Skocz do zawartości

DR 600 dla 14 latka??


Rekomendowane odpowiedzi

no ni by i masz racje asmodan ale chlopak nie mial jeszcze doswiadczenia z "krowami" a to ze sobie klika razy polatal na CR to o niczym nie swiadczy wiec na poczatek lepij jak by kupil cos mnijeszego zeby nabrac oglady i nabyc troche umiejetnosci, ja ci szczerze polecam DR 125cc kosztuje podobnie a na poczatek w teren w zupelnosci wystarczy,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

żubr wyobraz sobie ze ja tez nie mialem doswiadczenia :D przez 4 lata latalem na motorynce, po czym kupilem DT 125R, spedzilem z nia 5 Lat i przyszedl czas na cos wiekszego i odrazu krowa typu KLX , podobnie z Decem bylo mial jawe ts 350 po czym przesiadl sie na dr 600. Tu nie chodzi o dośwa tylko bardziej o rozwage bo sa tacy co i na 50ccm sie polamia albo zabija. Inna sprawa ze wiek tu nie gra roli bo jak widze niektorych 14-15 latkow ktorzy wygladaja na 20 lat to sie nie dziwie ze kupuje wieksze motory niz 125 ccm

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tam jestem jak najbardziej ZA "czołgami". Jak widze jakąś XL... DR czy XT to sie rozpływam. Nie wiem co te motocykle w sobie mają. Może to, że poprostu to są sprzęty przed którymi czuje respekt* :D wiem, że nie odkręce do końca ( przynajmniej na początku :D ). Drz na prostej pokręciłem do końca... efektem był wystrzał koła w góre :D Jak najbardziej cały czas jestem zdania... jak ma olej w głowie to sobie poradzi :)

 

 

 

* z "mojego" przedziału cenowego :D

 

4T Górą :D

 

Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeczytałem wszystko co napisaliscie...ktoś napisał że na tor sie niedadaje...mój sonsiad ma taką właśnie, i...jeździł po torze jak zajoł 6 m-c w motocrossie u nas, to wszyscy O.O Takie oczy robili..czyli sie da;)

 

Na CR nieźle sobie radziłem, nie jeździłem na poziomie mistrza polski, ale dość żwawo kręciłą manetką. Co do tego czy dostane do zimi-TAK, Moto też utrzymię, a co do siły to regularnie siłownia itp.

 

Umuwiłem sie z tym panem, na oględziny po świętach;) pojedzie ze mną sonsiad, on ma takiego sprzęta kilka lat to mi pomoże;)

 

Padło stwierdzenie DR 125....jeździłem na dt 125,..i że tak powiem czułem pewien niedosyt...wiem że to nie 4t....i chcę żeby moto była na kilka lat.

 

DR 350...fajnie,,,tylko drogo...

 

Więc pojade tam, zobacze jak sie jeździ...ale z tego co wiem kolega taty z pracy ma syna w moim wieku który ma xt 600 :D i sobie z tatą jeżdżą:D jego ojciec ma to samo;)

 

Co do ubioru na ubiur będe miał ok. 1700zł ( simson i motorynka pujdzie na handel).

 

A co do masy? ile to waży? 120 kg? Jeździłem na ścigu 100 (troche starszy rocznik) i ważył ponad 115 kg, i spoko go podnosiłem z ziemi.

 

Także zobacze, objeżdżę..i wtedy zapadnie decyzja.

 

thx za pomoc;) proszę o więcej :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem to chory pomsyl kupowac taki wielki i cieżki sprzet... ciezko cie sie bedzie z nim oswoic, poza tym jesli przewrocisz sie i zostawisz noge pod sprzetem to podejrzewam ze nie bedziesz potrafil wyjsc z pod niego. Masz 60 kg, dr 600 to zbyt wysoka poprzeczka. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wiem ze wiekszosc z was to zwolennicy lekkich sprzetow typu kdx exc cr yz itp. bo lubicie polatac po torze oraz poskakac

Ajj tam ja na tor to zeby sie z ludzmi spotkac przedewszystkim i byłem tylko kilka razy! Chodzi o szybkie przemieszczanie sie w trudnym terenie z duza iloscia podjazdow, piachow, blota i winkli (no i wiadomo jakies przeprawy przez wode :D ). Pozatym jak chlopakowi ta DR'ka stanie w mule to samemu ciezko wyciagnac 100kilogramowa setke a co dopiero taka krowke :D .

po czym kupilem DT 125R, spedzilem z nia 5 Lat

No wiec wlasnie :) . Na DT juz mozna nabrac doswiadczenia szczegolnie przez 5 lat (27 koni ma)!

poprostu wiem jedna rzecz:  

"maszyna gwizda ale kierowca pizd*a""

Ja ja to to standart :mrgreen:

Tak doradzacie DR 350 ale ona nie kosztuje 3 kola tylko od 4,5 w gore.

 

To niech sobie strzeli jakąś sete w 2 suwie bo jak dla mnie za tą kwote 4t stworzonego do ostrzejszej jazdy w terenie nie dostanie... Prosze bardzo ostatnio na allegro KDX"ik stał za 2700zł i jest nadal na sprzedaz (cena do negocjacji). RX'a w tym momencie tez idzie tanio wyrwac, a juz napewno za kwote zaczynajaca sie od 3-jki! Wiem - w 2t trzeba robic czesciej remonty, ale z kolei jezeli trafi na DR'ke zakatana to bedzie trzeba wsadzic drugie tyle...

 

IMO wez DR'ke na handel, sprzedaj ja odrazu za wieksza kwote i wtedy szukaj sprzeta :D

 

....jeździłem na dt 125,..i że tak powiem czułem pewien niedosyt...wiem że to nie 4t....i chcę żeby moto była na kilka lat.

Napewno była odblokowana jak 95% DT'tek w Polsce- na 18 koni :roll: . Pozatym DT'tka sie nie prowadzi!

 

PIsales ze dobrze Ci sie jezdzilo na CR'ce- ten motocykl wazy ok 100kg a DR'ke sporo ponad 1,5 raza wiecej takze mozesz byc nieco zawiedziony!

Widze ze nie masz za duzego doswiadczenia i pewnie kupisz DR ze wzgledu na jej duzą moc, ale zobaczysz ze jak posmigasz z chlopakami na lzejszych sprzetach bedziesz zaskoczony jakim cudem oni z taka predkoscia pokunaja winkiel, nierownosci itp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego napisalem ze podstawowy test na sprzet to polozyc go i sprobowac samemu postawic na kola, a drugi zalac i sprobowac odpalic zalany motorek.

Kolejna sprawa to kwestia rozumku- z wlasnego doswiadczenia wiem ze 14-latek nie ma go w nadmiarze- tutaj w gre wchodzi sama adrenalina( sam probowalem w tym wieku ile wyciagnie MZ ts 250- 130km/h licznikowe), wiec proponowalbym rozwiazanie w formie kryzy na dolocie, lub blokadzie na przepustnicy , oraz przelozeniami extremalnie krotkimi- by na 5-tce wyciagal najwyzej 100-110km/h.

Po ilus tam nawinietych kilometrach mozna powoli , stopniowo oddlawiac motorek, az delikwent nabierze takiej wprawy i doswiadczenia w operowaniu 170kg klocem, ze do skrecania potrzebny mu bedzie tylko hamulec i odpowiednio nawinieta raczka gazu.

Wiem ze moze moje wypowiedzi sa kontrowersyjne(bo chlopak moze zrobic sobie powazne kuku), jednak przy odpowiednim podejsciu, rozwadze , mozna opanowac kazdy sprzet- inaczej nie byloby mistrzow w rodzaju Charmichela , Evertsa, czy innych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem ze moze moje wypowiedzi sa kontrowersyjne(bo chlopak moze zrobic sobie powazne kuku), jednak przy odpowiednim podejsciu, rozwadze , mozna opanowac kazdy sprzet- inaczej nie byloby mistrzow w rodzaju Charmichela , Evertsa, czy innych.

 

Oni zaczynali od małych motoyckli. Ja jestem zwolennikiem aby uczy.c sie czmś na miare swoich mozliwości bo i szybciej można sie nauczyć dobrze jeździć i zrobić mniejsza krzywde ale jeżeli chce dr 600 do jazdy po lesie to ok- Moj znajomy lata z nami po lesie na DR 600 i czasemi w błocie mamy problemy we trzech ją wyciągnąć mimo że kierowca naprawde jest kawał chłopa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm...z tego co czytam...troszke sie zniechęciłem do DR-ki, wiec co polecacie?

 

Tata sie upiera na 4t...ze względu na koszty...

 

bo kasy na utrzymanie CR,YZ itp. (125,250) niemam, wiec co polecacie?

 

W sumie może być 2t, tylko żeby żywotny był:D bo na utrzymanie moto mam 1000 zł na sezon około... kasa to ok.3.5 tysiąca, moto musi być enduro(rejestracja), oraz do pośmigania po lesie.

 

Co polecacie? Kololega mnie namawia na MTX 200 albo RX, tylko czy zmieszcze sie w kasie? Moto musi być zarejestrowane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kololega mnie namawia na MTX 200 albo RX, tylko czy zmieszcze sie w kasie?

Sluchaj kolegow... Jak mozna MTX'a z RX'em porownywac 8O . Bierz RX'a albo KDX'a! Tłok to co sezon nawet 2 mozna zmienic a kwota w granicach 400zł! Korba to cos troszke ponad 300zł no a lozyska na wał to za 100zł kupisz calkiem solidny komplet takze jak widzisz nawet z generalka silnika da rade sie w kwocie 1000zł zmiescic! WEz pod uwage ze jak Ci w takiej DR'ce cos padnie to sobie te 1000zł mozesz przez 2 pomnozyc najmarniej :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko ze w Dr cos tam nie pada zbyt czesto- i z reguly jak pada, to przez roznego rodzaju zaniedbania.

Tlok z pierscieniami do DR kosztuje od 600- 800 zl, szlif cylindra z zaleznosci od fachowosci od 50 zl- do 150zl.

Janek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg mnie powinienes stopniowo podchodzić do motocykli, chodzi mi o pojemmności......np.nikt raczej po zrobieniu kat A nie kupi sobie hayabusy (zwłaszcza jak wczesniej simsonkiem jeździł:D )....tylko stopniowo zacznie od małych do mocniejszych silników....przynajmniej ja tak słyszałem od wielu osob i każdy tak radzi....ale rób co chcesz....my możemy Ci tylko zasugerować nasz pogląd....który jak widać jest podzielony :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...