Skocz do zawartości

maciekktm

Forumowicze
  • Postów

    21
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Informacje profilowe

  • Skąd
    Warszawa

Metody kontaktu

  • Telefon
    509-174580

Osiągnięcia maciekktm

NOWICJUSZ - macant tematu

NOWICJUSZ - macant tematu (8/46)

0

Reputacja

  1. No właśnie to jest dylemat :icon_biggrin: Myslę, że w lesie poradzę sobie z 400/450 - na torze hmmm 525 mnie niszczył co tu duzo mówić :) Kurcze jedyne ludzkie rozwiązanie to kupić dwa :) - crossa 2504t i do tego 450 enduro :) Oj chciałoby się :) Ale tak dobrze to nie będzie niestety. W każdym razie dzięki za opinie - muszę się przespać z tematem. :)
  2. Witam :icon_biggrin: Mam dylemat..... jezdzilem wczesniej róznymi motorkami a ostatnie dwa to LC4 i SMR525. Obecnie mam zamiar przestawić się raczej na enduro bo na SM (na torze) brakuje i czasu i pieniążków. Zastanawiam się właśnie czy takie 250 4t to bedzie odpowiednia maszynka do latania po lesie, i czasem dla zabawy po torze? Do SMR-a mialem tez osprzęt od EXC (zawieszenie, koła) i powiem szczerze, że jazda enduro tym sprzętem nie należała do ultra przyjemnych (pewnie ze wzgledu na moje umiejetnosci :icon_razz:) strasznie to mocne bydle (SMR = silnik jak w SX + skrzynia EXC)...za mocne jak dla mnie :bigrazz: i efekty były takie że, jechaliśmy tam gdzie on chcial a nie tam gdzie ja chcialem :buttrock:))) (w SM to inna bajka - tam moc była ok). Niestety nie miałem nigdy okazji przejechać się taką 250 4t - i zastanawiam się czy znowu nie przesadzę w drugą stronę i nie będę po chwili zmieniał na 450? Ale biorąc pod uwagę, że w 525 chyba ani razu nie odkręciłem gazu do oporu w terenie, to mam wrazenie, ze 250 powinna byc dla przyjemnej zabawy w sam raz? Co do sprzętu to po głowie chodzi mi Huska te250 04/05 - ktoś może posiada i jest w stanie udzielić informacji na temat tego sprzętu?
  3. Hmmm sprawa nie jest tak prosta :biggrin: Generalnie w najprostszych słowach: hamujesz przed przed zakrętem....pochylasz moto w kierunku zakrętu i robisz redukcję np 2 biegi w dół + do tego przeważnie jeszcze tylni hamulec. Wydaje się łatwe ale żeby to naprawdę fajnie to robić to trzeba sporo poćwiczyć. Ważne żeby moto było już pochylone w momencie redukcji - jadąc z za małym pochyleniem łatwo katapultować się na drugą stronę :D a wierz mi - boli :P Generalnie im szybciej i pewniej jedziesz tym większa szansa, że dobrze wyjdzie. Ale łatwo się mówi gorzej wykonać - mi też to jeszcze za dobrze nie wychodzi :P
  4. Obręcze 16,5 wcale nie są wymagane na zawodach!!!!!!!
  5. Na początek potrzebe Ci są tylko obręcze 17 cali + szprychy - możesz to zapleść na swoje piasty (Paweł z Bielska robi takie kółka - namiary znajdziesz na allegro) Zawieszenia na początek nie przerabiaj tylko skręć na w miare sztywno i tyle. Pojeździj i jeśli Ci się spodoba to pomyslisz nad hamulcem przednim i przeróbkami zawiecha...
  6. Supermoto do miasta, na małe wyprawy poza miasto - LC4 - w miare wygodne, mniejsze wymagania obsługowe od exc, wr itp. Co do zawieszenia to do takiego lekkiego śmigania wystarczy usztywnić trochę zawiechę i jest dobrze. Na pewno potrzebny jest adapter do zacisku i tarcza 320 mm. Jeśli ktoś chce jeździć po torze to na pewno nie LC4 - w tym przypadku EXC, SMR, WR, YZ ale tu o jezdzie po mieście już raczej można zapomnieć. Zawieszenie np. SMR-a jest na tyle sztywne, kanapa twarda i wąska, zbiornik mały że jazda po mieście robi się mało przyjemna. Za to taki EXC jest podstawą do profesjonalnego przerobienia i ścigania w supermoto.
  7. Witam, Posiadam KTMa SMR525 ale mam też do niego duże kółka i hamulec enduro, żeby czasem posmigać sobie delikatnie w terenie. SMR z założenia ma mniejszy skok zawieszeń (exc - 300/335 a SMR 285/310) a zarazem twardsze sprężyny. Właśnie zabieram się za jakieś wstępne ustawienie zawieszenia w teren. Co do napiecia wstępnego sprężyny z tyłu to sprawa jest jasna jak się je sprawdza (w wielu miejscach znalazłem opis) ale nigdzie nie znalazłem metody na ustawienie napiecia wstepnego sprężyn z przodu (mam taka regulację jak w sx). Może ktoś wie czy jest jakaś metoda?? Może ktoś ma jakieś sugestje co do ustawienia zawieszenia SM w teren?? Na pewno muszę zmniejszyć zdecydowanie kompresję i trochę zwiększyć tłumienie - tak mi się przynajmniej wydaje :biggrin: Pozdrawiam Maciek
  8. Jak w temacie - mam założone 17 calowe koła i chcialbym zmienić w liczniku obwód koła - podobno jest taka mozliwość w liczniku z modelu 03-04, mam tripmaster - tylko nie wiem jak to zrobić :) Może ktoś z Was już robił coś takiego?? Pozdrawiam Maciek
  9. fajny sprzet - nadaje sie w teren jak i na SM.
  10. No to odpowiem sobie sam :D Nie będzie za twardo przynajmniej w przypadku SMRa, wystarczy przeregulować zawieszenie (pełna regulacja jak w sx) i jest jak dla mnie - amatora - motor zupelnie jak na zawieszeniu od exc, jedyne co pozostaje w pamięci to to, że z przodu skok mamy mniejszy o 1,5 a z tyłu o 2,5 cm. Pozdr Maciek
  11. Mam takie cudo od niedawna. Tyle, że jest to SMR z osprzętem od EXC + kołami enduro i dodatkowym hamulecem od EXC i o dziwo z rejestracją :P Zestaw jest zajebisty o ile nie zamierzasz jeździć nim w długie trasy rekreacyjnie, bo to nie jest moto do tego. Jest super na tor SM, jakieś pośmiganie po mieście itd. W teren wiadomo nadaje sie jak najbardziej. Co do osiągów to przyspieszenia ma kosmiczne na pewno do 100 porównywalne z nie jedną 600ką, Vmax - ciężko powiedzieć na pewno jakieś 160-180km/h tyle, że - to nie jest zawiecha i moto do pokonywania autostradowych odcinków: po 1 telepie kierownicą przy dużych prędkościach, po drugie wieje jak diabli. Powiedzmy, że można lecieć przelotowo ok 120 km/h. W każdym razie fun jest zajebisty - polecam. :) Ps. Jakby bylo potrzebne to mam do sprzedania tarcze 320mm Motomaster pod zacisk orginalny 2 tłoczkowy a znajomy ma adapter pod taki zacisk i tarcze.
  12. Może ktoś z Was jeździł na zawieszeniach od Smr-a w terenie na duzych kolach?? Daje się w takiej kombinacji amatorsko latać po wertepkach? Pogoda troche nie sprzyja testowaniu a ciekaw jestem jak to bedzie poza asfaltem. Może ktoś juz przeszedł przez proces regulacji takiego zawieszenia do pośmigania po lesie?? Pozdro Maciek
  13. Jak w temacie - szukam opini uzytkownikow ;) Pozdr
  14. Jakby co to mam do sprzedania obręcze 17" + szprychy do LC4 + adapter do tarczy hamulcowej (nie wiem czy akurat pasuje). Wszystko po jednym sezonie w idealnym stanie. Komplet za 1200 zł mogę sprzedac. (wydaje mi sie ze dobra cena). Pozostanie Ci znaleźć piasty i kupić tarczę.
  15. Dokładnie - 2 komplety kół to jest świetne rozwiązanie. Przy czym radziłbym kupić motocykl w specyfikacji enduro właśnie np ktm exc (czyli masz już wyczynowe enduro z mozliwością rejestracji, rozrusznikiem, kierunkami, światłami) + dokupić do niego 17 calowe koła SM + tarcza 320mm. + adapter. Zawiechę zawsze można zawsze przeregulować (jak na wygłupy do miasta wystarczy w zupełności zawieszenie enduro bez potrzeby wymiany zawieszenia na specjalistyczne do SM). Tarcza 320mm z adapterem na pewno bedzie potrzebna ale już zacisk czy pompa - nawet w amatorskim ściganiu się na zawodach SM calkiem nieźle dają sobie radę a już do wygłupów na mieście z zupełnością wystarczą. Wymiana to jak dojdziesz do wprawy jakieś 20 min i jeszcze można w międzyczasie zjeść śniadanie :) Części można znależć u ludzi na forum ze strony www.supermoto.pl Jak dobrze poszukasz to za około 3500-4000 taki komplet do SM można kupić. Pozdr Maciek
×
×
  • Dodaj nową pozycję...