Skocz do zawartości

po przewrotce - półki czy rama?


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam! mam pytanko!

Kupiłem motorek (zzr 600) po lekkim szlifie (trochę zarysowane owiewki i pokrywa silnika). Jednym słowem minimalne straty - pewnie z małej prędkości. Zmierzyłem czy kółka stoją równo i kazało się że o ile tył stoi idealnie równo (90stopni do podłoża) o tyle przód lekko pod kątem. Dzwoniłem do serwisu w Poznaniu i tam powiedzieli mi że na 90% jest to wina lekko pokrzywionych półek przedniego zawieszenia, bo to podobno zdarza się nawet wtedy gdy motor przewróci się na postoju uderzając kierownicą o ziemię. Może ktoś z Was miał taki przypadek i mógłby potwierdzić albo zaprzeczyć tej teorii. Bo chciałbym wiedzieć jakie koszty mnie czekają gdy wstawię moto do naprawy. (wymiana półek czy ramy?) Dodam jeszcze że przy puszczeniu kierownicy moto lekko skręca w lewo - przewrócony był na prawą stronę. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem dlaczego ludzie najpierw kupują takie motocykle, a potem zadają pytania :-(.

 

Musisz podjechać do jakiegoś serwisu i poluzować zawieszenie na półkach niech sprawdż, czy da się to ustawić. Proste. W każdym razie skręcenie lag w półkach jest możliwe, spotkałem się z tym nie raz i często prawidłowe ustawienie jest całą "naprawą".

 

Pozdro, Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wina lekko pokrzywionych półek przedniego zawieszenia, bo to podobno zdarza się nawet wtedy gdy motor przewróci się na postoju uderzając kierownicą o ziemię

 

Lekko pokrzywione półki to nie gleba parkingowa, ale dzwon ! Jak półki są pokrzywione to rama też mogła dostać. Miejmy nadzieję, że to tylko kwestia ustawienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krzywe półki a lekko przestawione to dwa różne tematy.

Na warsztacie można sprawdzić gdzie zawieszenie się poddało i co jest uszkodzone. Z zasady nawet po małej wywrotce jedna z rur teleskopu jest krzywa mimo że na oko wydaje się prosta. Wystarczy rozmontować teleskop przedni i gołą rurę położyć np. na statyczną wyważarkę do kół motocyklowych. Po kilku obrotach wszystko będziemy wiedzieli.

Jeżeli zawieszeszenie jest tylko skręcone lekko to doprowadzenie do pełnej symetrii nie jest ani drogie ani bardzo pracochłonne.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsze sprawdzenie można zrobić na motocyklu. Wystarczy poluzować jedną lagę w półkach (nie odkręcając niczego więcej !) i zobaczyć, czy da się ona lekko obracać dookoła, bez zmiennego oporu, czy wręcz blokowania w jednym, bardzo ograniczonym położeniu, (zgodnie z działającymi siłami i powstałym uszkodzeniem). Jest to prosta metoda, sprawdzenia na "szybko". Pozwoli to też wstępnie zweryfikować czy półki są proste. Nie raz właściciele montują proste lagi w koślawe półki. W takim przypadku zazwyczaj są one na siłę wbite w półki i o swobodnym obróceniu ręką nie ma mowy. Pomocny jest też pomiar rozstępu pomiędzy lagami. Mierzymy pod półką (dolną) na następnie w najniższym miejscu, tuż nad osłonkami przeciwkurzowymi. To też powie o stanie półek.

 

Pozdrawiam, Pawel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...