Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Na czym polega serwis/przegląd wtrysku paliwa? Czy trzeba tam cokolwiek robić, jeśli nie ma jakichś niepokojących objawów? Nie wiem, kiedy ostatnio była tam u mnie jakaś kontrola i nie wiem czy jest sens wywalać flotę na serwis.

Tak jak Vector pisze - pod wakuometry z nia

Świece po dwóch sezonach (dwa u mnie, nie wiem ile u poprzednich właścicieli) wypadało by wymienić?

Wymienia sie co 12tkm, jak ktoras padnie bedzie problem z rozruchem

Jak się pokażą delikatne luzy na główce ramy, to skręcać łożysko czy wymienić?

Mozna dociagnac, ale kierownica musi chodzic na podniesionym przodzie bez amorka skretu calkiem luzno i bez przeskokow, jak sie nie da tego uzyskac - wymienic lozysko.

Czy jest potrzeba wymiany oleju w lagach, nawet jeśli nie ma najmniejszego wycieku z uszczelniaczy? Zawias pracuje poprawnie, ale znowu chodzi o to, że nie wiem kiedy to ktoś robił, a olej się chyba starzeje, prawda?

Czy coś powinienem zrobić jakiś przegląd tylnego zawiasu. W każdym razie sprężyna nie jest jeszcze jakoś zużyta, ma dobre właściwości.

Przod jak nie cieknie to bym zostawil, widelce TL maja takie regulacje ze bez problemu zniweluja efekt podstarzalego oleju. Z tylu sprezyna ci raczej nie siadzie ale amorek moze byc juz bez tlumienia (ja tak mialem), chyba pozostaje wymiana bo nie wiem czy taki obrotowy ktos jest w stanie zregenerowac.

Edytowane przez mikitl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za rady. W takim razie zdecyduje się zrobić to i owo.

 

Z tylu sprezyna ci raczej nie siadzie ale amorek moze byc juz bez tlumienia (ja tak mialem), chyba pozostaje wymiana bo nie wiem czy taki obrotowy ktos jest w stanie zregenerowac.

 

A jak poznać, że tłumienie już nie działa poprawnie? Intuicja mi podpowiada, że ten amor gwałtownie by się skład i mocno wyrzucał zadupek w górę przy rozprężaniu jakby był zużyty. W każdym razie czegoś takiego u mnie nie ma.

 

Przypomniała mi się jeszcze jedna sprawa. Czy ktoś z Was robił coś dla poprawy skuteczności przednich lamp? Co byście polecali? Wiem, że da się naregulować strumień światła, ale tak czy siak skuteczność w nocy jest marna.

 

Próbowaliście zmiany przełożenia? Jakiej konfiguracji zębatek najlepiej użyć wg Was? Czy prędkościomierz korzysta z przedniej zębatki do liczenia prędkości? Bo wolałbym nie zaburzać jego pracy. Czy po założeniu zębatki tylnej z dwoma zębami więcej łańcuch zmieści się w osłonie czy trzeba ją zdjąć z wahacza? Podobnie z przednią z dwoma zębami mniej - czy łańcuch zaczyna o coś wtedy obcierać?

 

Ktoś próbował ganiać na oponie 190/55 zamiast 190/50 z tyłu? Jak wrażenia?

Edytowane przez MSI

Sikor#44 Moto Training

https://www.facebook.com/Sikor44/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamontuj xenon, masz soczewkę będzie idealnie.

W TLR miałem 190/55 motocykl szybciej się składał i łatwiej.

Dzięki. Czyli potrzebuję odpowiedniej przetwornicy i "żarówki" xenonowej?

No ok, widzę że są na sprzedaż gotowe zestawy. Coś się ogarnie :) .

Edytowane przez MSI

Sikor#44 Moto Training

https://www.facebook.com/Sikor44/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Może ktoś ma na sprzedaż dobre zaciski do TL'a? Albo wie gdzie dostanę komplet tłoczków hamulcowych na przód (razem z uszczelkami) w NIEZAPOROWEJ cenie? Na ebay'u najlepsza oferta jaką znalazłem to 18,75 GBP za tłoczek :(

Edytowane przez MSI

Sikor#44 Moto Training

https://www.facebook.com/Sikor44/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to ja też o hamulcach. Pod koniec sezonu przeprowadzając maszynę po podwórku, po delikatnym wciśnięciu klamki usłyszałem stuknięcie z okolic prawego zacisku. Powtórzyłem czynność i stuknięcia się powtarzały raz za razem. Nie miałem możliwości tam zajrzeć wcześniej - zrobiłem to kilka dni temu. Okazuje się, że klocek ma minimalny luz i w początkowej fazie zaciskania się na tarczy - podnosi się lekko do góry - stąd stuknięcie. Spotkaliście się? Jak to skasować?

 

Edit: Pytanie odnośnie TLR w zasadzie, ale w temacie wypowiadają się i S-kowcy i R-kowcy, więc dużego faux pas nie strzeliłem ;)

Edytowane przez krzywer

Na pohybel wszystkim zdradliwym sukom!

 

dmnz.jpg <== kliknij i polub :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę to dziwne bo przecież klocki wiszą na takiej tulejce, do tego zaciski mają odpowiednie, dopasowane wgłębienia na klocki, więc klocki przemieszczają się zgodnie z kierunkiem ruchu tłoczków. Nie wiem, gdzie tu miałby być inny ruch tłoczków, chyba że czegoś nie rozumiem.

Sikor#44 Moto Training

https://www.facebook.com/Sikor44/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To już więcej niż jedna gleba była? Biedna sztunia :(

 

Pewnie nity tarczy się poluzowały (norma w suzuki) i na nich tarcza puka. Złap za tarczę i spróbuj ją na chama poruszać przód tył - zobaczysz czy jest luz. A nawet jeśli jest, trzeba z tym żyć, co druga tak ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie tarcze - są sztywne. Klocek ma minimalny ruch góra - dół. Od żadnych gleb, podejrzewam blaszki. Poza tym jakie gleby? Była jedna, paciaka "po nodze" nie liczę.

MSI, tłoczki mają jeden ruch - to logiczne, ale klocek porusza się względem tłoczka.

Na pohybel wszystkim zdradliwym sukom!

 

dmnz.jpg <== kliknij i polub :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zamieżam sam wymienić sprzęgło w mojej suzi. Mugłby ktoś podrzucić jakiś opis jak to zrobić

O chłopaku... Opisem Cię nie poratuję, ale jeśli chcesz korepetycje z polskiego - wal śmiało.

Na pohybel wszystkim zdradliwym sukom!

 

dmnz.jpg <== kliknij i polub :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

To nie tarcze - są sztywne. Klocek ma minimalny ruch góra - dół. Od żadnych gleb, podejrzewam blaszki. Poza tym jakie gleby? Była jedna, paciaka "po nodze" nie liczę.

MSI, tłoczki mają jeden ruch - to logiczne, ale klocek porusza się względem tłoczka.

Witam,

 

Mam to samo i nic z tym na razie nie robię.

Myślałem, że powodem stukania klocków było

ich wyrobienie, po wymianie na nowe w jakimś tam

stopniu się uciszyło, ale problem pozostał.

Dodam, że stukanie występuje bardzo sporadycznie i w

żaden sposób nie wpływa na jakość hamowania.

Może podgięcie blach zabezpieczających da jakiś rezultat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...