Skocz do zawartości

XR 250


Rekomendowane odpowiedzi

Dobra , juz po sledziu. Do rzeczy.

XR 250R: Moc spod kola: 22,7 KM/8500obr, moment; 2,2 kg.m/6500obr,

V max-124km/h(przy standardowym przelozeniu- 13/48), przyspieszenie od 0-400 m: 16,09sek, masa z paliwem: 128 kg.

Luzy zaworowe(na zimno)- zawory ssace: 0,05mm, zawory wydechowe:0,08mm- sprawdzanie i regulacja- co 1500 km, wymiana oleju z filtrem- co 1500km.

Amorki przod: 41mm, skok:280mm,

Amorki tyl: skok: 280mm

Wysokosc siedzenia: 925mm.

Wszystkie 250 Hondy z tych lat z RVFC- 6 biegow : luzy ssace: 0,05, wydechowe: 0,08.

Seria XL troszeczke dluzsze przebiegi miedzy regulacjami- jednak praktyka warsztatowa sugeruje podobne okresy wymian i regulacji dla calej serii silnikow 250 RVFC.

 

Wersja XL 250 (oraz BAJA)

Moc z silnika 28KM/8500obr, momet: 2,5kg.m/7500, V max: 140km/h

Amorki przod 41mm, skok 260mm, tylne skok; 260mm. Masa z paliwem 124kg(BAJA-126KG), wysokosc siedzenia: 860mm.

 

Honda XL Degree 250.

Silnik chlodzony ciecza!(od NX 250-Dominator) poj: 249, 2 walki rozrzadu, 4 zawory na cylinder, sprez: 10,4:1

Moc z silnika 25KM/8000, moment: 2,5kg.m/6500, V max( zmierzona):136km/h, od 0-400m: 15,92 sek, masa z paliwem: 129kg.

Amorki przod: 37mm, skok: 220mm, tylne skok: 190mm.

Wysokosc siedzenia:790mm.

Luzy zaworowe sprawdzanie co 12000km. Zawory ssace: 0,23, zawory wydechowe: 0,23.

Wymiana oleju z filtremco : 12000km.

Jest jeszcze z chlodzonych ciecza: AX-1, oraz wspomniana:NX 250-Dominator.

Z chlodzonych powietrzem: XLR 250R Special, XLR 250 R BAJA, .

Jest jeszcze XLR, oraz XR 200- z silnikiem 2-zaworowym, ale i tak moc niezla- spod kola 15,2 KM/7200 a masa z paliwem 120kg(XLR 200), i 109 kg(XR200).

To chyba wszystko. odnosnie - tego jak wygladaja niektore z tych sprzecikow podaje strone- tam sa duze ilosci Hond wyprodukowane od poczatku firmy!

www.100megsfree4.com/honda/

Janek.Sorry Moderatorzy ze przynudzam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki wielki jannikiel post naprawde duzo wniosl do tematu! Troche mnie przerazila masa ktora w motocyklu uzywanym w ostrzejszym terenie jest dosc wazna...

Miales moze przyjemnosc jezdzic/posiadac ten motocykl? Jesli tak to jakie sa wrazenie odnosnie prowadzenia oraz pracy zawieszenia?

Z gory dzieki za odpowiedz :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezdzilem kiedys na XR 600- i wstyd sie przyznac ze chlopaki mnie objezdzali na XR 250- ale dlatego ze oni juz jezdzili (nawet w zawodach), a ja, nadal czulem respekt przed momentem 600.

XR 250- z 1995 roku miala z przodu tylko napiecie sprezyny, za to z tylu napiecie , tlumienie dobicia i odbicia.

Nie wiem jak zawiecha pracowala, ale w moim 600 bylo podobnie z przodu napiecie , z tylu napiecie, tlumienie dobicia i odbicia.

Jako ze bylo to 10 latek temu- to malo pamietam szczegolow, tylko ogolnie 250 lzejsza byla od 600, miala oczywiscie slabsze wyjscia w proste- jednak na szutrowych ostrych zakretach, oraz w jezdzie po gorach - chlopaki musieli czekac na mnie.Fajnie sie wspomina tamte czasy- i tesknie za XR-ka- moze jeszcze sie nadarzy okazja- mysle ze teraz dalbym sobie rade z dzikoscia tej maszyny i robie sobie proby na kloco- krowiastym BMW (na wszelki wypadek).

Aha XR 250- 2003 ma juz w przednim zawieszeniu i napiecie i tlumienie dobicia i odbicia. Pozdr.Janek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wersja XL 250 (oraz BAJA)  

Moc z silnika 28KM/8500obr, momet: 2,5kg.m/7500, V max: 140km/h  

Amorki przod 41mm, skok 260mm, tylne skok; 260mm. Masa z paliwem 124kg(BAJA-126KG), wysokosc siedzenia: 860mm

 

Mozna jeszcze dodac, ze w wersji XLR250R BAJA jest chlodnica oleju (taka jak w XR400) przed glowka ramy. Ma tez dluzsze skoki zawieszen - po 270mm i podwojna lampe (swieci naprawde skutecznie).

Jezdzilem takim moto przez dwa sezony i musze przyznac, ze jak w calej serii XLR/XR silnik i podwozie jest niezawodne. Nigdy nic sie nie zepsulo. Jedynie udalo mi sie wybic lozysko glowki ramy od skokow. Utopilem honde kilka razy i po wylaniu wody z wydechu i wyczyszczeniu swiecy odpala bez problemow - zawsze o wlasnych silach wrocila do domu.

Jezdzilem z kolesiami na 125 2t i jesli, to ja czekalem na nich. Przewaga 4T w terenie, gdzie moment obrotowy i umiejetne operowanie gazem jest wazne jest duza.

Fotki moto sa pod linkiem ponizej.

 

pozdro,

Jacek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a co powiesz na Yamahe TTR 250, kolega ma (jest na sprzedaz) i calkiem zacne enduro, lekkie, silne bezawaryjne. Moto jak na 250 ladnie sie zbiera (z gazu na jedno na 3) ma calkiem dobre zawieszenia. A i jeszcze jeden fajny plus "czarny maly przycisk" pstryk i moto chodzi :evil:

 

Podaj szczegóły tego sprzętu - rocznik, przebieg i jakieś fotki lub namiar na właściciela. Jeśli to jest to o czym myśle byłbym zaintreresowany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widze że Honda jest bardzo chwalona przez użytkowników. Na co trzeba zwrócić uwage przy kupnie, czy jest duże prawdopodobieństwo, że jakaś wada nieda się wykryć podczas jazdy testowej i osłuchiwania moto :?: Może XR ma jakiś element który jest jej słabym punktem i przy kupnie trzeba zwrócić szczególną uwage :?: Porównując parametry XR250 i DR350 moge stwierdzić że są podobne, jak to się ma w praktyce :?: Które moto jest lepsze :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam XR250RM 92r prawie rok, przez ten czas nie mialem zadnej awarii, oprucz swiecy ngk, ktora padla od jazdy w zimie, oraz mam problem ze swiatlami, ale to jest wina jednego kondensatora i z ta wada juz ja kupilem.

jak pisal wczesniej jannikiel trzeba ja regularnie serwisowac, o ile dobrze pamietam zmiana oleju i regulacja zaworow co 1000-1500km a zmiana filtra oleju chyba co druga zmiane oleju (ale moge sie mylic), jesli bedziemy regularnie serwisowac i jezdzic na dobrym oleju to sprzet moze jezdzic latami.

moja XR ma chlodnice oleju pod przednia lampa i jeszcze nigdy nie udalo mi sie jej porzadnie zagrzac zebym czul jakis spadek mocy. dla wlasnego bezpieczenstwa nie polecam wsiadac bez butow enduro, mozna spalic buty i przy okazji sie poparzyc(dalem sie przejechac kumplowi to przypalily mu sie glany), blok silnika przez chlodzenie olejem i powietrzem robi sie bardzo goracy od jazdy w terenie.

na moc nie narzekam, choc przelozenia mam dosc szybkie( I bieg- 40kmh II-60 III-80 IV-100 V-120 VI- dokladnie niewiem, z gorki mialem 135, mozna bylo wiecej) a na rownym to do 130 dochodzi. ogolnie sprzet do 100 ciagnie calkiem calkiem, potem do 120 juz troche gorzej, ale mimo wszystko nie jest zle.

ktos wczesniej polecal kupno 2T, stanowczo odradzam, chyba ze ma byc to sprzet typu EXC i jazda w zawodach, jesli nie to nie ma sensu.

do enduro sprzet jest wysmienity, silnik dosc elastyczny, ciagnie dobrze i rowno z dolu, sprzet dobrze jezdzi na srednich obrotach, nie trzeba go krecic. zawieszenie tez niczego sobie, lepsze od KLX 250, tyl jest gazowy z regulacja, przod pompowany(nowsze roczniki, od 95 albo 96, maja regulacje tlumienia), oprucz tego bardzo wygodna kanapa i ogolnie pozycja nie meczaca, porownujac do chocby DT125 w ktorej kanapa przyprawia mnie o bol jajek :evil: i ogolnie pozycja i prowadzenie jest z dupy moim zdaniem.

moja wersja jest bez kierunkow, z okrojona elektryka bez stacyjki. jest tylko klakson, predkosciomierz i swiatla no i taka brzydka lampa tylnia z miejscem na tablice. wersja r rozni sie chyba tylko wlasnie ta lampa(taka malutka na blotniku).

 

zdjecie mojej hondy

 

jak by co to pytaj na gg(czesto niewidoczny)

 

pozdrawiam

 

Co do XR 250 to ktoś na 4um ją ma bo pytał si emie na pw o wydech do niej.

to bylem ja :evil:

 

aha:P moje gg: 2901323

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
Na jaki rynek byly produkowane te motocykle? Przegladalem chyba kazdego ebay'a i znalazlem tylko 2 swieze sztuki roczink 200x.

 

wchodziłeś na bickepicsa? bo też mnie ten model zainteresował, noi poszukałem fotek, i jest np z 2001 i z 2000 i jest to fota z filipin. wiec pewnie na tamte rejony byla produkcja tego modelu juz w puzniejszcyh latach, ale już pop,fotach jak patrze to nie ma juz podwojnej lampy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...
  • 7 miesięcy temu...

Ja moge tylko napisać ze DR jest cieższa i ma napewno wiekszy prześwit :) . A jezeli ktos latal na obydwu sprzetach to chetnie poslucham opinii.

 

Witaj

Mialem kilka DRek i rozne wersje, moja dziewczyna posiada obecnie XR 250 Japonska wersja z rozrusznikiem.

Moim zdaniem efektywna moc jest wyzsza w XR, wieksza elastycznosc mimo mniejszej pojemnosci. O wiele wieksza kultura pracy silnika, zawiasów i ogolnie calosci motocykla. Masa o wiele mniejsza. Moto bardzo zwinne. (jak na tą klase) Co do przeswitu to nie jestem pewien - zalezy tez od ustawien zawieszenia. Mialem XR600, obecnie latam XR400 wiec szczerze moge stwierdzic ze jesli uda Ci sie dorwac XR 250R (najmocnijsza i najlzejsza - przelozenia, wiekszy gaznik i odchudzona) to bedzie najlepsza opcja na enduro w dosc ciezkich warunkach a i skoki powinna wytrzymac przez dluzszy czas. warto pamietac o trwalosci tych motocykli jesli masz wybierac.

Smigalem roznymi motungami ale ten to rewelacja. Polecam :icon_mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Przepraszam że odkopuje, ale nie ma sensu zakładać nowego tematu skoro w tym można się wypowiedzieć i uzyskać pomoc :biggrin: Więc już mówię o co mi chodzi.

 

Jestem chłopakiem, który lubi czasem przycisnąć, pośmigać po lesie/polnych drogach/drogach publicznych/długich trasach. Jak pod tym względem wypada XR 250 w tej nowszej wersji? Bodajże XR 250 Tornado. Myślałem o zakupie owego motorka i zakupienie do niego również kompletu kół supermoto. Czy jest to w ogóle możliwe ? Istnieje możliwość że ją przegrzeje jeżdżąc cały dzień ? Na drogach publicznych, jakąś dłuższa trasa? Czy tym motocyklem jest to w ogóle możliwe?

 

Ps. Mam nadzieję że nie pomieszałem i da się czytać i cokolwiek z tego zrozumieć xD

 

Ps2. Czy może kawasaki klx 250? Mam nielada dylemat ... Honda niby wytrzymałe silniki, a kawasaki .. nie wiem ..

Edytowane przez Gr4nd
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezeli dobrze mi sie wydaje to XR Tornado była to jakas troszke inna wersja na bardziej egzotyczny rynek. Co do XR w "nowej budzie" czyli po roku 1996, miala ona zmienioną skrzynie biegów, przełożenia są krótkie przez co motocykl mimo umiarkowanej mocy okolo 30hp zasuwa jak głupi. Ja osobiście miałem XLR250R bardziej ociężała wersja XRki z metalowym bakiem, słabszym zawiasem, rozbudowaną elektryką itd. wyprodukowana w roku 1993. Bardzo milo wspominam ten motocykl. Motocykle z serii XR250 wymagają dość czestych czynnosci serwisowych, wymiana oleju z filtrem + regulacja zaworów co 1500km. Darze sporą sympatią te motocykle.

Co do KLXa to nie mialem w ogóle styczności z tym sprzetem, moc pewnie podobna do XR, jedyna rzecz ktora mnie przeraza w KLXe to mokra miska olejowa, przy duzych przechyleniach grozi przytarciem sprzeta.

Fajnie że odnowiłeś temat, mam nadzieje ze ktos jeszcze sie wypowie, z chęcią pochłone informacje na temat tych motocykli :lalag:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...