ural_zgora Opublikowano 28 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2005 wytnij te wyzwiska tam na gorze :!: [ Dopisane: 29-12-2005, 00:06 ] W czesci o kole zamachowym (9.5) nic nie jest powiedziane jak sie ma masa kola zamachowego do wytwarzanego przez silnik momentu obrotowego. W czesci (4.5)o momencie obrotowym takze nic nie jest wspomniane o masie elementow wirujacych (we wzorach).Takze jedno nie ma nic wspolnego z drugim. Prosze o podanie mi na papierze zaleznosci pomiedzy momentem obrotowym genrowanym przez silnik a masa kola zamachowego. (pokazana jest zaleznosc ze jak zwiekszymy mase kola to moment wzrosnie i odwrotnie jak zmniejszymy mase kola to moment zmaleje) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enduroguy Opublikowano 28 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2005 Prosze o podanie mi na papierze zaleznosci pomiedzy momentem obrotowym genrowanym przez silnik a masa kola zamachowego. (pokazana jest zaleznosc ze jak zwiekszymy mase kola to moment wzrosnie i odwrotnie jak zmniejszymy mase kola to moment zmaleje)Zobacz na motocykle wyczynowe typu cross 2t i na motocykle enduro 2t! Na torze dol nie jest wazny i kolo magnesowe w tych motocyklach jest zawsze malutkie i lekkie (cewki sa rozmieszczone wokol niego), natomiast endura 2t maja ciezsze i wieksze kola (cewki "wewnatrz" kola magnesowego. Prosty przyklad: KAwasaki KDX125 i KX125. Praktycznie te same silniki z tym ze jeden motocykl przeznaczony do Mx a drugi w teren! Charakterystyka silnika zupelnie inna. Chyba w jakims celu zmienili to kolo magnesowe nieprawdaz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ural_zgora Opublikowano 28 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2005 Obydwa idzie odpalic bez akumulatora ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rozio Opublikowano 28 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2005 Zobacz na motocykle wyczynowe typu cross 2t i na motocykle enduro 2t! Na torze dol nie jest wazny i kolo magnesowe w tych motocyklach jest zawsze malutkie i lekkie (cewki sa rozmieszczone wokol niego)' date=' natomiast endura 2t maja ciezsze i wieksze kola (cewki "wewnatrz" kola magnesowego. Prosty przyklad: KAwasaki KDX125 i KX125. Praktycznie te same silniki z tym ze jeden motocykl przeznaczony do Mx a drugi w teren! Charakterystyka silnika zupelnie inna. Chyba w jakims celu zmienili to kolo magnesowe nieprawdaz?[/quote'] W takim silniku (wyczynowe enduro) kultura pracy, wibracje nie jest istotna wiec nie konieczne jest ciężkie i duże koło zamachowe, a utrudnia ono nagłe zwiekszanie obrotów a jak mniemam w enduro taka możliwość jest niezbędna np w celu wywołania uślizgu tylnego koła. Skany podesłane przez ural_zgora rozwiewają chyba wszelkie wątpliwości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ural_zgora Opublikowano 28 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2005 Charakterystyka silnika zupelnie inna.Jezeli piszesz o charakterystyce silnika to sprecyzuj o jaka konkretnie chodzi. Bo silnik ma kilka charakterystyk.Praktycznie te same silniki z tym ze jeden motocykl przeznaczony do Mx a drugi w teren!Jezeli z wierzchu jeden silnik jest podobny do drugiego to nie znaczy ze jest identycznie skonstruowany. (nie chodzi mi o roznice iskrownika). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lucas Opublikowano 28 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2005 Obydwa idzie odpalic bez akumulatora ? tak, w wiekszosci sie nawet nie przewiduje aku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qciu Opublikowano 29 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2005 Więc podsumowując temat im lżejsze masy wirujące tym szybciej silnik schodzi z obrotów i szybciej sie na nie wkręca a im cięższe tym wolniej sie wkręca i wolniej zchodzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DiboS60 Opublikowano 29 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2005 Zgadzam sie z enduroguy :]Masa i wielkosc kola Magnesowego Wplywa na moment obrotowy:] zazwyczaj w motocyklach krosowych kolo magnesowe jest male lekkie bo zasila tylko jedną cewke;]Nie Zapominajmy naw o takich szczegolach ze im wiecej cewek tym wieksze pole magnetyczne i wiekszy opor na kolo magnesow(po prostu kolo ciezej sie kreci po wplywem pola magnetycznego) tak iwec chyba m isie wydaje ze w crosach To stojan jest nad magnetem(tak jak np W Jawkach 50)i Magneto jest lekkie;] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ural_zgora Opublikowano 29 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2005 Zgadzam sie z enduroguy :]Masa i wielkosc kola Magnesowego Wplywa na moment obrotowy:] zazwyczaj w motocyklach krosowych kolo magnesowe jest male lekkie bo zasila tylko jedną cewke;]Nie Zapominajmy naw o takich szczegolach ze im wiecej cewek tym wieksze pole magnetyczne i wiekszy opor na kolo magnesow(po prostu kolo ciezej sie kreci po wplywem pola magnetycznego) tak iwec chyba m isie wydaje ze w crosach To stojan jest nad magnetem(tak jak np W Jawkach 50)i Magneto jest lekkie;] Nie wprowadzaj tu masy i rozmiaru kola. Tu chodzi po prostu o cos takiego jak moc pobierana (wytwarzana) przez ten iskrownik (alternator). Masa czesci wirujacej nie ma nic do rzeczy (gdyz jest to wywazone). Tak samo jak w innch pojazdach jezeli masz alternator duzej mocy i wlaczysz full odbiornikow to obciaza to nacznie silnik, tak samo jak wlaczenie klimy itp.A to co pisze Enduroguy o tym ze te silniki roznia sie tylko altrnatorami (iskrownikami) dokonca nie wiadomo czy to prawda ? Ja sie zaloze ze sa inne niuanse takie jak np mapa zaplonu, gazniki, rozwiazanie wydechu itp , co przesuwa punkty max. momentu obrotowego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lucas Opublikowano 29 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2005 nie napisał że różnią sie tylko iskrownikami DiboS60 wcale nie zasila jednej cewki. endurowych czteropakach zapłon w kąpieli olejowej z dużym kołem i ile tam jest cewek :) A że stojan jest nad wirnikiem czy przed kołem to z crossów znam tylko jawe 90, cz cross, i chyba pierwszy Maico tez tak miał, Potem wszystko poszło w motoplaty, z normalnym ustawieniem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DiboS60 Opublikowano 29 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2005 Temat powinien zostac zamkniety juz dawno bo teraz tylko kazdy mowi co wie gluwnie ural_zgora i lucas kto jest lepszym mechanikiem:P:P :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ural_zgora Opublikowano 29 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2005 Nie mowie tego co wiem tylko obstaje caly czas przy tym ze masa kola zamachowego nie wplywa na moment obrotowy wytwarzany przez silnik, a wplywa tylko na bezwladnosc masy wirujacej zespolu silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PROC Opublikowano 29 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2005 Potem wszystko poszło w motoplaty, z normalnym ustawieniem CR ma malutkie magneto tak na marginesie :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lucas Opublikowano 29 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2005 Potem wszystko poszło w motoplaty, z normalnym ustawieniem CR ma malutkie magneto tak na marginesie :) a pod spodem motoplat ;P bo jak wiesz były motoplaty na wirnik i koło :buttrock: zresztą nie o to w temacie chodzi bo co model to pewnie inne rozwiazanie, i nie mozna tego generalizowac. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PROC Opublikowano 29 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2005 dokładnie tak lucas :)a swoja drogą cały układ motoplatu z CZ da sie podobno zastosować w starszych Yamahah YZ 250 bez większych modyfikacji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.