Skocz do zawartości

Luz na wale korbowym


Gość Azrael
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Mam MZ TS 250. Okazało się, że mam również luz na wale korbowym. W każdym razie objawia się to tym, że silnik trochę hałasuje i słychać, że ten wał tam napierdala.

Moje pytanie jest następujące. Czy wystarczy wymienić łożyska wału korbowego czy może powinienem oprócz tego wyważyć wał korbowy?

Z góry dzięki za podpowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musi to zrobić fachowiec ze sprzętem i doświadczeniem a nie jakiś wsiowy majster .

 

pierwsze primo; troche szacunku dla innych uzytkownikow forum, drugie primo nie znasz go wiec sie nie wypowiadaj na temat jego umiejetnosci i pochodzenia :lol:

 

a co do wymian to tak jak napisal WUESKA, bo jezeli siadlo jedno to i to drugie nie pociagnie za daleko, wszystko ma okreslona wytrzymalosc. chyba ze sprzet nie jest az tak bardzo zjechany, wtedy ja powymienialbym jedynie lozyska przy czym wywazyl wal. ale odbije ci to sie na twalosci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drodzy Koledzy. Co rozumiecie przez wyważanie wału korbowego?

Czy nie mylicie tego z WYCENTROWANIEM?

Jeżeli kupujemy nowy korbowód w komplecie z łożyskiem i sworzniem, to majster który wymieni to na prasie nie musi nic zmieniać w wyważeniu. Musi jedynie wycentrować wał tak, żeby oba czopy główne leżały w jednej osi i przeciwwagi nie wykazywały bicia większega jak dopuszcza dokumentacja silnika. A skoro masa korbowodu, jego stopy nie zmienia się, to po co ingerować w wał. Wyważanie polega na odejmowaniu materiału przez nawiercanie. Pytanie: po jaką cholerę?

Pozdrawiam. Kulik.

kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKO

Uwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy:

  • teoria: Mokotów-Służew
  • praktyka: Ursus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drodzy Koledzy. Co rozumiecie przez wyważanie wału korbowego?

Czy nie mylicie tego z WYCENTROWANIEM?

Jeżeli kupujemy nowy korbowód w komplecie z łożyskiem i sworzniem, to majster który wymieni to na prasie nie musi nic zmieniać w wyważeniu. Musi jedynie wycentrować wał tak, żeby oba czopy główne leżały w jednej osi i przeciwwagi nie wykazywały bicia większega jak dopuszcza dokumentacja silnika. A skoro masa korbowodu, jego stopy nie zmienia się, to po co ingerować w wał. Wyważanie polega na odejmowaniu materiału przez nawiercanie. Pytanie: po jaką cholerę?

Pozdrawiam. Kulik.

 

niektorzy potocznie nazywaja tak potocznie nazywaja wycentrowanie.

i napewno ci,ktorzy to pisali mieli na mysli wycentrowanie,bo po co mieli by wywazac ten wal?????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja jestem wsiowym frajerem ale powiadam z doświadczenia że domowym posobem nie rozłozysz wału z mz przynajmniej bez widocznych uszczerbków- Mz ma bardzo mocne wciski i tylko dobra prasa Cie ratuje a pozostaje jeszcze scentrowanie.... :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drodzy Koledzy. Co rozumiecie przez wyważanie wału korbowego?

Czy nie mylicie tego z WYCENTROWANIEM?

Jeżeli kupujemy nowy korbowód w komplecie z łożyskiem i sworzniem, to majster który wymieni to na prasie nie musi nic zmieniać w wyważeniu. Musi jedynie wycentrować wał tak, żeby oba czopy główne leżały w jednej osi i przeciwwagi nie wykazywały bicia większega jak dopuszcza dokumentacja silnika. A skoro masa korbowodu, jego stopy nie zmienia się, to po co ingerować w wał. Wyważanie polega na odejmowaniu materiału przez nawiercanie. Pytanie: po jaką cholerę?

Pozdrawiam. Kulik.

 

niektorzy potocznie nazywaja tak potocznie nazywaja wycentrowanie.

i napewno ci,ktorzy to pisali mieli na mysli wycentrowanie,bo po co mieli by wywazac ten wal?????

To może potocznie zaczniemy podawać prędkość w kilogramach, a napięcie w amperach?

I będzie wiadomo o co chodzi...

Ludzie! Dość tej legalnej tępoty! Sam nie jestem bez wpadki na tym forum, lecz wynika to z pośpiechu przy pisaniu lub zmęczenia po pracy. Ural-zgoda wie coś na ten temat i fachowo mnie poprawia, za co dziękuję.

Jednak pojęcie wyważania wału powraca jak bumerang, zazwyczaj w kontekście wymiany korbowodu w wale dzielonym. Są książki, podręczniki dla techników samochodowych i poradniki warsztatowe. Czytajcie choć trochę, choćby po to by na tym forum prezentować jakoś zasób wiedzy który ułatwia rozmowę.

Pozdrawiam. Kulik.

kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKO

Uwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy:

  • teoria: Mokotów-Służew
  • praktyka: Ursus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jednak pojęcie wyważania wału powraca jak bumerang, zazwyczaj w kontekście wymiany korbowodu w wale dzielonym.

Jeśli koleś robi to w warsztacie, w którym przypadkowo jest wyważarka i koszt takiej dodatkowej usługi nie będzie za duży to co szkodzi sprawdzić, czy wał nie bije i ew. skorygować błędy?

Wesołych Świąt życzę wszystkim motonitom.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ural-zgoda wie coś na ten temat i fachowo mnie poprawia, za co dziękuję.

Tomku Kulik nie zamierzam na tym forum nikogo poprawiac (jedynie moze zwrocic na cos uwage), gdyz za malo zyje na tym swiece i swojej wiedzy nie oceniam zbyt wysoko. W tamtym poscie bylem zmuszony interweniowac bo byla proba zrobienia ze mnie tzw "palantunia" (a przynajmniej takie bylo moje odczucie). Kazdy ma prawo sie pomylic, bo np w danej chwili mysli o czyms innym, lub ma jakies bledne skojarzenia i wydaje sie mu ze mysli prawidlowo. Mi rowniez zdarza sie napisac, badz powiedziec wiele bzdur - ale taka juz przypadlosc czlowieka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli koleś robi to w warsztacie, w którym przypadkowo jest wyważarka i koszt takiej dodatkowej usługi nie będzie za duży to co szkodzi sprawdzić, czy wał nie bije i ew. skorygować błędy?

Panie Kolego, jaka wywazarka? Kto ja widzial? Czy Ty czytasz ten watek uwaznie? Co ma bicie bedace skutkiem NIEWYCENTROWANIA do WYWAZENIA? Wywazenie walu polega na dobraniu masy przeciwwagi walu i stopy korbowodu do masy tloka i glowki korbowodu, gdzie przyjmujemy dla glowki 1/3 masy korby, a dla stopy 2/3 masy korby.

To sa dwa rozne pojecia. Wycentrowanie odpowiada za bicie walu a wywazenie za drgania silnika w okreslonych zakresach obrotow.

 

Proponuje nazywac K. Marcinkiewicza prezydentem, a L. Kaczynskiego premierem...

kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKO

Uwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy:

  • teoria: Mokotów-Służew
  • praktyka: Ursus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ja widzialem, mam nawet papier zeby to udowodnic:)

W papierze napisano dokladnie jaka jest wielkosc masy obrotowej a jaka posuwisto zwrotnej. Klopot jedynie w tym ze wszelkie single i brytyjskie twiny ( ktore traktujemy jak single, bo oba tloki jednoczesnie tam chodza w gore i w dol i wowczas kiedy jeden ma suw pracy to drugi suw wydechu ) wywaza sie na tkzw wspolczynnik, ktory jest wielkoscia stala, dobrana doswiadczalnie dla danego silnika, dajaca najmniej wibracyjna prace w najszerszym zakresie obrotow. Dla mojej BSA ten wspolczynnik jest np 68% masy posuwisto zwrotnej.

Koniecznosc wywazenia walu powstala u mnie gdy zauwazylem ze Angole zrobili jedna przeciwwage zdecydowanie szersza niz druga, co w efekcie prowadzilo do duzych wibracji i dziwnych uszkodzen typu poluzowanie lozysk glownych w karterach.

Teraz jezeli nie znamy tego wspolczynnika dla np powyzszej MZ to znalezienie go bedzie o wiele powazniejsza i odpowiednio drozsza robota.

Typowe wywazenie, tak jak mojego walu kosztowalo tylko $250.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...