madras30 Opublikowano 12 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2005 może na początek zapytamy kolege jakie ma dokładnie(zmierzone) w poszczególnych zakresach obrotów napięcie w instalcaji ? 6,2, 6,4., 6,8 ???czy równiutko 6,0? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
filip2233 Opublikowano 12 Listopada 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2005 co do napięcia w poszczególnychzakresach obrotów to nie wiem i teraz nie sprawdze bo mi moto padło.. już powoli zaczynam wątpić w to czy to moto będzie kiedyś w idealnym stanie bo co jakaś rzecz naprawie to się sypie inna..pzdrAHTOH Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Błażej Opublikowano 8 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2005 Przede wszystkim należy sprawdzić napięcie w instalacji moto w całym zakresie obrotów. Powinno przekraczać 6 V i to grubo ale nie powinno wykraczać ponad 7,5. Jeżeli prądnica jest sprawna, to można zastosować regulator elektroniczny. Ja takie stosuje z powodzeniem i jeszcze zaden mi się nie zepsuł. Żarówkę można wymienić na H4. Są dostępne, chyba firmy BOSMA. Wkłąd reflektora też oczywiście wymieniamy na H4. Osobiście bardzo dobre zdanie mam o wkłądach rosyjskich (UAZ, KAMAZ, ZAPOROŻEC - to samo, różniły się jedynie tym, że w niektórych nie ma miejsca na zarówkę od postojówek, bo była w innym kloszu). Ale one były projektowane w wojskowych instytutach.Dodatkowo można oszczędzić trochę prądu stosując zamiast niektórych żarówek diody świecące - LEDy. Można użyć białego leda zamiast przedniej postojówki i ładnie wkomponować kilka czerwonych w tylną lampę. Zużywają one dziesiątą część tego, co żarówka i dzięki temu będziemy nmieli lekką "zwyżkę" (mniejszy niedobór) prądu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 8 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2005 ...Osobiście bardzo dobre zdanie mam o wkłądach rosyjskich (UAZ, KAMAZ, ZAPOROŻEC -... no jak to co robia ruskie jest dobre to ja zycze powodzenia :lol: Notabene ja mam takie pytanie bo do tej pory nikt nie dal mi porzadnego wyjasniena kwestii ktora mnie od dluzszego czasu nurtuje 8O Sprawa mianowicie ma sie tak.... WSK 125 jak wiemy ma instalacje 6V, tyle ze przy uzyciu zwyklej zarowki 6V 35W swiatlo jest jakby go nie bylo, porownujac mozemy to ustawic na rowni z lampa acetylenowa stosowana w moto na poczatku ostatniego stulecia 8) Jednakze kiedy zalozymy zarowke z ursuca np. C 330 tj. 12V 25W otrzymamy super swiatlo, porownywalne do tego z jawy ts 350 8) Dlaczego tak sie dzieje.....:mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Błażej Opublikowano 8 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2005 Miałem kiedyś zaporożca (silnik mam do dziś :D ) i tak jak świecił na drogę, to życzyłbym sobie w moim aktualnym autku. A swojego czasu w testach na oświetlenie samochodowe wygrała łada z całą czeredą niemieckich uznanych marek. Dziś pewnie przyczepić się można do jakości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 8 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2005 nie tylko dzis...:mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Błażej Opublikowano 8 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2005 E no... Swoim zaporożcem pocinałem 60 na godzinę po takim rżysku, ze ciężarówki nie jeździły tam więcej niż 15. Widziałem wtedy wprawdzie trzy auta, bo mi się od drgań rdza obsypywała i zostawiała dodatkowe obrysy :D Ale gniotsa nie łamiotsa. I siekierą dało się naprawić... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pietroni Opublikowano 10 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2005 Witam a może sprawdż włącznik świateł czy nie jest zaśniedziały tak tylko pomyślałem bo nawet nie wiem jak tam się światła włącza. :oops: :oops: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gala Opublikowano 12 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2005 walnąłem żarówke H4 6V i światło moim zdaniem jest gorsze niz bylo (!) wczesniej jakoś solidnie dawało, teraz jest zbyt skupione moim zdaniem, Skoro odbłyśnik masz w porządku to może zwróć uwagę na ustawienie klosza - jeżeli klosz jest włożony w lampę górą do dołu to będzie rozpraszał światło. Ja po właściwym ustawieniu klosza doznałem "olśnienia" w swojej Pannonii. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adik Opublikowano 12 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2005 Moze jeszcze ma zle wlozona zarowke i zaslona ze zlej strony zaslania. Ja mam H4 w MZ i zwykly klosz ale jest tak mocne ze jak wbijam 2 to goscie mi mrugaja ze po oczach im swiece, a przeciez strumien swiatla jest skierowany na droge w odpowiednie miejsce i nie celuje w katamaraniarzy. Co jak co ale MZ ma chyba najlepsze swiatla z wszystkich demoludow. Moze sprobuj z alternatorem?? Ale powiedzmy kupujac jakas jawe w fatalnym stanie i to przelozyc. Moza akurat? Tylko wtedy prostownik i pare innych dupereli by sie przydalo.. Ale co do mocowania nie jestem pewien bo nigdy Cz nie mialem. Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Błażej Opublikowano 12 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2005 Altek może nie wejść. Jest wprawdzie tylko troszkę ale wyższy i szerszy. reszta elektryki i tak by była do wymiany. To, co do tej pory się pojawiło:- sprawdź napiecie instalacji i ładowanie prądnicy,- sprawdź poprawność mocowania wkładu reflektora i żarówki,- sprawdź stan połączeńelektrycznych (każde luźne, brudne, zaśniedziałe, skorodowane to dodatkowy opór i spadek napięcia)- sprawdź czy przełącznik świateł nie ma wypalonych styków (dobrym pomysłem byłoby załozenie przekaźnika/przekaźników do świateł),- spróbuj może połozyć nowe przewody do żarówki o odpowiednim (1,5 - 2,5 mm2) przekroju,- zamontuj żarówkę H4/6V,- jeśli masz chęci i trochę sie na tym znasz wstaw diody świecące zamiast pozycyjnych (można nawet próbowac zamiast stopu bo te nowe diody dają moce światło).I jeszcze jedna sprawa którą wielu pomija: sprawdź stan mas w motocyklu. Ludziska podłączają się do najbliższej śróbki a czasem połączenie wcale nie jest pewne (np przez główkę ramy, szczególnie jak masz jakieś luzy, to w czasie jazdy masa moze ci się gubić). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adik Opublikowano 12 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2005 A co do glowki ramy to smar czy towot jak kto woli jest izolatorem. Wiec nienajlepszym sposobem podlaczanie masy do widelca czy polki. Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Błażej Opublikowano 12 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2005 Dlatego jeśli już robimy sobie punkt masowy w obudowie reflektora, to należy grubym przewodem połączyć ten punkt z ramą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skrzydlaty Opublikowano 20 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2005 8) 8) Panowie, po co te dykusje...Motocykl jak wiadomo jest dla ludzi z wyobraźnią, gwarantuje to przeżycie na drodze... i masę innych uniesień..A nic tak nie rozwija wyobraźni - wierzcie mi - jak jazda wteranem z 15 W żarówką z przodu ;) ;) ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adik Opublikowano 20 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2005 Dlatego jeśli już robimy sobie punkt masowy w obudowie reflektora' date=' to należy grubym przewodem połączyć ten punkt z ramą.[/quote']Jak juz wspomnialem.. smar jest izolatorem, taka samo jak i farba na obudowie reflektora... dlatego pasuje dac przewod od lampy do ramy.. Pozdro. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.