Skocz do zawartości

moje fotki na gumce


Sloniu
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Najpierw należy wyrobić w sobie odruch duszenia hebla(czyli kilkadziesiąt razy posawić i zdusić dzide heblem) bo to że masz taka świadomośc nie znaczy ze w krytycznej sytuacji taki będzie twój odruch(jeśli nie przećwiczysz tego odruchem będzie panika i ewakuacja z moto...).

 

http://www.break.com/articles/badwheelie.html

 

hmm tak jak tutaj :? :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TYLKO PAMIĘTAJCIE!!!!

Najpierw należy wyrobić w sobie odruch duszenia hebla(czyli kilkadziesiąt razy posawić i zdusić dzide heblem) bo to że masz taka świadomośc nie znaczy ze w krytycznej sytuacji taki będzie twój odruch(jeśli nie przećwiczysz tego odruchem będzie panika i ewakuacja z moto...).

 

Dopiero sie ucze pałować i jezdze raczej "przed" balansem, dopoki nie skoncza sie obroty na jedynce :). Jesli przekrocze punkt, w krorym zaczynam sie bac o plery, wstyd sie przyznac, ale wtedy moim odruchem jest czekanie :) i modlitwa, ze samo hamowanie silnika przywróci mnie do pozycji horyzontalnej :oops: . Wiedziałem, ze hebel działa asekuracyjnie, ale nie mialem wyrobionego takiego odruchu ;) . Po tym temacie zaczynam uzywac hebla :) .

Dzieki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To co robisz szczerze mówiąc nie ma wiele wspólnego z jazdą na kole...

Nie uczysz sie prawidłowych odruchów' date=' balansu ciałem, prawdziwej kontroli manetki i hamulca, nawet pozycja na motocyklu jest anonrmalna... [/quote']

 

skoro tak to bede cwiczyl w normalnej pozycji ale tzreba zalozyc cos grubego zeby gleby nie bolaly ;)

a jakies odruchy zawsze tam ciwicze nawet w tej pozycji...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...) bedziesz mógł pokusić sie o inne tricki ale to śliski lód bo gdy wymachujesz nogami nie masz możliwości krycia hebla.

 

No ladnie :). Tu niby uczysz a w avatarze zly przyklad dajesz ;).

Bede w Bialym u Pusza (najwczesniej to pewnie w wakacje) to zobacze co tam potraficie :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2takty to jedna a 4ro takty to drugie...

 

Pierwsze mają bardzo marne hamowanie silnikiem a wiec w kytcznej sytuacji gazem zdziałasz nie za wiele...

W większych motocyklach, 4ro sówach, sprawa wygląda nieco inaczej bo hamowanie jest dość silne, szczególnie na pierwszym biegu a ten(na seryjnych przełożeniach) w sportowych motocyklach kończy sie między 100a 150km/h. Jeszcze intensywniejsze hamowanie pojawia sie na zmienionych przełożeniach(zmienionych nawiekszy power a nie prędkość).

 

Generalnie warto mieć ten odruch zarówno na 2wu i 4ro sówach. Zawsze to o niebo bezpieczniej. Da sie bez niego ale po co ryzykować...

Lepiej uczcie sie na cudzych błedach.

 

A jeśli chodzi o moją jazde no to jak widac w avatarze jestem na troszke innym etapie więc sprawy mają sie nieco inaczej...

 

Wiele tricków jak np. szpagat, jaskółka stojąc na siedzeniu czy jazda z nogami na kierownicy niestety nie pozwalają na asekuracje tylnym heblem dlatego wymagają już dobrego ogarnięcia tematu.

Od niedawna coraz częsciej we Freestyle'owych motocyklach zaczyna pojawiac sie system do hamowania tylnym hamulcem ręcznie(tak jak w skuterach) dodatkową klamką na lewej półwce kieronicy(pod sprzęgłem najczęściej) ale ja niestety jeszcze tego dobrodziejstwa nie mam ale i na to przyjdzie pora...

 

Jeśli ktoś naprawde dobrze lata na gumie, ma naprawde KONKRETNĄ KONTORLĘ GAZU(i wiele osób myli tu pojęcia... jadąc na kole motocyklem majacym 100kilkadziesiąt kucy gaz trzeba traktować tak subtelnie że korekty mają być niemal niezauważalne- każdy agresywny i nerwowy ruch to błąd w sztuce) to moze bezpiecznie latać w balansie a nawet poza nim!! NIe raz gdy już mi sie nudziło zwykłe gumowanie w balansie dla zabawy próbowałem wychodzić delikatnie poza niego i wtedy tż spokojnie wystarcza hamowanie silnikiem ale to muszą być szybkie i delikatne reakcje, zero paniki- poprostu pełen luz. Przy odpowiednim przełozeniu można nawet pokusić sie o staianie motocykla w totalny pion(popularna 12stka) bez dotykania hebla, jedynie kontrolując gaz ale to już naprawde baaaardzo wymagajćy trick- znacznie trudniejsze niż 12stka na hamulcu która uważana jest za najwyższy stopień wtajemniczenia(opanowanie tzw. wolnej gumy)...

 

Jak widzicie temat rzeka...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja ostatnio odczułem skutki jazdy na kole bez tylnego chebla ,siedze z nogą w gipsie ,dobrze że moto mam dosyć odporne na gleby i nic w zasadzie sie nie stało mimo że gleba wyglądała dość groznie ,mam tylko zerwany migacz urwany chebel zmiany biegów i ciężarek na kierownicy ,byłem w szoku jak zobaczyłem moto bo myślałem że będzie zmasakrowane totalnie.Myślę że glebnołem własnie dlatego że przeceniłem swoje możliwosci ponieważ latałem już na gumie dość dość dobrze i przebijałem nawet do 5 biegu ,ale moto mam dopiero niecałe 3 miechy i jeszcze go tak dobrze nie wyczułem aby latać bez chebla.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

narazie 12stke zrobiłem tylko raz... niestety nie do końca zgodnie z planem ale ryzyko wkalkulowane w zabawe...

wszystko czego sie nauczyłęm opanowałem gdzieś do połowy lipca- alsza część sezonu to dlamnie czas stracony... brak czasu na jazde moto, niemiłe przyody(dwa konkretne dzwony), kłopoty ze zdroweim, później motocykl zrobiłem jak trzeba i w takim stanie stoi do momentu az wyjaśni czy spzedaje(zamieniam) cz buduje na jego bazie street'a...

 

Tak czy siak wolnej gumy jeszcze nie umiem ale myśle że wiosną gdy już będe miał przygotowany odpowiednio nowy lub obecny motocykl ogarne temat... 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...