Skocz do zawartości

Jakie opony do exc 525/450??


Rekomendowane odpowiedzi

No i stało się, jestem szcześliwym posiadaczem exc 525 rocznik 2004, stan zasadzie nówka bo kupiony od dealera i jestem 1 wł. :buttrock: - co do odczuć z jazdy to rewelacja (wraz z ogromną dawką respektu dla tej maszyny) ale nie o to mi chodzi :)

 

Potrzebuje wymienić tylną oponę. Z przodu mam fabrycznie montowaną pirelli scorpion w b.db stanie, na tyle z racji uszkodzenia orginalnej pirellki założyłem chwilowo jakis zjechany kapeć. I teraz pytanie, co polecacie założyć na tył?

Dokupić też taką pirelli czy coś innego?? Nie znam tych opon (motorem zrobiłem może 50km do tej pory) i może lepiej od razu obie wymienić? - może ktoś ma jakieś doświadczenia?

Czytałem gdzieś w poście Dominika że fabryczne opony są do wymiany z miejsca??

 

Generalnie nie mam jakiś wielkich zapędów do ścigania się w terenie (raczej jak już to supermoto) ale chce mieć 2 komplety kół - jeden 17 calowe kółka na SM a drugi w miare uniwersalne kostki w teren oczywiście na kolach 21 i 18 cali. Oponki mają posłużyć do takich zwyczajnych szaleństw w lesie i na łące czasem po torze dla przyjemności.

Orginalna opona w exc to 140/80 r18 - eksperymentował ktoś z węższymi czy coś w tym stylu??

 

z góry dzięki za pomoc

 

Pozdrawiam

Maciek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administrator
Czytałem gdzieś w poście Dominika że fabryczne opony są do wymiany z miejsca??

 

Do wymiany to były fabrycznie zakładane Bridgestone. Twój model miał już doskonałe Pirelli Scorpion.

 

Jeździlem na tych oponach' date=' i jeżdżę teraz (przód) i tę oponę mogę porównać tylko do Michelin Competition IV. Dobry jest także Dunlop D952. To jeżeli chodzi o przód.

 

Na tył złóż obojętnie co, byle miało wysoką kostkę. Coś crossowego najlepiej (większość Mitasów daje radę, sam mam teraz C10 w 520 i opona ma za sobą Rumunię, kilka wyjazdów i wciąż mam ją na feldzie).

Z markowych opon na tył przebija wszystko Michelin Competition III.

 

Orginalna opona w exc to 140/80 r18 - eksperymentował ktoś z węższymi czy coś w tym stylu??

 

 

Tu nic nie poeksperymentujesz, bo to nie ma sensu. Reguła jest prosta jak konstrukcja cepa:

opona enduro FIMowska - szerokość 140

opona corss - szerokość 120.

 

Nic innego nie rób, trzymaj się zasad wypracowanych przez lata w fabrykach, na torze i w lesie.

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za pomoc :)

 

Nie bardzo tylko rozumiem ten podział na FIMowska i Cross generalnie mam w nosie homologacje itp bo nie mam zamiaru startowac w żadnych zawodach, czy w tej sytuacji przyjemniej będzie się jeździło na 120 crossowej?? (las, łąka, czasem jakiś tor delikatnie).

Jak wspominałem chodzi mi o zupełnie spokojną jazdę w terenie (porównując do wielu z Was) :buttrock:

Sorka może to głupie pytania ale prawda jest taka, że moto ma mi służyć przede wszystkim na tor do SM a w terenie to ja w życiu za wiele nie pojeździłem a biorąc pod uwagę moc tego motocykla to szaleć nie mam zamiaru w terenie - jeszcze mi kości miłe :buttrock:

 

Pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat:

opona enduro FIMowska - szerokość 140

 

czy wszystkie kostki maja to homologacje FIM ? Jak poznac ze opona (kostka) ma ta homologacje zeby wystartowac w zawodach ?

MAsz napisane o tym na oponie! Albo sam napis FIM albo jakies cale zdanko

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja od hmm wrzesnia w exc mam wsadzonego Competition III . Super sie latalo, tylko teraz po tych niecalych 3 miesiacach opona nadaje sie do SM :) . Kostki pourywane, zdarte itd...

W sumie kupiona zostala od Kurowskiego. Gdy ja dostalem byla jak nowa. No prawie jedna kostka byla lekko naderwana... :roll:

 

A co myslicie o Kendzie Trackmaster?? U mnie sporo osob na niej lata i nawet ja chwala...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administrator
ie bardzo tylko rozumiem ten podział na FIMowska i Cross

 

Różnic jest sporo. Podstawowa to taka, że w oponie enduro, homologowanej przez FIM, wysokość kostki wynosi 7 mm, a w crossówce dopuszczonej na zawody - 13 mm.

 

Ten podział bieże się stąd, że opona enduro FIM dopuszczona jest do zaswodów enduro FIM, a bez homologacji - nie :)

 

Różnica spora. Stąd też i różnice w szerokości opony. Tak naprawdę wysokość kostki w crossowej oponie 120 nadrabia braki szerokości do niby szerszej opony enduro, za to z niższą kostką. I w efekcie wychodzi praktycznie to samo.

 

Duże są różnice w ułożeniu kostki. Róznice dotyczą najbardziej przodu, gdzie bieżnik w oponach cross nastawiiony jest maksylanie na miękki piach, podczas gdy w enduro na twardą trawę. Stąd baaardzo duże różnice w ułożeniu kostki i olbrzymie różnice w prowadzeniu przodu na różnych oponach w różnym terenie.

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podstawowa to taka' date=' że w oponie enduro, homologowanej przez FIM, wysokość kostki wynosi 7 mm, a w crossówce dopuszczonej na zawody - 13 mm. [/quote']

A specjalnie sprawdziłem w regulaminie RSM 2005 który nawet przykleiłeś w dziale enduro/motocross/supermoto/trial i wyczytałem że 13mm jest dopuszczone w enduro (patrz podpunkt 4.51.5) a w motocrossie 19,5mm (patrz 4.24.1) :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wyczytałem że 13mm jest dopuszczone w enduro (patrz podpunkt 4.51.5) a w motocrossie 19' date='5mm (patrz 4.24.1) [/quote']

No wlasnie mi tez sie cos nie zgadzalo bo Michelin Enduro Competition maja sporo wiecej niz 7,5mm a maja fimowska homologacje! 7,5mm to juz dosc niski bieznik!

 

BTW. Taka kostka 2cm napewno robi wrazenie :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Super sie latalo, tylko teraz po tych niecalych 3 miesiacach opona nadawala by sie do SM  .

Moze supermoto to Twoje przeznaczenie Piotruś :mrgreen: ? A tak na serio to faktycznie tak bylo i to troche dziwne bo w niewiele slabszej WR250f Bartka kostki sa prawie nie tkniete :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...