Skocz do zawartości

Kto sie zna na elektryce? Problem z kierunkami LED!


Sosna 83
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Hmmm panowie a nie możnaby wsadzić dodatkowej żaróweczki gdzieś dla wyrównania W?? Miałby rozwiązany problem i np nowe kierunki na lusterkach?? Oczywiście jeśli ktoś nie lubi tuninku tego typu (sam nie przepadam) to może w innym miejscu i bedzie ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rezystory - odpadaja, widzial ktos z was kiedys 20W opornik? robie w branzy elektroniki juz jakies 6 lat i 5W to cukierek, a 20W??? nie wspomne o odprowadzeniu ciepla.:

 

Mozna je wsadzic w manetki na zime :-D

 

Stary, kup ten durny przerywacz z malucha i wepnij go zamiast oryginalnego (mechanicznego) i problem z glowy w kosztach ok 5zl a jest to ten sam uklad co "specjalny przerywacz LED"

 

testowales??

 

Nie nie sprawdzalem, jesli nie dziala to przepraszam za wprowadzanie w blad i mozliwosc stracenia 5zl. :oops:

Wydawalo mi sie zawsze ze po doprowadzeniu pradu elektronika wlacza i wylacza obwod zarowek niezaleznie od obciazenia na wyjsciu.

 

"elektroniczne" z VW, merca, mazdy, itd nie dzialaja

 

Moze dlatego ze w tych autach jest jakas sygnalizacja spalonej zarowki ?

 

Pozdrawiam Sputnick (ktory od dzisiaj siedzi cicho jesli nie jest pewny 100%)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przerywacz z kaszlaka będzie działał jeszcze gorzej - tam także po przepaleniu jednej żarówki pozostale zaczynają migac szybciej.

Jak dla mnie główną zaletą LED'ów jest ich całkowita bezawaryjność, późmiej dopiero mały pobór prądu i estetyka (nie do każdego moto pasują).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moze dlatego ze w tych autach jest jakas sygnalizacja spalonej zarowki ?

 

Doszlismy do sedna sprawy! Dla wiekszosci przerywaczy nie jest problemem mala wartosc pradu obciazenia. One poprostu przez zmiane czestotliwosci sygnalizuje przepalenie jednej z zarowek co jest wykrywane wlasnie przez pomiar pradu.

 

zlotym srodkiem okazal sie moj patent Mr. Green

Jesli dziala to podziel sie z chlopakami pomyslem bo jak widze wielu ma problemy z kierunkami. Zawsze mozna tez "dostosowac" oryginalny przerywacz jesli jest elektroniczny. Nie powinno to byc zbyt trudne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jaki sens ma wymiana zarowek na LEDy i zakladanie rezystora? przeciez  jednym z celow wymiany jest to zeby braly mniej W

 

Myslalem ze na LEDy zmienia sie z powodow estetycznych a nie oszczednosciowych Biorac pod uwage czas pracy kierunkowskazow i pobor pradu w zaden sposob nieda sie otrzymac jakichkolwiek wymiernych korzysci. W niektorych konfiguracjach zmniejszony pobor pradu oznacza wieksze obciazenie dla regulatora napiecia

 

czytajcie uwazniej posty 8) :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem ze poza ubocznym akustycznym ,,cykaniem'' działał ok jesli chodzi o samo swiecenie kieronkow?

 

to nie jest uboczne cykanie, bo caly czas pracuje przekaznik, ktorego mechanike szlag trafi bardzo szybko w porownaniu do tradycyjnego, ktory chodzi na zadanie.

 

zarowki mozna, ale to nie jest inzynierskie podejscie :P

 

co do mojego patentu to jest to po prostu ominiecie ukladu kontroli pradu znajdujacego sie w przerywaczu. w przerywaczu kazdej firmy ten obwod jest podobny, ale nie mozna jednoznacznie powiedziec: ktora sciezke przerwac, co dolutowac, co wywalic.

 

 

MłodyVFR napisał:

"elektroniczne" z VW, merca, mazdy, itd nie dzialaja

 

 

Moze dlatego ze w tych autach jest jakas sygnalizacja spalonej zarowki ?

 

nie ma, ale bawilem sie rowniez i takimi przerywaczami, ale do moto sa one nieuzyteczne, nawet ze wzgledu na gabaryty (wielkosc modulu zaplonu z moto) jak i okablowanie (okolo 20 przewodow). w srodku znajduja sie 2 przekazniki (kazda strona osobno) i uklad sprzegajacy czestotliwosc w przypadku wlaczenia awaryjnych. no i pozostaje uklad kontroli, ktory pokaze ktora zarowka jest przepalona. stad tyle polaczen.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok, czyli najkrocej mowiac co zrobic? Do marca montuje jeszcze kierunki led na tył bo przerabiam zadupek troche, w marcu odstawiam motor do suzuki wrocław na serwis ogolny, olej itd, powiedzcie co mam zamowic/kupic i im dac zeby zrobili od razu i zeby moto nie stało u nich tydzien czasu albo i lepiej w oczekiwaniu na czesci, nie jestem tjuningowcem , zadne zarowki dodatkowe nie wchodzą w gre, inne patenty kablarskie, maluchowe itd itp tez, najlepiej mi sie widzi kupno prezrywacza do ledów, nie mowcie ze sie nei da kupic gotowego działającego bez kombinacji ktorych nie lubie i jestem przeciwnikiem, pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

To nie prościej póścić potencjometr przed zasilanie przerywacza i tym poprostu dostosować prędkość migania ,bo jak będzie szło mniej prądu do przerywacza to idzie mniej i z przerywacza. Troche techniki i człowiek się gubi :buttrock: Ja robie kiruny i stop na ledziach więc jak zrobie to się pochwale :buttrock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...