Skocz do zawartości

Pływająca tarcza???


adamzap
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

czeeee

 

Otóż palnąłeś głupstwo, dajmy na to śpieszyłeś się przy pisaniu.

 

Fakt .. zagalopowalem sie.

 

mamy absurd konstrukcyjny polegający na pracy tylko jednej strony tarczy, przy tłoczku.

 

Ależ ja jestem tego calkowicie swiadomy :clap: Chcialem ten fakt tylko uzmyslowic PGR-owi (moze w nieco przekorny sposob )ktory pisal ..

No i gdzie te spece od pływających układów się podziały Question Wink Da się na sztywno Question Ano da...

Jak dla mnie temat jest wyczerpany :)

pozdrawiam herflik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panie PGR. Mam prośbę o dokształcenie się w zakresie budowy układów hamulcowych samochodów i motocykli, to przestaniemy się niedogadywać.

Nie można tolerować czyjejś pewności siebie gdy widać elementarne braki w znajomości zagadnienia. Nie jestem specem od hamulców, lecz wyniosłem ze szkoły wiedzę która pozwala mi oceniać te mechanizmy, naprawiać, modyfikować. Przede wszystkim znam zasady działania układów sztywnych gdzie tłoczki muszą być z obu stron tarczy, układów z zaciskiem pływającym gdzie tłoczki są z jednej strony tarczy, oraz układów gdzie mamy sztywny zacisk z tłoczkami po obustronach tarczy pływającej.

Nie chciałem być złosliwy, wręcz przeciwnie.

Pozdrawiam i życzę powodzenia w przygotowaniach do sezonu.

Kulik.

 

P.S. Temat można zamknąć.

kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKO

Uwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy:

  • teoria: Mokotów-Służew
  • praktyka: Ursus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i kolejna pyskówka o słówka... Każdy wie o co chodzi drugiemu, ale żeby nie przyznać się do błędu dalej uparcie będzie obstawał przy swoim.

Pomimo wszystkich wypocin nadal nie wiem, po co są te tarcze pływające - kwestie równomiernego docisku klocków po obu stronach rozwiązuje albo zacisk pływający, albo sztywny z tłoczkami po obu stronach (niezleżnie ile tłoczków, aby po równo). Jak powiedział T.K. skok tarczy pływającej jest zbyt mały aby załatwić kwestię nierówno zużywających się klocków, dlatego pływające zaciski nie wyszły z użycia.

 

PS. Zaczynam skłaniać się do twierdzenia, że pływająca tarcza ma za zadanie zmniejszyć naprężenia w samej i tarczy i tym samym ograniczyć prawdopodobieństwo trwałego odkształcenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ma za zadanie równomiernie (w kierunku promieniowym) odkształcić się pod wpływem wzrostu temperatury, podczas hamowania

tarcza niepływająca na wskutek temperatury może się zwichrować, gdyż bierznia (o wyzszej temperaturze) bardziej się odkształci niz pozostała część tarczy

tak sądzę jeśli się myle chetnie poznam inną opinię

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomimo wszystkich wypocin nadal nie wiem' date=' po co są te tarcze pływające - kwestie równomiernego docisku klocków po obu stronach rozwiązuje albo zacisk pływający, albo sztywny z tłoczkami po obu stronach (niezleżnie ile tłoczków, aby po równo). Jak powiedział T.K. skok tarczy pływającej jest zbyt mały aby załatwić kwestię nierówno zużywających się klocków, dlatego pływające zaciski nie wyszły z użycia.

 

PS. Zaczynam skłaniać się do twierdzenia, że pływająca tarcza ma za zadanie zmniejszyć naprężenia w samej i tarczy i tym samym ograniczyć prawdopodobieństwo trwałego odkształcenia.[/quote']

 

gdzieś w archiwum jest temat (stary jak świat) wyjaśniający kwestie pływających tarcz co, gdzie, po co, jak i dlaczego tak drogo.... ;) w którym wypowiadali się ludzie którzy już raczej nie zaglądają na 4um a także m.in Janusz....( trochę z tego pokasował ale zostały jego wypowiedzi w cytatach innych ...). Kiedyś bym to znalazł w 2 min a teraz mi się nie chce szukać na pięchotę i przeglądać 100 str. mechaniki ...ale może komuś się zechce :idea:

 

pees. dlatego uważam, że wykasowanie "pamięci" wyszukiwarki było największym błędem :cry: lepiej było wy........ wszytkie posty z innych działów no ale ....

 

DOPISANE:

 

niestety przejrzałem wszystkie posty Janusza ( bo na 100% się w nim wypowiadał) i nie znalazłem tego tematu wieć musiał również polecieć w kosmos :) - a szkoda.............

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przede wszystkim znam zasady działania układów sztywnych gdzie tłoczki muszą być z obu stron tarczy' date=' układów z zaciskiem pływającym gdzie tłoczki są z jednej strony tarczy, oraz układów gdzie mamy sztywny zacisk z tłoczkami po obustronach tarczy pływającej. [/quote']

 

Tomku ja napisałem tylko, że sztywny układ nie musi miec dwóch tłoczków - może mieć ich więcej ważne by były rozmieszczone symetrycznie po obu stronach tarczy i tyle. a co do Twojej wypowiedzi zacytowanej powyżej to skoro znasz te zasady to nie powinieneś się dziwić moim postom. I jeśli możesz to napisz gdzie zauważyłeś moje braki wiedzy w tej dziedzinie bo jestem ciekaw.

 

 

Yaco pływająca tarcza ma jeszcze jedno zadanie. Stosuje się lekkie stopy do budowy stelaża atrczy a sama tarcza wykonywana jest z wysokogatunkowej stali. Dzięki temu można uszyskać tak ważny w ostatnich czasach spadek masy.

 

Turek nawet nie wspominaj o tym co sie stało z tą bezcenną wiedzą bo żal serce ściska....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Yaco pływająca tarcza ma jeszcze jedno zadanie. Stosuje się lekkie stopy do budowy stelaża atrczy a sama tarcza wykonywana jest z wysokogatunkowej stali. Dzięki temu można uszyskać tak ważny w ostatnich czasach spadek masy.

Niestety nie to było powodem zastosowania tarczy pływającej.

Głównym powodem był tzw. współczynnik rozszerzalności który deformował tarczę w momencie długotrwałego przegrzania.

Pierścień ślizgowy w tarczy pływającej można rozgrzać do czerwonego koloru czyli ponad 650 stopni i po wychłodzeniu nie będzie miał żadnych odkształceń w przeciwieństwie do tarcz sztywnych starego typu z bardzo małym otworem mocowania do piasty.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Yaco pływająca tarcza ma jeszcze jedno zadanie. Stosuje się lekkie stopy do budowy stelaża atrczy a sama tarcza wykonywana jest z wysokogatunkowej stali. Dzięki temu można uszyskać tak ważny w ostatnich czasach spadek masy.  

Niestety nie to było powodem zastosowania tarczy pływającej.

Głównym powodem był tzw. współczynnik rozszerzalności który deformował tarczę w momencie długotrwałego przegrzania.

Pierścień ślizgowy w tarczy pływającej można rozgrzać do czerwonego koloru czyli ponad 650 stopni i po wychłodzeniu nie będzie miał żadnych odkształceń w przeciwieństwie do tarcz sztywnych starego typu z bardzo małym otworem mocowania do piasty.

 

Tak myślałem :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jakie powiny byc luzy mniej wiecej na takie tarczy pływajacej?czy powinien wystepowac luz prostopadle do osi koła(tzn.nie na boki tylko tak tył przód :buttrock: )w jaki sposób ocenic stan takich tarcz czy sa sprawne czy trzeba juz je regenerowac i w jaki sposób?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coście się tak przyje***i do tych luzów w tarzczy pływającej.

Konstrukcyjnie mają być i koniec dyskusji. Jak jeszcze któryś samobójca napisze o zaklepywaniu tarcz to postaramy się o bana.

Już kiedyś pisałem że firma SPIEGLER robi wymienne bieżnie i zapinki do nich. Można zaoszczędzić sporo kasy wymieniając tylko bieżnie które wykonane są z dużo lepszego materiału niż japońskie.

Tarcze wyścigowe PVM mają tak wielki luz że aż dzwonią podczas normalnej jazdy i nikomu to nie wadzi tak samo jak suche sprzęgło.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tarcze wyścigowe PVM mają tak wielki luz że aż dzwonią podczas normalnej jazdy i nikomu to nie wadzi tak samo jak suche sprzęgło.

 

Dokładnie :arrow: Ale przy normalnym użytkowaniu motocykla np. takiego jak mój ZR7 (sportowo-turystyczny z naciskiem na turystyczny) postukujące i dzwoniące tarcze hamulcowe nie wpływają w żaden sposób na mój dobry nastrój :lol:

Dlaczego nie stosuje się w połaczeniach pływających tarcz np metalowych, spręzynujących podkładek :?: Tarcza nadal zachowała by swoje zalety "pływającej" i mogli byśmy pozbyć się tego paskudnego dzwięku.

Są Piotrze jakieś rozsądne argumenty :?:

Czarny, ciężki, szybki... Olympus E-3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...