Skocz do zawartości

Drag Star Classic 1100 vs Shadow Sabre 1100


emilio
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

porównanie wbrew pozorom wcale nie jest łatwe. Oba motocykle mają swoje zalety jak i wady. Na korzyść Yamahy przemawia większa moc, dobre hamulce, ładna stylistyka typowego cruisera i duża możliwość ubrania tego motocykla we wszystko czego dusza zapragnie. Wady to podobno nieszczególne siedzenie (wygoda - choć nie testowałem na dłuższych trasach) oraz problemy z błotnikiem tylnym (chyba że już to poprawili). Co do Hondy to zaletą jest niezawodny naprawdę wytrzymały, bezobsługowy (hydraulika) silnik oraz ciekawa stylistyka. Wada to dość marna moc (choć moment obrotowy lepszy jak u Yamahy) rekompensowana po części inaczej zestopniowaną skrzynią biegów i marne hamulce. Z dodatkami też jest różnie choć to akurat nie typowy cruiser. Moim skromnym zdaniem lepszym porównaniem i odpowiednikiem Yamahy 1100 Classic jest model, który posiadam czyli Honda Shadow 1100 Aero (nie o to abym się chwalił :D ). Ale to nie ten sam bike co Shadow Sabre więc się nie będę rozpisywał.

Daj znać czy znasz angieski to podeślę Ci linka gdzie sobie trochę poczytasz o obydwu tych motocyklach.

Pozdrawiam.

AWO Sport -> AWO Sport -> Kawasaki Vulcan 800 -> Honda VT1100 Shadow C3 -> Yamaha Road Star Silverado 1,7 -> HD Road King Custom

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielkie dzieki,

Najlepsze co znalazlem w necie to ten artykul http://www.motorcyclecruiser.com/roadtests/Y2k1100s/. Biorac pod uwage iz oczekuje komfortu w dlugich trasach to szala przechyla sie w strone yamahy (lub aero nad ktorym sie tez zastanwiam) choc stylistyka sabre bardziej mi sie podoba.

Czy stockowy sabre naprawde brzmi tak nieciekawie? Rozumiem, ze wynika to z konstrukcji silnika i wymiana tlumika moze nie pomoc...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wady to podobno nieszczególne siedzenie (wygoda - choć nie testowałem na dłuższych trasach)

Witam - tak, jak napisano powyżej - osobiście uważam, że to niestety jedna z niewielu bolączek XVS-a. Siedzenie pasażera mojego sprzęta poszło do przeróbki po pierwszym 200 kilometrowej trasce. (Bunt plecaczka). Po przeróbce polegającej na powiększeniu płaszczyzny dotychczasowego "naleśnika" oraz korekcie wyprofilowania plecaczek przestał sie użalać. Pozostało siedzenie kierowcy. Makabra. Twardawe i kompletnie żle wyprofilowane. Jeszcze tej zimy chcę je zmodyfikować bo myśl o wyjeździe nad Balaton w długi weekend majowy przyprawia mnie o pot na czole.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ciekawe, ze motorcyclecruiser ocenial siedzenie draga na bardzo komfortowe...

Wiesz co ? Nie wiem jak się jeżdzi na dzisiejszych plastikach :mrgreen: Może w porównaniu z nimi była powiązana ocena. Żeby nie było, że fantazjuję w tej chwili ... Tu -> http://forum.motocyklistow.pl/viewtopic.php?t=32741 pisałem o tym i tu mi doradzano. Żaden z pomysłów podanych przez kolegów z forum nie sprawdził się. Pozostał tylko tapicer. No bo przecież nie mam jakiego nietypowego dupska :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy stockowy sabre naprawde brzmi tak nieciekawie? Rozumiem, ze wynika to z konstrukcji silnika i wymiana tlumika moze nie pomoc...

 

Na oryginalnych wydechach wiekszośś motocykli chodzi jak odkurzacze. Shadowa ma piękny klang - tylko albo trzeba rozpruć wydechy albo założyć tunningowe (Cobra itd.). Klang shadowki jest bardzo zbliżony do HD. V45 brzmi pięknie. Choć i klang yamahy jest niezły. Zresztą wejdź na stronę www.cobrausa.com zarejestruj się i posłuchaj sobie jednego i drugiego motocykla. Jeśli chodzi o wygodę pomyśl o Shadow Aero. Zawieszenie super komfortowe miejsca w cholerę - motocykl jest okropnie długi a siedzenia wygodne. Trasa Faak am See - Lubliniec zrobiona na strzała (ponad 900 km) i nie było źle. Więc przetestowany jest. Zreszta pomyśl jeszcze o Intruzie 1500.

AWO Sport -> AWO Sport -> Kawasaki Vulcan 800 -> Honda VT1100 Shadow C3 -> Yamaha Road Star Silverado 1,7 -> HD Road King Custom

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem ze roznica pomiedzy Aero i Sabre jest taka ze ten pierwszy ma single-pin crankshaft a ten drugi twin-pin crankshaft . Twin-pin zmniejsza wibracje co zmniejsza tez "atrakcyjnosc" brzmienia.

 

Dzieki za ten link :D . Aero brzmi fajniej dla mnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem ze roznica pomiedzy Aero i Sabre jest taka ze ten pierwszy ma single-pin crankshaft a ten drugi twin-pin crankshaft . Twin-pin zmniejsza wibracje co zmniejsza tez "atrakcyjnosc" brzmienia.

I tu się mylisz choć nie do końca. Zależy o jakich rocznikach Aero mówimy. Roczniki od 98 do 00 miały wlaśnie single-pin crankshaft więc prawdziwe wibratory :D . Ja mam rocznik 00 właśnie i wibruje jak samozadowalacz dla wdów :P no a klang ma taki ze ciarki po plecach chodzą. Ciężko od HD odróżnić. Roczniki powyżej 2000 faktycznie wróciły do twin-pin crankshaft. Właśnie ze wzzględu na wibracje i troche większą lub lepiej oddawaną moc. Za Aero przemawia właśnie większa moc - 58 KM a nie 50 jak ma Sabre. Niby i tak mało ale nadrabia momentem. A wygląd - rzecz gustu. Zresztą looknij do mojej galerii - o ile pamietam wrzucałem tam fotki mojego sprzęta.

Pozdrawiam

AWO Sport -> AWO Sport -> Kawasaki Vulcan 800 -> Honda VT1100 Shadow C3 -> Yamaha Road Star Silverado 1,7 -> HD Road King Custom

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Tak to VTX 1800 kumpla. Bestia... :)

właśnie zanabyłem drogą kupna VTX 1800R, co prawda jeszcze miesiąc będzie płynął do mnie, ale zbieram o nim co sie da:)

Może kumpel jest w posiadaniu service manuala - mam skany do 1800C, ale na papierze to można i do poduszki poczytać i do warsztatu łatwiej zabrać- i byłby skłonny jakąś kopię za odszkodowaniem popełnić?

Pozdrawiam

240club.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedyną bardzo poważną wadą Yamahy jest kłopotliwa wymiana oleju z filtrem. W tym modelu do wymiany filtra oleju należy demontować kolanko wydechu. w kilku kolejnych motocyklach robiących u mnie serwis wyjmowałem resztki filtra prawdopodobnie zakładanego w fabryce.

Od strony prowadzenia jestem za Hondą bo Drag Star przy małych szybkościach jest bardzo toporny.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...