Skocz do zawartości

Ustawienie skoku sprzęgła w XT660X ...


Milo
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam !!!

Jak sprawdzić poprawność ustawienia sprzęgła? dodam że często jest ciężko znaleźć "luz" do tego przy całkowicie wciśniętej dźwigni przy wrzuceniu "jedynki" motor odrobinkę szarpnie ... dodam ze ma przejechane 114km więc moze poprostu byl w servisie nie tak ustawiony ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

każdy będzie odrobinę szarpał, a przy nowym moto tymbardziej, a w sprzęgle to możesz zlikwidować tylko luz na klamce na której powinno być ok5-8mm luzu.

PS. udanego ujeżdżania machiny i żebyś odwiedział serwis tylko w celach przeglądowych.

transport bus + 4os

stała trasa Łódź-Paryż-Łódź
PW, GG lub 663 231 860

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aha ... no wlasnie nie wiedziałem co się dzieje bo na wciśniętej klamce raz szarpnie ... OK to zajże jhak to wygląda z linką. Najgożej martwi mnie problem ze znalezieniem "luzu" kilka osób się przejechało i też im to nie pasowało ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja na kursach jazdy od starego pana motocyklisty w roli nauczyciela usłyszałęm (bo jeździłem wtedy na yamasze SR250): luzu szukaj jak sie toczysz. yamahy maja tak skonstruowane skrzynie, ze na postoju ciężko wrzucić na luz :roll: . a ty szukasz na postoju czy podczas jazdy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pojeździj trochę więcej i zobaczysz jak będzie. Koniecznie sprawdź luz linki przy dźwigni. To że komuś nie pasował to miej to w uchu. W mojej Tenerze (XTZ660) jedynka szarpała tylko przy włączeniu na zimnym silniku jak nie rozkleiłem tarcz. Czasami dwójka nie weszła jak za lekko podciągnąłem wajchę do góry.A biegi redukowalem jak motocykl się wolno toczył, bez żadnych zgrzytów. Motocykl nowy, wszystko sie ułoży.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

w moim xt500 94r (austria) było tak że nie mogłem tez znaleźć luzu, ale wyczaiłem ze jak juz jestem na postoju to tylko lekko ale naprawde delikatnie dodaje gazu, tak "szkubie" manetką i wtedy na 10 razy 9 wpada luz od razu, ale to w starym XT a to inna bajka,

 

Problem mam teraz bo kupiłem xt660r 2004 mały przebieg 16000km z pewnej ręki, nie chasiany po lasach ani szutrach tylko grzecznie użytkowany, a problem taki ze jak dolatuje do świateł nie zbijam biegów powiedzmy tylko dolece na sprzęgle i jak juz stane na nogi to chcę zbić biegi do jedynki i tu problem bo sie nie da, nie czuje pod nogą, tak jakby sie cos zblokowało, musze popuszczac sprzegło delikatnie, usłysze zgrzycik mały i tak kilka razy az trafie i zbije na jedynke, czy to moze byc tez od jakiejsc regulacji linki, nie chce kręcic za bardzo bo nie chce sobie pogorszyc...

 

a jesli chodzi o włączenie luzu to w moim przypadku jest to miód malinka "lekutko" musne i sie zapala "N"

Edytowane przez szdareksz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w moim xt500 94r (austria) było tak że nie mogłem tez znaleźć luzu, ale wyczaiłem ze jak juz jestem na postoju to tylko lekko ale naprawde delikatnie dodaje gazu, tak "szkubie" manetką i wtedy na 10 razy 9 wpada luz od razu, ale to w starym XT a to inna bajka,

 

Problem mam teraz bo kupiłem xt660r 2004 mały przebieg 16000km z pewnej ręki, nie chasiany po lasach ani szutrach tylko grzecznie użytkowany, a problem taki ze jak dolatuje do świateł nie zbijam biegów powiedzmy tylko dolece na sprzęgle i jak juz stane na nogi to chcę zbić biegi do jedynki i tu problem bo sie nie da, nie czuje pod nogą, tak jakby sie cos zblokowało, musze popuszczac sprzegło delikatnie, usłysze zgrzycik mały i tak kilka razy az trafie i zbije na jedynke, czy to moze byc tez od jakiejsc regulacji linki, nie chce kręcic za bardzo bo nie chce sobie pogorszyc...

 

a jesli chodzi o włączenie luzu to w moim przypadku jest to miód malinka "lekutko" musne i sie zapala "N"

 

Stosujesz nieprawidłową technikę jazdy, biegi redukuje się podczas jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

normalnie jeżdżąc redukuje jadąc, ale dziś zdarzyło mi się właśnie tak dojechać do świateł i stąd to pytanie, czy to może być normalne, bo jak redukuje normalnie to biegi schodzą wyśmienicie. Temat naprawdę dosłownie z dzisiejszego dnia

Edytowane przez szdareksz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

normalnie jeżdżąc redukuje jadąc, ale dziś zdarzyło mi się właśnie tak dojechać do świateł i stąd to pytanie, czy to może być normalne, bo jak redukuje normalnie to biegi schodzą wyśmienicie. Temat naprawdę dosłownie z dzisiejszego dnia

To normalne...dlatego zaleca się redukcję podczas jazdy

Par montaignes et par valees

Et par forez longues et lees

Par leus estranges et sauvages

Et passa mainz felonz passages

Et maint peril et maint destroit...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No z 5 na 1 na psotoju moze byc faktycznie klopot, ,ale na postoju musisz bez problemu zapiac 1 czy 2 przy pracujacym silniku.

Edytowane przez Nitomen

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no ja mam wlasnie problem z ta dwojka w moim GNie. zalozmy ze stoje na swiatlach, mam jedynke i chce wrzucic luz a tu sie nie da. zawsze sa dwie opcje:

1. skrzynia sie zablokuje i nie ma najmniejszych szans na ruszenie wajchy w gore na postoju

2. biegi przeskakuja z jedynki na dwojke i widze tylko mrugniecie "neutrala" i zgrzyt zapinajacego sie biegu

gdy ruszam to zawsze widze ze przy zmianie biegu z 1 na 2 wskakuje luz bo zaswieci sie neutral. czasami zdarza sie inna ciekawa rzecz, mianowicie gdy na postoju (zgaszony silnik) szukam luzu to skrzynia czasami przeskoczy na 3 i wtedy znajduje sie luz miedzy 2 a 3 co jest absurdem - ale jednak, mi zdarza sie. objawia sie to tym ze przy ruszeniu motora skrzynia buczy ale nie robi oporow

dodam ze skrzynie mam pol automat (tak to nazwal moj kumpel - nie wiem czy profesjonalnie). po wrzuceniu wyzszego biegu lapka wraca do pierwotnego polozenia (przy redukcji tak samo). motor ma 10 lat

powiedzcie mi czy to jest po prostu zuzyta skrzynia czy cos robie zle

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...