Skocz do zawartości

Sterowanie wydechem


TIJO
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Od tego jest dzial MECHANIKA, wiec prznosze.

Co do sterowania wydechem to jest tak że w miare wzrastania obrotów otwiera sie przysłona okna wylotowego. Jeżeli okno wydechowe jest małe to masz sporo mocy na wolnych obrotach ale za to na wysokich jest kipesko.

Na wysokich okno musi być duze ale wtedy praktycznie nie ma dołu.

Po to właśnie jest sterowanie wydechem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dZiala to na zasadzie membrany tyle ze od okna wydechowego:]Starsze typy moto w ktorych byly stosowane mialy rozgaleznik na dozownik oleju i jeszce na otwarcie zaworu wydechowego;pGdy dawales gazu zawor stopniowo sie otwieral ;]Nowe moto mają tak tyle tylko ze otwarciem staruje elektromagnez i modul ;] Chodzi o to zeby zachowac jak najwieksze cisnienie w cylindrze ;]gdy sa male obroty zawor jest leko otwarty wytwarza sie przes paliny wieksze cisnienie( bo niepotrzebne jest wtedy tak szybkie plukanie cylindra ze spalin) wiec moto ma mocny dul;]Chodzi tez o to ze np w rs 125 czy inne scigolki muszą miec lekki wal zeby silnik byl dynamiczny przy duzych obrotach;]Jednak zatracana jest wtedy w duzym stopniu moc przy dolnej fazie pobrotow;]Zawor membranowy pozwala to w jakims stopniu nadrobic;] :evil: pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dZiala to na zasadzie membrany tyle ze od okna wydechowego:]Starsze typy moto w ktorych byly stosowane mialy rozgaleznik na dozownik oleju i jeszce na otwarcie zaworu wydechowego;pGdy dawales gazu zawor stopniowo sie otwieral ;]Nowe moto mają tak tyle tylko ze otwarciem staruje elektromagnez i modul ;]

 

Nieprawa. To zależy od typu zaworu i jego konstrukcji. Te z elektromagnesem to praktycznie tylko arpilia, te na linki DT 125, a reszta jest mechaniczna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

siemka panowie niedawno rozkręciłem silnik od swojej cr125 i mam mały problem z ustawieniem tych zapadek od wydechu jak to mam ustawić?? a i czy to zalewa sie jakimś olejem czy to ma smarowanie z paliwa czy z silnika pilnie proszę o odpowiedz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

siemka moja jest z 96 i ma zaworki mechaniczne troche takie pop...dolone rozwiązanie ale dobry bajer już sobie poradziłem z tym a wiec luzik dzięki

 

a i własnie to sie zalewa olejem czy nie bo nie wiem jakiś tam olej był jak rozkręcałem czy to sie smaruje samo olejem z paliwa??

Edytowane przez ninjabike
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi o to zeby zachowac jak najwieksze cisnienie w cylindrze ;]gdy sa male obroty zawor jest leko otwarty wytwarza sie przes paliny wieksze cisnienie( bo niepotrzebne jest wtedy tak szybkie plukanie cylindra ze spalin) wiec moto ma mocny dul;]

 

 

a ty masz wogole pojecie o 2T??

 

zawor wydechowy przyslania okno wydechowe i przez jego otwieranie/zamykanie zmieniaja sie czasy rozrzadu wydechu, przez co masz mocny dol lub gore

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ejo panowie pomoże nam ktoś tylu tu specjalistów na tym forum a jeśli chodzi o konkret to nie ma żadnego?? jak jest z tym olejem??

Nie ma tam żadnego osobnego oleju, jest to smarowane olejem ze spalin, dlatego wszystko w środku jest czarne i często jest tam trochę spalonego oleju.

Edytowane przez Modest
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...