Rozio Opublikowano 20 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2006 Wczoraj po raz pierwszy po przeróbce uruchomiłem moją CZ i pojawił sie mastępujący problem: kiedy mocno (jak na cham. bębnowy) przyhamuje przodem mam wrazenie ze kierownica samoczynnie skręca się w lewo 8OCzym może byc to spowodowane ?? Wczesniej problem nie występował, jednak w zimie w końcu załozyłem org. koło do przodu, czyli z hamulcem po lewej stronie, wcześniej miałem z prawej, bo koło było z WSK. Wiązało sie to z zamienieniem lag i goleni stronami. Przerobiłem też łożyska główki ramy na kulkowe (tak jak np. w ETZ).Lagi są prościutkie, motocykl nadal jest jednośladowy, podczas jazdy nie ściaga na żadną strone. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dominik D. Opublikowano 20 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2006 To z której strony koła masz hamulec nie wpływa na skręcanie kiery.Moim zdaniem może jest problem z amortyzatorem.Lewy nie trzyma.Wtedy rozkład sił na zawieszenu nie jest równy!?Przy hamowaniu może skręcać. Może ktoś wymyśli inną przyczynę! Cytuj Iż56_JunakM10_JawaTS_YamahaXJ_Honda CB 1000 BigOne_BMW K1200R Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Boberson Opublikowano 20 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2006 No właśnie . Naciśnij przedni hampel i dociśnij amory i sprawdź czy błotnik się nie przekrzywia . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nerlst Opublikowano 20 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2006 Też miałem taki problem!! Jak za mocno skręciłem śrube od koła to przy hamowaniu moto skręcało w lewo. Poprostu zapomniałem włożyć taką tulejkę co wchodzi w amorek. Pawdopodobnie jest u Ciebie jakiś luz, albo moze też tej tulejki nie włożyłeś. Niezależnie jak mocno skręcisz śrube nie może mieć to wpływu na obracanie się koła jeśli ma to jakiś wpływ to masz luz. pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Browarny Opublikowano 20 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2006 faktycznie wygląda na to że całe zawieszenie się wichruje lekko pod obciążeniem, tak jakby lagi były niedokładnie skręcone na półkach. Nie utwardzałeś sprężyn? Może zawieszenie się za mało ugina i przez to jest bardziej wiotkie. Cytuj SPOKOJNIE, POZWÓLMY DZIAŁAĆ NATURZE... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuba_195 Opublikowano 20 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2006 no to teraz koledzy, jeśli twierdzicie, że nie ma znaczenia z której strony jest hamulec,(tarcza) to dlaczego producenci motocykli stosują jedną tarcę z lewej drugą z prawej?? teraz macie zagadkę.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DiboS60 Opublikowano 20 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2006 no to teraz koledzy, jeśli twierdzicie, że nie ma znaczenia z której strony jest hamulec,(tarcza) to dlaczego producenci motocykli stosują jedną tarcę z lewej drugą z prawej?? teraz macie zagadkę.... To zalezy ;]Akurat W Enduro 50cmm np senda,Hm, czy Rx wystepuje jedna sprezyna w przednich upsach;]po tej stronie po ktorej masz tarcze :) Jednak to ze moto skreca gdy chamujesz przednim heblem spowodowane musi być gdzieś jakimś luzem niczym innym:)pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Miaziu Opublikowano 20 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2006 walnięte łożysko od kierownicy (te w główce ramy) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rozio Opublikowano 20 Lutego 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2006 Nie utwardzałeś sprężyn? nie , wlałem natomiast gęstrzy olej.Sprawdziłem wszystkie śruby w zawieszeniu - dokręcone jak należy. Czy to ściaganie może być spowodowane zużyciem powierzchni współpracy lagi / goleni ??walnięte łożysko od kierownicy (te w główce ramy)Łożyska główki są nowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Browarny Opublikowano 20 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2006 Czy to ściaganie może być spowodowane zużyciem powierzchni współpracy lagi / goleni ?? Wedlug mnie zuzycie gladzi nie ma zadnego znaczenia. Wichrowanie zawieszenia jest ewidentnie spowodowane momentem skrecajacym pochodzacym z reakcji tarczy ze szczekami na lewa golen. Normalnie taka reakcja nie wystepuje przynajmniej ja nie zauwazylem. Wiec albo sa luzy na mocowaniu lag, moze byc jeszcze luz na osce chociaz nie wiem jakim cudem, moze wybite lozyska.Jest jeszcze takie wytlumaczenie ze masz za ostry hebel i zawiecho nie wytrzymuje :) ale to raczej nie w tych sprzetach. Cytuj SPOKOJNIE, POZWÓLMY DZIAŁAĆ NATURZE... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hikor Opublikowano 20 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2006 Przyczyny mogą też być takie:1. Za niskie ciśnienie w dętce lub źle zjechana opona.2. Niedokręcona śruba ściskająca oś koła (nie pamietam na której ladze niestety)Złap za koło i sprawdź czy nie ma luzów na łożyskach.Odkręć koło i dobrze poszarp lagami trzymając je w okolicach osi koła. Jeśli są luzy na którejś - masz odpowiedź. Pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbyszek Opublikowano 9 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2006 Może źle jest ustawiona zbieżność kół. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.