aker6 Opublikowano 15 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2005 WitamChciałbym poruszyć temat obecnie produkowanych cylindrów, tłoków i pierścieni firmy Almot do Junaka. Miałem taki komplet i po 5 tys km pierścienie i tłok były zuzyte, a cylinder był w miare dobry. Uzywałem oleju Lux tak jak było to orginalnie. A przecież powinien przejechać coś koło 40 tys Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
herflik Opublikowano 15 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2005 czeee po 5 tys km pierścienie i tłok były zuzyte, a cylinder był w miare dobry. Pierscienie to juz pewnie po 1 tys km byly zuzyte tylko o tym nie widziales :PGeneralnie z Almotu oplaca sie brac wlasnie cylinder i tlok .. a pierscienie z Poznania (bo te "Motusy" są delikatnie mowiac do du..y) Uzywałem oleju Lux tak jak było to orginalnie Nooooo radze sie przezucic na jakis lepszy olej ... są jakies granice orginalnosci (powietrze w dętkach tez ma kolega orginalne ? :mrgreen: ) pozdrawiam herflik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aker6 Opublikowano 16 Grudnia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2005 Więc jaki olej doradzasz? Słyszałem ze dobry dla Janka jest olej do dieseli. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
herflik Opublikowano 16 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2005 czee Ja tam jezdze na mineralnym Lubro 20W/50 , nie jest co prawda najwyzszej klasy ale silnik mojego Janka juz ma troche przebiegu i ten olej bardzo mu pasuje :D Niektorzy jezdza na syntetykach i sobie chwala ... w kazdym razie kazdy olej bedzie lepszy niz luks , po ktorym zostaja w silniku kilogramy szlamu :? pozdrawiam herflik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grabster Opublikowano 17 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2005 Witam! Niech każdy wpisze na jakim oleju jeżdzi. Ja leje lotos minrelany 15w 40 do silnika, skrzyni biegów i sprzęgła (nie puchnie). A co myślicie o płukani silnika? W sklepach jest pełno takich środków, wlewa sie je do oleju i odpala moto na ok 15 min i spuszcza. Ja zrobiłem kapitalny remont silnika i drugiej wymianie oleju płukałem, olej mimo iż nie był zbyt brudny po "przepłukaniu" wyglądał jak po paru tysiącach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aker6 Opublikowano 25 Grudnia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2005 powietrze w dętkach tez ma kolega orginalne ? Skąd u Ciebie tyle ironii? Masz problemy w domu?Dziewczyna Ci nie daje? :D A może Junak nie chce odpalić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 27 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2005 aker a gdzie nabywałeś ten orginalny olej LUX 10 ?A może on tam już był ? Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aker6 Opublikowano 27 Grudnia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2005 "Uzywałem oleju Lux tak jak było to orginalnie." Lux można kupić w Agromie, widziałem też na stacji Orlen. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 27 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2005 Plukanie silnika jakimis srodkami przy wymianie oleju moze przyniesc wiecej szkody niz pozytku. Trzeba przeciez wyplukac rowniez z silnika ten srodek pluczacy.Nowoczesne oleje maja tyle dodatkow myjacych ze zadne plukanie nie jest potrzebne. Oczywiscie o Luxie radze zdecydowanie zapomniec.Wracajac do glownego tematu tego watku to oprocz pierscieni z kompletu Almota ,ktore sa do niczego rowniez sworzen tlokowy jest zle zrobiony ( za ciasne pasowanie z tlokiem, brak fazki na koncach co moze doprowadzic do wypchniecia zabezpieczen podczas pracy silnika i zniszczenia cylindra ). Ostatnim gwozdziem do trumny jest brak jakichkolwiek grup selekcyjnych w pasowaniu cylindra i tloka, tak ze najlepszym wyjsciem bylo by kupic cylinder + nadwymiarowy tlok i zrobic szlif tego cylindra dopasowujac go do kupionego tloka. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GaCek Opublikowano 27 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2005 Ja osobiście jakoś nie przepadam za aluminiowym cylindrem do Junaka. Ja w każdych swoich silnikach mam oryginalne żeliwniaki jedynie tłoki z almotu i niechczęsne pierścienie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
m67 Opublikowano 31 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2005 Ja swoim Junaczkiem zrobiłem na tym zestawie około 8 tys. Rozebrałem i pierścienie oczywiście do wymiany. Zużycie gładzi cylindrowej i tłoka OK. Teraz mam pierścionki z Poznania i sobie chwalę. Jeśli chodzi o cylinder żeliwniak jak najbardziej OK. Mam w drugim Junaczku.Temat oleje:Silnik: Zielony Lotos 15W/40Skrzynia: HipolSprzegło: olej do skrzyń automatycznych (czerwony) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
herflik Opublikowano 2 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2006 czeee Skąd u Ciebie tyle ironii? Masz problemy w domu?Dziewczyna Ci nie daje? Smile A może Junak nie chce odpalić? Nic z tych rzeczy :lol: To mial byc taki żart :!: Weno sie Kolego wyluzuj :( Co do sworzni tłokowych .. ostatnio w ofercie Skutera pojawil sie model "de lux" .Mial ktos juz z tym wynalazkiem stycznosc ? Roznica jest w dokladnosci obrobki , zastosowanym materiale ... czy tylko cenie ? pozdrawiam herflik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.