smoky Opublikowano 16 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2006 Kupiłem sobie olej do teleskopów firmy Aral- twardy i jestem ciekaw czy zrobiłem dobrze, bo jeden z moich znajomych mówi że ten olej bedzie dobry skoro zamierzam dużo skakac zaś inny znajomy sprzeciwia się tej teori i mówi że powinienem był kupić olej 5W. przypomnę że olej ten ma być używany w motorze Yamaha YZ 426f.Jakie jest wasze zdanie na ten temat.Czy jest mozliwe żeby gęsty olej w jakiś sposób uszkodził zawieszenie czy tylko będzie powodował że amortyzator będzie twardszy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Strzalek Opublikowano 16 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2006 Ja słyszałem wiele opini i wiekszośc potwierdza ze im mniej W czyli 5 to olej bardziej nadaje sie do wyczynowej jazdy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enduro-bubbaa Opublikowano 16 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2006 ja jak zmienialem ostatnio to kupowalem castrol 5W!! ale znajomy co pozniej mi to robil to powiedzial ze on leje 2,5 i taki powinno sie lać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
agrupa Opublikowano 16 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2006 Czy jest mozliwe żeby gęsty olej w jakiś sposób uszkodził zawieszenie czy tylko będzie powodował że amortyzator będzie twardszy? bardziej bałbym się o twoje ręce:)Przód na pewno będzie twardszy ale zarazem będzie tempy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam87 Opublikowano 16 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2006 Ja ostatnio wlałem do obu teleskopów po pół litra 20W a reszte 5W i dużo lepiej mi tłumiło zawieszenie, zwłaszcza przy odbijaniu bo na tym mi najbardziej zależało. Gęsciejszy olej dobrze sie sprawuje w starszym zawieszeniu które już swoje przepracowało i nie wszystko jest tam tak idealnie szczelne jak w fabrycznie nowym amortyzatorze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BaRy Opublikowano 17 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2006 smoky ale którego Arala masz??Bo oni robią rożne chyba do 30W którego później się miesza w różnych proporcjach z 5W aby uzyskać odpowiadającą sobie gęstość. Ja do YZ 400F leje Castrola 10W bo znowu za twardy też nie dobrze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
V8 dolar Opublikowano 18 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2006 do yz moim zdaniem lepiej jest zalać olej miękki.reszte wyregulujesz sobie w zawieszeniu do swojej wagi i stylu jazdy. Lepszy będzie olej bardziej rzadki.zwróć uwagę na to ile oleju powinieneś nalać,bo to jest najważniejsze.pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BaRy Opublikowano 19 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2006 do yz moim zdaniem lepiej jest zalać olej miękki.reszte wyregulujesz sobie w zawieszeniu do swojej wagi i stylu jazdy. Lepszy będzie olej bardziej rzadki.zwróć uwagę na to ile oleju powinieneś nalać' date='bo to jest najważniejsze.pozdr[/quote']W lagi o średnicy 46mm idzie dokładnie 575ml w każdą i nestety trzeba kupić 3 butelki 0,5l. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 19 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2006 Czym twardszy olej tym mocniejsze tlumienie przy odbiciu i dobiciu, zwiekszajac poziom w ladze utwardzasz sobie zawieszenie.Przy jezdzie sportowej z zawieszeniem z pelna regulacja praktycznie wszystko musisz dobrac doswiadczalnie do swojej wagi, bo to jest najwazniejszy czynnik wplywajacy na jego prace.Nie ma czegos takiego ze olej ktory kupisz w sklepie moze byc dobry albo zly - musisz kupic oleje o roznej twardosci i mieszajac je uzyskac sklad przy ktorym bedziesz najbardziej zadowolony z jego pracy.Zwiekszajac poziom oleju w ladze musisz pamietac aby nie przesadzic i nie spowodowac hydraulicznego zamkniecia teleskopu pod wplywem nierownosci przez ktore przejezdzasz. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Martin_RK Opublikowano 20 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2006 Adam M.czytalem ze do modeli YZ, WR 4T leje sie tylko pelen syntetyk i reguluje sie twardosc zawieszenia poziomem lustra oleju, jakie ty masz z tym doswiadczenie, ja u siebie to sprawdzilem i zeczywiscie tak jest tylko nie wolno przesadzic bo mozna uszkodzic zawias za duza iloscia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 20 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2006 Nie mam zadnego - nie jezdze ani nie interesuje mnie enduro, za stary na to jestem.Jednak przednie zawieszenia motocykli budowane sa na podobnych zasadach i w gruncie rzeczy dziela sie na 2 glowne rodzaje w zaleznosci od rodzaju amortyzacji damper, ( gdzie tlumienie regulowane jest przeplywem cieczy przez kalibrowane otwory rury amortyzatora, dodatkowo przeslaniane ruchomym tlokiem czy pierscieniem ) i cartridge, ( gdzie tlumienie regulowane jest przechodzeniem oleju przez odpowiednio zbudowany stos blaszek ).Jest kilka firm na rynku amerykanskim specjalizujacych sie w usprawnianiu i zawieszen do sportu jak RaceTech, czy TractionDynamics i na ich stronach mozesz znalezc w miare dokladne instrukcje jak i jakimi sposobami ustawic sobie przod w sportowym enduro czy crossie.Podnoszenie poziomu oleju w lagach jest jednym z nich, ale zdecydowanie nie jedynym. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
smoky Opublikowano 20 Lutego 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2006 Dzięki wszystim za pomoc.Jeździłem dzisiaj i doszedłem do wniosku że nie jest źłe, nawet jestem zadowolony z pracy amortyzatora. Myślę że latem bedzie wszytko dobrze bo wiadomo że przy niskich temperaturach olej jest gęsty dlatego jak sie ociepli to bedzie wszystko chodziło idealnie. Pozdrawiam wszystkich. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KML Opublikowano 23 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2006 A czy ktoś się orientuje czy do Upsów leje się taki sam olej jek do klasychnego zawieszenia?W jakimś katalogu wyczytałem przy którymś oleju że można stosować też w upsach, czyli wynikało by że jest to jakiś specjalny olej. 8O Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enduroguy Opublikowano 23 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2006 A czy ktoś się orientuje czy do Upsów leje się taki sam olej jek do klasychnego zawieszenia? Tak - idzie to samo! Tylko nie wlewaj amortyzol'a do RX'a przypadkiem hehehe :PJa stosuje ten olej ktory jest na samym dole: LM Racing Fork Oil http://www.sklep.larsson.com.pl/?a=c5&c=e3...1ed0ff613f563bdMiał ktoś styczność? Warto za niego tyle płacić (w koncu 2 razy wiecej od konkurencji kosztuje! )? U mnie w sklepie mam do wyboru ten albo amortyzol takze w sumie wyjscia ni ma ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KML Opublikowano 23 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2006 Tak - idzie to samo! Tylko nie wlewaj amortyzol'a do RX'a przypadkiem hehehe A co to amortyzol ?Z nazwy zalatuje mi jakimś g*wnem :P Zamówiłem już tego Valvoline'a ze stronki którą podałeś -- używał ktoś? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.