IceMan Opublikowano 14 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2006 Normalna procedura zmiany płynu wygląda tak ? Odkrecamy odpowietrznik i wyciagamy plyn ,a do zbiorniczka na gorze dolewamy nowy az w calym ukladzie bedzie nowy ?A co jesli chce wymienic na inny rodzaj plynu (a mieszac nie mozna) ? Jest dot 4 a bedzie dot 5.1 ?Jesli cos pokrecilem (a pewnie tak) to prosze o wyprostowanie mnie :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bubu Goryl Opublikowano 14 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2006 wydaje mi sie ze dot4 i dot5 mozna mieszac lecz nie jestem pewien Cytuj www.jem-zdrowo.com.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
trajka66 Opublikowano 14 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2006 Nie powinno sie mieszac gorszego plynu z lepszym czyli np. do 4 dolac 5.1. Mozna mieszac gorsze z lepszymi czyli do DOT 4 dolac DOT 3. Tak czesto pisza producenci. A jesli chcesz zmienic z 4 na 5.1 to spuszczasz stary plyn, wlewasz nowy i odpowietrzasz. p.s Po co Ci 5.1 ?? To jest plyn przeznaczony dla moto i samchodow z ABS. Powinien Ci spokojnie starczyc DOT 4. Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zajc Opublikowano 14 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2006 p.s Po co Ci 5.1 ?? To jest plyn przeznaczony dla moto i samchodow z ABS. Powinien Ci spokojnie starczyc DOT 4. A gdzie tak jest napisane?? to ze "nadaje sie do ukladow hamulcowych wyposazonych w ABS" nie oznacza ze jest przeznaczony tylko dla nich. Plyn ten ma wyzsza temperature wrzenia, i to moze byc przydatne gdy ktos ostro uzytkuje sprzeta, np. tor czy gory. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
IceMan Opublikowano 14 Lutego 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2006 nie użytkuje ostro sprzęta, ale jeśli już zmieniam to chce żeby było mu jak najlepiej :) czyli wasze zdanie wlać dot4 ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zajc Opublikowano 14 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2006 nie użytkuje ostro sprzęta' date=' ale jeśli już zmieniam to chce żeby było mu jak najlepiej Wink czyli wasze zdanie wlać dot4 ?[/quote'] Ja do SF wlalem 5.1 ,wiec Ty tym bardziej do "zielonego" mozesz go zalac :) Roznice w cenie zadna, a jaki komfort psychiczny :P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 14 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2006 Nie powinno sie mieszac p.s Po co Ci 5.1 ?? To jest plyn przeznaczony dla moto i samchodow z ABS. Powinien Ci spokojnie starczyc DOT 4. Gdzieś dzwonią, ale nie wiadomo gdzie !!! O jakim mieszaniu jest mowa ? chodziło chyba o to czy się resztki 4 nie pogryzą z 5,1. Nie pogryzą się, nawet jakby się zmieszało pół na pół. A co ma ABS do tego ? Dobzre się on sprawuje w systemach ABS, ale nie oznacza to że tylko w nich. Pawel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wazzabii Opublikowano 14 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2006 tylko radze wziac pod uwage ze zmieniajac plyn trzeba byc zorentowanym czy mozna taki wlac, poniewaz w zaleznosci jaki wlewamy mamy inny sklad chemiczny i uszczelki moga puchnac, tak mi mowil pan u ktorego kupowalem plyn hamulcowy i jak sie okazalo ze kupilem zly to lecialem wymienic bo nie zdrowo jest lac inny nic przeznaczony(mialem slomkowy a kupilem zielony...DOT2 i DOT3~~) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
trajka66 Opublikowano 14 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2006 Nie chce mi sie uzywac cytatow, a musze zaczac :) . Nie powinno sie mieszac gorszego plynu z lepszym czyli np. do 4 dolac 5.1. Mozna mieszac gorsze z lepszymi czyli do DOT 4 dolac DOT 3. Tak czesto pisza producenci To byla odpowiedz na post aprilia_af1_125. I dodam ze podobna zasada obowiazuje np. przy mieszaniu olejow. A jesli chcesz zmienic z 4 na 5.1 to spuszczasz stary plyn, wlewasz nowy i odpowietrzasz. To byla odpowiedz na post kolegi IceMan. No i nie wiem gdzie ja napisałem ze moze byc uzytkowany tylko w ukladach hamulcowych z abs. To ze napisalem przeznaczony, nie znaczy ze nie moze byc uzytkowany w ukladach bez abs to chyba logiczne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zajc Opublikowano 14 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2006 Zajc napisałem dokladnie to samo co Ty. Nie wiem czy wogole przeczytałes mojego posta Question . Z twojego posta wywnioskowalem, ze stosowanie DOT 5.1 ma swoje uzsadnienie tylko w przypadku posiadania ukladu ABS, a tak nie jest :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
trajka66 Opublikowano 14 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2006 W takim razie sorki po prostu namieszałem w poscie ale chodzilo mi o to samo co wam. Zle sie wyraziłem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zajc Opublikowano 14 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2006 Ryzy, a co powiesz na to ze producent zaleca wymiane plynu DOT 5.1 co dwa lata? Swiadczy to chyba o tym, ze jednak nie jest on az tak bardzo higroskopijny?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zajc Opublikowano 14 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2006 Dobrze, ale jakby plyn 5.1 byl bardziej higroskopijny to producent zalecalby jego czestsza wymiane. Dla mnie to logiczne. A jezeli tak nie jest, to znaczy ze w okresie dwoch lat zarowno plyn DOT 4 i DOT 5.1 zachowa swe wlasciwosci. Oczywiscie, co do wymiany co rok to sie zgadzam-wtedy ma sie zapewniony jeszcze lepszy komfort psychiczny :mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
a!ntek Opublikowano 14 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2006 DOT 3, 4 i 5.1 bazują na pochodnej alkoholu (polipropylenoglikolu). Zatem każdy z nich jest higroskopijny. DOT 5.1 to wynalazek spełniający normy DOT 5, który ma bazę silikonową - DOT 5 nie chłonie wilgoci i jest obojętny dla powłok lakierniczych. Jego wadą jest to, że może powodować utrudniony ruch dźwigni hamulca oraz ciężko się odpowietrzać. Zatem mieszanie DOT 3, 4 i 5.1 jest w 100% dopuszczalne. Nie wolno ich mieszać ze starej generacji płynami mineralnymi (LHM) oraz ze wspomnianym 'silikonowym' DOT 5. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
IceMan Opublikowano 23 Lutego 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2006 jeszcze jedno pytanko mamile tego płynu kupić na wymianę ? 0,25 to pewnie zamało ale 0,5L styknie na wymiane przodu ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.