zxr Opublikowano 30 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2005 Witam. mam mały problem do rozwikłania a mianowicie podłączyłem akumulator do ładowania pod prostownik( +do+ ,- do - czyli tak jak powinno byc) a wskazówka wychyliła się poniżej zera . Mam zepsuty prostownik ,czy może akumulator zmienił biegunowośc-czy to w ogóle możliwe ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ural_zgora Opublikowano 30 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2005 No a dym z prostownika nie poszedl ? Chyba cos pomieszales z biegunowoscia. :roll:Zakladam ze nie kombinowales w prostowniku i nie ruszales podlaczenia woltomierza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zxr Opublikowano 30 Grudnia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2005 bieguny podłączyłem napewno dobrze i nic nie kombinowałem w prostowniku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ural_zgora Opublikowano 30 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2005 A ten aku to jest Twoj, uzytkowales go, jezdziles na nim, czy gdzies go znalazles ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zxr Opublikowano 30 Grudnia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2005 to mój akumulator który był używany w poprzednim sezonie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ural_zgora Opublikowano 30 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2005 wez jakis woltomierz i sprawdz jakie jest napiecie na aku (jak jest z biegunowoscia) , nastepnie tymze woltomierzem sprawdz prostownik, jakie napiecie wytwarza (jak jest z biegunowoscia). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
POL-13 Opublikowano 30 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2005 Cześć.Jak stał nieładowany od roku to i różne cuda się z nim mogą dziać.Sprawdz tak jak koledzy radzili. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zxr Opublikowano 30 Grudnia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2005 podłaczyłem jeszcze raz aku do ładowania i po paru sekundach zjarał się prostownik ,zmierzyłem woltomierzem napięcie na aku=12,76 v czyli bateria jest chyba spoko, a prostownik do bani.dzięki za pomoc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sarena gpz500 Opublikowano 4 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2006 jesli na prostowniku jest amperomierz i wychla sie narmalnie to oznacza ze prąd płynie do aku. a jesli wychylil sie odwrotnie tzn. ze z aku do prostownika !! tak mi sie wydaje ale nie mam pojecia jak prostownik moze pobierać prąd :? chyba ze jest jakis spinol przed amperomierzem czyli np na trafo hmm i Tak juz sie zjarał :lol: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lukasz Opublikowano 4 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2006 zjarał sie pewnie bezpiecznik, weź sprawdz najpierw prostownik, podepnij najzwyklejszą żarówke samochodową na 12V, zobacz czy działa, podepnij potem swój woltomierz i sprawdz gdzie napewno jest plus gdzie minus Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wrobel Opublikowano 4 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2006 zjarał sie pewnie bezpiecznik' date=' [/quote']jakby bezpiecznik poszedl to wogole nie odpali prostownik. A o takim czyms pierwszy raz slysze, ja obstawiam prostownik bo jakby akumulator byl zjechany to wlasnie pobieralby wiekszy prad... (tak mi ojciec mowil :notworthy: ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ural_zgora Opublikowano 4 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2006 jesli na prostowniku jest amperomierz i wychla sie narmalnie to oznacza ze prąd płynie do aku. a jesli wychylil sie odwrotnie tzn. ze z aku do prostownika !! tak mi sie wydaje ale nie mam pojecia jak prostownik moze pobierać prąd Jezeli chcesz zobaczyc jak prostownik moze "pobierac prad" (robic zwarcie) to podlacz odwrotnie aku do prostownika + do - i odwrotnie. :notworthy: Osobiscie nie polecam.Jezeli jestes ciekaw dlaczego tak jest to zajrzyj do dzialu elektroniki i przeanalizuj jak dziala mostek prostowniczy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andon13 Opublikowano 4 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2006 Jezeli chcesz zobaczyc jak prostownik moze "pobierac prad" (robic zwarcie) to podlacz odwrotnie aku do prostownika + do - i odwrotnie. Osobiscie nie polecam. Jezeli jestes ciekaw dlaczego tak jest to zajrzyj do dzialu elektroniki i przeanalizuj jak dziala mostek prostowniczy.Moze bys sie rozwinął bo tez jestem ciekaw. Poza tym nie zamierzam spalic swojego prostownika.Ps. Wydaje mi sie ze pomyliłeś biegunowość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ural_zgora Opublikowano 4 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2006 Opisalem mozliwie jak najprosciej, ale chyba kresli to jakis obraz dzialania :roll: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 4 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2006 nie no wiekszego juz nie bylo :mrgreen: ;) :notworthy: Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.