Skocz do zawartości

Turystyczne ENDURO 650


Rekomendowane odpowiedzi

transalp!

 

moje moto ok 60 tys km (zrobione w niecaly rok), mam od nowosci, serwisuje go sam (olej+filtry, swiece, opony, lancuch+zebatki...to tyle), nic sie (odpukac) nie popsulo,

1. V-Twin 100X lepszy od singla

2. Honda

3. transalp jest na swiecie od okolo 15 lat, jeszcze nie slyszalem o niezadowolonym czy rozczarowanym wlascicielu

 

ma swoje minusy oczywiscie ale to osobny temat :) po prostu pozostale motocykle z powyzszej listy w najmniejszym stopniu nie rownaja sie do TA jesli chodzi o niezawodnosc i uniwersalnosc, a jesli dobrze zrozumialem to o to chodzi twojemu staremu ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na trwałość też nie narzekam. Pojęcie usterki jest mi jak dotąd nieznane w tym motocyklu :)

Z pozycją za kierownicą jednak w moim odczuciu nie jest aż tak różowo (przynajmniej przy mojej fizjonomii). Na F650 jeździło mi się dużo wygodniej... A na R1150 to już zupełnie ;)

 

Transalp ma też koszmarną ochronę przed deszczem. Poza tym większych wad nie stwierdzono ;) Drobniejszych niedociągnięć jeszcze trochę by się znalazło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wczoraj hymn pochwalny, dzisiaj przestal dzialac predkosciomierz!

:roll: :clap:

ale i tak uwazam ze transalp jest twardziel,

Do milosnikow/uzytkownikow transalpa: moze zalozymy jakis topic w ktorym podzielimy sie uwagami/doswiadczeniami (mechanika) ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wspólny topic chętnie, ale może raczej w 'podróże' niż 'mechanika' ;)

Sorki, ale przejechałem na tym sprzęcie jakieś 16-18 tys km (nie pamiętam dokładnego stanu licznika na dzień dzisiejszy) i nie mam na temat mechaniki nic do powiedzenia :clap:

No dobra, moje porady z zakresu mechaniki XLV650:

1) co 300km dolewać paliwo do pełna. Można spokojnie lać po korek, dużo tego paliwka tam się jeszcze da upchnąć

2) co 6-10 kkm wypada zrobic przegląd, tj. wymienić olej, poczyścić filtry, podregulować zawory

3) co ok. 8-10kkm zmienić opony (to nie żart - widziałem w ostatnim sezonie gościa, który jeździł na trampie z pasażerką, a tylna guma była kompletnym slickiem... Ktoś lubi mocne wrażenia... Bądź co bądź, w Polsce dość często pada)

4) przed wyjazdem w wysokie góry sprawdzić stan filtra powietrza (w trakcie też można). Mnie po przekroczeniu 2500m npm moto zaczęło zdychać. Winę ponosił filtr eksploatowany wcześniej przez ponad 4kkm w Chorwacji.

5) Migacze mogą odpadać podczas skoków w terenie :D Na szczęście nowe zakłada się w 5 minut.

6) jeździć, jeździć, jeździć! Im dalej tym lepiej! :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kawa KLE 500 ma silnik ze starej GPZ-y. Nie jest to rewelacyjny motocykl, ale ma swoje zalety gdy weźmie się pod uwagę cenę.

 

Z pierwotnego zapytania to polecam do turystyki Pegaso. Bardzo miło wspominam pozycję za kierownicą - naprawdę nie meczyła po długiej jeździe. BMW F650 będzie dużo droższe od Pegaso w tym samym roczniku. wydaje mi się, że nie warto tyle dopłacać za poczucie lepszej jakości - i to raczej subiektywne.

 

Moża za to warto dodać do listy singli enduro-turysta model XTZ660 Yamahy. to bardzo udany motocykl i raczej chwalony. W teren to nie bardzo się nadaje, ale przecież pytałeś właśnie o sprzet na ulicę. A w tym XTZ jest bardzo dobra.

 

Rozumiem ojca, e woli singiel. Co prawda różnice w serwisie nie są duże, ale jednak części mniej i świec, i gaźników itd. No i zwykle single bywają tańsze niż modele wucylindrowe. Gdybym miał jednak kase to pomyślałbym o Trampku. to fajnu sprzęt i jak jnajbardziej dla statecznego mężczyzny, bo poszaleć się tym nie da.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Parę zdań na temat Kawasaki KLE:

http://www.xt600.e9.pl/modules.php?name=Ne...=article&sid=20

W małe osłupienie może wprawić zużycie paliwa w czasie szybkiej autostradowej jazdy. W końcu silniki z ER5 uchodzą za dosyć oszczędne, a tu 11 litrów....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Ja zacząłem jeździć NX Dominatorem 650 w tym sezonie od +3 stopni no i się cieszę, że nie kupiłem moto o jeszcze większej pojemności NX pali około 8 literków na 100 km. Zależy jeszcze jak się jeździ i z jakimi prędkościami. W sumie to różnie na trasie 90-100 km jak jest miejsce to 120 do 140 km/h. Silnik jest jeszcze przed regulacjami za tydzień dam nową świeczkę i regulację zaworów, jednak to kawał silnika w singlu i swoje musi spalić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...