Skocz do zawartości

Jakich zmian szukać w potencjalnie zjechanych cylindrach...


Pucjan
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Rezebrałem silniczek od mojego GS-a 400 z 80" bo pożerał mi olej i było słychać niepokojące dzwięki z cylindrów. Myślałem, że mam popękane pierścienie. Po rozebraniu okazało się, że cylindry są gładkie (jak na moje oko) jednak widać coś przy odpowiednio padającym świetle( widać trochę rys układających się w różnych kierunkach ale nawet pod palcem nie można ich wyczuć). Tak samo na tłokach, są wzdłużne rysy (szczególnie z przodu), ale są jakby gładkie, jakby były narysowane. Same tłoki na górze mają dość sporą warstwę nagaru. Przed rozbieraniem silnika chciałem zmierzyć kompresję ale mój sprzęt pomiarowy zawiódł, pokazywał różne wskazania nawet na tym samym cylindrze :D

Moje pytanie jest następujące: w jaki sposób można zbadać zużycie cylindrów, tłokówi pierścieni we własnym zakresie???

Może ma ktoś jakieś ambitne pomysły???

Z góry dzięki

Pucjan

 

[ Dopisane: 12-12-2005, 21:30 ]

Może ktoś wie czy jest jakiś sposób na odróżnienie pierścieni orywinalnych od zamienników??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zmierz luzy na zamkach pierscieni, i srednice cylindra na samej gornej krawedzi (gdzie podczas GMP nie wspolpracuje on z pierscieniami) i tam gdzie pierscienie maja stycznosc podczas pracy z tuleja... przy bardzo zuzytych cylindrach mozna wyczuc delikatny uskok..w miejscu gdzie konczy sie zasieg pracy pierscieni...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli nie masz odpowiedniego mikrometru lub specjalnego czujnika mikrometrycznego to przeleć palcem po górnym odcinku gładzi, to co mówił kolega, jeżeli występuje tam próg który powoduje zdecydowane chaczenie się Twojego paznokcia, to masz pierwszą przesłankę do jego przeszlifowania lub wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takim przyblizonym pomiarem jest wepchniecie pierscienia do tulei cylindrowej od gory ( w kawalku gdzie pierscienie nie dochodza ) i zmierzenie luzu na zamku pierscienia i potem mniej wiecej w polowie dlugosci tulei. Pierscien musi byc przesuniety tlokiem w to drugie polozenie aby mierzyc ten luz w plaszczyznie a nie po skosie.

Naprawde pomiar powinien byc zrobiony srednicowka w 3 plaszczyznach tulei cylindrowej, a tlok zmierzony mikrometrem tez w kilku plaszczyznach. Nie robisz tego "we wlasnym zakresie" tylko niesiesz do warszatu robiacego silniki i prosisz o pomierzenie, poczym porownujesz luz dopuszczalny z serwisowki miedzy tlokiem i tuleja. Sprawdz jak wygladaja wszystkie pierscienie, czy blyszcza sie rownomiernie na calym obwodzie, czy maja miejsca ciemniejsze, jaki jest luz na zamkach po wlozeniu pierscienia w cylinder, jaki jest luz pierscieni w rowku tloka.

Mam nadzieje ze rozbierajac oznaczyles tloki i pierscienie ( co gdzie idzie ). Wzdluzne rysy na tloku mowia o brudnym oleju - ktos nie zmienial oleju i filtra tak czesto jak powinien.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z opisu wynika ze cylindry jeszze polataja bo sa slady po hanowaniu jesli sa gladkie jak pupcia niemowlaka i blyszcza sie jak psu jajca to pierwsza oznaka ze czas na szlif 2 oznaka jak napisano prog cylindra (koles kiedys kupowal blok silnika do auta sprzedawca twierdzil ze silnik ma maly przebieg a cylindry mialy prog ze paznokcia szlo zlamac :mrgreen: :D )

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za tyle odpowiedzi :D

Myślę, że najlepiej będzie jak zawiozę to do warsztatu moto, zapłacę i dokładnie będę wiedział na czym stoję ( samemu wolę nie ruszać tych pierścieni bo jeszcze może coś jest do odratowania, a ja nie chcę nic rozwalić ) :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisales ze dziwne dzwieki dochodzily z silnika' date=' jakie to byly dzwieki ?

 

Adam M.[/quote']

 

Hym, ciężko to opisać... Kiedy silnik był zimny i go dopiero odpaliłem bez gazu to chodził dość cicho chociaż było słychać coś jakby tarcie pierścieni ( tak, że można było wyczuć czy tłok jest w danym monencie na górze czy na dole, ten dzwięk utrzymywał się ciągle ). Jak się dodało gazu, lub silnik był już troszkę nagrzany to zaczynał po prostu klekotać i był głośniejszy. Jak jechałem to najpierw było słychać silnik, a dopiero później wydechy ;) Poza tym jak gdzieś jechałem i trzymałem przepustnicę w tej samej pozycji to kiedy silniczek nabrał już określonych obrotów to też zaczynał klekotać, ale to raczej z winy zaworów... chociaż głowica jest rzekomo po regenetacji :cry:

 

[ Dopisane: 13-12-2005, 16:39 ]

Jutro spróbuje zrobić zdjęcia cylindrów i pierścieni więc może to coś więcej powie...

 

[ Dopisane: 13-12-2005, 19:55 ]

No, sprawdziłem te cylindry tak jak mówiliście i niestety jest próg :D

Ma ktoś pomysł co z tym dalej robić? :D albo sformułuje inaczej: ma ktoś silnik do GS-a albo GSX-a na sprzedanie ;)

 

[ Dopisane: 13-12-2005, 20:02 ]

:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...