overkill Opublikowano 3 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2007 (edytowane) No to trzeba by jakoś pozbierać do kupy wszystkie uwagi i spisać młodszym adeptom sztuki, co w sezonie spotyka nasz motocykl i na co po sezonie zwrócić uwagę, naprawić czy wyczyścić, aby na następny sezon był doskonale przygotowany.Pokrótce:1. śruby, śrubki i nakrętki /dokręcenie, konserwacja/2. łańcuch /wyczyszczenie, konserwacja/3. filtry /wyczyszczenie lub wymiana/4. olej /wymiana/5. klocki hamulcowe /sprawdzenie stanu, ew. wymiana/6. amory /lagi/ /sprawdzenie stanu, ew. uzupełnienie płynu/7. aku /wiadomo/8. gumy /opony, wężyki, przewody, uszczelki//czyszczenie, konserwacja, ew. wymiana/9. zbiornik paliwa /wyczyszczenie od środka/10. ogólna konserwacja nadwozia /wszędobylska rdza/ /wiadomo/Co w tych punktach zrobić, chyba nie muszę już się rozpisywać? Po sprawdzeniu tych elementów, motocykl na wiosnę będzie jak nowy. :banghead: Pomysł bardzo dobry i tak naprawde chyba początkowo ta strona spełnia ten zamysł.. ew. jak wiecej działow to poprostu musi to być jedno pod drugim. Sprawa jednak taka że jeden dział musiałą by robić jedna osoba bo inaczej sie pogubimy albo.. Ustalić jakie działy nas interesuja i potem każdy przegląda daj my na to 15 stron i wyciąga z nich każdy tekst który pasuje do jakiego kolwiek działu.. powiedzmy Każdy z nas by miał zestaw plików w wordzie o nazwach działow do których by machną wszystko co znajdzie... potem albo do jednej osoby albo umawiamy sie że każdy zajmuje sie odrazu tylko jednym działem i wszyscy wysyłaja do siebie te pliki których osoba otrzymujaca email sie zajmuje.. Boze moze to zbyt skaplikowane ale ktos to ogarnie :evil: Zgadzam się, że "SG" nie wypełni dużych luk (np. milimetr) - nie jest szpachlą, ale w małych (wąskich pęknięciach jest idealny)- nie musi to być oczywiście Super Glu - on jes rzadki, są kleje cjanoakrylowe w postaci żelu a z tych można w niewielkim zakresie korzystać jak ze szpachlówki. W sklepach modelarskich moża dostać - do wypełnienia luki (można też jej użyć jako kleju) żywicę, którą w makietach stosuje się jako imitację wody - jest idelanie bezbarwna. A co do klejów do plastiku działających jak rozpuszczalniki, to działająone tylko na polistyren, a nasze "szkła" nim niestety nie są. Co do duńskiej stronki - pogrzebię i podam odnośnik dokładny. A jest na niej parę innych ciekwaych rzeczy jak np. fajowe pdf-y z kolorowymi schematami elektryki chinamotorków różnej maści. :icon_evil: No widziałem te schematy - boże jak sie w tym połapać <lol> albo ten schemat instalacji alarmu fajny patent P.S. że taksie spytam jakie modele kleisz tzn samoloty łodzie "motocykle" :) ? Edytowane 3 Września 2007 przez overkill Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
overkill Opublikowano 3 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2007 P.S. że taksie spytam jakie modele kleisz tzn samoloty łodzie "motocykle" :icon_evil: ?Generalnie samoloty w 48 z II wś. Choć ostatnio męczą mnie tanki w 72. (Schematy, jak na schematy, są dość czytelne - w przciwieństwie do tego który otrzymałem przy zakupie motorka - przypomina on bardziej gilosz na banknotach niż rysunek techniczny)).tzn kleisz z kartonu ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andrzej.las5 Opublikowano 3 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2007 Moja szyba która pękła to plastik, więc klej sobie poradzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzys59 Opublikowano 3 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2007 Co do cyjanoakryli to jeszcze dodam że są różne, rzadkie, średnie i gęste, mają różny czas zastygania i rożny stopień wypełniania szczelin, ale jak poszukasz to znajdziesz CA sztywne i elastyczne. te wiadomości to też z modelarstwa, ale takiego 1:10 robiącego głośne bruuuuuuuuuuuum nad głową :buttrock: A co do żywic to najprościej wziąć w supermarkecie jakiś klej dwuskładnikowy epoxy lub epidiam, są twardniejące w 5 minut i są w 24 godziny (najbardziej elastyczne). A co do żywic poliestrowych to może być inny problem, miałem kiedyś przypadek że mi się plastik ropuścił na takiej żywicy, więc nie wiem czy szyba (bo to chyba plexa) wytrzyma taki eksperyment. Ja bym wybrał cyjanoakryl. Zawsze jak się to nie uda, można poprawić żywicą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
overkill Opublikowano 3 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2007 Co do cyjanoakryli to jeszcze dodam że są różne, rzadkie, średnie i gęste, mają różny czas zastygania i rożny stopień wypełniania szczelin, ale jak poszukasz to znajdziesz CA sztywne i elastyczne. te wiadomości to też z modelarstwa, ale takiego 1:10 robiącego głośne bruuuuuuuuuuuum nad głową :buttrock: A co do żywic to najprościej wziąć w supermarkecie jakiś klej dwuskładnikowy epoxy lub epidiam, są twardniejące w 5 minut i są w 24 godziny (najbardziej elastyczne). A co do żywic poliestrowych to może być inny problem, miałem kiedyś przypadek że mi się plastik ropuścił na takiej żywicy, więc nie wiem czy szyba (bo to chyba plexa) wytrzyma taki eksperyment. Ja bym wybrał cyjanoakryl. Zawsze jak się to nie uda, można poprawić żywicą.Ta szyba przeżyje bo sam kleiłem :biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CJT7 Opublikowano 4 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2007 Co do duńskiej stronki - pogrzebię i podam odnośnik dokładny. A jest na niej parę innych ciekwaych rzeczy jak np. fajowe pdf-y z kolorowymi schematami elektryki chinamotorków różnej maści. :biggrin: Tak, znalazłem ten schemat - całkiem czytelny. Niestety opisy pozostałych ciekawych pdf-ów po duńsku. :flesje: Mam pdf-a (po angielsku ;) ) z rozłożeniem naszego JL250 (lub prawdopodobnie R250) na części pierwsze (śrubki, i inne pozostałe elementy mechaniczne). Jak by ktoś chciał to mogę wysłać na PW. Pozdro,Tomek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CJT7 Opublikowano 4 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2007 (edytowane) Chciałem się trochę pozytywnie powywnętrzać na temat części i obsługi z serwisu Rometa do R250 (JL250-5 jakby ktoś nie wiedział :clap: ): Chodzi mi mianowicie o serwis części z f-my "Arkus&Romet Groups Sp.zo.o."z Dębicy. Strony www nie mają zbyt rewelecyjnej: ROMETPL. I nie znajdziecie tam opisu części do naszych JL (ale podobno pod koniec roku ma to się zmienić :) )Zamówiłem u nich telefonicznie (tel +48 14 6774322 w. 139 :) ) gmole do JL250 powołując się oczywiście na Rometa R250 (tak najlepiej :buttrock: ) i tak jak mówił Dimitrus z wysyłką kosztują niecałe 120PLN. Przesyłka przyszła następnego dnia dobrze zapakowana. Po wypakowaniu i przymierzeniu do mojego JL okazało się, że są jeszcze potrzebne mocowania do góry ramy (kabłąk) i do dołu (takie przedłużki żeby gmol nie dotykał wydechów). Zadzwoniłem ponownie z pytaniem o te dodatki - człowiek rozmawiający ze mną najpierw szukał w magazynie, potem w komputerze - zapytał kolegów i potwierdził, że rzeczywiście takie coś powinno być u nich po czym wyszperał to w magazynie i potwierdził, że rzeczywiście powinny te dodatki być razem z gmolem, który otrzymałem i oni już na swój koszt prześlą mi to znowu kurierem (zero dociekliwych pytań w stylu "czy napewno sprawdziłem, że tego nie ma w przesyłce" lub w stylu "pewnie kurier zgubił" - jest problem klient dzwoni i należy problem jak najszybciej rozwiązać - pełne zaufanie :buttrock: ) . Następnego dnia przyszła kurierem przesyłka z brakującymi elementami (plus niezbędne śrubki nakrętki). Obsługa jest bardzo sympatyczna, nie zbywają człowieka a próbują pomóc - nawet jak źle telefon przekieruje do innego działu to też starają się pomóc. Wydaje się, że mają sporo części zamiennych do JL (patrz R250), tak że warto chyba korzystać z tego kontaktu. Przepraszam za długi post i nie traktujcie tego jak jakiejś reklamy, bo ja nic nie mam wspólnego z firmą oprócz tego zakupu, ale wydaje mi się, że przy braku części i serwisów do naszych maszynek warto promować pozytywne i miłe zachowanie niektórych firm, tym bardziej że ta firma w jakiś sposób kontynuje tradycje polskiego Rometa. Pozdrawiam,Tomek PS. Jak pytałem w Kingwayu o te gmole to też mnie skierowali do ROMETA bo oni " dodatków nie sprowadzają" Edytowane 4 Września 2007 przez CJT7 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andrzej.las5 Opublikowano 4 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2007 Widać na telefon działają szybciej, bo na maile odpisują bardzo wolno. Średnio tydzień czasu. Pytałem o śrubę która trzyma osłonę świecy, bo zgubiłem w wakacje i niestety nie mają takich w swoim asortymencie. Może ktoś z Was ma jakąś śrubkę która pasuje, może z innego motoru będzie pasować.Podpowiedzcie coś. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luca Opublikowano 4 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2007 Z tą śrubką może być problem bo jest ona nietypowa. Najlepiej kup sobie z innym łbem dwie podobne śruby i zakręć z jednej strony dla niepoznaki.A jak nie to do zakładu ślusarskiego i niech ci dorobią z nierdzewki, jak już chcesz mieć w tym samym stylu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CJT7 Opublikowano 4 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2007 Czytałem gdzieś, że JL jest przystosowany do ciągnięcia wózka bocznego. Czy ktoś widział taki wózek boczny (gondolę) przystosowaną do JL? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
overkill Opublikowano 4 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2007 Czytałem gdzieś, że JL jest przystosowany do ciągnięcia wózka bocznego. Czy ktoś widział taki wózek boczny (gondolę) przystosowaną do JL?Ja widzałem, na moto bike show czy jakoś tak pokaztwali w 2005 roku :buttrock: wózek standardowy i dotego robią go w polsce - albo robili Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzys59 Opublikowano 4 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2007 ej krzyś a ty tez masz 200-ke?krzyś ty tez masz 200-ke? A i owszem, 200, i też w okolicach 6 tys obrotów mrówki mi gonią po d... i noga schodzi z prawego podnóżka ale da się wytrzymać :buttrock: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luca Opublikowano 4 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2007 Na Allegro kiedyś też był Jinlun z wózkiem bocznym za 10tyś. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzys59 Opublikowano 4 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2007 jezeli chodzi o instalacje to wiesz ze są dwie odrębne Co to znaczy że są dwie odrębne instalacje? w 200? Nie bardzo to rozumiem. Możesz wyjaśnić co miałeś na myśli? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CJT7 Opublikowano 4 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2007 Ja widzałem, na moto bike show czy jakoś tak pokaztwali w 2005 roku :buttrock: wózek standardowy i dotego robią go w polsce - albo robili Overkill, a nie masz jakichś szczegółów (zdjęć) itp? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.