Skocz do zawartości

Ducati... ogólna dyskusja


Rekomendowane odpowiedzi

Tamka, a łaj mają robić podróbę, na dobrą sprawę już wszystko jest podróbą, tylko technologicznie bardziej rozwiniętą...

 

Wspomniane ramy Ducatów miały swego praprzodka w wyścigówce na ramie Seeleya, a teraz monoqoue Panigale to też nie jest nowy pomysł...

Swoją drogą przejedź się Ducati SS 800 ( mocowo/ wagowo mniej więcej podobne do SV 650) poczujesz różnicę...

Ktoś kiedyś wspomniał o Ducati w wersji terenowej, myślę, że to niezły pomysł, jednak koszty opracowania nowego motocykla są przeogromne, pewnie zrezygnować trzebaby z Desmo w rozrządzie...zresztą dawniej nie wszystkie Ducati miały Desmo...

Pozdr. J-999

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tamka, a łaj mają robić podróbę, na dobrą sprawę już wszystko jest podróbą, tylko technologicznie bardziej rozwiniętą...

 

Wspomniane ramy Ducatów miały swego praprzodka w wyścigówce na ramie Seeleya, a teraz monoqoue Panigale to też nie jest nowy pomysł...

Swoją drogą przejedź się Ducati SS 800 ( mocowo/ wagowo mniej więcej podobne do SV 650) poczujesz różnicę...

Ktoś kiedyś wspomniał o Ducati w wersji terenowej, myślę, że to niezły pomysł, jednak koszty opracowania nowego motocykla są przeogromne, pewnie zrezygnować trzebaby z Desmo w rozrządzie...zresztą dawniej nie wszystkie Ducati miały Desmo...

Pozdr. J-999

 

za długo makarony korzystały z niemieckiego pomysłu desmo aż w końcu odkupili, teraz tylko dołożą TDI i będzie typisch deutsch :biggrin:

Die Deutschen sind zuverlässig :biggrin:

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gratulejszn Gargamel!

Piękny motocykl, warto teraz tylko o niego dbać...

No i pewnie to początek wydatków, wspomnę o paru gadżetach, które co nieco się przydają w Twoim biku:

- regulowany amorek skrętu, oryginał działa, ale na niektórych ciulowych drogach, potrzeba jeszcze go asekurować siłą mięśni

- nakładka - błotnik carbonowy nad tylne koło, osłoni to przynajmniej częściowo tylny amorek przed syfem z drogi

- jeśli myślisz wymieniać klamki, to do sprzęgła fajna rzecz to akcesoryjny siłownik, z reguły lepiej działają niż oryginał, i potrzeba mniejszej siły nacisku na klamkę, do 200-300 km wytrzymasz i na oryginalnej, ale 1000 km to łapa potrafi spuchnąć, chyba że wyćwiczysz na twardej gumowej piłeczce silę i wytrzymałość lewej dłoni

- teraz tylne zębatki są dostępne na allegro, kiedyś trza było zamawiać cholera wie skąd, i drogie były jak ciort, ale fajnym patentem jest akcesoryjny carrier tylnej zębatki wraz z dedykowanymi zestawami zębatek ( różne firmy mają różne patenty i innej firmy zębatka może nie pasować do danego carierra), wymaga też wyprasowania zderzaków z oryginalnego, lub dokupienia nowego kompletu takowych

- osłona zbiornika paliwa ( to jest chyba 1 rzecz do kupienia) tank pad, ale porządny

- zestaw podstawowych kluczy do samodzielnej obsługi motocykla ( chyba, że masz pod siedzeniem), jak się nie mylę klucz do naciągu łańcucha, to i od VFR będzie pasować, lub po małych modyfikacjach, ja to zrobiłem tak, że pożyczyłem oryginał i dałem do dorobienia, kosztowało chyba 80 zł...., klucz do luzowania śrub z tyłu wahacza, przed naciągnięciem łańcucha

- książki : Haynesa, lub Buchelli odnośnie Desmoquatrro

ściągnij sobie parts catalog, ze strony Ducati to może być ostatnia chwila:

www.ducati.com tam wejdź w zakładkę maintance i z prawej strony wyskoczą okienka wpisz tam modl rocznik , w jakim języku itp, tam też będzie chyba owners manual

www.carlsalter.com ściągnij sobie serwisówkę( może być też 748), service manual, tam podane będą momenty dokręcania śrub i inne ważne informacje, no chyba, że kupisz książki...

 

W razie jakiś problemów, pytań itp. dawaj śmiało na priva, lub zaloguj się na forum Ducati,i tam pytaj, bo tutaj mało ludzi zagląda

Pozdr. J-999

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piszę prawdopodobnie, jakby było wiadomo, że to wersja 996 S- z EU to prawdopodobnie 123( silnik z SpS)KM...

 

Ważniesze jest co innego:

Pamiętaj, że zbiornik paliwa tworzy airbox, uszczelka pod nim, musi być niewygełdana i równa, jak miałem Desmoquatrraka to dodatkowo uszczelniłem dookoła, oraz smarowałem olejem do gąbkowych filtrów powietrza, oraz starałem się nie jeździć po szutrach... Zwróć uwagę na umocowanie bolca z przodu zbiornika, bolec trza wetknąć w odpowiednią równą dziurke, i powoli zamykać airbox, opuszczając zb. paliwa i zwracając uwagę, czy wsio tam je szczelne, może jaką silną latarkę zostawić w nocy i sprawdzić gdzie prześwituje światło...a taki mam pomysł, uszczelnić przyklejoną gąbką ( tylko dobrze, żeby nie wessało w lejki) i posmarkaną w/w olejkiem do filterków...

Jest zabawa jest szał :lalag: :clap: :buttrock:

Pozdr. J-999

Można inaczej znaleć filter gąbkowy dedykowany Desmoquatrro np ITG wkładany pod zbiornik, zabiera 3-6 KM ale za to pewniejszy...

Edytowane przez jannikiel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście :icon_mrgreen: ...

 

jak masz silnik SpS -a to masz ok. 123 KM ( zawsze pisze się w przybliżeniu), a jak zwykła 996 to 113 KM ot co...

 

 

 

 

Żartowałem, daj znać na priva to Ci napiszę...ale powiem już teraz nie jest łatwo...

Edytowane przez jannikiel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...