisz.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak będę musiał wszystko posprawdzać :/

Mam tylko pytanie, te napięcie sprawdzać jak motor jest odpalony czy jak jest zgaszony ale stacyjka i zapłon jest włączony? No i tak dla formalności, jaki rząd napięć to ma być ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

raczej nie!!!!!!!

sprawdz dobrze cewki czy jak sa cieple daja prad, podlacz je na chwile na krótko i bedziesz wiedzial. JA STAWIAM ZE TO WLASNIE TO

 

 

I właśnie tak zrobię. Pomierzę jakie jest napięcie idące do cewek jak go zapale (czyli jak jest zimny) i jakie jest napięcie jak już jest zagrzany (ewentualnie jak już będzie rozgrzany i nie będzie chciał zapalić to podczas kręcenia rozrusznikiem). Wtedy będę wiedział czy to cewki czy może coś z modułem ....

 

Wieczorem dam znać co wyszło z pomiarów

 

No więc tak.

 

Jak motor zapalił to na obydwu cewkach było napięcie około 5,2 - 5,4.

 

Natomiast jak już się rozgrzał i nie dało się zapalić to na prawej cewce podczas kręcenia rozrusznikiem jest napięcie 8,4 natomiast na lewej nie ma wcale tego napięcia (strony - siedząc na motorze)

 

Iskry nie ma zarówno na prawej i lewej cewce.

 

Jak przed ponownym zakręceniem wyłączę i włączę zapłon to zachowuje się tak jak by próbował załapać ale tylko przez pierwszą sekunkę....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli mialem racje?

musisz szukac nowych cewek:(

daj znac jak sie uporasz z tym roblemem!!!!!!!!!!

powodzenia!!!!!!!!!

 

 

No tak ale to jest napięcie te które wchodzi do cewek więc skoro na dojściach do cewek jest 0 to jak cewka może działać? No chyba że miałem sprawdzać napięcie na wyjściach cewek?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...