Skocz do zawartości

schodzenie z obrotów: zwykły 2T a wyczyn


bohen
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

wytnij te wyzwiska tam na gorze :!:

 

[ Dopisane: 29-12-2005, 00:06 ]

1.jpg

 

2.jpg

 

3.jpg

 

W czesci o kole zamachowym (9.5) nic nie jest powiedziane jak sie ma masa kola zamachowego do wytwarzanego przez silnik momentu obrotowego.

W czesci (4.5)o momencie obrotowym takze nic nie jest wspomniane o masie elementow wirujacych (we wzorach).

Takze jedno nie ma nic wspolnego z drugim.

 

Prosze o podanie mi na papierze zaleznosci pomiedzy momentem obrotowym genrowanym przez silnik a masa kola zamachowego. (pokazana jest zaleznosc ze jak zwiekszymy mase kola to moment wzrosnie i odwrotnie jak zmniejszymy mase kola to moment zmaleje)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prosze o podanie mi na papierze zaleznosci pomiedzy momentem obrotowym genrowanym przez silnik a masa kola zamachowego. (pokazana jest zaleznosc ze jak zwiekszymy mase kola to moment wzrosnie i odwrotnie jak zmniejszymy mase kola to moment zmaleje)

Zobacz na motocykle wyczynowe typu cross 2t i na motocykle enduro 2t! Na torze dol nie jest wazny i kolo magnesowe w tych motocyklach jest zawsze malutkie i lekkie (cewki sa rozmieszczone wokol niego), natomiast endura 2t maja ciezsze i wieksze kola (cewki "wewnatrz" kola magnesowego. Prosty przyklad: KAwasaki KDX125 i KX125. Praktycznie te same silniki z tym ze jeden motocykl przeznaczony do Mx a drugi w teren! Charakterystyka silnika zupelnie inna. Chyba w jakims celu zmienili to kolo magnesowe nieprawdaz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zobacz na motocykle wyczynowe typu cross 2t i na motocykle enduro 2t! Na torze dol nie jest wazny i kolo magnesowe w tych motocyklach jest zawsze malutkie i lekkie (cewki sa rozmieszczone wokol niego)' date=' natomiast endura 2t maja ciezsze i wieksze kola (cewki "wewnatrz" kola magnesowego. Prosty przyklad: KAwasaki KDX125 i KX125. Praktycznie te same silniki z tym ze jeden motocykl przeznaczony do Mx a drugi w teren! Charakterystyka silnika zupelnie inna. Chyba w jakims celu zmienili to kolo magnesowe nieprawdaz?[/quote']

 

 

W takim silniku (wyczynowe enduro) kultura pracy, wibracje nie jest istotna wiec nie konieczne jest ciężkie i duże koło zamachowe, a utrudnia ono nagłe zwiekszanie obrotów a jak mniemam w enduro taka możliwość jest niezbędna np w celu wywołania uślizgu tylnego koła.

 

Skany podesłane przez ural_zgora rozwiewają chyba wszelkie wątpliwości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Charakterystyka silnika zupelnie inna.

Jezeli piszesz o charakterystyce silnika to sprecyzuj o jaka konkretnie chodzi. Bo silnik ma kilka charakterystyk.

Praktycznie te same silniki z tym ze jeden motocykl przeznaczony do Mx a drugi w teren!

Jezeli z wierzchu jeden silnik jest podobny do drugiego to nie znaczy ze jest identycznie skonstruowany. (nie chodzi mi o roznice iskrownika).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam sie z enduroguy :]Masa i wielkosc kola Magnesowego Wplywa na moment obrotowy:] zazwyczaj w motocyklach krosowych kolo magnesowe jest male lekkie bo zasila tylko jedną cewke;]Nie Zapominajmy naw o takich szczegolach ze im wiecej cewek tym wieksze pole magnetyczne i wiekszy opor na kolo magnesow(po prostu kolo ciezej sie kreci po wplywem pola magnetycznego) tak iwec chyba m isie wydaje ze w crosach To stojan jest nad magnetem(tak jak np W Jawkach 50)i Magneto jest lekkie;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam sie z enduroguy :]Masa i wielkosc kola Magnesowego Wplywa na moment obrotowy:] zazwyczaj w motocyklach krosowych kolo magnesowe jest male lekkie bo zasila tylko jedną cewke;]Nie Zapominajmy naw o takich szczegolach ze im wiecej cewek tym wieksze pole magnetyczne i wiekszy opor na kolo magnesow(po prostu kolo ciezej sie kreci po wplywem pola magnetycznego) tak iwec chyba m isie wydaje ze w crosach To stojan jest nad magnetem(tak jak np W Jawkach 50)i Magneto jest lekkie;]

 

Nie wprowadzaj tu masy i rozmiaru kola. Tu chodzi po prostu o cos takiego jak moc pobierana (wytwarzana) przez ten iskrownik (alternator). Masa czesci wirujacej nie ma nic do rzeczy (gdyz jest to wywazone). Tak samo jak w innch pojazdach jezeli masz alternator duzej mocy i wlaczysz full odbiornikow to obciaza to nacznie silnik, tak samo jak wlaczenie klimy itp.

A to co pisze Enduroguy o tym ze te silniki roznia sie tylko altrnatorami (iskrownikami) dokonca nie wiadomo czy to prawda ? Ja sie zaloze ze sa inne niuanse takie jak np mapa zaplonu, gazniki, rozwiazanie wydechu itp , co przesuwa punkty max. momentu obrotowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie napisał że różnią sie tylko iskrownikami

 

DiboS60 wcale nie zasila jednej cewki. endurowych czteropakach zapłon w kąpieli olejowej z dużym kołem i ile tam jest cewek :) A że stojan jest nad wirnikiem czy przed kołem to z crossów znam tylko jawe 90, cz cross, i chyba pierwszy Maico tez tak miał, Potem wszystko poszło w motoplaty, z normalnym ustawieniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potem wszystko poszło w motoplaty, z normalnym ustawieniem

 

CR ma malutkie magneto tak na marginesie :)

 

a pod spodem motoplat ;P

 

bo jak wiesz były motoplaty na wirnik i koło :buttrock:

 

zresztą nie o to w temacie chodzi bo co model to pewnie inne rozwiazanie, i nie mozna tego generalizowac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...