Skocz do zawartości

Czy Twardy Aral nadaje się do teleskow w Yz 426F??


smoky
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Kupiłem sobie olej do teleskopów firmy Aral- twardy i jestem ciekaw czy zrobiłem dobrze, bo jeden z moich znajomych mówi że ten olej bedzie dobry skoro zamierzam dużo skakac zaś inny znajomy sprzeciwia się tej teori i mówi że powinienem był kupić olej 5W. przypomnę że olej ten ma być używany w motorze Yamaha YZ 426f.

Jakie jest wasze zdanie na ten temat.

Czy jest mozliwe żeby gęsty olej w jakiś sposób uszkodził zawieszenie czy tylko będzie powodował że amortyzator będzie twardszy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy jest mozliwe żeby gęsty olej w jakiś sposób uszkodził zawieszenie czy tylko będzie powodował że amortyzator będzie twardszy?

 

bardziej bałbym się o twoje ręce:)

Przód na pewno będzie twardszy ale zarazem będzie tempy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja ostatnio wlałem do obu teleskopów po pół litra 20W a reszte 5W i dużo lepiej mi tłumiło zawieszenie, zwłaszcza przy odbijaniu bo na tym mi najbardziej zależało. Gęsciejszy olej dobrze sie sprawuje w starszym zawieszeniu które już swoje przepracowało i nie wszystko jest tam tak idealnie szczelne jak w fabrycznie nowym amortyzatorze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

smoky ale którego Arala masz??

Bo oni robią rożne chyba do 30W którego później się miesza w różnych proporcjach z 5W aby uzyskać odpowiadającą sobie gęstość.

 

Ja do YZ 400F leje Castrola 10W bo znowu za twardy też nie dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do yz moim zdaniem lepiej jest zalać olej miękki.reszte wyregulujesz sobie w zawieszeniu do swojej wagi i stylu jazdy. Lepszy będzie olej bardziej rzadki.zwróć uwagę na to ile oleju powinieneś nalać' date='bo to jest najważniejsze.pozdr[/quote']

W lagi o średnicy 46mm idzie dokładnie 575ml w każdą i nestety trzeba kupić 3 butelki 0,5l.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czym twardszy olej tym mocniejsze tlumienie przy odbiciu i dobiciu, zwiekszajac poziom w ladze utwardzasz sobie zawieszenie.

Przy jezdzie sportowej z zawieszeniem z pelna regulacja praktycznie wszystko musisz dobrac doswiadczalnie do swojej wagi, bo to jest najwazniejszy czynnik wplywajacy na jego prace.

Nie ma czegos takiego ze olej ktory kupisz w sklepie moze byc dobry albo zly - musisz kupic oleje o roznej twardosci i mieszajac je uzyskac sklad przy ktorym bedziesz najbardziej zadowolony z jego pracy.

Zwiekszajac poziom oleju w ladze musisz pamietac aby nie przesadzic i nie spowodowac hydraulicznego zamkniecia teleskopu pod wplywem nierownosci przez ktore przejezdzasz.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam zadnego - nie jezdze ani nie interesuje mnie enduro, za stary na to jestem.

Jednak przednie zawieszenia motocykli budowane sa na podobnych zasadach i w gruncie rzeczy dziela sie na 2 glowne rodzaje w zaleznosci od rodzaju amortyzacji damper, ( gdzie tlumienie regulowane jest przeplywem cieczy przez kalibrowane otwory rury amortyzatora, dodatkowo przeslaniane ruchomym tlokiem czy pierscieniem ) i cartridge, ( gdzie tlumienie regulowane jest przechodzeniem oleju przez odpowiednio zbudowany stos blaszek ).

Jest kilka firm na rynku amerykanskim specjalizujacych sie w usprawnianiu i zawieszen do sportu jak RaceTech, czy TractionDynamics i na ich stronach mozesz znalezc w miare dokladne instrukcje jak i jakimi sposobami ustawic sobie przod w sportowym enduro czy crossie.

Podnoszenie poziomu oleju w lagach jest jednym z nich, ale zdecydowanie nie jedynym.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wszystim za pomoc.

Jeździłem dzisiaj i doszedłem do wniosku że nie jest źłe, nawet jestem zadowolony z pracy amortyzatora. Myślę że latem bedzie wszytko dobrze bo wiadomo że przy niskich temperaturach olej jest gęsty dlatego jak sie ociepli to bedzie wszystko chodziło idealnie.

 

 

Pozdrawiam wszystkich.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy ktoś się orientuje czy do Upsów leje się taki sam olej jek do klasychnego zawieszenia?

W jakimś katalogu wyczytałem przy którymś oleju że można stosować też w upsach, czyli wynikało by że jest to jakiś specjalny olej. 8O

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy ktoś się orientuje czy do Upsów leje się taki sam olej jek do klasychnego zawieszenia?

Tak - idzie to samo! Tylko nie wlewaj amortyzol'a do RX'a przypadkiem hehehe :P

Ja stosuje ten olej ktory jest na samym dole: LM Racing Fork Oil http://www.sklep.larsson.com.pl/?a=c5&c=e3...1ed0ff613f563bd

Miał ktoś styczność? Warto za niego tyle płacić (w koncu 2 razy wiecej od konkurencji kosztuje! )? U mnie w sklepie mam do wyboru ten albo amortyzol takze w sumie wyjscia ni ma ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak - idzie to samo! Tylko nie wlewaj amortyzol'a do RX'a przypadkiem hehehe

 

A co to amortyzol ?

Z nazwy zalatuje mi jakimś g*wnem :P

 

Zamówiłem już tego Valvoline'a ze stronki którą podałeś -- używał ktoś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...