Gość gucio.motocyklista Opublikowano 11 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2005 Dziś zakładam nowy temat mający na celu poznanie motocykli Polskich.Zabawa polega na tym,aby każdy użytkownik opisał min. jeden polski motocykl/model motocykla lub motoroweru wybranego przez siebie.Opisał jego zady i walety,cechy charakterystyczne i najlepiej foto.Może to być motocykl przedwojenny i powojenny.Ja zaczynam i zyczę milej zebawy: WSK PERKOZ Motocykl produkowany w latach 1977/79.Posiadał nowoczesne(jak na tamte lata) udogodnienia:dwururową rame kołyskową,błotniki nowego typu,bębny hamulcowe o zwiększonej srednicy,zintegrowane przełączniki na kierownicy i półkę licznik,stacyjkę,kontrolki w jednej obudowie.Wyprodukowano 100 motocykli i 90 podwozi.Kolor fabryczny to brązowo-czekoladowy,zresztą patrzcie za zdj. 8) http://forum.motocyklistow.pl/album_page.p...php?pic_id=1857 Pozdro! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PROC Opublikowano 11 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2005 Masz pojęcie ile było polskich motocykli??Sama WSK miała przeszło 50 modeli w tym 18 prototypów, 14 motocykli do sportu (rajdowe wyścigowe itp.) około 20 modeli seryjnych. Jeśli temat się przyjmie to chętnie cos opisze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość gucio.motocyklista Opublikowano 11 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2005 I o to własnie chodzi...aby poznac te modele...moze byc tak ze przyjmie sie dzieki tobie bo ty bedziesz tym pierwszym... Pozdro! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
motórzystka Opublikowano 11 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2005 WSK Lelek Lata produkcji: 1975-77 wyprodukowano: 12 438 szt..Historia powstania: Motocykl WSK Lelek to nowsza wersja /starszy model M06 B3/, z tzw rodziny ptaków, stworzonej w roku 1974 przez zespół w składzie inż. Mazur, inż. Czobot, inż. Bryzek, inż. Krzeszowiec, inż. Sagan. W założeniu "ptaki" miały być jednolitą rodziną, ze wspólnym, identycznym podwoziem i jednostką napedową . Różnić się za to wyglądem zewnetrznym i wyposażeniem."Lelek" otrzymał więc nowy /w stosunku do poprzednika czyli M06 B3/ zbiornik paliwa - uzupełniony o torebkę na drobne wyposażenie. Nowe było także siodło i osłony boczne wykonane z tworzywa, oraz płytkie błotniki. Sportowy charakter podkreślał górny układ wydechowy (z motocykla M21W2S1), wzmocnione: kierownica i przedni widelec. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 12 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2005 http://www.polmot.skip.pl/index.php?mode=a...mode=view&id=67 link do zdjeć jeszcze jednego lelka .. WSK nigdy nie dasie opisac dokłądnie;) Kazdy z ptaków ma troche innąrame .. różnaia sie zawieszeniami nawet bakami .. wsk 175 sport2. WSK wyposazona w sportowe zaieszenie o dłuższych rurach, lepszym gatunku stali(uświadomiony wczoraj przez Proca) i aluniowych pułkach. Rama wzmocniona w kilku miejscach pod silnikem zamontowano osłone. tylne zwieszenie otrzymało piękny kielich górny. Błotnik Przedni podwieszony pod dolną pułką, klimaciarsko jednym słowem. Mnieszy bak z torebką na dokumenty lub mape. Mocowanie przedniej lampy jak w motocyklu dudek i lelek czyli za pomoca 2 chromowanych ramion. Tylna lampa sportowa.. (niewiem jak to dokłądnie określić). Silnik EX ... Zastosowano szwedzki iskrownik oraz gaźnik firmy BING, inny układy wydechowy co sprawiało zemotocykl moc uzyskiwał przy większej prędkosci obrotowej .. (jeśli sie nie myle to 6800obr/min.)Moc silnika to nieco ponad 15KM. Puxniej produkowano lekko zmodyfikowanawersje z innymi czasami która miała osiagać 15,5KM. Motocykl Piekny... Zrywny i mocny. Dzięki bingowi łaczył niezłe osiągi z niskim spalaniem. Jak dlamnie ładnieszy był tylko dudek.. Jeśli ktoś ma więcej informacji.. to niech dopisze.. :) TEmat ciekawy i potrzebny dobry pomysł.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yool Opublikowano 17 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2005 WSK MR16T Lata produkcji: 1972-1977Dane wg prospektu fabtycznego: Motocykl MR16T klasy 250ccm jest pojazdem sportowym, przystosowanym do startów w rajdach obserwowanych.Posiada szereg oryginalnych rozwiązań technicznych oraz specjalny silnik o obniżonych obrotach i zwiększonym momencie obrotowym. Sprawdzona w wielu rajdach geometria podwozia, czyni z tego motocykla pojazd, dla którego nie ma trudnych odcinków, czy złej drogi.Mała masa pojazdu, przy elastycznym silniku, ułatwia posługiwanie się nim w najcięższych warunkach terenowych. Silnik: Dwusuwowy o pojemności 250 ccm typu W3T - wersja silnika W2 o zwiększonym momencie obrotowym Masa silnika 28,5kg, moc 13,5 kM przy 4000 obr/min. Silnik opracowany na bazie silnika Wiatr 175ccm. Wzrost pojemności skokowej uzyskano przez wiekszenie skoku tłoka i jego średnicy (zastosowano tłok z węgierskiej Panonii). W późniejszych wersjach stosowano silniki 175 ccm typu W2BxS przystosowane do celów sportowych (zmiana osprzętu elektrycznego i przełożeń) Podwozie: rama rurowa zamknięta wykonanana z ulepszanych rur ze stali stopowej. Rurowy wahacz łożyskowany tocznie służący również jako zbiornik oleju do smarowania łańcucha. Zawieszenie przednie teleskopowe o skoku 165 mm (importowany widelec Ceriani), tylne o skoku 90 mm. W modelu późniejszym rama podwójna z rur stopowych, wahacz łożyskowany ślizgowo cienkościennych Kola: przednie 3,00-21' Trial, tylne 4,00-18' Trial Hamulce: Bebnowe sterowane mechanicznie. Bebny ze stopu lekkiego-elektronu, zebrowane, z wtopiona żeliwna wkladka. W późniejszych modelach seryjne bębny WSK Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pimpek Opublikowano 19 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2005 WSK M06B3 Pojemność 125ccm. Typ silnika 2 suwowy chłodzony powietrzem. Model silnika poczatkowo S01 Z3 a pózniej S01 Z3A Lux. Gaźnik początkowo G20M póżniej G20M2A. Typ zapłonu iskrownikowy. Skrzynia 3 biegowa. Źródło energii prądnica-iskrownik. Wymiary w mm: długość 2020 +/- 25, rozstaw osi 1320 +/- 10, szerokość 670+/- 10, wysokość 1025 +/- 10. rozmiar kół jezdnych 3.00x18. Zużycie paliwa przy prędkosci 60km/h 2,8l/100km. Motocykle pochodne: Gil, Lelek, Bąk. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel_ns Opublikowano 19 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2005 Witam !!Należy również nie zapomnieć o podstawowych modelach WSK których już jest i tak mało w orginale a tu moja WSK 175 M21W2 Tu zdjęcie po remoncie :http://forum.motocyklistow.pl/album_page.p...ce52402e6de5825a tu przed :http://bikepics.com/pictures/480311/ Dodam tu jeszcze opis historyczny :D Motocykl M21W2 jest podstawowym motocyklem z silnikiem klasy 175 ccm, produkowanym od 1971 roku w liczbie 25000.....30000 sztuk rocznieOd 1976 roku są produkowane odmiany tego motocykla noszące nazwy ptaków M21W2 Kobuz, M21W2 Dudek, M21W2 Perkoz oraz motocykl sportowy M21W2S. Odmiany te powstały głównie z myślą o młodzieży jako motocykle sportowe lub rekreacyjne. Tyle wstę pu a tu opis osiagów :D :Pojemność silnika 173,8 ccmMoc silnika ( mierzona na wale silnika ) 10,3± 0,5 kW ( 14± 0,7 KM )Prędkość maksymalna 105 km/hKontrolne zużycie paliwa 3,8 l/100 km Pozdrawima PAWEŁ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbyhu Opublikowano 19 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2005 Czolem! Nalezy nadmienic, ze waznym momentem w historii motocykla WSK 175 M21W2 byl okres, w ktorym Wasz 4umowy kolega zbyhu taki pojazd posiadal w swoich rekach :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:. A zeby nie bylo, ze tylko spamuje...Dane techniczne wspomnianego motocykla mozna znalezc w ponizszym linku: http://republika.pl/zbyhu1/moto/modelwsk.htm Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wieczny student Opublikowano 19 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2005 WSK m21w2s2. sprzęt konkretnie daje rade w terenie. ledwo uralem doganiam :-D. pod wodzami mojego kumpla (Międzylesie) buszuje po okolicznym lesie i asfalcie. a dane techniczne itd.. pobawie się w minimalistę :D http://wsk-fenix.republika.pl/sport2.html . a tak na serio, to sam mało o niej wiem, ale uważam że bardzo ciekawy model. pozdrawiam! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość KrzyChules Opublikowano 19 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2005 Romet Chart 210 prod od 1988 do 1990 pozniejsze modele to pozostałosci w magazynie ( na rame nabijano rok sprzedazy )najnowoczesniejszy motroower rometa posiadajacy przedni amortyzator z dolna ruchoma noga aluminiowa i skokiem 14 cm ( wiecej niz w simsonie)Nowy silnik 027 o mocy maksymalnej 2.8 KM , 3 biegową skrzynią biegow i zapłonem elektronicznym jest mało awaryjny (do silnika zagladam bardzo zadko :D )co do wygladu prezentuje sie bardzo ładnie, sylwetka pojazdu jest zgrana ,a jak na tamte czasy to wygladał nowoczesnie niemcy sciagneli troche do s53 ( kształt baku tylny blotnik ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PROC Opublikowano 19 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2005 CWS M111 / Sokół 1000 CWS (czyli Centralne Warsztaty Samochodowe) wprowadziło do produkcji model M111w 1933 roku. Model ten był rozwinięciem wcześniejszych mniej udanych motocykli serii M55 których pierwsza wersja była podobno nazwana „nieudacznikiem”. Motocykl M111 ma poprawioną konstrukcją o znacznie lepszych parametrach i jakości wykonania. M111 był stworzony dla potrzeb służb państwowych takich jak wojsko.Twórcy motocykla wzorowali się na konstrukcjach Indiana oraz Harleya Davidsona.Do produkcji motocykla użyto bardzo dobrej jakości materiałów, dzięki czemu zadbany motocykl potrafił bardzo dużo wytrzymać.Nazwa handlowa Sokół obowiązywała od 1935roku. Produkcję przerwano w 1939 roku wyprodukowano 3400sztuk. Silnik 995ccm, 4T, V2 - 45stopni, rozrząd SV, zasilanie gaźnikiem Zenith MC22, średnica cyindra/skok tłoka 83/92mm, moc około 22km, skrzynia trzy biegowa, masa270kg prędkość maksymalna około 100km/h. Roztaw osi 1464mm Pozostaje nam tylko żałować, że wyprodukowano tak mało tych pięknych i udanych motocykli. Szkoda, że nie naprodukowano ich tyle ile np. Harleya model WL. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
EnduroMax Opublikowano 19 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2005 a wie ktoś coś nt. wsk'i 4t?? Pojawiła się taka swego czasu na allegro. Był to oczywiscie prototyp. Miała tez tarczę hydrauliczna z przodu! Cytuj http://www.flickr.com/photos/29858352@N03/Zapraszam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 19 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2005 2 tarcozwe hamulce sterowane hydraulicznie miał już mieć M30.. Pierwszy protototyp M30 wyprodukowano w roku 81. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PROC Opublikowano 19 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2005 a wie ktoś coś nt. wsk'i 4t?? Pojawiła się taka swego czasu na allegro. Był to oczywiscie prototyp. Miała tez tarczę hydrauliczna z przodu! Motocykle WSK z tarczowym hamulcem to:Motocykl wyścigowy MW 21 Oraz prototyp M30 który mial 2 hamulce tarczowe http://www.polmot.skip.pl/images/galerie/z...zlot/zlot02.jpghttp://www.polmot.skip.pl/images/galerie/z...zlot/zlot03.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.