alfonso Opublikowano 7 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2006 Witam.Na forum jest sporo osób które zawodowo zajmują sie mechaniką motocyklową może coś mi podpowiedzą. Doczytałem się, że luzy zaworowe w Dominatorach rocznikach modele z lat 1988-89 rok wynoszą ssące 0,1 mm, wydechowe 0,12 mm. Czy w moim Dominatorze z 1993 roku mogę zastosować te dane? Może ktoś potwierdzić?I tak się domyślam, że odkrecając korek (ten na pokrywie bocznej), na lewej części silnika będzie tam widoczna końcówka wału korbowego z oznakowaniem górnego położenia tak mi się wydaje jeśli się mylę proszę mnie poprawić. :roll: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fxrider Opublikowano 7 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2006 hej w moim moto mam praktycznie ten sam silnik, więc mogę coś podpowiedziećluzy są te same, słyszałem że niektórzy stosują nawet o 0,01 mm większe co ma zapobiegać strzelaniu w wydech.Przy regulacji musisz odkręcić też tą mniejszą zaślepkę, pod tą dużą pokrywką masz wał którym obracasz tak aby w tym mniejszym otworze pokazało się T, wszystkie zawory muszą być w tym momencie zamknięte (może wymagać 2obr. wałem).Musisz uważać gdyż prawy zawor wydechowy jest podpięty pod automatyczny dekokmpresator który go uchyla, luz musisz wyregulować przed jego zadziałaniem (źle wyregulowany może potem stukać). pozdrawiam, fxrider aha: mam serwisówkę dominatora (pdf) , jeśli ktoś jest zainteresowny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alfonso Opublikowano 7 Lutego 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2006 Dzięki fxrider :) Jeśli dobrze zrozumiałem luzy zaworowe na czterech zaworach ustawia się przy jednym ustawieniu wału - "wszystkie zawory muszą być w tym momencie zamknięte" i wtedy wyregulować je :?: - wtedy jest możliwość pomiaru luzu zaworowego na 4 zaworach.Myślę, że jest coś nie tak w moim moto wyregulowane bo słychać lekkie cykanie na zaworach, motocykl potrafi zgasnąć podczas jazdy jak jest rozgrzany silnik i ustawione wolne obroty. Z pół roku temu kupiłem te moto, a były własciciel mówił, że silnik nie był regulowany jedynie co to serwisowany w niemczech tak więc trzeba to wyregulować.Serwisówkę Dominatora bardzo chętnie proszę o linka lub na moją skrzynkę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fxrider Opublikowano 7 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2006 Serwisówkę znalazłem tu: http://www.diff.ru:8000/Honda_NX650_%2788-...pair_Manual.rarok. 45 mb jest w niej opisane ustawianie zaworówwszystkie zawory ustawia się w jednym położeniu (zaraz po całkiowitym zamnięciu zaworów ssących),a przed zadziałaniem tego dekompresatora(u mnie w pewnym momencie słychac 'cyk' i prawy zawór wydechowy się uchyla)cykanie moze byc spowodowane właśnie przez ów dekomresator, lub zbyt duze luzy na zaworach.Zawory powinny byc regulowane co 6kkm i nalezy tego przestrzegaćA co do nagłego gaśnięcia moto - mi też się kilka razy zdarzyło, nie wiem czemu... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alfonso Opublikowano 8 Lutego 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2006 fxrider dzięki za pomoc i pozdrowienia :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
YAGO Opublikowano 28 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2007 odswierzam temat:) niestety nie wszystko jest dla mnie jasne wiec jesli moglbym prosic o opisanie calej procedury krok po kroku, co gdzie odkrecic, co sprawdzic; jesli chodzi o 4T to jestem malo doswiadczony:) a zawory chce wyregulowac we wlasnym zakresie z pomoca kolegi ktory jest sepc od junakow-damy rade?;) Cytuj Usługi IT - www.tricori.com Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lucass Opublikowano 28 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2007 W skrócie: 1) Czekasz aż silnik całkowicie wystygnie. (luzy w serwisówce to luzy na "zimno") 2) Odkręcasz 4 okrągłe kapsle, od regulacji zaworów w pokrywie zaworowej. (W dominatorze chyba trzeba by było ściągnąć bak bo może przeszkadzać) 3) odkręcasz dwa korki z lewej strony silnika (dekiel alternatora). W większy ładujesz klucz nasadowy i kręcisz wałem, aż zobaczysz w mniejszym otworze znaczek "T" czyli tłok jest w GMP. Lepiej jest się upewnić czy jesteś w dobrym suwie czyli gdzieś pomiendzy sprężaniem, a pracą, w tym celu: Sprawdzasz czy są jakie kolwiek luzy na dźwigienkach zaworowych, jeśli tak to dobrze (te moto mają raczej tędencje do zwiększania luzów niż zacieśniania) i za pomocą szczelinomierza regulujesz cztery luzy. Szczelinomierz, ma nie wchodzić "na siłę", lecz dość lekko, z lekkim ugięciem się listka.Jeśli nie ma luzu to znaczy, że tłok jest po suwie wydechu, a przed suwem ssania, wtedy trzeba przekręcic wał o następne 360 stopni (znowu do znaku "T"). 4)Wykonujesz pare obrotów wałem i upewniasz się czy dobrze ustawiłeś luzy. Wszystko idealnie opisał Paweł w swoim artykule, pozatym na forum było nie raz:http://serwisy.gazeta.pl/motocykle/1,56423,3175470.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BadMan Opublikowano 28 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2007 cykanie w Dominatorze może byc również spowodowane uszkodzeniem dźwigienki któregoś z zaworów i nawet prawidłowe ustalenie luzów zaworowych nic nie da. Cykanie może być również spowodowane uszkodzeniem automatu dekompresyjnego. Sciągnij pokrywę i zobacz dźwigienki... pozdrawiam Marcin Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.