Skocz do zawartości

[Poznań] co nowego na torze Poznań


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Z tego co widać na zdjęciach to frezują miejsca gdzie był popękany asfalt. Wkładają tam geosiatki i uzupełniają. A na całość nowy dywanik.

 

No to jeszcze pare milionów na trybuny, dojazdy, paddock itp. i będziemy mieli na prawdę światowy tor! Oby Poznań coś sypnął, bo na państwo nie mamy co liczyć ;/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z torem to jest tak że zarówno AW jaki i miasto chętnie wyłożyły by troszkę więcej kasy, ale nie do końca załatwione są tam sprawy własnościowe do kogo należą grunty gdzie znajduje się tor min dla tego nie robiono wcześniej żadnych remontów nie wiem co się teraz zmieniło że robia ten remont zasięgnę informacji i dam info jak się cos dowiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te tłumaczenia zarządcy o nieuregulowanym stanie prawnym to taka ściema aby usprawiedliwić niechęć do przeprowadzenia inwestycji, bo to jest ryzyko dla sprawujących funkcje kierownicze. Zazwyczaj tam gdzie wydawane są duże pieniądze, dochodzi w krótkim czasie do wymiany ludzi na stołkach, a przyczyny te same - malwersacje finansowe. Jak pieniędzy się nie wydaje to nie ma oco skarżyć władz i wszyscy są zadowoleni oprócz zawodników.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poznań nic nie sypnie bo to nie jego, a z wytrzymaloscia to..... stary tyle wytrzymal nowy tez da rade :P

Cytryna, tylko wiesz pare dziesiat lat temu, asfalt był niczego sobie jednym slowem nie do zdarcia, a teraz :crossy: sam wiesz, doskonale jakie są poznańskie drogi poprostu "cudne" ale się zobaczy, już niedługo, jakie cuda wyczynili i jaki efekt bedzie końcowy. Muszę sie w końcu przejechać na tor heh

 

Młoda

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Mysle ze 40pln nawet jesli tylko za 2 godz jest do przezycia. Ja osobiście zuzywam więcej wachy w godzinę ostrej jazdy, Fazer jara ponad 10che, tak więc sama oplata stanowi niewielką część kosztów 2godzinnej jazdy (opoty,paliwo,klocki cham itp.)

 

Nie ma co biadolic, zwlaszcza ze kladą nową nawierzchnię (hope ze bedzie lepsza niz ta ktora klada w mieście i przede wszystkim gladka!!)

 

A gdyby tak organizatorzy staleli na wysokosci zadania i obylo sier bez mrozacych krew w zylach momentow dezorganizacji to juz w ogole bedzie czad :icon_mrgreen:

 

Pozdrawiam Maciej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nom ja slyszałam, ze rzekomo 22 maja zakończyć, a pierwsze zawody maja juz być w maju, ale jak to będzie to sie zobaczy, a co do asfaltu róźnie to moze być, mozemy mieć tylko mega nadzieje, że bedzie mniam asfalt, bez zadnych niepotrzebnych chopek i żrącego gume asflatu. Oby, oby

 

Młoda

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dwa i pół miliona złotych kosztować będzie przystosowanie nawierzchni Toru Poznań pod wymagania wyścigów Formuły 1. Prace ruszyły. Zamiast bolidów po torze jeżdżą koparki.

 

– Prace polegają na wymianie nawierzchni toru i dostosowania go do wymogów norm światowych – mówi Przemysław Olejnik, prezes Automobilklubu Wielkopolski. – W normalnych warunkach nawierzchnia sprzed remontu zostałaby uznana za bardzo dobrą. Kiedy jednak zawodnicy rozwijają ogromne prędkości musi ona być idealna. Każda droga powinna podlegać renowacji co 10 lat, a my robimy, to teraz, po 29 latach od otwarcia toru.

Remont idzie pełną parą bowiem w połowie maja rozpoczyna się sezon sportów samochodowych i motocyklowych.

– Koszt całej inwestycji to 2,5 mln zł – opowiada Przemysław Olejnik. – Na całą tę kwotę musimy wziąć kredyt. Chcieliśmy, żeby miasto dało nam gwarancję na wydzierżawienie nitki toru, tak by Automobilklub miał pewność, że w momencie, kiedy skończy spłacać kredyt nie straci wyremontowanego obiektu, a jednocześnie jeżeli dzierżawa zostanie wymówiona, to zostaną przejęte zobowiązania kredytowe. Z przykrością muszę powiedzieć, że miasto nie zauważa, że ma na swoim terenie jedyny taki obiekt w kraju i że warto go promować. Tym bardziej kiedy stanie się torem klasy europejskiej.

 

Nitka dla Formuły 1

 

Obecny remont toru odbywa się pod nadzorem światowej organizacji samochodowej (FIA). Oznacza to, że obiekt mógłby przyjąć nawet bolidy Formuły1, ale żeby starać się o taką imprezę musi mieć zapewnioną całą infrastrukturę, jak murowane boksy dla aut, drogi dojazdowe, szpital polowy z wysposażeniem medycznym, jak najlepsza klinika chirurgiczna, lądowiskiem dla helikopterów, trybuny i miejsca parkingowe. Pierwszy krok został zrobiony... JP

ELKA - Gazeta Poznańska

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...