Gość Azrael Opublikowano 24 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2005 Mam MZ TS 250. Okazało się, że mam również luz na wale korbowym. W każdym razie objawia się to tym, że silnik trochę hałasuje i słychać, że ten wał tam napierdala. Moje pytanie jest następujące. Czy wystarczy wymienić łożyska wału korbowego czy może powinienem oprócz tego wyważyć wał korbowy?Z góry dzięki za podpowiedź. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 25 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2005 Wymienić: Korbowód 2 łożyska i 2 sworznie.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Boberson Opublikowano 25 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2005 Musi to zrobić fachowiec ze sprzętem i doświadczeniem a nie jakiś wsiowy majster . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
magneto Opublikowano 25 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2005 Musi to zrobić fachowiec ze sprzętem i doświadczeniem a nie jakiś wsiowy majster . pierwsze primo; troche szacunku dla innych uzytkownikow forum, drugie primo nie znasz go wiec sie nie wypowiadaj na temat jego umiejetnosci i pochodzenia :lol: a co do wymian to tak jak napisal WUESKA, bo jezeli siadlo jedno to i to drugie nie pociagnie za daleko, wszystko ma okreslona wytrzymalosc. chyba ze sprzet nie jest az tak bardzo zjechany, wtedy ja powymienialbym jedynie lozyska przy czym wywazyl wal. ale odbije ci to sie na twalosci. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
olek89 Opublikowano 25 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2005 Jak masz luzy tylko na wale to wymiana łożysk rozwiąże sprawę, jeśli masz luzy w układzie wał-korbowód to musisz wymienić łożysko stopy korbowodu a to już wymaga sprzętu i umiejętności :/ p.s. poprawcie mnie jeśli się mylę :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Kulik Opublikowano 25 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2005 Drodzy Koledzy. Co rozumiecie przez wyważanie wału korbowego?Czy nie mylicie tego z WYCENTROWANIEM?Jeżeli kupujemy nowy korbowód w komplecie z łożyskiem i sworzniem, to majster który wymieni to na prasie nie musi nic zmieniać w wyważeniu. Musi jedynie wycentrować wał tak, żeby oba czopy główne leżały w jednej osi i przeciwwagi nie wykazywały bicia większega jak dopuszcza dokumentacja silnika. A skoro masa korbowodu, jego stopy nie zmienia się, to po co ingerować w wał. Wyważanie polega na odejmowaniu materiału przez nawiercanie. Pytanie: po jaką cholerę?Pozdrawiam. Kulik. Cytuj kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKOUwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy: teoria: Mokotów-Służewpraktyka: Ursus Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 25 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2005 Albo przez dodanie ciezszego materialu jak zrobiono to wlasnie w mojej BSA. Dosc skomplikowany proces i nie sadze ze jakikolwiek polski rzemieslnik to robi. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zaba600r Opublikowano 25 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2005 Drodzy Koledzy. Co rozumiecie przez wyważanie wału korbowego?Czy nie mylicie tego z WYCENTROWANIEM?Jeżeli kupujemy nowy korbowód w komplecie z łożyskiem i sworzniem, to majster który wymieni to na prasie nie musi nic zmieniać w wyważeniu. Musi jedynie wycentrować wał tak, żeby oba czopy główne leżały w jednej osi i przeciwwagi nie wykazywały bicia większega jak dopuszcza dokumentacja silnika. A skoro masa korbowodu, jego stopy nie zmienia się, to po co ingerować w wał. Wyważanie polega na odejmowaniu materiału przez nawiercanie. Pytanie: po jaką cholerę?Pozdrawiam. Kulik. niektorzy potocznie nazywaja tak potocznie nazywaja wycentrowanie.i napewno ci,ktorzy to pisali mieli na mysli wycentrowanie,bo po co mieli by wywazac ten wal????? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
madras30 Opublikowano 25 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2005 ja jestem wsiowym frajerem ale powiadam z doświadczenia że domowym posobem nie rozłozysz wału z mz przynajmniej bez widocznych uszczerbków- Mz ma bardzo mocne wciski i tylko dobra prasa Cie ratuje a pozostaje jeszcze scentrowanie.... :roll: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Kulik Opublikowano 25 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2005 Drodzy Koledzy. Co rozumiecie przez wyważanie wału korbowego?Czy nie mylicie tego z WYCENTROWANIEM?Jeżeli kupujemy nowy korbowód w komplecie z łożyskiem i sworzniem, to majster który wymieni to na prasie nie musi nic zmieniać w wyważeniu. Musi jedynie wycentrować wał tak, żeby oba czopy główne leżały w jednej osi i przeciwwagi nie wykazywały bicia większega jak dopuszcza dokumentacja silnika. A skoro masa korbowodu, jego stopy nie zmienia się, to po co ingerować w wał. Wyważanie polega na odejmowaniu materiału przez nawiercanie. Pytanie: po jaką cholerę?Pozdrawiam. Kulik. niektorzy potocznie nazywaja tak potocznie nazywaja wycentrowanie.i napewno ci,ktorzy to pisali mieli na mysli wycentrowanie,bo po co mieli by wywazac ten wal?????To może potocznie zaczniemy podawać prędkość w kilogramach, a napięcie w amperach?I będzie wiadomo o co chodzi...Ludzie! Dość tej legalnej tępoty! Sam nie jestem bez wpadki na tym forum, lecz wynika to z pośpiechu przy pisaniu lub zmęczenia po pracy. Ural-zgoda wie coś na ten temat i fachowo mnie poprawia, za co dziękuję.Jednak pojęcie wyważania wału powraca jak bumerang, zazwyczaj w kontekście wymiany korbowodu w wale dzielonym. Są książki, podręczniki dla techników samochodowych i poradniki warsztatowe. Czytajcie choć trochę, choćby po to by na tym forum prezentować jakoś zasób wiedzy który ułatwia rozmowę. Pozdrawiam. Kulik. Cytuj kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKOUwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy: teoria: Mokotów-Służewpraktyka: Ursus Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hikor Opublikowano 26 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2005 Jednak pojęcie wyważania wału powraca jak bumerang, zazwyczaj w kontekście wymiany korbowodu w wale dzielonym.Jeśli koleś robi to w warsztacie, w którym przypadkowo jest wyważarka i koszt takiej dodatkowej usługi nie będzie za duży to co szkodzi sprawdzić, czy wał nie bije i ew. skorygować błędy?Wesołych Świąt życzę wszystkim motonitom. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ural_zgora Opublikowano 26 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2005 Ural-zgoda wie coś na ten temat i fachowo mnie poprawia, za co dziękuję. Tomku Kulik nie zamierzam na tym forum nikogo poprawiac (jedynie moze zwrocic na cos uwage), gdyz za malo zyje na tym swiece i swojej wiedzy nie oceniam zbyt wysoko. W tamtym poscie bylem zmuszony interweniowac bo byla proba zrobienia ze mnie tzw "palantunia" (a przynajmniej takie bylo moje odczucie). Kazdy ma prawo sie pomylic, bo np w danej chwili mysli o czyms innym, lub ma jakies bledne skojarzenia i wydaje sie mu ze mysli prawidlowo. Mi rowniez zdarza sie napisac, badz powiedziec wiele bzdur - ale taka juz przypadlosc czlowieka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Kulik Opublikowano 29 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2005 Jeśli koleś robi to w warsztacie, w którym przypadkowo jest wyważarka i koszt takiej dodatkowej usługi nie będzie za duży to co szkodzi sprawdzić, czy wał nie bije i ew. skorygować błędy?Panie Kolego, jaka wywazarka? Kto ja widzial? Czy Ty czytasz ten watek uwaznie? Co ma bicie bedace skutkiem NIEWYCENTROWANIA do WYWAZENIA? Wywazenie walu polega na dobraniu masy przeciwwagi walu i stopy korbowodu do masy tloka i glowki korbowodu, gdzie przyjmujemy dla glowki 1/3 masy korby, a dla stopy 2/3 masy korby.To sa dwa rozne pojecia. Wycentrowanie odpowiada za bicie walu a wywazenie za drgania silnika w okreslonych zakresach obrotow. Proponuje nazywac K. Marcinkiewicza prezydentem, a L. Kaczynskiego premierem... Cytuj kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKOUwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy: teoria: Mokotów-Służewpraktyka: Ursus Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 29 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2005 No ja widzialem, mam nawet papier zeby to udowodnic:)W papierze napisano dokladnie jaka jest wielkosc masy obrotowej a jaka posuwisto zwrotnej. Klopot jedynie w tym ze wszelkie single i brytyjskie twiny ( ktore traktujemy jak single, bo oba tloki jednoczesnie tam chodza w gore i w dol i wowczas kiedy jeden ma suw pracy to drugi suw wydechu ) wywaza sie na tkzw wspolczynnik, ktory jest wielkoscia stala, dobrana doswiadczalnie dla danego silnika, dajaca najmniej wibracyjna prace w najszerszym zakresie obrotow. Dla mojej BSA ten wspolczynnik jest np 68% masy posuwisto zwrotnej. Koniecznosc wywazenia walu powstala u mnie gdy zauwazylem ze Angole zrobili jedna przeciwwage zdecydowanie szersza niz druga, co w efekcie prowadzilo do duzych wibracji i dziwnych uszkodzen typu poluzowanie lozysk glownych w karterach.Teraz jezeli nie znamy tego wspolczynnika dla np powyzszej MZ to znalezienie go bedzie o wiele powazniejsza i odpowiednio drozsza robota.Typowe wywazenie, tak jak mojego walu kosztowalo tylko $250. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hikor Opublikowano 29 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2005 No i co Tomku? :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.