Skocz do zawartości

Brough Superior - the Rolls Royce of Motorcycles


wieczny student
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Ciekawe czy słyszeliście kiedyś o takiej firmie... Parę dość ciekawych konstrukcji :):

czterocylindrowy boxer, usytuowany wzdłużnie, "stojący" 8O

http://jeffdean2.home.att.net/brough.htm

litrowy V2, który w 1937 roku pobił rekord prędkości wynoszący.... 175mil na godzinę 8O 8O

http://www.motorbike-search-engine.co.uk/c...rior_ss100.html

reszta motocykli z opisami (parę linków nie działa niestety :-/):

http://www.motorbike-search-engine.co.uk/c...kes/brough.html

mignął mi jeszcze gdzieś, w jakiejś książce, obrazek motocykla z silnikiem boxer 841ccm, ułożonym poprzecznie do osi motocykla 8O 8O 8O ... wie ktos może co to za maszyna? nie znalazłem żadnej konstrukcji Brougha z taką jednostką.

 

a czemu o tym pisze?... po części mi sie nudzi, śnieg i ślizgawica za oknem, a ja nie mam kosza w domu, tylko kurzy się pod warszawą :) . poza tym, kiedy oglądałem te zdjęcia (żyjąc w epoce cudów techniki, ram upchanych po brzegi silnikami, airboxami, komputerami itd), do głowy przychodzą mi tylko słowa zachwytu: "wtedy to robili motocykle...".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyczytałem (encyklopedia motocykli) że wyszły tylko dwa albo trzy egzemplarze, szkoda :cry:

Wały korbowe kreciły sie, każdy w inną strone, zapewniając tym samym znakomite wyrównoważenie . :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adam M., a wiesz co to mógł być za boxer, którego gdzieś widziałem? no i podziel sie wrażeniami z jazdy SS100 :)

 

[ Dopisane: 22-11-2005, 17:41 ]

zaraz, beznadziejnie sformułowałem wypowiedź :mrgreen:

1 - Adamie, podziel sie wrażeniami z jazdy SS100

2 - Adamie (lub inni rówmież) czy wiesz co to był za boxer z tym silnikiem poprzecznym (znaczy z wałem korbowym poprzecznie do osi motocykla)? dam sobie głowę uciąć że miał 841ccm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpowiedz na pyt 2 - Brough zrobil takiego boksera i o tej pojemnosci, takie motocykle ale z mniejszym silnikiem robil w latach 20 - 30 tych angielski Douglas.

Odpowiedz na pyt 1 - Podobne do wrazen z jazdy gornozaworowym HD z gorszymi hamulcami, ale za to z mozliwoscia zmiany biegow bez odrywania calej stopy od podnozka. Poza tym praca silnika byla chyba bardziej odprezona, bez tych cholernych` twardych drgan` jak je nazywam wynikajacych w HD ze sprezania okolo 9 : 1 - moj SS100 mial na pewno nizsze sprezanie bo z pojemnosci 1000 dawal jakies 45 KM, gdy stara Elektra ktora mialem pozniej z 1200 ponad 65 KM.

Mimo mniejszej mocy SS100 byl za szybki jak na swoje hamulce i zawieszenia, specjalnie wyrobione suwaki z tylu dostarczaly niezapomnianych wrazen na warszawskich asfaltach. Mial mniejsza mase niz HD i byl o wiele poreczniejszy, poza tym pozycja jadacego byla normalna, uniwersalna pozycja angielskiego motocykla taka jaka przez cale zycie najbardziej mi lezala - lekkie pochylenie do przodu, stopy oparte na przedluzeniu kregoslupa i umozliwiajace amortyzacje i zmiany polozenia ciala na siedzeniu moto.

Nie mial jakichs nadzwyczajnych przyspieszen, a i osiagniecie 100 mil / h gwarantowanych przez firme wymagaloby chyba dosc dlugiej prostej ale pozwalal na odprezona jazde z szybkoscia 100 - 120 km/h co dla motocykla z lat 30 bylo i tak niezle. Cala sprawa polegala na tym ze w polowie lat 30 tych James Brough zrezygnowal z silnikow JAP bedacych jednostka napedowa SS100 i przestawil sie na slabszy ale bardziej odporny i mniej psujacy sie silnik Matchless`a.

Na razie tyle - jak macie jakies pytania to postaram sie odpowiedziec.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.ozebook.com/az/brough.jpg

tutaj jest link do brougha z poprzecznym boxerem. co prawda chyba jest to mniejszy silnik (na oko) ale system ten sam.

 

[ Dopisane: 22-11-2005, 21:58 ]

http://mujweb.cz/www/mcb.cz/galerie/Brough/brough.htm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fakt, prosciej było tak ustawić boxera i wyprowadzić napęd tylnego koła niż przez przekładnie kątowe. Ale chłodzenia tylny cylinder w tak ustawionym boxerze nie miał w ogóle, co wpływało znacząco na jego trwałość i sprawność i było powodem rezygnacji z takiej koncepcji, gdzieś wyczytałem kiedyś. I dobrze.

Gryf MC Poland

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...