Skocz do zawartości

POLSKIE MOTOCYKLE


Gość gucio.motocyklista
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość gucio.motocyklista

Dziś zakładam nowy temat mający na celu poznanie motocykli Polskich.Zabawa polega na tym,aby każdy użytkownik opisał min. jeden polski motocykl/model motocykla lub motoroweru wybranego przez siebie.Opisał jego zady i walety,cechy charakterystyczne i najlepiej foto.Może to być motocykl przedwojenny i powojenny.Ja zaczynam i zyczę milej zebawy:

 

WSK PERKOZ

 

Motocykl produkowany w latach 1977/79.Posiadał nowoczesne(jak na tamte lata) udogodnienia:dwururową rame kołyskową,błotniki nowego typu,bębny hamulcowe o zwiększonej srednicy,zintegrowane przełączniki na kierownicy i półkę licznik,stacyjkę,kontrolki w jednej obudowie.Wyprodukowano 100 motocykli i 90 podwozi.Kolor fabryczny to brązowo-czekoladowy,zresztą patrzcie za zdj. 8)

 

http://forum.motocyklistow.pl/album_page.p...php?pic_id=1857

 

Pozdro!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WSK Lelek

 

Lata produkcji: 1975-77 wyprodukowano: 12 438 szt..

Historia powstania:

Motocykl WSK Lelek to nowsza wersja /starszy model

M06 B3/, z tzw rodziny ptaków, stworzonej w roku 1974

przez zespół w składzie inż. Mazur, inż. Czobot, inż. Bryzek,

inż. Krzeszowiec, inż. Sagan. W założeniu "ptaki" miały być

jednolitą rodziną, ze wspólnym, identycznym podwoziem

i jednostką napedową . Różnić się za to wyglądem

zewnetrznym i wyposażeniem.

"Lelek" otrzymał więc nowy /w stosunku do poprzednika

czyli M06 B3/ zbiornik paliwa - uzupełniony o torebkę na

drobne wyposażenie. Nowe było także siodło i osłony

boczne wykonane z tworzywa, oraz płytkie błotniki. Sportowy

charakter podkreślał górny układ wydechowy (z motocykla

M21W2S1), wzmocnione: kierownica i przedni widelec.

 

 

 

lelek028li4uu.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.polmot.skip.pl/index.php?mode=a...mode=view&id=67

 

 

link do zdjeć jeszcze jednego lelka ..

 

WSK nigdy nie dasie opisac dokłądnie;) Kazdy z ptaków ma troche innąrame .. różnaia sie zawieszeniami nawet bakami ..

 

 

wsk 175 sport2.

 

WSK wyposazona w sportowe zaieszenie o dłuższych rurach, lepszym gatunku stali(uświadomiony wczoraj przez Proca) i aluniowych pułkach. Rama wzmocniona w kilku miejscach pod silnikem zamontowano osłone. tylne zwieszenie otrzymało piękny kielich górny. Błotnik Przedni podwieszony pod dolną pułką, klimaciarsko jednym słowem. Mnieszy bak z torebką na dokumenty lub mape. Mocowanie przedniej lampy jak w motocyklu dudek i lelek czyli za pomoca 2 chromowanych ramion. Tylna lampa sportowa.. (niewiem jak to dokłądnie określić).

 

Silnik EX ...

 

Zastosowano szwedzki iskrownik oraz gaźnik firmy BING, inny układy wydechowy co sprawiało zemotocykl moc uzyskiwał przy większej prędkosci obrotowej .. (jeśli sie nie myle to 6800obr/min.)Moc silnika to nieco ponad 15KM. Puxniej produkowano lekko zmodyfikowanawersje z innymi czasami która miała osiagać 15,5KM.

 

Motocykl Piekny... Zrywny i mocny. Dzięki bingowi łaczył niezłe osiągi z niskim spalaniem. Jak dlamnie ładnieszy był tylko dudek..

 

Jeśli ktoś ma więcej informacji.. to niech dopisze.. :) TEmat ciekawy i potrzebny dobry pomysł..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WSK MR16T

 

Lata produkcji: 1972-1977

Dane wg prospektu fabtycznego:

Motocykl MR16T klasy 250ccm jest pojazdem sportowym, przystosowanym do startów w rajdach obserwowanych.

Posiada szereg oryginalnych rozwiązań technicznych oraz specjalny silnik o obniżonych obrotach i zwiększonym momencie obrotowym.

Sprawdzona w wielu rajdach geometria podwozia, czyni z tego motocykla pojazd, dla którego nie ma trudnych odcinków, czy złej drogi.

Mała masa pojazdu, przy elastycznym silniku, ułatwia posługiwanie się nim w najcięższych warunkach terenowych.

 

 

pro154gk.th.jpg

 

Silnik:

 

Dwusuwowy o pojemności 250 ccm typu W3T - wersja silnika W2 o zwiększonym momencie obrotowym Masa silnika 28,5kg, moc 13,5 kM przy 4000 obr/min. Silnik opracowany na bazie silnika Wiatr 175ccm. Wzrost pojemności skokowej uzyskano przez wiekszenie skoku tłoka i jego średnicy (zastosowano tłok z węgierskiej Panonii). W późniejszych wersjach stosowano silniki 175 ccm typu W2BxS przystosowane do celów sportowych (zmiana osprzętu elektrycznego i przełożeń)

 

pro118fz.th.jpg

 

 

Podwozie:

 

rama rurowa zamknięta wykonanana z ulepszanych rur ze stali stopowej. Rurowy wahacz łożyskowany tocznie służący również jako zbiornik oleju do smarowania łańcucha. Zawieszenie przednie teleskopowe o skoku 165 mm (importowany widelec Ceriani), tylne o skoku 90 mm. W modelu późniejszym rama podwójna z rur stopowych, wahacz łożyskowany ślizgowo cienkościennych

 

Kola:

 

przednie 3,00-21' Trial, tylne 4,00-18' Trial

 

Hamulce:

 

Bebnowe sterowane mechanicznie. Bebny ze stopu lekkiego-elektronu, zebrowane, z wtopiona żeliwna wkladka. W późniejszych modelach seryjne bębny WSK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WSK M06B3

 

Pojemność 125ccm. Typ silnika 2 suwowy chłodzony powietrzem. Model silnika poczatkowo S01 Z3 a pózniej S01 Z3A Lux. Gaźnik początkowo G20M póżniej G20M2A. Typ zapłonu iskrownikowy. Skrzynia 3 biegowa. Źródło energii prądnica-iskrownik. Wymiary w mm: długość 2020 +/- 25, rozstaw osi 1320 +/- 10, szerokość 670+/- 10, wysokość 1025 +/- 10. rozmiar kół jezdnych 3.00x18. Zużycie paliwa przy prędkosci 60km/h 2,8l/100km. Motocykle pochodne: Gil, Lelek, Bąk.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam !!

Należy również nie zapomnieć o podstawowych modelach WSK których już jest i tak mało w orginale a tu moja WSK 175 M21W2

Tu zdjęcie po remoncie :

http://forum.motocyklistow.pl/album_page.p...ce52402e6de5825

a tu przed :

http://bikepics.com/pictures/480311/

 

 

 

Dodam tu jeszcze opis historyczny :D

Motocykl M21W2 jest podstawowym motocyklem z silnikiem klasy 175 ccm, produkowanym od 1971 roku w liczbie 25000.....30000 sztuk rocznieOd 1976 roku są produkowane odmiany tego motocykla noszące nazwy ptaków M21W2 Kobuz, M21W2 Dudek, M21W2 Perkoz oraz motocykl sportowy M21W2S. Odmiany te powstały głównie z myślą o młodzieży jako motocykle sportowe lub rekreacyjne. Tyle wstę pu a tu opis osiagów :D :

Pojemność silnika 173,8 ccm

Moc silnika ( mierzona na wale silnika ) 10,3± 0,5 kW ( 14± 0,7 KM )

Prędkość maksymalna 105 km/h

Kontrolne zużycie paliwa 3,8 l/100 km

 

Pozdrawima PAWEŁ

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czolem!

 

Nalezy nadmienic, ze waznym momentem w historii motocykla WSK 175 M21W2 byl okres, w ktorym Wasz 4umowy kolega zbyhu taki pojazd posiadal w swoich rekach :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:.

 

A zeby nie bylo, ze tylko spamuje...

Dane techniczne wspomnianego motocykla mozna znalezc w ponizszym linku:

 

http://republika.pl/zbyhu1/moto/modelwsk.htm

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WSK m21w2s2. sprzęt konkretnie daje rade w terenie. ledwo uralem doganiam :-D. pod wodzami mojego kumpla (Międzylesie) buszuje po okolicznym lesie i asfalcie. a dane techniczne itd.. pobawie się w minimalistę :D http://wsk-fenix.republika.pl/sport2.html . a tak na serio, to sam mało o niej wiem, ale uważam że bardzo ciekawy model. pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość KrzyChules

Romet Chart 210 prod od 1988 do 1990 pozniejsze modele to pozostałosci w magazynie ( na rame nabijano rok sprzedazy )

najnowoczesniejszy motroower rometa posiadajacy przedni amortyzator z dolna ruchoma noga aluminiowa i skokiem 14 cm ( wiecej niz w simsonie)

Nowy silnik 027 o mocy maksymalnej 2.8 KM , 3 biegową skrzynią biegow i zapłonem elektronicznym jest mało awaryjny (do silnika zagladam bardzo zadko :D )

co do wygladu prezentuje sie bardzo ładnie, sylwetka pojazdu jest zgrana ,a jak na tamte czasy to wygladał nowoczesnie niemcy sciagneli troche do s53 ( kształt baku tylny blotnik )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

CWS M111 / Sokół 1000

 

CWS (czyli Centralne Warsztaty Samochodowe) wprowadziło do produkcji model M111

w 1933 roku. Model ten był rozwinięciem wcześniejszych mniej udanych motocykli serii M55 których pierwsza wersja była podobno nazwana „nieudacznikiem”. Motocykl M111 ma poprawioną konstrukcją o znacznie lepszych parametrach i jakości wykonania. M111 był stworzony dla potrzeb służb państwowych takich jak wojsko.

Twórcy motocykla wzorowali się na konstrukcjach Indiana oraz Harleya Davidsona.

Do produkcji motocykla użyto bardzo dobrej jakości materiałów, dzięki czemu zadbany motocykl potrafił bardzo dużo wytrzymać.

Nazwa handlowa Sokół obowiązywała od 1935roku. Produkcję przerwano w 1939 roku wyprodukowano 3400sztuk.

 

Silnik 995ccm, 4T, V2 - 45stopni, rozrząd SV, zasilanie gaźnikiem Zenith MC22, średnica cyindra/skok tłoka 83/92mm, moc około 22km, skrzynia trzy biegowa, masa270kg prędkość maksymalna około 100km/h. Roztaw osi 1464mm

 

Pozostaje nam tylko żałować, że wyprodukowano tak mało tych pięknych i udanych motocykli. Szkoda, że nie naprodukowano ich tyle ile np. Harleya model WL.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a wie ktoś coś nt. wsk'i 4t?? Pojawiła się taka swego czasu na allegro. Był to oczywiscie prototyp. Miała tez tarczę hydrauliczna z przodu!

 

Motocykle WSK z tarczowym hamulcem to:

Motocykl wyścigowy MW 21

 

Oraz prototyp M30 który mial 2 hamulce tarczowe

 

zlot01.jpg

swidnik07.JPG

http://www.polmot.skip.pl/images/galerie/z...zlot/zlot02.jpg

http://www.polmot.skip.pl/images/galerie/z...zlot/zlot03.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...