Skocz do zawartości

Elektroniczny obrotomierz [wielofunkcyjny]


Rekomendowane odpowiedzi

Ja mam w moim motocyklu tez sigme 800 i jestem bardzo z niej zadowolony.

 

siema, a jaką masz ustawioną średnicę koła w mm ?? i czy dobrze Ci liczy, bo ja mam kilka wersji i nie wiem którą ustawić jak pozakładam to wszystko.

Swoją drogą to taka sigma, albo sigma 500 były montowane w KTMach fabrycznie chyba ?? pozdr

 

[ Dopisane: 27-02-2006, 20:01 ]

sory, nie średnicę tylko obwód koła oczywiście:) pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

obojetnie gdzie masz magnes raczej  - wazne zeby byl na kole

z tym to się nie zgodzę. obwód koła jest ważny i trzeba wyliczyć w którym miejscu(na jakiej wysokości szprychy od ośi koła ma być założony magnes) bo tam gdzie magnes ma być zainstalowany, to jest ten właściwy obwód koła dla licznika

pozdro

 

 

 

 

Dobra spaliłem :oops:

Znowu się wyrwałem bo mi coś we łbie zaświtało(wiem coś ale nie do końca)

Znalazłem opis jak montować i kalibrować licznik rowerowy

http://www.xc-zone.jgc.pl/warsztat.php?kid=8&full=yes :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administrator
czy chcielibyście do motorów taki wielofunkcyjne urządzonko bo mogę je wykonać, wyświeltałoby ono motogodziny, obroty, luz(jesli jest czujnik:P),

 

Ja bym kupił nawet 2 takie urządzonka - potrzebny mi obrotomierz do Ducati i potrzebne kompletny licznik do KTMa, bo Sigma się posypała.

Pod warunkiem jednak, że oba będą miały opcję obrotomierza (podłączenie musiałoby być uniwersalne, to się podłącza pod cewkę, coś mi Eskimos o jakimś liczeniu iskier mówił, ale się nie znam).

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tym to się nie zgodzę. obwód koła jest ważny i trzeba wyliczyć w którym miejscu(na jakiej wysokości szprychy od ośi koła ma być założony magnes) bo tam gdzie magnes ma być zainstalowany, to jest ten właściwy obwód koła dla licznika

pozdro

 

 

Mozesz to wyjasnic ?????

 

przecież nie ma absolutnie zadnego znaczenia czy magnes zalozysz na tarczy hamulcowej czy na samym skraju felgi. przecież kolo kreci sie z ta sama predkoscia w kazdym punkcie ;) :)

 

A wpisac macie do licznikow dokladne wymiary (srednice) swojej opony, od styku z podlozem az po najwyzszy punkt.

 

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja nie mowie marcel ze obwod jest nie wazny - owszem wazny bo przeciez trzba wybrac odpowiednie wartosci w liczniku zeby poprawnie wskazywal natomiast czy magnes zalozysz zaraz nad oska czy tez przy samej obreczy - to niema znaczenia .Ja mam magnesik w tarczyi to nie jest glupie rozwiazanie gdyz w tym miejscu nie dziala az tak duza sila odsrodkowa na niego a czujnik gdzies tam przy szczece jest i trzeba pamietac zeby zostawic kabelek luzna o dlugosci skoku przedniego zawieszenia - raz zapomnialem i tasma przylapalem zeby nie odstawal no i bach - wyrwalo kontaktrona w piz..u - na szczescie obudowa zostala wiec dokupilem odrazu kilka na zapas :) (trudno cholerstwo dostac )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam już czujnik na sprysze tuż przy piaście, ale po drugiej stronie tarczy hamulcowej, muszę jeszcze przedłużyć kabelek i jakoś zredukować odstęp od magnesu do czujnika... bo jest za duży a powinien być ponoć max 5 mm, ale sprawdzamem ze przy 10 mm okolo to tez dziala. pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prędkość liczy do 199km/h

wydaje mi się ze Sigma mierzy do 299 km/h

 

co do ustawiania licznika to wpisujemy 3' date='14*rzeczywistą średnica koła w [mm'] = wynik 4 cyfrowy, wtedy licznik pokazuje idealnie, magnesik montujemy dowolnie byle na kole, ale tak zeby czujnik odbierał sygnał

poza tym lepiej zainwestować w droższy np.Sigme i mieć spokój

 

i pytanie do predator_et czy taki elektroniczny obrotomierz z Dużego Fiata - 4 cylindry, będzie pokazywał poprawnie obroty w silniku 1 cylindrowym?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety ale mam problemy z dostępem do internetu w tygodniu, gdyż go nie posiadam:D:D . Co do samego projektu to postaram się w weekend napisać kosztorys i wszystkie funkcje jakie mógłby on pełnić, podkreślam że podstawową rolę jaką ma pełnić to Orotomierz. Ale z zaimplementowaniem dodatkowych funkcji nie będzie dużego problemu. Moga to byc np:

-wskaźnik temperatury

-wskaźnik oleju 2T

-wskaźnik luzu (N)

-i w sumie wszystko co dusza zapragnie, jedyne wymagania to czujnik który będzie dawać impuls. A jest jeden wyjątek, a mianowicie wskaźnik biegów, niestety narazie nie obczailem dobrego patentu który mógłby w prosty sposób przekazywać do wyswieltacza odpowiednie funkcje.

 

Prosiłbym o jakies propozycje. Np. ile moglbyście przeznaczyć na urządzenie o takich funkcjach, oczywiście w pełni działające, bo bez tego trudno będzie mi określić stopień oplacalności produkcji:p

Pozdrawiam, i z pytaniami można też na PW zagościć :]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...