marianek_spox Opublikowano 8 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2006 Hej ! Podpowie mi ktoś na ile można ustawić wyprzedzenie zapłonu w SHL 175 wiatr ,tak aby silnik jak najlepiej pracował. Może ktoś już to robił i napisze mi jakie doświadczalnie dobrał wartości ??. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cyborg78 Opublikowano 9 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2006 silnik bedzie najlepiej pracowal na zaplonie ustawionym wedlug zalecen producenta. to tam na hamowni dobrano optymalne wartosci i nie probuj ich poprawiac bo nie wyjdzie ci to na dobre.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marianek_spox Opublikowano 9 Lutego 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2006 ale dane fabryczne pochodzą sprzed 35 lat!!! Są na pewno nieaktualne ,bo w swojej wuesce zapłon ustawiony mam zupełnie inaczej niż podają w instrukcji. Wynika to z tego że teraz mamy dostęp do lepszej benzyny ,i można trochę więcej mocy wyciągnąać z silnika ,trzeba tylko wiedzieć jak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cyborg78 Opublikowano 9 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2006 z benzyna masz poniekad racje, ale ustawiony optymalnie zaplon nie oznacza maksymalnej mocy. Zaplon bez przyspieszacza oznacza ustawienie go na pewien kompromis, a chodzi tu o polaczenie kilku spraw-osiagniecie mozliwie duzej mocy przy mozliwie duzym momencie obrotowym uzyskiwanym przy mozliwie niskich obrotach, oraz mozliwie niskie spalanie i mozliwie duzej trwalosci elementow silnika, glownie ukladu korbowo-tlokowego.Tak wiec powtarzam, fabryki nie poprawisz w tym wzgledzie, chyba ze chcesz miec wieksze zuzycie czesci, paliwa..To tak samo jak splanujesz glowice-uzyskasz wieksza moc i duuuuuzo krotsza zywotnosc silnika.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tonny Opublikowano 10 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2006 Ustaw na 3mm. Jakoś tak było w instrukcji. Możesz póżniej lekko przestawiać i sprawdzić na jakim ustawieniu chodzi najlepiej. Mała uwaga:-jak silnik nie chce wchodzić na wysokie obroty, lub strzela w tłumik to zapłon będzie za pózny-jak strzela w gażnik- to za wczesnyTo takie dwa skrajne przypadki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rozio Opublikowano 10 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2006 z tymi ustawieniami fabrycznymi to różnie jest. pół sezonu(5000km) przejeździłem cezetą z zapłonem tak przestawionym (1,8 i 1,5 mm przed GMP) że w ogóle nie powinna wykazywać chęci do jazdy a mimo to śmigała bardzo przyzwoicie. jedynym co spowodowało że zabrałem się do ustawienia zapłonu był fakt, że komplet świec wystarczał na 1000-1500 km po czym zaczynało sie przerywanie, szczelanie w gaźnik itp. Po ustawienui zapłonu wg. fabryki (3,0 mm) nie zauważylem zmiany w osiągach czy dzwiękach wydawanych przez silnik, jedynie drugą połowe sezonu przejeździłem juz na jednym komplecie świec :evil: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cyborg78 Opublikowano 11 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2006 Wiec tak jak mowilem-fabryki za bardzo nie poprawisz. Ktos kiedys wyliczyl i wyprobowal wyprzedzenie zaplonu.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marianek_spox Opublikowano 11 Lutego 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2006 Dobra ustawiłem na 4,4 mm tak jak jest w instrukcji ,moto odpala no z 2 kopniaka, ale coś mi się nie podoba ,botroszkę za szybko wchodzi na obroty ,nie wiem ale może to być wina gaźnika? Jak myślicie o co chodzi ,bo przy całkowicie otwartym ssaniu silnik coś iemrawo chodzi (już się nie chce wkręcać) .Wiem że to normalne ,ale za mojego życia (mam17 lat) silnik przemówił po raz pierwszy i troszkę się o niego boję. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cyborg78 Opublikowano 13 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2006 Regulacja gaznika lub lewe powietrze - albo problemy ze szczelnoscia miedzy gaznikiem a cylindrem lub miedzy karterami lub na uszczelniaczach na wale Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek D Opublikowano 13 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2006 ciekawe czy to orginalny gażnik ima właściwe dysze istotne jest ustawienie pływaka, sprawdż stan przerywacza.....moja po długim odpoczynku licho pali SHL M11 .1962r Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ural_zgora Opublikowano 13 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2006 Dobra ustawiłem na 4,4 mm tak jak jest w instrukcji ,moto odpala no z 2 kopniaka, ale coś mi się nie podoba ,botroszkę za szybko wchodzi na obroty ,nie wiem ale może to być wina gaźnika? Jak myślicie o co chodzi ,bo przy całkowicie otwartym ssaniu silnik coś iemrawo chodzi (już się nie chce wkręcać) . No ze ssaniem to masz racje ze silnik niemrawo chodzi (za duzo paliwa), ale o to chodzi przy uruchamianiu.Co do za szybkiego wchodzenia na obroty (rozumiem ze silnik gwaltownie odpowiada na ruch manetki gazu - na biegu jalowym ?) - sprobuj opoznic zaplon, gdyz moze byc troche za wczesny. Gdybys pojezdzil troche (silnik sie nagrzeje), zobaczylbys jak moto przyspiesza to wtedy latwiej jest cos ocenic. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rozio Opublikowano 13 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2006 Jak myślicie o co chodzi ' date='bo przy całkowicie otwartym ssaniu silnik coś iemrawo chodzi (już się nie chce wkręcać) .[/quote'] To zależy co masz na myśli pisząc "całkowicie otwarte ssanie" W gaźnikach polskich motocykli nie było układu ssania z prawdziwego zdarzenia a jedynie jego namiastka tzw. przepustnica powietrza. jeśli chodzi o całkowicie otwartą przepustnice powietrza to prawdopodobnie silnik dostaje za mało paliwa czyli przeczyścić gaźnik i ustawic zawór pływaka. jeśli natomiast chodzi Ci o całkowicie włączone "ssanie" czyli całkowice zamkniętą przepustnice powietrza to tak jak ural_zgora napisał tak musi być, bo po to jest taki bajer w gaźniku :D natomiast jeśli chodzi o szybkie wkręcanie sie na obroty - tak powinno byc i nie widze w tym nic złego :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ural_zgora Opublikowano 13 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2006 hehe ja tak kiedys ustawilem kat wyprzedzenia wtrysku w silniku tatrowskim. Gdy silnik pracowal bez obciazenia to odpowiadal na ruch "gazu" niesamowicie. Jednak gdy dostal obciazenie (pelny ladunek + przyczepa) to tloki puchly :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marianek_spox Opublikowano 14 Lutego 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2006 Dobrze spróbuję opóźnić zapłon ,pisałem że zbyt szybko silnik wchodzi na obroty i nie jest to na pewno rzecz dobra ,bo podczas dodawania gazu ma takie wibracje że fajka sama spada ze świecy :)) Czyli tak jak przypuszczałem ,albo wał jest już pokrzywiony ,albo zapłon wypada naprawdę wtedy kiedy nie powinien :| Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ural_zgora Opublikowano 14 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2006 Ja bym Ci radzil narazie za duzo nie kombinowac. Jak sie troche ociepli wsiadziesz przejedziesz sie, zobaczysz jak silnik reaguje na dodanie gazu na poszczegolnych biegach, jaka temperature osiaga. A tak przy takim pyrkaniu w garazu to za duzo nie wywnioskujesz (szczegolnie jak wspominales ze tego silnika nigdy nie odpalales i zapwene na sluch jego poprawnego "chodu" nie znasz) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.