Skocz do zawartości

nowe cylindry do Junaka z Almotu


aker6
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Chciałbym poruszyć temat obecnie produkowanych cylindrów, tłoków i pierścieni firmy Almot do Junaka. Miałem taki komplet i po 5 tys km pierścienie i tłok były zuzyte, a cylinder był w miare dobry. Uzywałem oleju Lux tak jak było to orginalnie. A przecież powinien przejechać coś koło 40 tys

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czeee

 

po 5 tys km pierścienie i tłok były zuzyte, a cylinder był w miare dobry.

 

Pierscienie to juz pewnie po 1 tys km byly zuzyte tylko o tym nie widziales :P

Generalnie z Almotu oplaca sie brac wlasnie cylinder i tlok .. a pierscienie z Poznania (bo te "Motusy" są delikatnie mowiac do du..y)

 

Uzywałem oleju Lux tak jak było to orginalnie

 

Nooooo radze sie przezucic na jakis lepszy olej ... są jakies granice orginalnosci (powietrze w dętkach tez ma kolega orginalne ? :mrgreen: )

 

pozdrawiam herflik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czee

 

Ja tam jezdze na mineralnym Lubro 20W/50 , nie jest co prawda najwyzszej klasy ale silnik mojego Janka juz ma troche przebiegu i ten olej bardzo mu pasuje :D

Niektorzy jezdza na syntetykach i sobie chwala ... w kazdym razie kazdy olej bedzie lepszy niz luks , po ktorym zostaja w silniku kilogramy szlamu :?

 

pozdrawiam herflik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam! Niech każdy wpisze na jakim oleju jeżdzi. Ja leje lotos minrelany 15w 40 do silnika, skrzyni biegów i sprzęgła (nie puchnie). A co myślicie o płukani silnika? W sklepach jest pełno takich środków, wlewa sie je do oleju i odpala moto na ok 15 min i spuszcza. Ja zrobiłem kapitalny remont silnika i drugiej wymianie oleju płukałem, olej mimo iż nie był zbyt brudny po "przepłukaniu" wyglądał jak po paru tysiącach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Plukanie silnika jakimis srodkami przy wymianie oleju moze przyniesc wiecej szkody niz pozytku. Trzeba przeciez wyplukac rowniez z silnika ten srodek pluczacy.

Nowoczesne oleje maja tyle dodatkow myjacych ze zadne plukanie nie jest potrzebne. Oczywiscie o Luxie radze zdecydowanie zapomniec.

Wracajac do glownego tematu tego watku to oprocz pierscieni z kompletu Almota ,ktore sa do niczego rowniez sworzen tlokowy jest zle zrobiony ( za ciasne pasowanie z tlokiem, brak fazki na koncach co moze doprowadzic do wypchniecia zabezpieczen podczas pracy silnika i zniszczenia cylindra ). Ostatnim gwozdziem do trumny jest brak jakichkolwiek grup selekcyjnych w pasowaniu cylindra i tloka, tak ze najlepszym wyjsciem bylo by kupic cylinder + nadwymiarowy tlok i zrobic szlif tego cylindra dopasowujac go do kupionego tloka.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja swoim Junaczkiem zrobiłem na tym zestawie około 8 tys. Rozebrałem i pierścienie oczywiście do wymiany. Zużycie gładzi cylindrowej i tłoka OK. Teraz mam pierścionki z Poznania i sobie chwalę.

Jeśli chodzi o cylinder żeliwniak jak najbardziej OK. Mam w drugim Junaczku.

Temat oleje:

Silnik: Zielony Lotos 15W/40

Skrzynia: Hipol

Sprzegło: olej do skrzyń automatycznych (czerwony)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czeee

 

Skąd u Ciebie tyle ironii? Masz problemy w domu?Dziewczyna Ci nie daje? Smile A może Junak nie chce odpalić?

 

Nic z tych rzeczy :lol: To mial byc taki żart :!: Weno sie Kolego wyluzuj :(

 

Co do sworzni tłokowych .. ostatnio w ofercie Skutera pojawil sie model "de lux" .Mial ktos juz z tym wynalazkiem stycznosc ? Roznica jest w dokladnosci obrobki , zastosowanym materiale ... czy tylko cenie ?

 

pozdrawiam herflik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...