Skocz do zawartości

schodzenie z obrotów: zwykły 2T a wyczyn


bohen
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

A co jak Lucas cos napisze to świętość ?

Nie ' date=' ale co 2 głowy to nie jedna :)

Proponuje wziac dwa silniki (wasze wsk ) z jednego zdjac kolo iskrownika' date=' a zdrugiego nie i sprawdzic na hamowni, przy stalych obciazeniach porownac jakkie moce generuja te silniki. [/quote']

odpowiedź:

Suma sumarium zyskamy na mocy szczególnie w wyższym zakresie obrotów(bo robiąc to dośw. mając 2 silniki przerobiony i nie to w zakresie niskich obr. wygra ten z kołem zamachowym -jak już wspomniał PROC owe koło doda mu energii w postaci większego momentu).

Czytaj i jeszcze raz czytaj>>>>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Suma sumarium zyskamy na mocy szczególnie w wyższym zakresie obrotów(bo robiąc to dośw. mając 2 silniki przerobiony i nie to w zakresie niskich obr. wygra ten z kołem zamachowym -jak już wspomniał PROC owe koło doda mu energii w postaci większego momentu).

Kolo moze "dodac" momentu przy chwilowym obciazeniu silnika - dzieki swej bezwladnosci (jak np puszczacie laczka swoimi WSKmi) ale przy stalym obciazeniu to niby skad te kolo zamachowe bedzie brac energie? Z kosmosu ? A moze to jakas nowa odmiane perpetum - mobile ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[ Dopisane: 28-12-2005, 15:30 ]

Ja nie napisałem że moment spada. Jesli koło będzie lżejsze to siła potrzebna do nadania mu danego pędu będzie mniejsza wiec silnik będzie się wkręcał szybciej na obroty i w rezultacie będzie mógł wkręcic się wyżej. A im większe obroty tym więcej mocy mozna wycisnąc z silnika. Nie na darmo silniki sportowe kręcą sie do 17 000rpm.

 

Widze ze szkoda klawiatury :) .

A czy kolega widzial czym sie roznia silniki wysokoobrotowe od wolno (badz srednioobrotowych)?

Nie wiem po jakiemu mam to pisac. Kolego zrob sobie ekperyment:

Wez jebitnie ciezkie kolo i wpraw w ruch. Czy jezeli uda Ci sie wprawic kolo w ruch to dalej musisz uzywac duzej sily aby kolo sie krecilo ( mowie to o stalej predkosci' date=' przyspieszenie = 0). Sila jest potrzebna tylko przy zmianie predkosci obrotowej, przy przyspieszeniach gdyz musimy pokonac wieksza bezwladnosc masy.[/quote']

 

 

No własnie a jeśli to koło będzie lżejsze to trzeba mniej tej siły. Silnik przy takim samy uchyleniu przepustnicy i wygeneruje zawsze tyle samo siły. A jeśli na nadanie temu kołu przyspieszenia potrzeba mniej siły to na coś ta siła musi byc spożytkowana(siła nie przepada) więc będzie się szybciej wkręcał na te obroty. A siła potrzebna jest do utrzymania tego koła w ruchu(tyle ze mniejsza ponieważ tarcie statyczne jest większeod tarcia kinetycznego) bo to nie jest próżnia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat:

Suma sumarium zyskamy na mocy szczególnie w wyższym zakresie obrotów(bo robiąc to dośw. mając 2 silniki przerobiony i nie to w zakresie niskich obr. wygra ten z kołem zamachowym -jak już wspomniał PROC owe koło doda mu energii w postaci większego momentu).

 

Kolo moze "dodac" momentu przy chwilowym obciazeniu silnika - dzieki swej bezwladnosci (jak np puszczacie laczka swoimi WSKmi) ale przy stalym obciazeniu to niby skad te kolo zamachowe bedzie brac energie? Z kosmosu ? A moze to jakas nowa odmiane perpetum - mobile ?

Nie rozumiesz tego co pisze! Koło zamachowe też na niskich obrotach przy stałym obciążeniu dodaje momentu(silnik bardziej elastyczny, wolniejsze schodzenie z obrotów-poprostu gdy jest rozpędzone tru dniej je zatrzymać),a nie tylko przy nagłym obciążeniu (strzale ze sprzęgła , zmianie biegu).Troche zastanowienia zanim napiszesz by Ci się przydało :!:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie rozumiesz tego co pisze! Koło zamachowe też na niskich obrotach przy stałym obciążeniu dodaje momentu(silnik bardziej elastyczny, wolniejsze schodzenie z obrotów-poprostu gdy jest rozpędzone tru dniej je zatrzymać),a nie tylko przy nagłym obciążeniu (strzale ze sprzęgła , zmianie biegu).Troche zastanowienia zanim napiszesz by Ci się przydało

 

Wytlumacz mi z czego, przy stalym obciazeniu (stala predkosc obrotowa przyspieszenie = 0), kolo zamachowe pobiera energie (z jakiego zrodla) i w jaki sposob jej dostarcza w postaci dodatkowego momentu? To Ty sie zastanow zanim zaczniesz cokolwiek pisac. :!: Wstaw sobie zajebiste kolo zamachowe (zwiekszysz tym moment) do komarka i oraj nim lod na rzece :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wstaw sobie zajebiste kolo zamachowe (zwiekszysz tym moment) do komarka i oraj nim lod na rzece

No co to to nie<idiota>.taki silnik nie "rozbuja "takiego koła-ale jak byś mu pomógł' date=' to kto wie? :lol:

 

Wytlumacz mi z czego' date=' przy stalym obciazeniu (stala predkosc obrotowa przyspieszenie = 0), kolo zamachowe pobiera energie (z jakiego zrodla) i w jaki sposob jej dostarcza w postaci dodatkowego momentu? To Ty sie zastanow zanim zaczniesz cokolwiek pisac[/quote']

To proste -wał już sie obraca "przy stalym obciazeniu (stala predkosc obrotowa przyspieszenie = 0)" , ma większą bezwładność (niż ten wał bez koła) i rzecz jasna ,że będzie go trudniej zatrzymać :)

On w tym czasie (przyśp. =0) żadnej energii nie pobiera ale przy zmianie obciążenia jej dostarczy :!:

Wiadomą żeczą jest ,że aby koło mogło dostarczyć energii musi się nadarzyć "okazja"(czyt. zm.obciążenia) A nię zaprzeczysz tego ,że stałe obciążenie występuje tylko teoretycznie. Poprostu podczas ruchu pojazdu warunki zawsze są zmienne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

A co jak Lucas cos napisze to świętość ?

nie zawsze jak ktos ma racje jest swiety chyba że ty tak uważasz

 

 

Dobra koniec tematu. Wszyscy macie calkowita i niezaprzeczalna racje.

nie ma sie co spieniac' date=' tylko nie ja wymysliłem, albo usłyszałem taką teorie tylko tak jest

 

Wstaw sobie zajebiste kolo zamachowe (zwiekszysz tym moment) do komarka i oraj nim lod na rzece

 

jeszcze chwile wczesniej myślałem że masz troche rozumu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moment obrotowy:

Definicja.

 

moment obrotowy :miernik zdolności silnika, przy danej prędkości obrotowej do pokonania oporów przeciwdziałających obracaniu się jego wału:

 

Jest to zakres obrotów w których sprawność silnika jest największa tzn. Warunki pracy są najlepsze – wymiana ładunku cylindra - spaliny mieszanka itd

 

Moment obrotowy ma wpływ między innymi na przyśpieszanie pojazdu oraz jego elastyczność

 

Co do koła zamachowego to już się wypowiedziałem wcześniej

 

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proponuje wszystkim wynalazcom na czele z mundym opatentowac to:

"zwiekszenie momentu obrotowego wytwarzanego przez silnik poprzez zwiekszenie masy kola zamachowego" . Opatentujcie to i bedziecie sprzedawac to firmom produkujacym silniki. Niezla kase na tym zbijecie. :) .

Zapewne w niedlugim czasie wyprzecie tym pomyslem chiptuning diesli - bedzie sie dostawiac dodatkowe kola zamachowe i zwiekszac tym sposobem moment obrotowy silnika :buttrock: .

Mam nadzieje ze w najnowszych ksiazkach o tematyce silnikowej rowniez beda tam wymieniac wasze nazwiska, a moze sami cos stworzycie.

PS. Wy wiecie swoje i jezeli dobrze sie z tym czujecie to OK, nie zamierzam tutaj nikogo z bledu wyprowadzac.

:mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proponuje wszystkim wynalazcom na czele z mundym opatentowac to:

"zwiekszenie momentu obrotowego wytwarzanego przez silnik poprzez zwiekszenie masy kola zamachowego" . Opatentujcie to i bedziecie sprzedawac to firmom produkujacym silniki. Niezla kase na tym zbijecie. :) .

Zapewne w niedlugim czasie wyprzecie tym pomyslem chiptuning diesli - bedzie sie dostawiac dodatkowe kola zamachowe i zwiekszac tym sposobem moment obrotowy silnika :buttrock: .

Mam nadzieje ze w najnowszych ksiazkach o tematyce silnikowej rowniez beda tam wymieniac wasze nazwiska' date=' a moze sami cos stworzycie.

PS. Wy wiecie swoje i jezeli dobrze sie z tym czujecie to OK, nie zamierzam tutaj nikogo z bledu wyprowadzac.

:mrgreen:[/quote']

 

czy ty masz mózg do hu** pana??? Czy umiesz czytać, czy jestes debilem, nie rozumiesz co sie do ciebie pisze ?? że jednym z CZYNNIKÓW wpływających na moment są masy wirujące na wale.

 

Nikt nie napisał że zakładająć koło dostaniesz 100 Nm, a zdejmująć zostanie zero. To tylko ty sobie ubzdurałeś taka teorie i dalej w niej brniesz próbując pokazać wszystkim jakim to jesteś znawcą, i chcesz z innych zrobić debili.

 

Czy ktoś z wynalazców na czele z Mundym napisał, ze moment nie zalezy od cisnienia nad tłokiem????

 

Uspokuj sie troche i zacznij czytac co piszą inni a nie w kółko gadasz to samo, i ublizasz innym. Nie wiem ile silników w życiu rozebrałeś a ile złozyłeś z kim tam sie zadajesz i kogo słuchasz, bo mnie to nie interesuje.

zauważ ze nie jestes sam na świecie i na forum i nie jestes najmądrzejszy

 

 

W ramachsprostowania , przy okazji widziałem sie z człowiekiem który, jeździł i składał motory jak ty jeszcze nie byłeś w planach i jakoś potwierdził teorie moją i innych wynalazców. Ale on pewnie jest tez głupszy od ciebie i nie ma racji.

 

I na koniec dziekujemy ci panie uralu ze nas wyprowadziłes z błedu bede ci wdzieczny do konca zycia, moje dzieci nazwe twoim imieniem a w niedziele dam ksiedzu na tace za twe wspaniałe rady.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...