Skocz do zawartości

wzmocnienie świateł


filip2233
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

co do napięcia w poszczególnychzakresach obrotów to nie wiem i teraz nie sprawdze bo mi moto padło.. już powoli zaczynam wątpić w to czy to moto będzie kiedyś w idealnym stanie bo co jakaś rzecz naprawie to się sypie inna..

pzdr

AHTOH

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Przede wszystkim należy sprawdzić napięcie w instalacji moto w całym zakresie obrotów. Powinno przekraczać 6 V i to grubo ale nie powinno wykraczać ponad 7,5. Jeżeli prądnica jest sprawna, to można zastosować regulator elektroniczny. Ja takie stosuje z powodzeniem i jeszcze zaden mi się nie zepsuł.

Żarówkę można wymienić na H4. Są dostępne, chyba firmy BOSMA. Wkłąd reflektora też oczywiście wymieniamy na H4. Osobiście bardzo dobre zdanie mam o wkłądach rosyjskich (UAZ, KAMAZ, ZAPOROŻEC - to samo, różniły się jedynie tym, że w niektórych nie ma miejsca na zarówkę od postojówek, bo była w innym kloszu). Ale one były projektowane w wojskowych instytutach.

Dodatkowo można oszczędzić trochę prądu stosując zamiast niektórych żarówek diody świecące - LEDy. Można użyć białego leda zamiast przedniej postojówki i ładnie wkomponować kilka czerwonych w tylną lampę. Zużywają one dziesiątą część tego, co żarówka i dzięki temu będziemy nmieli lekką "zwyżkę" (mniejszy niedobór) prądu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...Osobiście bardzo dobre zdanie mam o wkłądach rosyjskich (UAZ, KAMAZ, ZAPOROŻEC -...

 

no jak to co robia ruskie jest dobre to ja zycze powodzenia :lol:

Notabene ja mam takie pytanie bo do tej pory nikt nie dal mi porzadnego wyjasniena kwestii ktora mnie od dluzszego czasu nurtuje 8O Sprawa mianowicie ma sie tak.... WSK 125 jak wiemy ma instalacje 6V, tyle ze przy uzyciu zwyklej zarowki 6V 35W swiatlo jest jakby go nie bylo, porownujac mozemy to ustawic na rowni z lampa acetylenowa stosowana w moto na poczatku ostatniego stulecia 8) Jednakze kiedy zalozymy zarowke z ursuca np. C 330 tj. 12V 25W otrzymamy super swiatlo, porownywalne do tego z jawy ts 350 8) Dlaczego tak sie dzieje.....

:mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

walnąłem żarówke H4 6V i światło moim zdaniem jest gorsze niz bylo (!) wczesniej jakoś solidnie dawało, teraz jest zbyt skupione moim zdaniem,

 

Skoro odbłyśnik masz w porządku to może zwróć uwagę na ustawienie klosza - jeżeli klosz jest włożony w lampę górą do dołu to będzie rozpraszał światło. Ja po właściwym ustawieniu klosza doznałem "olśnienia" w swojej Pannonii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moze jeszcze ma zle wlozona zarowke i zaslona ze zlej strony zaslania. Ja mam H4 w MZ i zwykly klosz ale jest tak mocne ze jak wbijam 2 to goscie mi mrugaja ze po oczach im swiece, a przeciez strumien swiatla jest skierowany na droge w odpowiednie miejsce i nie celuje w katamaraniarzy. Co jak co ale MZ ma chyba najlepsze swiatla z wszystkich demoludow. Moze sprobuj z alternatorem?? Ale powiedzmy kupujac jakas jawe w fatalnym stanie i to przelozyc. Moza akurat? Tylko wtedy prostownik i pare innych dupereli by sie przydalo.. Ale co do mocowania nie jestem pewien bo nigdy Cz nie mialem. Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Altek może nie wejść. Jest wprawdzie tylko troszkę ale wyższy i szerszy. reszta elektryki i tak by była do wymiany.

To, co do tej pory się pojawiło:

- sprawdź napiecie instalacji i ładowanie prądnicy,

- sprawdź poprawność mocowania wkładu reflektora i żarówki,

- sprawdź stan połączeńelektrycznych (każde luźne, brudne, zaśniedziałe, skorodowane to dodatkowy opór i spadek napięcia)

- sprawdź czy przełącznik świateł nie ma wypalonych styków (dobrym pomysłem byłoby załozenie przekaźnika/przekaźników do świateł),

- spróbuj może połozyć nowe przewody do żarówki o odpowiednim (1,5 - 2,5 mm2) przekroju,

- zamontuj żarówkę H4/6V,

- jeśli masz chęci i trochę sie na tym znasz wstaw diody świecące zamiast pozycyjnych (można nawet próbowac zamiast stopu bo te nowe diody dają moce światło).

I jeszcze jedna sprawa którą wielu pomija: sprawdź stan mas w motocyklu. Ludziska podłączają się do najbliższej śróbki a czasem połączenie wcale nie jest pewne (np przez główkę ramy, szczególnie jak masz jakieś luzy, to w czasie jazdy masa moze ci się gubić).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8) 8)

Panowie, po co te dykusje...

Motocykl jak wiadomo jest dla ludzi z wyobraźnią, gwarantuje to przeżycie na drodze... i masę innych uniesień..

A nic tak nie rozwija wyobraźni - wierzcie mi - jak jazda wteranem z 15 W żarówką z przodu ;) ;) ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego jeśli już robimy sobie punkt masowy w obudowie reflektora' date=' to należy grubym przewodem połączyć ten punkt z ramą.[/quote']

Jak juz wspomnialem.. smar jest izolatorem, taka samo jak i farba na obudowie reflektora... dlatego pasuje dac przewod od lampy do ramy.. Pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...