wieczny student Opublikowano 22 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2005 Ciekawe czy słyszeliście kiedyś o takiej firmie... Parę dość ciekawych konstrukcji :):czterocylindrowy boxer, usytuowany wzdłużnie, "stojący" 8O http://jeffdean2.home.att.net/brough.htmlitrowy V2, który w 1937 roku pobił rekord prędkości wynoszący.... 175mil na godzinę 8O 8O http://www.motorbike-search-engine.co.uk/c...rior_ss100.htmlreszta motocykli z opisami (parę linków nie działa niestety :-/):http://www.motorbike-search-engine.co.uk/c...kes/brough.htmlmignął mi jeszcze gdzieś, w jakiejś książce, obrazek motocykla z silnikiem boxer 841ccm, ułożonym poprzecznie do osi motocykla 8O 8O 8O ... wie ktos może co to za maszyna? nie znalazłem żadnej konstrukcji Brougha z taką jednostką. a czemu o tym pisze?... po części mi sie nudzi, śnieg i ślizgawica za oknem, a ja nie mam kosza w domu, tylko kurzy się pod warszawą :) . poza tym, kiedy oglądałem te zdjęcia (żyjąc w epoce cudów techniki, ram upchanych po brzegi silnikami, airboxami, komputerami itd), do głowy przychodzą mi tylko słowa zachwytu: "wtedy to robili motocykle...". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 22 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2005 Mialem w poczatkach lat 80 tych SS100 z 1937r identyczny ze zdjeciem z 39r. Motocykl niestety byl zdekompletowany ( nieoryginalny przod i zbiornik paliwa ) ale w dobrym stanie technicznym. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 22 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2005 Wyczytałem (encyklopedia motocykli) że wyszły tylko dwa albo trzy egzemplarze, szkoda :cry: Wały korbowe kreciły sie, każdy w inną strone, zapewniając tym samym znakomite wyrównoważenie . :mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wieczny student Opublikowano 22 Listopada 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2005 Adam M., a wiesz co to mógł być za boxer, którego gdzieś widziałem? no i podziel sie wrażeniami z jazdy SS100 :) [ Dopisane: 22-11-2005, 17:41 ]zaraz, beznadziejnie sformułowałem wypowiedź :mrgreen: 1 - Adamie, podziel sie wrażeniami z jazdy SS1002 - Adamie (lub inni rówmież) czy wiesz co to był za boxer z tym silnikiem poprzecznym (znaczy z wałem korbowym poprzecznie do osi motocykla)? dam sobie głowę uciąć że miał 841ccm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 22 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2005 bardzo ciekawe sprzety, chcetnie poczytalbym jeszcze cos o nich a najchetniej dowiedzial sie na ich temat od ludzi miejacych z nimi stycznosc...:mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 22 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2005 Odpowiedz na pyt 2 - Brough zrobil takiego boksera i o tej pojemnosci, takie motocykle ale z mniejszym silnikiem robil w latach 20 - 30 tych angielski Douglas.Odpowiedz na pyt 1 - Podobne do wrazen z jazdy gornozaworowym HD z gorszymi hamulcami, ale za to z mozliwoscia zmiany biegow bez odrywania calej stopy od podnozka. Poza tym praca silnika byla chyba bardziej odprezona, bez tych cholernych` twardych drgan` jak je nazywam wynikajacych w HD ze sprezania okolo 9 : 1 - moj SS100 mial na pewno nizsze sprezanie bo z pojemnosci 1000 dawal jakies 45 KM, gdy stara Elektra ktora mialem pozniej z 1200 ponad 65 KM.Mimo mniejszej mocy SS100 byl za szybki jak na swoje hamulce i zawieszenia, specjalnie wyrobione suwaki z tylu dostarczaly niezapomnianych wrazen na warszawskich asfaltach. Mial mniejsza mase niz HD i byl o wiele poreczniejszy, poza tym pozycja jadacego byla normalna, uniwersalna pozycja angielskiego motocykla taka jaka przez cale zycie najbardziej mi lezala - lekkie pochylenie do przodu, stopy oparte na przedluzeniu kregoslupa i umozliwiajace amortyzacje i zmiany polozenia ciala na siedzeniu moto.Nie mial jakichs nadzwyczajnych przyspieszen, a i osiagniecie 100 mil / h gwarantowanych przez firme wymagaloby chyba dosc dlugiej prostej ale pozwalal na odprezona jazde z szybkoscia 100 - 120 km/h co dla motocykla z lat 30 bylo i tak niezle. Cala sprawa polegala na tym ze w polowie lat 30 tych James Brough zrezygnowal z silnikow JAP bedacych jednostka napedowa SS100 i przestawil sie na slabszy ale bardziej odporny i mniej psujacy sie silnik Matchless`a.Na razie tyle - jak macie jakies pytania to postaram sie odpowiedziec. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wieczny student Opublikowano 22 Listopada 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2005 http://www.ozebook.com/az/brough.jpgtutaj jest link do brougha z poprzecznym boxerem. co prawda chyba jest to mniejszy silnik (na oko) ale system ten sam. [ Dopisane: 22-11-2005, 21:58 ]http://mujweb.cz/www/mcb.cz/galerie/Brough/brough.htm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Korba Opublikowano 23 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2005 Fakt, prosciej było tak ustawić boxera i wyprowadzić napęd tylnego koła niż przez przekładnie kątowe. Ale chłodzenia tylny cylinder w tak ustawionym boxerze nie miał w ogóle, co wpływało znacząco na jego trwałość i sprawność i było powodem rezygnacji z takiej koncepcji, gdzieś wyczytałem kiedyś. I dobrze. Cytuj Gryf MC Poland Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wieczny student Opublikowano 2 Grudnia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2005 http://www.broughsuperiorclub.com/tam w dziale z filmami są dwa pilki.http://www.oldie-stammtisch.de/Motorraeder...h_superior.htmltu po niemiecku :-/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ural_zgora Opublikowano 2 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2005 Te filmiki i ten dzwiek silnika po prostu super. Alez to SS100 chodzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.