Pucjan Opublikowano 12 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2005 Rezebrałem silniczek od mojego GS-a 400 z 80" bo pożerał mi olej i było słychać niepokojące dzwięki z cylindrów. Myślałem, że mam popękane pierścienie. Po rozebraniu okazało się, że cylindry są gładkie (jak na moje oko) jednak widać coś przy odpowiednio padającym świetle( widać trochę rys układających się w różnych kierunkach ale nawet pod palcem nie można ich wyczuć). Tak samo na tłokach, są wzdłużne rysy (szczególnie z przodu), ale są jakby gładkie, jakby były narysowane. Same tłoki na górze mają dość sporą warstwę nagaru. Przed rozbieraniem silnika chciałem zmierzyć kompresję ale mój sprzęt pomiarowy zawiódł, pokazywał różne wskazania nawet na tym samym cylindrze :D Moje pytanie jest następujące: w jaki sposób można zbadać zużycie cylindrów, tłokówi pierścieni we własnym zakresie???Może ma ktoś jakieś ambitne pomysły???Z góry dziękiPucjan [ Dopisane: 12-12-2005, 21:30 ]Może ktoś wie czy jest jakiś sposób na odróżnienie pierścieni orywinalnych od zamienników?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cabaniero Opublikowano 12 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2005 zmierz luzy na zamkach pierscieni, i srednice cylindra na samej gornej krawedzi (gdzie podczas GMP nie wspolpracuje on z pierscieniami) i tam gdzie pierscienie maja stycznosc podczas pracy z tuleja... przy bardzo zuzytych cylindrach mozna wyczuc delikatny uskok..w miejscu gdzie konczy sie zasieg pracy pierscieni... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M a D a F a K a Opublikowano 12 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2005 Jeśli nie masz odpowiedniego mikrometru lub specjalnego czujnika mikrometrycznego to przeleć palcem po górnym odcinku gładzi, to co mówił kolega, jeżeli występuje tam próg który powoduje zdecydowane chaczenie się Twojego paznokcia, to masz pierwszą przesłankę do jego przeszlifowania lub wymiany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 12 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2005 Takim przyblizonym pomiarem jest wepchniecie pierscienia do tulei cylindrowej od gory ( w kawalku gdzie pierscienie nie dochodza ) i zmierzenie luzu na zamku pierscienia i potem mniej wiecej w polowie dlugosci tulei. Pierscien musi byc przesuniety tlokiem w to drugie polozenie aby mierzyc ten luz w plaszczyznie a nie po skosie.Naprawde pomiar powinien byc zrobiony srednicowka w 3 plaszczyznach tulei cylindrowej, a tlok zmierzony mikrometrem tez w kilku plaszczyznach. Nie robisz tego "we wlasnym zakresie" tylko niesiesz do warszatu robiacego silniki i prosisz o pomierzenie, poczym porownujesz luz dopuszczalny z serwisowki miedzy tlokiem i tuleja. Sprawdz jak wygladaja wszystkie pierscienie, czy blyszcza sie rownomiernie na calym obwodzie, czy maja miejsca ciemniejsze, jaki jest luz na zamkach po wlozeniu pierscienia w cylinder, jaki jest luz pierscieni w rowku tloka.Mam nadzieje ze rozbierajac oznaczyles tloki i pierscienie ( co gdzie idzie ). Wzdluzne rysy na tloku mowia o brudnym oleju - ktos nie zmienial oleju i filtra tak czesto jak powinien. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marknt Opublikowano 12 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2005 a jaki powinien być luz na pierścieniu (zamku) , pod warunkiem ,że mierzymy dokładnie w płaszczyżnie średnicy (do 0,6 mm to już dużo??) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 13 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2005 Zebys wiedzial, choc zalezy to rowniez od srednicy cylindra i chlodzenia silnika ( plyn / powietrze ). mowiac o silnikach chlodzonych powietrzem od 0.2 / 0.3 ( 500 / 650 ccm ) do 0.6 przy pojemnosciach od 1l w gore. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 13 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2005 z opisu wynika ze cylindry jeszze polataja bo sa slady po hanowaniu jesli sa gladkie jak pupcia niemowlaka i blyszcza sie jak psu jajca to pierwsza oznaka ze czas na szlif 2 oznaka jak napisano prog cylindra (koles kiedys kupowal blok silnika do auta sprzedawca twierdzil ze silnik ma maly przebieg a cylindry mialy prog ze paznokcia szlo zlamac :mrgreen: :D ) Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pucjan Opublikowano 13 Grudnia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2005 Dzięki za tyle odpowiedzi :D Myślę, że najlepiej będzie jak zawiozę to do warsztatu moto, zapłacę i dokładnie będę wiedział na czym stoję ( samemu wolę nie ruszać tych pierścieni bo jeszcze może coś jest do odratowania, a ja nie chcę nic rozwalić ) :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 13 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2005 Pisales ze dziwne dzwieki dochodzily z silnika, jakie to byly dzwieki ? Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pucjan Opublikowano 13 Grudnia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2005 Pisales ze dziwne dzwieki dochodzily z silnika' date=' jakie to byly dzwieki ? Adam M.[/quote'] Hym, ciężko to opisać... Kiedy silnik był zimny i go dopiero odpaliłem bez gazu to chodził dość cicho chociaż było słychać coś jakby tarcie pierścieni ( tak, że można było wyczuć czy tłok jest w danym monencie na górze czy na dole, ten dzwięk utrzymywał się ciągle ). Jak się dodało gazu, lub silnik był już troszkę nagrzany to zaczynał po prostu klekotać i był głośniejszy. Jak jechałem to najpierw było słychać silnik, a dopiero później wydechy ;) Poza tym jak gdzieś jechałem i trzymałem przepustnicę w tej samej pozycji to kiedy silniczek nabrał już określonych obrotów to też zaczynał klekotać, ale to raczej z winy zaworów... chociaż głowica jest rzekomo po regenetacji :cry: [ Dopisane: 13-12-2005, 16:39 ]Jutro spróbuje zrobić zdjęcia cylindrów i pierścieni więc może to coś więcej powie... [ Dopisane: 13-12-2005, 19:55 ]No, sprawdziłem te cylindry tak jak mówiliście i niestety jest próg :D Ma ktoś pomysł co z tym dalej robić? :D albo sformułuje inaczej: ma ktoś silnik do GS-a albo GSX-a na sprzedanie ;) [ Dopisane: 13-12-2005, 20:02 ]:D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 13 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2005 Pucjan - Ebay.deA jal wygladaja walki rozrzadu i napinacz ? Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pucjan Opublikowano 14 Grudnia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2005 Zaraz idę robić fotk... [ Dopisane: 14-12-2005, 18:47 ]jak ktoś chce obejrzeć fotki to proszę pisać [email protected] :D Później wrzucę parę do galerii :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.