Skocz do zawartości

Problem z F3


Grigori
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Wszystkich

Jak w temacie, mam problem (albo tak mi się tylko wydaje). W październiku kupiłem swój pierwszy sprzęt (wiedziełem, że kocham motocykle:))) i nie mam żadnego doświaczenia w tym temacie, a problem jest następujący : wydaje mi się, że układ chłodzenia nie pracuje właściwie, objawia się to w następujący sposób. Po uruchomieniu silnika, nawet wczoraj gdzie temperatura na zewnątrz wynosiła ok. -2 stopnie, po 10-15 min. zaczyna się włączać wentylator. Nie wiem czy to normalne w tym modelu, ale skoro tak się dzieje w okresie chłodniejszych dni to co będzie się działo latem, gdy temperatura przekroczy 20, czy 25 stopni. I druga sprawa : podczas jazdy na 1, czy 2 biegu delikatnie mocniejsze dodanie, lub ujęcie gazu powoduje nieprzyjemne szarpnięcia i jakiś dziwny stuk. Sprawdzałem podobny manewr u kolegi na GSX F-e i u niego nic takiego nie występuje, a ma trochę straszego sprzęta. Proszę o opinię i ewentualne poradu użytkowników cbr-y.

 

PS. Sprzęt to CBR 600 F '96 z przebiegiem ok. 43tyś. km

 

Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podczas jazdy na 1, czy 2 biegu delikatnie mocniejsze dodanie, lub ujęcie gazu powoduje nieprzyjemne szarpnięcia i jakiś dziwny stuk

 

Stawiam na zużyty układ napedowy, możliwe jest także że wystarczy naciągnąc łancuch.

 

 

Po uruchomieniu silnika, nawet wczoraj gdzie temperatura na zewnątrz wynosiła ok. -2 stopnie, po 10-15 min. zaczyna się włączać wentylator. Nie wiem czy to normalne w tym modelu, ale skoro tak się dzieje w okresie chłodniejszych dni to co będzie się działo latem, gdy temperatura przekroczy 20, czy 25 stopni

 

Dzieje sie tak gdy motocykl pracuje i nie jedzie, czy może podczas jazdy ten wentylator sie załącza ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W czasie jazdy wszystko jest ok. temperatura w normie. Widocznie ten typ tak ma. Może na zaś się martwiłem, ale czekałem na swój pierwszy motor przez 10lat, a zrobiłem dopiero 1500km i chiałbym się jeszcze się na cieszyć, tylko ta qrewska pogoda. Bruuu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
W czasie jazdy wszystko jest ok. temperatura w normie. Widocznie ten typ tak ma.

 

Nie ten typ tylko każdy tak ma (z chłodnicą) :D

 

Jak nie jedziesz to powietrze nie wieje na chłodnicę i nie chłodzi....czyż nie? ;)

 

W sumie podpinać się nie musiałem ale zrobiłem to żeby pogratulować najładniejszego malowania F3 ;)

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie podpinać się nie musiałem ale zrobiłem to żeby pogratulować najładniejszego malowania F3

Bardzo długo szukałem mojej niuni właśnie w takim malowaniu i prawda' date=' że nasze sprzęty są w najładniejszym wydaniu 8) . Dzięki

 

te szarpanie to moze byc tez gumowy zabierak w tylnej piascie ' date=' chwyc reka tylnia zebatke i zobacz czy sie rusza wzlegem osi kola oczywiscie przy nieruchomym kole[/quote']

Sprawdzałem nie nie ma tam rzadnego luzu. Zauważyłem natomiast, że te stuknięcia występują w okolicy przedniej zębatki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do chłodzenia to mam tez F3 i moja nie załancza się tak wcześnie jak wasze,moja przy temperaturze -3 gdy chodzila prawie 30 min na dworzu wentylator sie jeszcze nie załączył, (zaznaczam że jest sprawny bo w lato gdy mocniej poodkręcałem to załancza sie ale też nie tak od razu),

a zakładającemu post sugerowałbym sprawdzenie czujnika temperatury i termostatu wg mnie załancza zbyt szybko w jego sprzecie.

 

p.s.a co do malowania CeBRy moja podoba mi się bardziej od waszych ;) (niebiesko czarno srebrna)

...pozdrowionka :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

synek - może twoja jest taka jak moja - ta w tle: http://forum.motocyklistow.pl/album_page.p...php?pic_id=2144 ...z takimi obciachowymi zielonymi odblaskowymi maziajdami? :mrgreen:

 

:lol: ...sorki panowie, ale mimo, że chciałabym, żeby było inaczej, to wg mnie F3 miały fajne malowanie (szczególnie czarno-stalowe) tylko w '97 (niestety w tym samym roku przeprojektowano im kanapę na szerszą, tym samym uniemożliwiając takim kurduplom jak ja stabilne sięganie nogami do ziemi, więc po pierwszej przysiadce do CBR '97 moje marzenia o posiadaniu ładnej CBR legły w gruzach ;) )

 

chociaż kurczę no... czasem jak popatrzę, to mi się ta moja podoba (miłość jest ślepa :buttrock:)

 

aaaa... abgluszek - najszybsze są czarne!!! :mrgreen: już kiedyś byłą o tym dyskusja na forum i były naukowe dowody :mrgreen: ale skoro chcesz to checkować, to możemy się see somewhere i i się przekonasz :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Agghia - no jest właśnie taka, ale nie aż taka znowu obciachowa, mi nie przeszkadza :D

 

a przy okazji jakby ktoś miał tą przykryweczkę na prawej owiewce ,,FUSE", to chętnie ją nabedę w tym niebieskim kolorze oczywiście, jakoś mi ja tak wywiało 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałem tylko nadmienić (nie będe kablował) że ta pani ma K&N, DynoJet'y i głośny wydech. Do tego sama waży mniej niż benzyna w jej baku :D - więc wynik sprawdzianu będzie przekłamany. Jak zostało kiedyś udowodnione - CBR'y w jasnych kolorach są najszybsze. Za to nie sposób się nie zgodzić - VFR w czarnym kolorze jest zdecydowanie mocniejsza od ogzemplarzy w innych kolorach. :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...