maciekktm Opublikowano 28 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2005 No i stało się, jestem szcześliwym posiadaczem exc 525 rocznik 2004, stan zasadzie nówka bo kupiony od dealera i jestem 1 wł. :buttrock: - co do odczuć z jazdy to rewelacja (wraz z ogromną dawką respektu dla tej maszyny) ale nie o to mi chodzi :) Potrzebuje wymienić tylną oponę. Z przodu mam fabrycznie montowaną pirelli scorpion w b.db stanie, na tyle z racji uszkodzenia orginalnej pirellki założyłem chwilowo jakis zjechany kapeć. I teraz pytanie, co polecacie założyć na tył? Dokupić też taką pirelli czy coś innego?? Nie znam tych opon (motorem zrobiłem może 50km do tej pory) i może lepiej od razu obie wymienić? - może ktoś ma jakieś doświadczenia? Czytałem gdzieś w poście Dominika że fabryczne opony są do wymiany z miejsca?? Generalnie nie mam jakiś wielkich zapędów do ścigania się w terenie (raczej jak już to supermoto) ale chce mieć 2 komplety kół - jeden 17 calowe kółka na SM a drugi w miare uniwersalne kostki w teren oczywiście na kolach 21 i 18 cali. Oponki mają posłużyć do takich zwyczajnych szaleństw w lesie i na łące czasem po torze dla przyjemności.Orginalna opona w exc to 140/80 r18 - eksperymentował ktoś z węższymi czy coś w tym stylu?? z góry dzięki za pomoc PozdrawiamMaciek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eloelo Opublikowano 28 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2005 heh, no zeby nie bylo.Gratulacje motoru :) 525 to juz musi miec buta... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administrator Dominik Szymański Opublikowano 28 Grudnia 2005 Administrator Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2005 Czytałem gdzieś w poście Dominika że fabryczne opony są do wymiany z miejsca?? Do wymiany to były fabrycznie zakładane Bridgestone. Twój model miał już doskonałe Pirelli Scorpion. Jeździlem na tych oponach' date=' i jeżdżę teraz (przód) i tę oponę mogę porównać tylko do Michelin Competition IV. Dobry jest także Dunlop D952. To jeżeli chodzi o przód. Na tył złóż obojętnie co, byle miało wysoką kostkę. Coś crossowego najlepiej (większość Mitasów daje radę, sam mam teraz C10 w 520 i opona ma za sobą Rumunię, kilka wyjazdów i wciąż mam ją na feldzie).Z markowych opon na tył przebija wszystko Michelin Competition III. Orginalna opona w exc to 140/80 r18 - eksperymentował ktoś z węższymi czy coś w tym stylu?? Tu nic nie poeksperymentujesz, bo to nie ma sensu. Reguła jest prosta jak konstrukcja cepa:opona enduro FIMowska - szerokość 140opona corss - szerokość 120. Nic innego nie rób, trzymaj się zasad wypracowanych przez lata w fabrykach, na torze i w lesie.pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciekktm Opublikowano 28 Grudnia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2005 Dzięki za pomoc :) Nie bardzo tylko rozumiem ten podział na FIMowska i Cross generalnie mam w nosie homologacje itp bo nie mam zamiaru startowac w żadnych zawodach, czy w tej sytuacji przyjemniej będzie się jeździło na 120 crossowej?? (las, łąka, czasem jakiś tor delikatnie). Jak wspominałem chodzi mi o zupełnie spokojną jazdę w terenie (porównując do wielu z Was) :buttrock:Sorka może to głupie pytania ale prawda jest taka, że moto ma mi służyć przede wszystkim na tor do SM a w terenie to ja w życiu za wiele nie pojeździłem a biorąc pod uwagę moc tego motocykla to szaleć nie mam zamiaru w terenie - jeszcze mi kości miłe :buttrock: Pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maly-PMI Opublikowano 28 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2005 opona enduro FIMowska - szerokość 140 czy wszystkie kostki maja to homologacje FIM ? Jak poznac ze opona (kostka) ma ta homologacje zeby wystartowac w zawodach ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mr.Maciek Opublikowano 28 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2005 Gratuluje sprzętu!! Co do opon to tak jak napisał DOminik. Daj dobrą 140 Michelina albo Pirelli. Duży, mocny sprzęt musi mieć porządną gume. A tak z ciekawości to ile dałeś? Pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enduroguy Opublikowano 28 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2005 Cytat:opona enduro FIMowska - szerokość 140 czy wszystkie kostki maja to homologacje FIM ? Jak poznac ze opona (kostka) ma ta homologacje zeby wystartowac w zawodach ?MAsz napisane o tym na oponie! Albo sam napis FIM albo jakies cale zdanko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Plocho Opublikowano 28 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2005 Ja od hmm wrzesnia w exc mam wsadzonego Competition III . Super sie latalo, tylko teraz po tych niecalych 3 miesiacach opona nadaje sie do SM :) . Kostki pourywane, zdarte itd... W sumie kupiona zostala od Kurowskiego. Gdy ja dostalem byla jak nowa. No prawie jedna kostka byla lekko naderwana... :roll: A co myslicie o Kendzie Trackmaster?? U mnie sporo osob na niej lata i nawet ja chwala... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administrator Dominik Szymański Opublikowano 28 Grudnia 2005 Administrator Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2005 ie bardzo tylko rozumiem ten podział na FIMowska i Cross Różnic jest sporo. Podstawowa to taka, że w oponie enduro, homologowanej przez FIM, wysokość kostki wynosi 7 mm, a w crossówce dopuszczonej na zawody - 13 mm. Ten podział bieże się stąd, że opona enduro FIM dopuszczona jest do zaswodów enduro FIM, a bez homologacji - nie :) Różnica spora. Stąd też i różnice w szerokości opony. Tak naprawdę wysokość kostki w crossowej oponie 120 nadrabia braki szerokości do niby szerszej opony enduro, za to z niższą kostką. I w efekcie wychodzi praktycznie to samo. Duże są różnice w ułożeniu kostki. Róznice dotyczą najbardziej przodu, gdzie bieżnik w oponach cross nastawiiony jest maksylanie na miękki piach, podczas gdy w enduro na twardą trawę. Stąd baaardzo duże różnice w ułożeniu kostki i olbrzymie różnice w prowadzeniu przodu na różnych oponach w różnym terenie. pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam87 Opublikowano 28 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2005 Podstawowa to taka' date=' że w oponie enduro, homologowanej przez FIM, wysokość kostki wynosi 7 mm, a w crossówce dopuszczonej na zawody - 13 mm. [/quote']A specjalnie sprawdziłem w regulaminie RSM 2005 który nawet przykleiłeś w dziale enduro/motocross/supermoto/trial i wyczytałem że 13mm jest dopuszczone w enduro (patrz podpunkt 4.51.5) a w motocrossie 19,5mm (patrz 4.24.1) :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administrator Dominik Szymański Opublikowano 28 Grudnia 2005 Administrator Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2005 A to porąbałem wartości, sorry :) :oops: Heh, ale chociaż ktoś RSM czyta :buttrock:pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enduroguy Opublikowano 28 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2005 wyczytałem że 13mm jest dopuszczone w enduro (patrz podpunkt 4.51.5) a w motocrossie 19' date='5mm (patrz 4.24.1) [/quote']No wlasnie mi tez sie cos nie zgadzalo bo Michelin Enduro Competition maja sporo wiecej niz 7,5mm a maja fimowska homologacje! 7,5mm to juz dosc niski bieznik! BTW. Taka kostka 2cm napewno robi wrazenie :mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PomyK Opublikowano 29 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2005 Gratuluje Mocnego austriaka :) Ja od hmm wrzesnia w exc mam wsadzonego Competition III . Super sie latalo, Ja latałem na takich gumach przód i tył w CR naprawdę gumy godne polecenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enduroguy Opublikowano 29 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2005 Super sie latalo, tylko teraz po tych niecalych 3 miesiacach opona nadawala by sie do SM .Moze supermoto to Twoje przeznaczenie Piotruś :mrgreen: ? A tak na serio to faktycznie tak bylo i to troche dziwne bo w niewiele slabszej WR250f Bartka kostki sa prawie nie tkniete :roll: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lobuz26 Opublikowano 7 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2006 Co możecie powiedzieć o oponie METZELER 140/80-18 M/C 70M MTS MCE SD3?Zastanawiam się nad jej kupnem.Wydaje się,że jest bardzo uniwersalna jak chcarakterystyka zawodów na które została stworzona. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.