Skocz do zawartości

Wszystko o Simsonie !


Pawel
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

witam!!

 

jak sie oblicza pojemnosc silnika?? wiem ze mierzy sie suw tloka i srednice tloka?? potem sie dodaje te wartosci czy jest na to jakis wzor??

 

z gory dziekuje i szerokosci!!

 

Witam. Panowie mam problem z simsonem. Problem polega na tym że simson przerywa na wysokich obrotach, gaźnik czyściłem (bing 17) Nie idzie go wyregulować, o ile przerywanie na wysokich obrotach jest winą gaźnika.

Simson ma elektroniczny zapłon, simson po nagrzaniu traci iskrę, poczeka się 10-15 min i znowu jest ok. Panowie doradzcie mi coś, bo naprawdę nie wiem już co zrobić. Instalację przejżałem, masa, kable itd wszystko jest wpożądku, aku nowy, sprawny, ładownie jest. Naprawdę nie wiem już co robić.

Pomocy

 

 

ustaw przerwe na swiecy 0,4mm i pobaw sie iskrownikiem.

 

SZEROKOSCI!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam!!

 

czy ta wtyka ktora zaznaczylem na zdjeciu idzi na mase??

 

i czy jak jest roznica w polaczeniu kabli cewki z prostownikiem??

 

http://img80.imageshack.us/img80/9051/1126862002.jpg

 

z gory dziekuje i szerokosci!!

Edytowane przez adonayd199
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...
  • 1 miesiąc temu...
  • 4 tygodnie później...

POMOCY! Szukam pomysłów co sprawdzić.

Simson SR50 ELEKTRONIK - BRAK WOLNYCH I NISKICH OBROTÓW. Na średnich i wysokich chodzi bez zarzutu.

Co zrobiłem do tej pory:

- po kilkukrotnym myciu gaźnika i różnych ustawieniach wstawiłem nowy 100% sprawny(firmowany przez MZA), dalej to samo. Próbowałem też stary gażnik (16N-1) i to samo.

- zapłon podmieniłem z wersji zwykłej (stator, magneto i cewkę) i dalej to samo,

- sprawdziłem uszczelniacz od strony magneta jest ok suchutko.

- uszczelniacz od strony sprzęgła dałem nowy,

- filtr powietrza umyty i przedmuchany. (zresztą jak zdejmę gumę z filtra powietrza to dalej to samo,

- tłumik sprawdzony własnymi płucami czy jest drożny, i jest.

- osatnio zrzuciłem głowice i sprawdziłem tłok, (normalne wymiary i krztałt standartowego tłoka) przy okazji wymieniłem pierścienie (tak na wszelki wypadek),

- ciśnienie sprężania - 10,5 atm,

- bak wykluczam bo podaję paliwo z wężyka i strzykawki prosto do gaźnika.

- testowałem świece: NGK, ISKRA, chińska wszystkie na odstępie elktrod 0,4mm, ale próbowałem zwiększać przerwę do 0,6mm i nic.

Jak zimny pali na dotyk jak ciepły to ciężko i trzeba dać wtedy gazu.

 

MA KTOŚ JAKIEŚ POMYSŁY CO JESZCZE SPRAWDZIĆ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

POMOCY! Szukam pomysłów co sprawdzić.

Simson SR50 ELEKTRONIK - BRAK WOLNYCH I NISKICH OBROTÓW. Na średnich i wysokich chodzi bez zarzutu.

Co zrobiłem do tej pory:

- po kilkukrotnym myciu gaźnika i różnych ustawieniach wstawiłem nowy 100% sprawny(firmowany przez MZA), dalej to samo. Próbowałem też stary gażnik (16N-1) i to samo.

- zapłon podmieniłem z wersji zwykłej (stator, magneto i cewkę) i dalej to samo,

- sprawdziłem uszczelniacz od strony magneta jest ok suchutko.

- uszczelniacz od strony sprzęgła dałem nowy,

- filtr powietrza umyty i przedmuchany. (zresztą jak zdejmę gumę z filtra powietrza to dalej to samo,

- tłumik sprawdzony własnymi płucami czy jest drożny, i jest.

- osatnio zrzuciłem głowice i sprawdziłem tłok, (normalne wymiary i krztałt standartowego tłoka) przy okazji wymieniłem pierścienie (tak na wszelki wypadek),

- ciśnienie sprężania - 10,5 atm,

- bak wykluczam bo podaję paliwo z wężyka i strzykawki prosto do gaźnika.

- testowałem świece: NGK, ISKRA, chińska wszystkie na odstępie elktrod 0,4mm, ale próbowałem zwiększać przerwę do 0,6mm i nic.

Jak zimny pali na dotyk jak ciepły to ciężko i trzeba dać wtedy gazu.

 

MA KTOŚ JAKIEŚ POMYSŁY CO JESZCZE SPRAWDZIĆ?

 

Masz źle ustawiony gaźnik.

Było już na forum że nowe gaźniki mają źle ustawianą śrubę mieszanki podstawowej.

Tu masz jak to zrobić:

 

Regulacja gaźnika 16N3:

Do regulacji prędkości obrotowej biegu jałowego służy zasadniczo jedynie śruba regulacyjna w kanale obejściowym (uwaga ta nie dotyczy regulacji dokonywanej bezpośrednio po zakończeniu okresu docierania silnika) Jeśli zakres regulacji wyłącznie tą śrubą nie jest wystarczający, to należy zweryfikować skład mieszanki i biegu jałowego. W tym celu należy zdjąć plombę (umieszczona "na końcu" gaźnika, na połączeniu gaźnika z cylindrem), wkręcić do oporu śrubę regulacyjną mieszanki biegu jałowego (znajduje się pod plombą, należy wkręcać ją ostrożnie, żeby jej nie złamać) - silnik przestaje pracować - następnie wykręcić tą śrubę o 3 obroty.

Pokręcać śrubą regulacyjną powietrza w kanale obejściowym do chwili osiągnięcia równomiernej pracy silnika.

Śrubę regulacyjną mieszanki biegu jałowego wkręcać z wyczuciem do chwili uzyskania dużej prędkości biegu jałowego, następnie obrócić ją w lewo od ustalonego poprzednio położenia.

W razie konieczności zmniejszyć prędkość obrotową biegu jałowego wkręcając śrubę regulacyjną powietrza w kanale obejściowym do chwili osiągnięcia równomiernej i spokojnej pracy silnika

 

jest to zaczerpnięty z tematu na temat regulacji wolnych obrotów w simku

www.zaplon.fora.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź.

Nie do końca był to gaźnik.

Takim sposobem próbowałem go regulować już wcześniej.

Na mój problem pomogło jedno z tych rzeczy (albo i wszystkie):

- wymiana uszczelniacza wału od stronuy sprzęgła,

- wyczyszczenie dokładne tłumika (mimo że był drożny to coś tam jeszcze wygrzebałem)

- założenie uszczelki pod głowicę (pomimo że nie powinno być i wcześniej oglądana głowica i cylinder wyglądał na ok.)

 

Te zabiegi pozwoliły ustawić gaźnik tak, że silnik odpala bez problemu, trzyma wolne obroty i ładnie się wkręca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...
  • 2 tygodnie później...

witam!!

 

mam taki problem w elektroniku 12v. jak go kupilem to zaplon byl do samego konca w lewo. na poczatku jesieni ktos bardzo inteligentny odkrecil mi kranik i zablokowal przepustnice na pelnych obrotach. gdy go przypchalem do domu zaczalem pchac i tylko zmienialem swice. po dlugim spacerze odezwal sie i chodzil przez okolo 30 sekund ale strasznie chu..wo. pod koniec jesieni jeszcze raz go sprobowalem i odpalil na znakach (a wczesniej byl do konca w lewo) chodzil nie za wesolo ale to byla kwestia pewnie regulacji. wzme zrobilem mu kapitalny remont. gdy na wiosne chcialem go odpalic nie mial iskry. po zmianie modulu (jakis tam mialem) teraz nie chce wogole zapalic. iskra jest dobra. kupilem nowy gaznik zaplon byl w kazdym mozliwym miejscu i nie pali. nie mam juz pomyslu co mu dolega.

 

Z gory dziekuje i szerokosci!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Dzięki za odpowiedź.

Nie do końca był to gaźnik.

Takim sposobem próbowałem go regulować już wcześniej.

Na mój problem pomogło jedno z tych rzeczy (albo i wszystkie):

- wymiana uszczelniacza wału od stronuy sprzęgła,

- wyczyszczenie dokładne tłumika (mimo że był drożny to coś tam jeszcze wygrzebałem)

- założenie uszczelki pod głowicę (pomimo że nie powinno być i wcześniej oglądana głowica i cylinder wyglądał na ok.)

 

Te zabiegi pozwoliły ustawić gaźnik tak, że silnik odpala bez problemu, trzyma wolne obroty i ładnie się wkręca.

 

 

WItam, mialem podobny kiedyś problem, jesli mimo obecnej poprawy się powtorzy ponownie.. to proponuję złapać za magneto i poruszać nim góra dół lewo prawo (nie przekrtecać) jeżeli masz luz jakikolwiek to znaczy że masz wyrobione łozyska na wale a w najgorszym przypadku gniazda pod łożyskami w karterach... przez co szybciej wyrabiają się simmeringi i sytuacja bedzie się powtarzać.. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...