Skocz do zawartości

JINLUN - Made in China


voti
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Kurczę, znalazłem stronę i gość tylko pisze, że ma ten czujnik ale bez manuala co i jak zrobił.

 

Link --> http://strony.aster.pl/semaj/docelu.htm#instalacja

 

Wieczorem wezmę się za dalsze googlowanie, przyznam że temat mnie zainteresował gdyż też mam silnik chłodzony powietrzem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co myślisz o tym: schemat ?

To chyba schamat na klakson, tylko po co jeszcze sygnalizacja diodą, skoro i tak słychać?

Co do dzielenia układu na pięć to można również na piętnaście i wtedy stosujesz diody z trzema kolorami.

Silnik się nagrzewa - żóte zapalają się kolejno 1,2,3,4,5

Silnik łapie temperaturę pracy - zielone 1,2,3,4,5

Silnik zaczyna się zbytnio grzać - czerwone 1,2,3,4

5 - natychmiastwyłączyć silnik lub jeszcze lepiej przewietrzyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To chyba schamat na klakson, tylko po co jeszcze sygnalizacja diodą, skoro i tak słychać?

Co do dzielenia układu na pięć to można również na piętnaście i wtedy stosujesz diody z trzema kolorami.

Silnik się nagrzewa - żóte zapalają się kolejno 1,2,3,4,5

Silnik łapie temperaturę pracy - zielone 1,2,3,4,5

Silnik zaczyna się zbytnio grzać - czerwone 1,2,3,4

5 - natychmiastwyłączyć silnik lub jeszcze lepiej przewietrzyć.

 

Wielkie Sorry :icon_eek:. Oczywiście zgadłeś prawie dobrze (najprostszy alaram do samochodu :icon_mrgreen: ) :biggrin: . Teraz właściwy link i trochę wyprzedziłeś mój schemat ze swoimi przemyśleniami (jasnowidz? ;)) gdyż schemat jest na 16 diod:

Właściwy link. Jeszcze raz sorry za pomyłkę.....

 

A tu jeszcze jeden schemat (możliwe że łatwiej będzie z częściami) :D

Edytowane przez CJT7
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo fajna stronka o JAWIE.

Dawno nie widziałem silnika od niej.

Miał chłopak przygód.

Jak dla mnie to podchodził b. fachowo do zagadnienia remontu.

Na temat przygód z używanymi tego typu sprzętami to też coś mogę powiedzieć :bigrazz:

Ciągle tylko musiałem coś naprawiać i dokładać kase na części a teraz odkąd jeżdzę chińczykiem w końcu święty spokój, aż czasem mi brakuje tego naprawiania :biggrin:

Ten gościu od Jawy jak by zsumował te wszustkie wydatki to by już wyszło pół nowego chińczyka, no ale liczy się pasja i samozaparcie. Człowieka cieszy jak sobie sam zrobi fajny sprzęt :buttrock:

 

 

Wielkie Sorry :crossy:. Oczywiście zgadłeś prawie dobrze (najprostszy alaram do samochodu :flesje: ) :clap: . Teraz właściwy link i trochę wyprzedziłeś mój schemat ze swoimi przemyśleniami (jasnowidz? :eek:) gdyż schemat jest na 16 diod:

Właściwy link. Jeszcze raz sorry za pomyłkę.....

A tu jeszcze jeden schemat (możliwe że łatwiej będzie z częściami) :wink:

 

Świetne i teraz mam zgryza, czy nie zrobić takiego diodowego a 16 diodę zamontować czerwoną migającą i będzie wypas.

Ten drugi schemat jest chyba lepszy bo ma jeszcze fotorezystor do zmiany intensywności świecenia.

Edytowane przez Luca
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

......

Świetne i teraz mam zgryza, czy nie zrobić takiego diodowego a 16 diodę zamontować czerwoną migającą i będzie wypas.

 

Przy obecnym dostępie do wszystkich możliwych części elektronicznych (np mrugająca dioda) to nie stanowi problemu a możliwości ograniczone są jedynie twoją wyobraźnią i inwencją :biggrin:

 

Co to jest za motocykl - Jincheng 250-6? Czyżby kolejna modyfikacja wyglądu JL 250-5?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co 2tyś km. Troche za często jak na mój gust bo japońskie 250cc najczęściej ma wymianę co 6tyś a nie co dwa.

Ja wymieniam co 3tyś a zastanawiam się, czy nie robić tego co 4tyś a jak jest u Was w waszych instrukcjach ?

 

P.S.

Podają też, że luzy zaworowe na obu zaworach 0,05 mm. To gdzie jest prawda i jak faktycznie ma być? Zawsze bezpieczniej dla zaworów mieć za duży luz niż za mały. No i przy 0,05mm może czasem na obrotach przebarwić kolanka.

 

hej, jeśli masz takie zaufanie do chińskiej produkcji (i produkcji opiłków metalu w owej produkcji;) ), żeby dwukrotnie zwiększyć przebiegi między wymianami oleum w moto nieposiadającym jego filtra to proszę bardzo.

Co do zmniejszania luzów - to po co? Najpierw sprawdź czy ten sprzęt nie ma tendencji do kasowania luzów. Na gorącym silniku luzy i tak się zmniejszają, a przy mniejszym luzie zawory pracują w gorszych warunkach termicznych (aż do wypalenia z powodu podparcia włącznie)

 

pozdrawiam, Adam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej! :icon_razz:

Lightbary zrobiłem sobie na osobnym obwodzie prosto z aku, oczywiście przez 15A bezpiecznik (2 żarówki 55W biorą ok 9A), dalej do przekaźnika i z przekaźnika wyprowadzenia na każdą lampę.

Sterowanie cewką przekaźnika rozwiązałem w taki sposób jak pisałem wcześniej;

wpiąłem się równolegle w kostkę od świateł drogowych mostkiem Groetza, co by sprostować prąd potrzebny do zasilenia cewki przekaźnika lightbarów(bo przekaźnik jest przecież na 12V stałego).

W ten sposób nie obciążam oryginalnego przełącznika świateł.

Zależało mi poprostu na niedokładaniu osobnego wyłącznika. :icon_twisted:

witam jak bys mial jakis dostep do konkretnych schematow elektrycznych(czytelnych)lub budowy parametrow i czesci silnika daj jakis namiar moze jakas ciekawa stronka chcial bym sie zaglebic a tu nie ma jak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...Ten drugi schemat jest chyba lepszy bo ma jeszcze fotorezystor do zmiany intensywności świecenia.

 

Tak, ale tam napięcie zasilania jest wyższe niż 12V :icon_twisted: . Poszukam opisu aplikacyjnego tego scalaka czy nie można zasilać niższym...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hej, jeśli masz takie zaufanie do chińskiej produkcji (i produkcji opiłków metalu w owej produkcji;) ), żeby dwukrotnie zwiększyć przebiegi między wymianami oleum w moto nieposiadającym jego filtra to proszę bardzo.

Co do zmniejszania luzów - to po co? Najpierw sprawdź czy ten sprzęt nie ma tendencji do kasowania luzów. Na gorącym silniku luzy i tak się zmniejszają, a przy mniejszym luzie zawory pracują w gorszych warunkach termicznych (aż do wypalenia z powodu podparcia włącznie)

pozdrawiam, Adam

Cieszę się, że się w końcu ktoś odezwał na tego posta bo mnie to zdziwiło, że podstawowa sprawa a tu cisza.

Co do oleju , no to jak ty myślałem właśnie o tych straszliwych opiłkach, które niszczyły by silnik, bo nie ma dokładnego filtra i wszystko sobie pływa w obiegu. Gryzło mnie to i zamocowałem magnes neodymowy na korku spustowym. Opiłki były i to całkiem sporo ale tylko przez dwie pierwsze wymiany oleju a potem już bardzo mało w postaci takiej mazi z drobinek metalowych.

No i tak, przecież sam olej nie pracuje w jakichś szczególnie ciężkich warunkach, tylko w podobnych jak inne silniki. To czemu w innych olej wytrzymuje 6 tyś a tu tylko dwa. Moim zdaniem producent, czy tłumacz trochę przesadził z tą wymianą, by chronić swój tyłek. Zawsze lepiej częściej to napewno nie zaszkodzi.

Mimo to mam zamiar się przekonać, najwyżej przegnę i moto rozsypie się przedwcześnie ku przestrodze potomnych. sprawdzę ile opiłków się złapie i czy olej będzie miał kolor smoły, czy będzie tylko trochę pociemniały, bo po tych 2 tyś. to wylewa się prawie nówkę ledwo co śmiganą.

 

Następna sprawa to zawory. Ja nie mam zamiaru nic zmieniać, tylko jestem zdziwiony dlaczego na tej stronce podają takie małe luzy. Pewnie można przez to wyciągnąć na silniku wyższe obroty ale można sobie czasem wypalić zawory , czy też przebarwić wydechy.

 

 

Tak, ale tam napięcie zasilania jest wyższe niż 12V :flesje: . Poszukam opisu aplikacyjnego tego scalaka czy nie można zasilać niższym...

Masz rację, nie zwróciełem na to uwagi ale może pociągnie i na niższym.

 

Czujnik temperatury i dobra rzecz. Jednak zastanawiam się, czy niezbędna?

Niezbędna to raczej nie jest bo nigdy jeszcze nie miałem obiawów, że z silnikiem dzieje się coś nie tak z powodu wysokiej temperatury ale dobrze jest wiedzieć kiedy nagrzewa się bardziej niż normalnie.

Przegrzać napewno się da jak się chce. Pamiętasz ten dzień w Bieszczadach, pogoda była w sam raz ale jak by był wtedy upał na maxa to kto wie, czy przy długich podjazdach na dużych obrotach i trzecim biegu nie udał by się go przegrzać? Tego nie wiemy bo nie mieliśmy termometru.

 

Przejechałem niemal 700km w jeden dzień w czasie najwyższych temperatur tego lata i nic mi się nie przegrzało. pomimo tego że czasem musiałem przystanąć w kiku korkach nie wyłączając silnika.

:flesje: :crossy: ;) Ty i stanie w korkach a co chodnika nie miałeś :bigrazz: , to musiał być jakiś karambol, że cię przytrzymali. Nie uwierzę, że Ty i stanie w korkach :flesje: , musiały być jakieś panienki, albo co, lepiej się przyznaj :crossy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

....

Masz rację, nie zwróciełem na to uwagi ale może pociągnie i na niższym.

....

 

 

Okazuje się że spokojnie pociągnie. Polecam do poczytania ten pdf. Jest tam aplikacja woltomierza zrobionego na układzie UAA170 (podobno odpowiednik to UL1970), ale również z adaptacją na termometr na LM35.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co to jest za motocykl - Jincheng 250-6? Czyżby kolejna modyfikacja wyglądu JL 250-5?

Raczej inny motocykl, niż modyfikacja. Taki sam ma tylko silnik, chyba lampę, przednią i tylną, kierownicę i owiewkę a reszta sporo się rózni.

Nie jest to chopper ale wygląda ciekawie.

Edytowane przez Luca
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Luca, siedziałeś swego czasu w temacie zębatek. Pamiętasz może, z czego pasowała by przednia zębatka o jeden ząbek większa? Mamy zdaje się na 13 zębów /a może 14? nie pamiętam... ;) /.

Zamierzam poeksperymentować, koszt niewielki a zawsze można wrócić do poprzedniego ustawienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Luca, siedziałeś swego czasu w temacie zębatek. Pamiętasz może, z czego pasowała by przednia zębatka o jeden ząbek większa? Mamy zdaje się na 13 zębów /a może 14? nie pamiętam... ;) /.

Zamierzam poeksperymentować, koszt niewielki a zawsze można wrócić do poprzedniego ustawienia.

Też myślę nad wymianą zębatki z przodu, bo jakieś krótkie te biegi.

:icon_razz:

Ja twierdzę, że lepiej wymienić z tyłu zębatkę o jeden ząb mniejszą a z przodu jest chyba 14 zęów i nie znalazłem zamiennika większego bo nie szukałem do przodu. Overkill coś z przodu kombinował to niech się wypowie.

Przy 150cc i 200cc wiem, że do przodu wstawiają od MZ ale u nas jest grubszy łańcuch i od MZ odpada. Trzeba gdzieś poszukać w katalogach z zębatkami do Hondy to może się coś znajdzie.

Edytowane przez Luca
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy jest na sali elektronik? Bo wpadłem na pewien pomysł, prosty jak drut. Potrzebny termistor, miernik (woltomierz? czy amperomierz raczej) - i to w zasadzie wszystko. Skalujemy miernik robią sobie tabelkę z odczytem woltów czy też amperów i temperatury. Potem nieco grzebania, trzeba zlecić wykonanie ładnego cyferblatu, może podmalowanie wskazówki pod kolor pozostałych w moto i voila - gotowe! Ładny, wskazówkowy wyświetlacz temperatury. Roboty mniej, efekt fajniejszy (imo).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...