adonayd199 Opublikowano 19 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2010 witam!! jak sie oblicza pojemnosc silnika?? wiem ze mierzy sie suw tloka i srednice tloka?? potem sie dodaje te wartosci czy jest na to jakis wzor?? z gory dziekuje i szerokosci!! Witam. Panowie mam problem z simsonem. Problem polega na tym że simson przerywa na wysokich obrotach, gaźnik czyściłem (bing 17) Nie idzie go wyregulować, o ile przerywanie na wysokich obrotach jest winą gaźnika. Simson ma elektroniczny zapłon, simson po nagrzaniu traci iskrę, poczeka się 10-15 min i znowu jest ok. Panowie doradzcie mi coś, bo naprawdę nie wiem już co zrobić. Instalację przejżałem, masa, kable itd wszystko jest wpożądku, aku nowy, sprawny, ładownie jest. Naprawdę nie wiem już co robić. Pomocy ustaw przerwe na swiecy 0,4mm i pobaw sie iskrownikiem. SZEROKOSCI!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pypek9 Opublikowano 19 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2010 V=[pi]/4*D*S*N Gdzie: D- średnica cylindra S- skok tłoka N- liczba cylindrów pozdro. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adonayd199 Opublikowano 20 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2010 (edytowane) witam!! czy ta wtyka ktora zaznaczylem na zdjeciu idzi na mase?? i czy jak jest roznica w polaczeniu kabli cewki z prostownikiem?? http://img80.imageshack.us/img80/9051/1126862002.jpg z gory dziekuje i szerokosci!! Edytowane 20 Lipca 2010 przez adonayd199 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adonayd199 Opublikowano 18 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2010 swiece zmien o wiekszej lub mniejszej pojemnosci cieplnej. albo przerwe na swiecy 0,04m. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrekp132 Opublikowano 29 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2010 Mam pytanie kierunowskazy mi słabo świecą i szybko bardzo migają co moze byc tego przyczyną?? Odrazu mowie ze nie akumulator a zarowki wymienilem na odpowiednie to moze przerywacz??odp Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek1281 Opublikowano 25 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2010 POMOCY! Szukam pomysłów co sprawdzić. Simson SR50 ELEKTRONIK - BRAK WOLNYCH I NISKICH OBROTÓW. Na średnich i wysokich chodzi bez zarzutu. Co zrobiłem do tej pory: - po kilkukrotnym myciu gaźnika i różnych ustawieniach wstawiłem nowy 100% sprawny(firmowany przez MZA), dalej to samo. Próbowałem też stary gażnik (16N-1) i to samo. - zapłon podmieniłem z wersji zwykłej (stator, magneto i cewkę) i dalej to samo, - sprawdziłem uszczelniacz od strony magneta jest ok suchutko. - uszczelniacz od strony sprzęgła dałem nowy, - filtr powietrza umyty i przedmuchany. (zresztą jak zdejmę gumę z filtra powietrza to dalej to samo, - tłumik sprawdzony własnymi płucami czy jest drożny, i jest. - osatnio zrzuciłem głowice i sprawdziłem tłok, (normalne wymiary i krztałt standartowego tłoka) przy okazji wymieniłem pierścienie (tak na wszelki wypadek), - ciśnienie sprężania - 10,5 atm, - bak wykluczam bo podaję paliwo z wężyka i strzykawki prosto do gaźnika. - testowałem świece: NGK, ISKRA, chińska wszystkie na odstępie elktrod 0,4mm, ale próbowałem zwiększać przerwę do 0,6mm i nic. Jak zimny pali na dotyk jak ciepły to ciężko i trzeba dać wtedy gazu. MA KTOŚ JAKIEŚ POMYSŁY CO JESZCZE SPRAWDZIĆ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czarekmbx Opublikowano 11 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2010 POMOCY! Szukam pomysłów co sprawdzić. Simson SR50 ELEKTRONIK - BRAK WOLNYCH I NISKICH OBROTÓW. Na średnich i wysokich chodzi bez zarzutu. Co zrobiłem do tej pory: - po kilkukrotnym myciu gaźnika i różnych ustawieniach wstawiłem nowy 100% sprawny(firmowany przez MZA), dalej to samo. Próbowałem też stary gażnik (16N-1) i to samo. - zapłon podmieniłem z wersji zwykłej (stator, magneto i cewkę) i dalej to samo, - sprawdziłem uszczelniacz od strony magneta jest ok suchutko. - uszczelniacz od strony sprzęgła dałem nowy, - filtr powietrza umyty i przedmuchany. (zresztą jak zdejmę gumę z filtra powietrza to dalej to samo, - tłumik sprawdzony własnymi płucami czy jest drożny, i jest. - osatnio zrzuciłem głowice i sprawdziłem tłok, (normalne wymiary i krztałt standartowego tłoka) przy okazji wymieniłem pierścienie (tak na wszelki wypadek), - ciśnienie sprężania - 10,5 atm, - bak wykluczam bo podaję paliwo z wężyka i strzykawki prosto do gaźnika. - testowałem świece: NGK, ISKRA, chińska wszystkie na odstępie elktrod 0,4mm, ale próbowałem zwiększać przerwę do 0,6mm i nic. Jak zimny pali na dotyk jak ciepły to ciężko i trzeba dać wtedy gazu. MA KTOŚ JAKIEŚ POMYSŁY CO JESZCZE SPRAWDZIĆ? Masz źle ustawiony gaźnik. Było już na forum że nowe gaźniki mają źle ustawianą śrubę mieszanki podstawowej. Tu masz jak to zrobić: Regulacja gaźnika 16N3: Do regulacji prędkości obrotowej biegu jałowego służy zasadniczo jedynie śruba regulacyjna w kanale obejściowym (uwaga ta nie dotyczy regulacji dokonywanej bezpośrednio po zakończeniu okresu docierania silnika) Jeśli zakres regulacji wyłącznie tą śrubą nie jest wystarczający, to należy zweryfikować skład mieszanki i biegu jałowego. W tym celu należy zdjąć plombę (umieszczona "na końcu" gaźnika, na połączeniu gaźnika z cylindrem), wkręcić do oporu śrubę regulacyjną mieszanki biegu jałowego (znajduje się pod plombą, należy wkręcać ją ostrożnie, żeby jej nie złamać) - silnik przestaje pracować - następnie wykręcić tą śrubę o 3 obroty. Pokręcać śrubą regulacyjną powietrza w kanale obejściowym do chwili osiągnięcia równomiernej pracy silnika. Śrubę regulacyjną mieszanki biegu jałowego wkręcać z wyczuciem do chwili uzyskania dużej prędkości biegu jałowego, następnie obrócić ją w lewo od ustalonego poprzednio położenia. W razie konieczności zmniejszyć prędkość obrotową biegu jałowego wkręcając śrubę regulacyjną powietrza w kanale obejściowym do chwili osiągnięcia równomiernej i spokojnej pracy silnika jest to zaczerpnięty z tematu na temat regulacji wolnych obrotów w simku Cytuj www.zaplon.fora.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek1281 Opublikowano 16 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2010 Dzięki za odpowiedź. Nie do końca był to gaźnik. Takim sposobem próbowałem go regulować już wcześniej. Na mój problem pomogło jedno z tych rzeczy (albo i wszystkie): - wymiana uszczelniacza wału od stronuy sprzęgła, - wyczyszczenie dokładne tłumika (mimo że był drożny to coś tam jeszcze wygrzebałem) - założenie uszczelki pod głowicę (pomimo że nie powinno być i wcześniej oglądana głowica i cylinder wyglądał na ok.) Te zabiegi pozwoliły ustawić gaźnik tak, że silnik odpala bez problemu, trzyma wolne obroty i ładnie się wkręca. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
włochatyDR Opublikowano 21 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2010 Więc było to coś z uszczelką lub simmeringiem jeśli Ci olej ciągnął. Więc było to coś z uszczelką lub simmeringiem jeśli Ci olej ciągnął. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
K@mil Opublikowano 15 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2011 (edytowane) mógł być to gaźnik ale ja miałem tak u siebie i wiązało to się z przerywaczem i cewką Edytowane 15 Czerwca 2011 przez K@mil Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adonayd199 Opublikowano 23 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2011 witam!! mam taki problem w elektroniku 12v. jak go kupilem to zaplon byl do samego konca w lewo. na poczatku jesieni ktos bardzo inteligentny odkrecil mi kranik i zablokowal przepustnice na pelnych obrotach. gdy go przypchalem do domu zaczalem pchac i tylko zmienialem swice. po dlugim spacerze odezwal sie i chodzil przez okolo 30 sekund ale strasznie chu..wo. pod koniec jesieni jeszcze raz go sprobowalem i odpalil na znakach (a wczesniej byl do konca w lewo) chodzil nie za wesolo ale to byla kwestia pewnie regulacji. wzme zrobilem mu kapitalny remont. gdy na wiosne chcialem go odpalic nie mial iskry. po zmianie modulu (jakis tam mialem) teraz nie chce wogole zapalic. iskra jest dobra. kupilem nowy gaznik zaplon byl w kazdym mozliwym miejscu i nie pali. nie mam juz pomyslu co mu dolega. Z gory dziekuje i szerokosci!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wróbel Opublikowano 23 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2011 A wymieniałeś simmeringi na wale? Może być, że są nieszczelne i tamtędy kompresje tracisz i nie będzie działać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adonayd199 Opublikowano 23 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2011 wymienilem wszystkie simeringi lozyska tlok i pierscienie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tadzikzdw Opublikowano 30 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2011 Dzięki za odpowiedź. Nie do końca był to gaźnik.Takim sposobem próbowałem go regulować już wcześniej.Na mój problem pomogło jedno z tych rzeczy (albo i wszystkie):- wymiana uszczelniacza wału od stronuy sprzęgła,- wyczyszczenie dokładne tłumika (mimo że był drożny to coś tam jeszcze wygrzebałem)- założenie uszczelki pod głowicę (pomimo że nie powinno być i wcześniej oglądana głowica i cylinder wyglądał na ok.) Te zabiegi pozwoliły ustawić gaźnik tak, że silnik odpala bez problemu, trzyma wolne obroty i ładnie się wkręca. WItam, mialem podobny kiedyś problem, jesli mimo obecnej poprawy się powtorzy ponownie.. to proponuję złapać za magneto i poruszać nim góra dół lewo prawo (nie przekrtecać) jeżeli masz luz jakikolwiek to znaczy że masz wyrobione łozyska na wale a w najgorszym przypadku gniazda pod łożyskami w karterach... przez co szybciej wyrabiają się simmeringi i sytuacja bedzie się powtarzać.. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alexi008 Opublikowano 4 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2012 mam pytanie ostatnio zaczołem jeżdzić na simsonie s51 comfort i wczoraj podczas dodawiania gazu wyłanczał się.. czy to wina zapchanego gaźnika proszę o odpowiedz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.