Skocz do zawartości

JINLUN - Made in China


voti
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

A gdzie jest ta centrala rometa ??

 

W/g stronki Rometa:

Podgrodzie 32 C, 39-200 Dębica

 

Cholera, za mocno dokręciłem jedną śrubę od osłony silnika i złamała mi się na pół :D Połowa została w środku - macie jakiś pomysł jak ją wyciągnąć ? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W/g stronki Rometa:

Podgrodzie 32 C, 39-200 Dębica

 

Cholera, za mocno dokręciłem jedną śrubę od osłony silnika i złamała mi się na pół :D Połowa została w środku - macie jakiś pomysł jak ją wyciągnąć ? :)

 

Na wykręcenie śruby jak została w środku obudowy to w ogóle masakra jak sie ucieła wraz z obudowa to jeden ratunek - wykrętak.. sa w sklepach ale wielkość wykrętaka nie może być wieksza niż śruby.. najpierw punktujesz śrube, potemwiercisz małym wiertłem tak by sie zmieścił wykrętak i wyjmujesz... ale na twoim miejscu jak masz gawarancje udał bym głupa że pekła od drgań - ty nicn ie wiesz i sie nie znasz. żĄDASZ WYMIANY I BASTA.. TEN MOTOR MA TAKIE DRGANAI NA POCZATKU ŻE WSZYSTKO MOŻE SIE ZDAZYĆ - WALCZO O SWOJE I JUZ.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Synchronizacja gaźnika - prosta sprawa. Nie wnikając w szczegóły, podłącza się wakuometr, gdzie widać na zegarach wskazania. Reguluje się za pomocą wkrętów /śrub/ w gaźniku, wkręcając lekko lub wykręcając, aż wskazania będą jednakowe dla obu zegarów. Wyjęcie siuraka z bokserek gdy mocno ciśnie jest bardziej skomplikowane. :buttrock:

 

OK, chyba łapię o co chodzi, a tak na marginesie jakie jest ciśnienie w cylindrze silnika 250 rzędowego?

Pewnie w okolicy 10 atm, dobrze kombinuję?

Reasumując, dwa ciśnieniomierze wkręcone w miejsce świecy w oba cylindry? Ale jak mają być ustawione tłoki? Czy coś pokręciłem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK, chyba łapię o co chodzi, a tak na marginesie jakie jest ciśnienie w cylindrze silnika 250 rzędowego?

Pewnie w okolicy 10 atm, dobrze kombinuję?

Reasumując, dwa ciśnieniomierze wkręcone w miejsce świecy w oba cylindry? Ale jak mają być ustawione tłoki? Czy coś pokręciłem?

Przy synchronizacji gaźnika nie wykręcasz świec. Cała operacja odbywa się na odpalonym silniku. Trudno było by to zrobić w wykręconymi świecami.

Wakuometr podłączasz do gaźnika, odpalasz silnik i obserwujesz wskazania na zegarach. Reszta jak wyżej.

 

Jakie jest ciśnienie w cylindrach 250tki...?

Zabieś mi klina, bo nigdy nie interesowałem się tym. Z ciekawości sprawdzę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy synchronizacji gaźnika nie wykręcasz świec. Cała operacja odbywa się na odpalonym silniku. Trudno było by to zrobić w wykręconymi świecami.

Wakuometr podłączasz do gaźnika, odpalasz silnik i obserwujesz wskazania na zegarach. Reszta jak wyżej.

 

Jakie jest ciśnienie w cylindrach 250tki...?

Zabieś mi klina, bo nigdy nie interesowałem się tym. Z ciekawości sprawdzę.

A to zmienia postać rzeczy, wyobrażałem to sobie jak pomiar ciśnienia w cylindrach, a tu widzę chodzi o coś zupełnie innego, chyba muszę się doszkolić w temacie gaźniki motocyklowe.

Pytanie o ciśnienie było z tego powodu, że na allegro są "gotowce" do synchronizacji gaźników ale za 300 zł, a pojedyncze ciśnieniomierze są za paręnaście zł, pytanie tylko jaki mają mieć zakres pomiarowy i jak je podłączyć do gaźnika. Te pytania to bardziej z ciekawości, bo na razie to jeszcze nie mam do czego podłączać ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

name='andrzej.las5' date='28 lipiec 2007 - 11:08' post='979862'

 

No i dogadałem się w serwisie.

Wymianę oleju robię sam i przegląd będzie mnie kosztował tylko 80 zł.

A tak to jest koszt 140 + olej.

Niezłe ceny mają

 

a z jakiego serwisu korzystasz? pytam z ciekawości, bo sprawdzam warsztaty w gdańsku i okolicach, ot tak, żeby wiedzieć, gdzie w razie czego mogę podjechać z moto, gdyby się sypnął....żona pochodzi z elbląga, więc mam do malborka niedaleko

 

a tak dla informacji: GDAŃSK - na forum polecają

Dzidka z Brzeźna (601642703)

Piotrka z Narwickiej (603240840)

Maćka z Przymorza (503 845 695)

 

jeszcze nie sprawdzałem

 

aha...jeszcze jedno pytanie przyszło mi do głowy:

jak sprawdzić w jinlunie POZIOM OLEJU? przejrzałem forum motocyklistow....konsternacja...

sprawdzamy na zimnym, czy rozgrzanym silniku? jeśli na rozgrzanym, to jak długo czekamy 5min, 15?

gdzie patrzymy? na okienko rewizyjne? czy raczej na bagnet?

ile oleju wchodzi do JL150?

Edytowane przez mkmurawski
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taaaa... Reklamowałem w tym serwisie wcześniej wykręcenie się jednej śruby, to mi powiedzieli, że takich nie mają i żebym sobie sam dorobił. Zlewka totalna.

To nic że ci tak powiedzieli, masz prawo żądzać nie to zwrot gotówki za moto i kupisz sobie gdzie indziej gdzie będą potrafili to wymienić !!

 

A to zmienia postać rzeczy, wyobrażałem to sobie jak pomiar ciśnienia w cylindrach, a tu widzę chodzi o coś zupełnie innego, chyba muszę się doszkolić w temacie gaźniki motocyklowe.

Pytanie o ciśnienie było z tego powodu, że na allegro są "gotowce" do synchronizacji gaźników ale za 300 zł, a pojedyncze ciśnieniomierze są za paręnaście zł, pytanie tylko jaki mają mieć zakres pomiarowy i jak je podłączyć do gaźnika. Te pytania to bardziej z ciekawości, bo na razie to jeszcze nie mam do czego podłączać :banghead:

Pomiar cisnienia w cylindrach służy do oceny stopnia zużyycia cylindra i tłoka czyli nieszczelności... a ty miezysz nie ciśnienie a podcisnienie w momencie gdy tłok sie opuszcza tworzy podciśnienie i wyciąga paliwo z gaźnika czyli tworzy sie podcisnienie sęk w tym żeby dwa tłoki ciągneły to paliwo jednocześnie ponieważ tłoki muszą chodzić równo.. dlatego podłaczasz to do kroćca ssacego miedzy gaźnikiem a cylindrem są tam czarne śrubki w nie sie wkręca wakuometr i wtedy sie mierzy ale jak nigdy nie robiłe tego to nie polecam eksperymentować - na początek podjedź do serwisu i obserwuj - podpytaj

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie z innej beczki. Każdy motor ma swoją książkę pojazdu, a tam jest wpisany producent, czy możecie powiedzieć mi co ma wpisany Wektor a co Romet? Pytanie trochę z ciekawości, bo już się gubię, na oko niczym się te motory nie różnią, Lifan, Jinlun, ale jak się grzebie po sieci to raz piszą że Jinlun trochę lepszy, raz że Lifan, odnośniki zwykle mnie wyrzucają w okolice kingway ale czasami całkiem w inne miejsca. Wie ktoś jak to z tym sprzętem jest naprawdę? Czy to dla zwykłego usera w Polsce nie ma kompletnie znaczenia?

Edytowane przez krzys59
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a z jakiego serwisu korzystasz? pytam z ciekawości, bo sprawdzam warsztaty w gdańsku i okolicach, ot tak, żeby wiedzieć, gdzie w razie czego mogę podjechać z moto, gdyby się sypnął....żona pochodzi z elbląga, więc mam do malborka niedaleko

 

a tak dla informacji: GDAŃSK - na forum polecają

Dzidka z Brzeźna (601642703)

Piotrka z Narwickiej (603240840)

Maćka z Przymorza (503 845 695)

 

jeszcze nie sprawdzałem

 

aha...jeszcze jedno pytanie przyszło mi do głowy:

jak sprawdzić w jinlunie POZIOM OLEJU? przejrzałem forum motocyklistow....konsternacja...

sprawdzamy na zimnym, czy rozgrzanym silniku? jeśli na rozgrzanym, to jak długo czekamy 5min, 15?

gdzie patrzymy? na okienko rewizyjne? czy raczej na bagnet?

ile oleju wchodzi do JL150?

 

Ja jeżdżę do Tczewa- Gniszewo.

 

Wymieniłem olej na Castrola 10W40. Wszystko super tylko że po 100km, głośno skrzynia zaczęła pracować przy zmianie biegów. Czyżby dlatego że sie przegrzał olej?

Czy może dlatego że jak redukowałem przed przejazdem kolejowym to zredukowałem aż do jedynki podczas jazdy. Oczywiście miałem wciśnięte i nie puszczone sprzęgło?

Sprawdzę jutro i zobaczę jak silnik ostygnie.

 

Poza tym to motorek super, rozbujałem go do 110km/h, tak dla próby. Fajna zabawa.

 

Kolejne pytanie, bo ta instrukcja jest dziwna.

 

Oleju każą lać 900ml, a wchodzi 1,3 litra.

 

Każą czyścic filtr oleju, tylko gdzie on jest???

Czy roli filtra oleju nie spełnia korek który jest namagnesowany?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pedał hamulca jest zbyt nisko i nie mogę wcisnąć pod niego nogi.

Na pewno można go wyregulować. :(

Masz przy pedale śrubę do regulacji, ustawiasz jak Ci wygodnie a potem musisz jeszcze wyregulować linkę przy tylnym kole, by przypadkiem szczęki nie ocierały.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja do samochodu kupuje Valvoline 10W/40.

Czy mogę go też zastosować do motoru. Na korku wlewu oleju jest napisane 10W/40.

No ja do swojego Jinluna leję to samo co do samochodu, czyli Lotos półsyntetyk 10W/40 i jak na razie nie ma problemów, poza właśnie sprzęgłem.

Sprzęgło w Jinlunie jest bardzo czułe na olej i ma tendencję do szybkiego łapania. Gdy mi się bardzo silnik nagrzeje to przy dynamicznym ruszaniu sprzęgło łapie, puszcza, łapie, puszcza i wywołuje tym takie krótkie szarpnięcia co słychać waleniem łańcucha gdzie popadnie. To nie jest wina naciągnięcia łańcucha, tylko sklejania i puszczania sprzęgła. Luźny łańcuch to nabija się podczas jazdy, na nierównościach a przy ruszaniu to sprzęgło szarpie zębatką . Ten efekt można zniwelować poprzez zmianę oleju na inny. Mi się wydaje, że na mineralnym mi tego nie robiło a na samochodowym półsyntetyku tylko jak jest bardzo gorący dzień i z silnika aż kipi.

To samo z wyciem skrzyni biegów, czym olej rzadszy tym bardziej wyje. Trzeba by pojeździć na różnych olejach wtedy by się wyłoniło najlepszy dla Jinluna.

 

Pytanie w temacie technicznym - kilka razy przy skręcaniu na suchej nawierzchni miałem "przeczucie" uślizgu tylnego koła, a wczoraj na mokrej tył mi ładnie odjechał. Dodam że prędkość nie była większa niż 40 km, a ja wcale mocno nie składałem się w zakręt.

Ogólnie przestałem mieć zaufanie do tylnej gumy i mam pytanie czy słusznie ? Czy to wina opony, może ciśnienia w kołach, może jeszcze czegoś innego, a może ja robię jakiś błąd techniczny przy składaniu się w zakręt ?

No tyłu to nie miałem, choć czasem jedt uczucie jak by delikatnie uciekało przednie koło. Tak, że do tylnej nie mam zastrzeżeń, ale przednia mi już kilka razy wpadła w uślizg przy hamowaniu. Opony są dobre na gorące upalne dni i czysty asfalt, wystarczy jakiś piaseczek, lub deszcz i trzeba uważać i jechać z rezerwą bezpieczeństwa. Ja tam się już nie mogę doczekać, kiedy zmęczę te gumy, ale jakoś się nie chcą dać.

P.S.

Zmniejsz sobie trochę ciśnienie w tylnej oponie to przyczepność wzrośnie.

Edytowane przez Luca
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a tego kleju nie można wyczyścić benzyną albo jakimś rozpuszczlnikiem ?

Rozgrzewaj suszarką do włosów i napewno zejdzie.. powoli nagrzewaj od spodu i odrwaj i tak wkółko zejdzie całoś - tak sie robi ze wszystkimi "naklejkami"

 

a tego kleju nie można wyczyścić benzyną albo jakimś rozpuszczlnikiem ?

Jak użyjesz benzyny lub rzpuszczalnika klej ci sie rozmarze i nic z tego... no chyba że już zerwałeś tą naklejkę... to najlepiej zmywacz do paznokci

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a tego kleju nie można wyczyścić benzyną albo jakimś rozpuszczlnikiem ?

 

Pewnie można, tylko musisz uważać, żeby lakieru nie uszkodzić...

 

Z doświadczenia wiem, że najskuteczniejsza i najmniej inwazyjna metoda to palce. A że nie dla mięczaków... No cóż... Chińskimi sprzętami nie każdy odważy się jeździć :icon_mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi mi o to, że będąc u jednego z dystrybutorów Kingwaya zadałem pytanie o motor z silnikiem rzędowym, w odpowiedzi dostałem że będę miał problemy ze zsynchronizowaniem gaźników bo to dwucylindrowy, i że w ogóle to dwucylindrowe są beeee a jednocylindrowe, szczególnie u nich kupione i serwisowane są cacy.

Stąd moje pytanie, czy dwucylindrowe mają jakąś specjalną regulację silnika, na mój gust to powinien tam być jeden gaźnik, jak w maluchu, rozumiem w V dwa gaźniki ale w rzędowym? Może mnie ktoś oświecić jak to jest dokładnie?

Nie, no ale kity, chcieli Ci wcisnąć pewnie jednocylindrówkę :icon_mrgreen:

Ja od nowości jeszcze nie robiłem synchronizacji gaźników, jak moto chodzi ładnie na wolnych obrotach to nie ma sensu tego robić. dopiero gdy zaczyna się psuć to ustawiasz zawory a potem zabierasz się za synchronizację. Do tego wystarczy kupić sobie ze 2m wężyka przeźroczystego, przymocować do jakiejś deski w pionie układająć w kształt U-rurki, zalać wodą , tak, żeby było ładne U (nie za dużo, by nie było możliwości zassania) i końcówki podłączacie między gaźnik a cylinder do tych gum, w miejsce wykręconych wcześniej śrubek. Kręcicie śrubką między gaźnikami tak aby poziom wody przy zapalonym silniku był jednakowy w U-rurce. Na razie jednak odradzałbym jakiekolwiek kombinacje, najpierw dotrzyjcie swoje sprzętry.

 

co do uślizgu to sprawdz czy przypadkiem koło na wachaczu ci nie lata.. najłatwiej zrób to tak:

włacz pierwszy bieg.. nacisnij przedni hamulec dodaj troche gazu i puszczaj lekko sprzegło tak by próbował ruszyć i obserwuj wahacz czy oby nie skręca w lewo.. jeżeli tak to masz luzy na nim i stąd to wrażenie... nie jest one tak bardzo groźne ale adrenalina podskakuje

A gdzie jest ta centrala rometa ??

Co do luzu na wahaczu to dobrze go sprawdzić, ale nic nie smarujemy bo tam są tylejki stalowo gumowe i smar rozpuści gumę. Trzeba bardzo mocno skręcić by wahacz pracował na tych gumach a nie obracał się z luzem na śrubie.

 

aha...jeszcze jedno pytanie przyszło mi do głowy:

jak sprawdzić w jinlunie POZIOM OLEJU? przejrzałem forum motocyklistow....konsternacja...

sprawdzamy na zimnym, czy rozgrzanym silniku? jeśli na rozgrzanym, to jak długo czekamy 5min, 15?

gdzie patrzymy? na okienko rewizyjne? czy raczej na bagnet?

ile oleju wchodzi do JL150?

Ja sprawdzam na bagnecie siedząc na moto w pozycji tak jak normalnie jadę, poniewaź tak silnik pracuje.Okienka do zaglądania nie mam. Nie wiem ile oleju ma być w 150cc ale słyszałem, że coś koło litra.

Edytowane przez Luca
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Co do luzu na wahaczu to dobrze go sprawdzić, ale nic nie smarujemy bo tam są tylejki stalowo gumowe i smar rozpuści gumę. Trzeba bardzo mocno skręcić by wahacz pracował na tych gumach a nie obracał się z luzem na śrubie.

Tu sie z tobą nie zgodzę Luca kto ma to ma.. u mnie została wyrobiona pozostałość i wstrawięłm tlejkę z blachy i jet lepiej niż było a wszystko dlatego że nie było ani grama smarowidła.. a sama rdza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...